Informații publice oferite din oficiu

Anunțuri publice
Anunțuri publice

Liberul acces la informațiile de interes public este garantat prin lege. Accesul cetățenilor la informațiile de interes public este garantat de Legea 544/2001 și Legea 52/2003 .

Citește aici anunțurile publice

CONSULTARE PUBLICA

CONSULTARE PUBLICA

În conformitate cu prevederile art. 39, alin. 3 din Legea nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare si ale art. 7 alin. 4 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 12.01.2022 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat :
sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 27.01.2022 ora 10 .
pe pagina de internet a Primariei comunei Tomesti cu urmatoarea adresa : https://primariatomestihd.ro
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate, cu privire la acest proiect pot fi depuse până la data de 27.01.2022 , ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Tomesti și este deschisă tuturor cetățenilor din comună, interesați de acest subiect.
În perioada 12.01.2022- 27.01.2022, cetățenii comunei Tomesti pot depune atât contestații privind proiectul de buget, cât și propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice, prin una din următoarele modalități:
– prin poștă la adresa primăriei comunei Tomesti nr. 50, jud. Hunedoara, sediul primăriei;
– prin fax la nr. 0254681828
– prin email la adresa: primariatomesti.hd@gmail.com
Așteptăm cu interes pozitia dvs. referitoare la acest proiect, precum și propunerile și observațiile dvs. care vor purta mențiunea: „Recomandare la proiectul de HCL privind aprobarea bugetului local pe anul 2022”.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI

PROIECT DE HOTARARE nr. 4/ 12.01.2022
privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2022

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Având in vedere:
Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr. 3/8 din 12.01.2022 prin care se propune aprobarea bugetului local pe anul 2022
Tinand cont de:
– Adresele nr. HDG_STZ 425/06.01.2022 si HDG_STZ 191/04.01.2022, a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara.
– Hotărârea Consiliului Judetean Hunedoara nr. 2/2021 privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumei de 32.994 mii lei reprezentand Fond la dispozitia Consiliului Judetean pe anul 2022, pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala, pentru sustinerea programelor de infrastructura care necesita cofinantare locala, precum si pentru cheltuieli de functionare si estimari pe anii 2023-2025 din sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata si cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022 și a prevederilor art. 1 alin.2, art.5.alin.1, art.8 si art. 39 din Legea nr. 273/ 2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
In temeiul prevederilor art.129 alin.1,alin.2 lit.b ,alin.4 lit.”a” si art.139 alin.3 lit.a precum si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2022, la venituri în suma de 2.840,75 mii lei si estimarile pe anii 2023-2025 conform anexei 1 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2022, la cheltuieli în sumă de 4.255,25 mii lei estimarile pe anii 2023-2025 conform anexei 2 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3. Se aproba lista de investitii pentru anul 2022 conform anexei 3 care face parte din prezenta hotarare.
Art.4. Se aproba utilizarea excedentului bugetului local la finele anului 2021 in suma de 1.484,00 mii lei pentru finantarea secțiunii de dezvoltare a bugetului local pe anul 2022.
Art.5. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de art.39 alin.3 din Legea 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile și completarile ulterioare
Art.6. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul buget, finanțe din cadrul Primariei Comunei Tomesti
Art.7. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora;
– Primarului comunei Tomesti;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva;
– Școlii primare Tomesti ;
– Afişare la afişier;

INITIATOR ,
AVIZAT,
Vasiu Adrian-Viorel

PRIMAR SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda


ROMANIA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/8 din 12.01.2021

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
APROBAREA BUGETULUI LOCAL PE ANUL 2022

Avand in vedere Legea nr.317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022 si a Legii nr.273/2006
privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, am luat in considerare adresele
nr. HDG_STZ 425/06.01.2022 si HDG_STZ 191/04.01.2022 a Directiei Generale Regionala a
Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara, prin
care Comunei Tomesti i-au fost alocate sumele:
– 418,00 mii lei sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor;
– 1.060,00 mii lei sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
– 462,00 mii lei cote defalcate din impozitul pe venit;
– 90,00 mii lei sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale
Pentru anul 2022 veniturile total planificate a se realiza sunt de 2.840,75 mii lei la care se adauga excedentul bugetului local de la sfarsitul anului 2021 in suma de 1.484,00 mii lei, cheltuielile totale planificate de 4.255,25 mii lei, rezultand un buget total la partea de venituri si cheltuieli dupa cum urmeaza:

