Compartimentul Asistență socială

Asistenșa socială

Pentru probleme legate de asistența socială vă puteți adresa Compartimentului Asistență socială (dl. CIOARA Laurențiu) sau conducerii primăriei.

Comuna Tomești, sat Tomești, str. Principală nr. 50, jud.Hunedoara, cod poștal 337470
tel/fax 0254681889, e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com

Programul de lucru al primăriei

♦ De luni până vineri de la orele 07:30 – 15:30 (exceptând sărbătorile legale)

Programul de lucru cu publicul

♦ Luni, marți și miercuri până vineri de la orele 08:30 – 15:00
♦  Joi 08:30 – 18:30
♦  Vineri 08:30 – 13:00 (exceptând sărbătorile legale)

Programul de audiențe

♦ Primarul comunei: în fiecare luni orele 08 – 14
♦ Viceprimarul comunei: în fiecare miercuri orele 08 – 14
♦ Secretarul comunei: în fiecare joi orele 08 – 14

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Comunicări din partea primăriei, în legătură cu asistența socială

H O T A R A R E A NR.___ 19 ___/ 2022 PRIVIND APROBAREA NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL II AL ANULUI SCOLAR 2021-2022

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

H O T A R A R E A NR.___ 19 ___/ 2022
PRIVIND APROBAREA NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL II AL ANULUI SCOLAR 2021-2022

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Avand in vedere adresa Scolii Primare Tomesti nr. 21 din 16.02.2022 , prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul II al anului scolar 2021-2022 ;
Analizand proiectul de hotarare nr. 15 din 18.02.2022 initiat de primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian –Viorel precum si referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr.3/19 din 18.02.2022 prin care propune aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul II al anului scolar 2021-2022,
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/19 din 18.02.2022 precum şi in baza avizului favorabil al Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ din cadrul Consiliului local nr. 5/21 din 30.03.2022 ;
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 si 2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea Educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS NR. 5870/2021 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor  elevilor din invatamantul preuniversitar de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale , cu modificrile si completarile ulterioare ;
Tinand cont de articolul unic, alin.1, 3 si 4 din Hotararea de Guvern nr.1094/2021 pentru aprobarea cuantumului minim al burselor de performanta, de merit, de studiu si de ajutor social pentru elevii din invatamantulpreuniversitar de stat, cu frecventa, care se acorda in anul scolar 2021-2022
În temeiul prevederilor art. 129 alin. 2 lit. a și lit. d, alin. 4 lit. a și alin. 7 lit. a , art. 139 alin. 3 lit. a și art. 196 alin.1 lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată,

H O T A R A S T E :

Art.1. Se aproba pentru elevii din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolii primare de pe raza comunei Tomesti un numar de 6 burse sociale pentru semestrul II al anului scolar 2021-2022, dupa cum urmeaza :
2 bursa sociale litera a –venituri sub 50% din venitul minim net ;
1 bursa sociala litera b – elevi abandonati de parinti asupra carora a fost instituita o masura de protectie speciala, respectiv plasamentul;
3 burse sociale litera d – elevi din mediul rural, care sunt scolarizati intr-o alta localitate, intrucat nu au posibilitatea sa studieze intr-o unitate de invatamant din localitatea de domiciliu .
Art.2. Se aproba cuantumul burselor sociale pentru semestru II al anului scolar 2021-2022 , ce se vor acorda elevilor din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolilor primare de pe raza comunei Tomesti ,dupa cum urmeaza:
bursa sociala 200 lei/luna
Art.3. Suma totala pentru aceste burse este cuprinsa in bugetul local pentru anul 2022 in capitolul 650203 aliniatul 5901- Burse .
Art.4. Primarul comunei Tomesti va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari .
Art.5. Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurilor si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.

Art.6. Prezenta hotărare se comunica:
Instituţiei Prefectului judeţulului Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Scolii Primare Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti .
– Persoanelor interesate, prin afişare .

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA,
Oprisa Simonel-Florin

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti la 31.03.2022


Notă: Numar consilieri prezenti ___7____(lipseste motivat dl.Petruse Florin-Ilie) din totalul de 8 consilieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate simpla art 5 lit ee) ( voturi necesare 5)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: ___7 voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, ___-___abţineri .