Venituri total,din care: 2.840,75 mii lei
Sectiunea de functionare 2.785,75 mii lei
Cheltuieli total,din care: 4.255,25 mii lei
Sectiunea de functionare 2.716,25 mii lei
Sectiunea de dezvoltare 1.539,00 mii lei
conform anexelor 1 și 2 care fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Fata de cele de mai sus, propun aprobarea bugetului comunei Tomesti pe anul 2022 la venituri in suma de suma de 2.840,75 mii lei si la cheltuieli in suma de 4.255,25 mii lei
mii lei.

VENITURI:
04.02.01’’Cote defalcate din impozitul pe venit’’ 90,00 mii lei
04.02.04’’Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 462,00 mii lei
04.05’’Sume repartizate din fondul la dispozitia Consiliului Judetean’’ 250,00 mii lei
11.02.02”Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor oraselor
si municipiilor ”, repartizate astfel: 418,00 mii lei
– Cheltuieli asistenti si indemnizatii 400,00 mii lei
– cheltuieli scoala 13,00 mii lei
– Burse scolare 5,00 mii lei
– 11.02.06 ‘’Cote defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 1.060,00 mii lei
– Venituri din impozite si taxe 465,35 mii lei
– subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzire 55,00 mii lei

Cheltuielile suportate de bugetul local se prezinta astfel:
CHELTUIELI SALARII din care: 1.340,00 mii lei
– autoritati executive 900,00 mii lei
– asistenti personali si indemnizatii 440,00 mii lei

Bunuri si servicii(titlul 20) 1240,90 mii lei
din care :
– autoritati executive 721,25 mii lei
– invatamant 64,50 mii lei
– camine culturale 300,00 mii lei
– drumuri 300,00 mii lei
Ajutor social incalzire 55,00 mii lei
Burse 5,00 mii lei

CHELTUIELI DE CAPITAL – 1.539,00 mii lei
-ajutor de incalzire 55,00 mii lei

TOTAL GENERAL VENITURI COMUNA TOMESTI 2.840,75 mii lei
TOTAL CHELTUIELI GENERAL BUGET LOCAL 4.255,25 mii lei

In acest sens, propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare privind aprobarea bugetului local pe anul 2022 si estimarile pe urmatorii 3 ani in forma propusa, in vederea emiterii hotărârii consiliului local al comunei Tomesti.

PRIMAR,
Vasiu Adrian Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/8 din 12.01.2022

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
APROBAREA BUGETULUI LOCAL PE ANUL 2022

Proiectul de buget pe anul 2022 s-a intocmit in conformitate cu Legea nr.317/2021 – Legea bugetului de stat pe anul 2022, Legea nr.273/2006-Legea privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare si alte prevederi legislative in vigoare.
Potrivit prevederilor art.26 alin.(2^1) din Legea nr.273/2006-Legea privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, bugetele locale se intocmesc si se aproba pe sectiuni, respectiv pe:
– Sectiunea de functionare – partea de baza, obligatorie a bugetelor, care cuprind veniturile necesare finantarii cheltuielilor curente pentru realizarea competentelor stabilite prin lege, precum si cheltuielile curente respective.
– Sectiunea de dezvoltare – partea de baza, obligatorie a bugetelor, care cuprinde veniturile si cheltuielile de capital aferente implementarii politicilor de dezvoltare la nivel national, judetean, zonal sau local dupa caz.
Dat fiind faptul ca pentru aprobarea bugetului local pe anul 2022 se va tine cont de adresele nr. HDG_STZ 425/06.01.2022 si HDG_STZ 191/04.01.2022 a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara prin care Comunei Tomesti i-au fost alocate sumele:
– 418,00 mii lei sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor;
– 1.060,00 mii lei sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
– 462,00 mii lei cote defalcate din impozitul pe venit;
– 90,00 mii lei sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale
Pentru anul 2022 veniturile total planificate a se realiza sunt de 2.840,75 mii lei la care se adauga excedentul bugetului local de la sfarsitul anului 2021 in suma de 1.484,00 mii lei, cheltuielile totale planificate de 4.255,25 mii lei, rezultand un buget total la partea de venituri si cheltuieli dupa cum urmeaza:
Venituri total,din care: 2.840,75 mii lei
Sectiunea de functionare 2.785,75 mii lei
Cheltuieli total,din care: 4.255,25 mii lei
Sectiunea de functionare 2.716,25 mii lei
Sectiunea de dezvoltare 1.539,00 mii lei
conform anexelor 1 și 2 care fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Fata de cele de mai sus, propun aprobarea bugetului comunei Tomesti pe anul 2022 la venituri in suma de suma de 2.840,75 mii lei si la cheltuieli in suma de 4.255,25 mii lei
mii lei.
VENITURI:
04.02.01’’Cote defalcate din impozitul pe venit’’ 90,00 mii lei
04.02.04’’Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 462,00 mii lei
04.05’’Sume repartizate din fondul la dispozitia Consiliului Judetean’’ 250,00 mii lei
11.02.02”Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor oraselor si municipiilor ”, repartizate astfel: 418,00 mii lei
– Cheltuieli asistenti si indemnizatii 400,00 mii lei
– cheltuieli scoala 13,00 mii lei
– Burse scolare 5,00 mii lei
– 11.02.06 ‘’Cote defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 1.060,00 mii lei
– Venituri din impozite si taxe 465,35 mii lei
– subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzire 55,00 mii lei

Cheltuielile suportate de bugetul local se prezinta astfel:
CHELTUIELI SALARII din care: 1.340,00 mii lei
– autoritati executive 900,00 mii lei
– asistenti personali si indemnizatii 440,00 mii lei

Bunuri si servicii(titlul 20) 1.240,90 mii lei
din care :
– autoritati executive 721,25 mii lei
– invatamant 64,50 mii lei
– camine culturale 300,00 mii lei
– drumuri 300,00 mii lei
Ajutor social incalzire 55,00 mii lei
Burse 5,00 mii lei
CHELTUIELI DE CAPITAL – 1.539,00 mii lei
-ajutor de incalzire 55,00 mii lei

TOTAL GENERAL VENITURI COMUNA TOMESTI 2.840,75 mii lei
TOTAL CHELTUIELI GENERAL BUGET LOCAL 4.255,25 mii lei

In acest sens, propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare privind aprobarea bugetului local pe anul 2022 si estimarile pe urmatorii 3 ani in forma propusa, in vederea emiterii hotărârii consiliului local al comunei Tomesti.

RESPONSABIL FINANCIAR
BIRTOC TUDOR SILVIU


Anexa 1 venituri PHCL4

ANEXA 3 PROIECT

Please select a valid form

PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 03.01.2022 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 26.01.2022 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar general comuna Tomesti , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr. 2/03.01.2022
PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020

Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare nr.3/5 din 03.01.2022 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune acoperirea definitiva a deficitului bugetar al anului 2021 a sectiunii de dezvoltare din excedentul bugetului local al Comunei Tomesti la sfarsitul anului bugetar 2020 ;
In conformitate cu prevederile Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021 si ale art.58 alin.1 lit.c din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.129 alin 2 lit.b,alin.4 lit.a si ale art.139 alin.3 si art.196 alin.1,litera a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata,

H O T A R A S T E:

Art.1. Se aproba acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare sursa A in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020;
Art.2.- Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare se comunica
Institutiei Prefectului- Judetului Hunedoara
Primarului comunei Tomesti .
– Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Administratiei judetene a Finantelor Publice Hunedoara -Deva

INITIATOR, AVIZAT
PRIMAR SECRETAR GENERAL
Vasiu Adrian-Viorel Giurgiu Sanda


R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMAR
Nr. 3/5 din 03.01.2022

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020

Analizând prevederilor art. 58, alin. (1) din Legea nr. 273/2006, privind finanţele publice locale,cu modificările si completările ulterioare, in conformitate cu prevederile Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021, cu modificarile si completarile ulterioare, excedentul anual al bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar, pe cele două secţiuni, după efectuarea regularizărilor în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum şi după achitarea plăţilor restante, se reportează în exerciţiul financiar următor şi se utilizează, în baza hotărârii autorităţii deliberative, astfel:
pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020 ;