PROCEDURI OBLIGATORII ULTERIOARE
ADOPTĂRII HOTĂRÂRII CONSILIULUI LOCAL NR. 19/2022
Nr. crt. Operaţiuni efectuate Data ZZ/LL/AN Semnătura persoanei responsabile să efectueze procedura
0 1 2 3
1 Adoptarea hotărârii, potrivit codului administrativ, s-a făcut, prin vot deschis, cu majoritate: 31.03.2022
x simplă □ absolută □ calificată
Art.5 lit. ee)
Voturi pentru:7
Voturi împotrivă:-
Abţineri:_-__
Nu a votat:_-___ Art.5 lit. cc)
Voturi pentru:__
Voturi împotrivă:_
Abţineri:___
Nu a votat:____ Art.5 lit. dd)
Voturi pentru:__
Voturi împotrivă:
Abţineri:___
Nu a votat:____
2 Comunicarea către primar 6.04./2022
3 Comunicarea către prefectul judeţului 6.04.2022
4 Aducerea la cunoştinţa publică 6.04.2022
5 Comunicarea, numai în cazul celei cu caracter individual
6 Hotărârea devine obligatorie sau produce efecte juridice, după caz 6.04.2022

PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 21.12.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 26.01.2022 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar general al uat comuna Tomesti, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI TOMESTI

PROIECT DE HOTARARE Nr. 77 /21.12.2021
PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022

Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Analizand propunerile cuprinse in referatul de aprobare a primarului comunei Tomesti cu privire la aprobarea Planului de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 ;
In temeiul prevederilor art.6 alin.7 din Legea nr.276/2010 privind modificarea Legii nr.416/2010 privind venitul minim garantat,
In baza art.129 alin. 1,2,lit. a ,d,alin. 4 lit. e, alin. 7 lit.b, din OUG nr.57/2019 ;
In temeiul art.139 alin. 1 și 196 alin.1,lit.a din OUG nr.57/2019 privind Codul Adminstrativ , cu modificarile si completarile ulterioare , precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :

H O T A R A S T E :

Art.1. Se aproba Planul de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.544/2004 a contenciosului admnistrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotarare se aduce la cunostiinta publica prin afisare si se comunica :
Primarului comunei Tomesti ;
Institutiei Prefectului judetului Hunedoara.

INITIATOR ,
AVIZAT,
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


Comuna TOMESTI Anexa
la Proiectul de Hotarare al Consiliului Local nr.77/ 2021

PLAN DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL
Pentru persoanele apte de munca din familiile
beneficiare de ajutor social aferente anului 2022

Persoanele apte de munca , beneficiare de ajutor social acordat in baza prevederilor Legii nr.276/2010 , privind venitul minim garantat, in anul 2022 vor efectua actiuni si lucrari de interes local pe raza comunei Tomesti , dupa cum urmeaza :

1 . Lucrari de curatenie stradala : maturat, transportat gunoi, golire containere ;
2. Lucrari de toaletare a copacilor aferenti drumurilor comunale si vicinale , adunat uscaturi, curatat rigole si santuri, desfundat canale ;
3. Lucrari de igienizare a malurilor paraurilor si raurilor din satele comunei ;
4. Taiat si aranjat lemne pentru incalzire la sediul Primariei,scolii primare si gradinitei din comuna .
5. Lucrari de curatenie in fiecare cladire a scolilor primare in care nu mai este activitate .
6. Pe perioada sezonului rece lucrari de deszapezire ;

Pentru efectuarea numarului de ore persoanele apte de munca , beneficiare de ajutor social ,sunt repartizate la lucrarile de interes local ce se vor desfasura cu respectarea normelor de securitate si igiena muncii , fara a depasi regimul normal de lucru – responsabil referent asistenta sociala Cioara Ioan Laurentiu .
Mentionam ca pentru a beneficia de dreptul de ajutor social aferent anului 2022, persoanele beneficiare de venitul minim garantat au obligatia de a efectua in cursul anului 2022, numarul de zile de munca stabilit in prezentul plan de actiuni si de lucrari de interes local conform formulei stabilite de lege .
In cazul in care persoanele nu vor efectua aceste zile de munca se va proceda la suspendarea dreptului la ajutor social , sau dupa caz la incetare .

INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/3 din 03.01.2022

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022

În conformitate cu prevederile Legii 416/2001 modificată si completată prin Legea 276/2010, intră în competenta institutiei Primarului să întocmească planul de actiuni sau de lucrări de interes local în vederea prestării orelor de muncă de către persoanele beneficiare de ajutor social.
Acest plan se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Astfel, art. 6, alin.2 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat stabileste :
“Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una sau mai multe persoane majore apte de munca, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiara, au obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul normal de lucru si cu respectarea normelor de securitate si igiena a muncii.”.
Potrivit art. art. 6, alin.7 din Legea nr. 276/2010 de modificare a Legii nr. 416/2001: “Primarii au obligatia sa intocmeasca un plan de actiuni sau de lucrari de interes local pentru repartizarea orelor de munca prevazute la alin. (2), sa tina evidenta efectuarii acestor ore si sa asigure instructajul privind normele de tehnica a securitatii muncii pentru toate persoanele care presteaza actiuni ori lucrari de interes local. Planul de actiuni sau de lucrari de interes local se aproba anual prin hotarare a consiliului local. In functie de solicitarile venite din partea institutiilor partenere in organizarea si evidenta orelor de munca, planul de actiuni sau de lucrari de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului si aprobat prin hotarare a consiliului local.
(8) Primarul are obligatia sa afiseze planul de actiuni sau de lucrari de interes local prevazut la alin. (7), lista cuprinzand beneficiarii de ajutor social, precum si persoanele care urmeaza sa efectueze actiuni sau lucrari de interes local. “
Propun pentru aprobarea in sedinta Consiliului local , proiectul de hotarare in forma initiala impreuna cu Planul de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 .
Persoanele apte de munca , din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 vor efectua actiuni si lucrari de interes local pe raza comunei Tomesti , dupa cum urmeaza :
1 . Lucrari de curatenie stradala : maturat, transportat gunoi, golire containere ;
2. Lucrari de toaletare a copacilor aferenti drumurilor comunale si vicinale , adunat uscaturi , curatat rigole si santuri, desfundat canale ;
3. Lucrari de igienizare a malurilor paraurilor si raurilor din satele comunei ;
4. Taiat si aranjat lemne pentru incalzire la sediul Primariei,scolii primare si gradinitei din comuna .
5. Lucrari de curatenie in fiecare cladire a scolilor primare in care nu mai este activitate .
6. Pe perioada sezonului rece lucrari de deszapezire ;
Pentru efectuarea numarului de ore, persoanele apte de munca, beneficiare de ajutor social sunt repartizate in functie de cuantumul ajutorului social.
Actiunile si lucrarile de interes local se vor desfasura cu respectarea normelor de securitate si igiena muncii, fara a depasi regimul normal de lucru.
In cazul in care persoanele nu vor efecua aceste zile de munca se va proceda la suspendarea ajutorului social si ulterioar la incetarea acestuia.
La intocmirea acestui plan, s-a avut in vedere numarul de persoane apte de munca pentru aceasta perioada.
Din totalul de 12 familii sau persoane singure beneficiare de ajutor social conform Legii nr.416/2001, in prezent avem doar un numar 4 persoane apte de munca.
Având în vedere cele expuse, propun spre aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim garantat pentru anul 2022 .

PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA COMUNEI TOMESTI
COMPARTIMENT ASISTENTA SOCIALA

Nr.4/3 din 03.01.2022

R A P O R T
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022

Avand in vedere prevederile art.6, alin.7 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii au obligatia sa intocmeasca un plan de actiuni sau de lucrari de interes local pentru repartizarea orelor de munca, sa tina evidenta efectuarii acestor ore si sa asigure instructajul privind normele de tehnica a securitatii muncii pentru toate persoanele care presteaza actiuni ori lucrari de interes local.
Planul de actiuni sau de lucrari de interes local se aproba anual prin hotarare a consiliului local. In functie de solicitarile venite din partea institutiilor partenere in organizarea si evidenta orelor de munca, planul de actiuni sau de lucrari de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului si aprobat prin hotarare de consiliu local.
Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una dintre persoanele majore apte de munca din familia beneficiara are obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul normal de lucru si cu respectarea normelor de securitate si igiena a muncii.
Orele de munca prevazute, se calculeaza proportional cu cuantumul ajutorului social de care beneficiaza familia sau persoana singura, cu un tarif orar corespunzator salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, raportat la durata medie lunara a timpului de munca.
De asemenea, primarul are obligatia sa afiseze planul de actiuni sau de lucrari de interes local, lista cuprinzand beneficiarii de ajutor social, precum si persoanele care urmeaza sa efectueze actiuni sau lucrari de interes local.
Din aceste motive propun avizarea in mod favorabil a proiectului de hotarare si propunem consiliului local adoptarea lui in forma prezentata.

REFERENT ,
Cioara Ioan Laurentiu