Totodată, conform Legii 273/2006, subvenţiile de la bugetul de stat
către bugetele locale, necesare susţinerii implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar se reflectă în excedentul bugetului local şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost acordate, în cadrul secţiunii de dezvoltare, până la finalizarea proiectelor respective.
Conform Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar
“ In situatia in care sectiunea de functionare si/sau sectiunea de dezvoltare inregistreaza deficit, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba prin hotarare a consiliului acoperirea definitiva din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de functionare si/sau dezvoltare, dupa caz, pana la data de 10 ianuarie 2021 inclusiv.
Pe baza hotararilor consiliilor locale, judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, unitatile Trezoreriei Statului inregistreaza operatiunea de acoperire definitiva a deficitelor sectiunilor respective, pe baza de nota contabila”
Pentru aceste considerente propun Consiliului local Tomesti să dezbată şi să adopte proiectul de hotărâre iniţiat în acest sens.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/5 din 03.01.2022

RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020

Analizând prevederilor art. 58, alin. (1) din Legea nr. 273/2006, privind finanţele publice locale,cu modificările si completările ulterioare, Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021in care se arata:
“ In situatia in care sectiunea de functionare si/sau sectiunea de dezvoltare inregistreaza deficit, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba prin hotarare a consiliului acoperirea definitiva din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de functionare si/sau dezvoltare, dupa caz, pana la data de 10 ianuarie 2021 inclusiv .

Pe baza hotararilor consiliilor locale, judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, unitatile Trezoreriei Statului inregistreaza operatiunea de acoperire definitiva a deficitelor sectiunilor respective, pe baza de nota contabila” , excedentul anual al bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar, pe cele două secţiuni, după efectuarea regularizărilor în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum şi după achitarea plăţilor restante, se reportează în exerciţiul financiar următor şi se utilizează, în baza hotărârii autorităţii deliberative, astfel:
pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020 ;

Totodată, conform Legii 273/2006, subvenţiile de la bugetul de stat către bugetele locale, necesare susţinerii implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar se reflectă în excedentul bugetului local şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost acordate, în cadrul secţiunii de dezvoltare, până la finalizarea proiectelor respective.

Pentru aceste considerente propun initierea unui proiect de hotarare in vederea aprobarii acestuia de catre consiliul local Tomesti .

RESPONSABIL FINANCIAR
BIRTOC TUDOR

IMPORTANT: Formularul digital de intare în România

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMUNICAT

Începând cu 20 decembrie 2021, persoanele care intră în țară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), document adoptat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană și reglementat astăzi de Guvernul României.

Ce este formularul digital de intrare în România?
Formularul este un document pe care sunt prezentate țările și zonele în care o persoană a călătorit, înainte de a intra în România.
Formularul este necesar pentru protejarea sănătății noastre și a celor din jurul nostru, pentru că eficientizează anchetele epidemiologice și măsurile sanitare în sprijinul populației.
Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Ce informații conține formularul digital de intrare în România?
• Numele și prenumele, datele de identificare și de contact;
• Țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate;
• Localitatea și adresa de destinație în România;
• Mijlocul de transport cu care călătorește spre România;
• Data intrării în România;
• Datele minorilor însoțitori, dacă este cazul.

Cine trebuie să completeze formularul digital de intrare în România?
Formularul se completează de toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.
Unde pot accesa formularul digital de intrare în România?
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.
Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.

Când trebuie să completez formularul?
Formularul se completează individual cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator.

Cum se verifică formularul?
La verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul.
Acesta nu trebuie tipărit.

  • Cine are acces la datele personale completate în formular?
  • Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice.
  • Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.
  • STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în țară.

Întrebări și răspunsuri referitoare la Formularul digital de intrare în România (PLF)

Cine completează Formularul digital de intrare în România?
Formularul se completează de către toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.

Unde pot accesa formularul digital de intrare în România?
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.
Platforma https://plf.gov.ro va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021.

Când completez formularul?
Formularul se completează cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România sau în termen de 24 de ore de la trecerea frontierei. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator și nu trebuie tipărit.

Ce se întâmplă cu cetățenii care vor veni fără plf?
Persoanele care se prezintă la punctele de trecere a frontierei fără formular vor avea obligativitatea de a-l completa într-un termen de 24 de ore. Necompletarea Formularului digital de intrare în România se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei.

Cine verifică plf-ul în punctele de frontieră?
La intrarea în țară, după verificarea cărții de identitate/pașaportului, în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul.

Dacă sunt persoane din aceeași familie care călătoresc împreună, completează toți formularul?
În cazul în care membrii unei familii călătoresc împreună, formularul poate fi completat de un singur membru adult pentru toți membrii familiei.

Minorii completează formularul?
Pentru minorii care intră pe teritoriul României, obligația de a completa formularul revine părinților, tutorelui sau reprezentatului legal.

Ce date introduc în formular?
CNP și celelalte date de călătorie pentru cetățenii care călătoresc cu carte de identitate românească.
Datele din pașaport sau din cartea de identitate, pentru persoanele care nu călătoresc în baza cărții de identitate românești.
Informațiile referitoare la mijloacele de transport sunt cele de pe biletele de călătorie.

Trebuie să introduc toate țările prin care am trecut?
În formular se introduc datele despre țara în care am călătorit, dar și cele ale țărilor pe care le-am tranzitat în ultimele 14 zile. Declararea unor date false în Formularul digital de intrare în România intră sub incidența prevederile Codului Penal și se pedepsește conform legii.

Dacă am greșit, pot edita formularul?
Odată salvat, formularul nu mai poate fi modificat. Dacă doriți să actualizați informațiile din formular, puteți să îl completați încă o dată și să salvați.
Toate formularele pe care le-ați completat la intrarea în țara noastră pot fi vizualizate în meniul „Listă formulare” din aplicație.

Ce se întâmplă cu formularele după completare?
Formularul ajută personalul medical să realizeze anchetele epidemiologice și să asigure măsurile sanitare în sprijinul populației.
Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Unde se stochează datele din formular?
Toate formularele se stochează în infrastructura de comunicații a statului român. Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.

Cine are acces la datele personale completate în formular?
Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice.
STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în România.

Dacă nu am adresă de e-mail cum completez formularul?
Persoanele care nu dețin o adresă de e-mail se pot adresa aparținătorilor sau unor persoane apropiate de încredere, pentru a completa formularul cu datele personale.

Contact:
Biroul de presă al Guvernului presa@gov.ro
Telefon: +40741252555
Website: http://www.gov.ro/, Facebook: https://www.facebook.com/guv.ro

formularul_digital

formularul_digital

CONVOCATOR

COMUNA TOMESTI
SECRETAR GENERAL
CONVOCATOR

 

În temeiul art. 133 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Primarul comunei Tomesti, domnul Vasiu Adrian-Viorel vă invită la şedinţa ordinară a consiliului local care va avea loc in sala de sedinta a Primariei comunei Tomesti in data de 16.12.2021 , la ora 13,00 , cu urmatorul proiect de ordine de zi:

PROIECTUL ORDINII DE ZI A CELEI DE
A 15 -a ŞEDINŢE DIN CEL DE-AL 8–LEA MANDAT AL CONSILIULUI LOCAL

1.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 70/22.11.2021 privind aprobarea documentatiei in faza DALI precum si a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara “
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 71 /22.11.2021 privind aprobarea majorarii taxei de inchiriere pentru utilajele din dotarea Primariei comunei Tomesti , judetul Hunedoara
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1 , pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ
3. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 72/8.12.2021 privind aprobarea rectificarii bugetului local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ
4.Proiectul de hotarare a consiliului local nr.73/8.12.2021 privind alegerea presedintelui de sedinta
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr. 2 , pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor

Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi sunt puse la dispozitia consilierilor locali pe suport de hartie la sediul primariei comunei Tomesti si pe site-ul oficial al Primariei comunei Tomesti.
Va invitam a formula si depune amendamente asupra proiectelor de hotarari conform art.134 alin.5 lit.f din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;

SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda

Tomesti la 9.12.2021