Compartimentul Asistență socială

Asistenșa socială

Pentru probleme legate de asistența socială vă puteți adresa Compartimentului Asistență socială (dl. CIOARA Laurențiu) sau conducerii primăriei.

Comuna Tomești, sat Tomești, str. Principală nr. 50, jud.Hunedoara, cod poștal 337470
tel/fax 0254681889, e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com

Programul de lucru al primăriei

♦ De luni până vineri de la orele 07:30 – 15:30 (exceptând sărbătorile legale)

Programul de lucru cu publicul

♦ Luni, marți și miercuri până vineri de la orele 08:30 – 15:00
♦  Joi 08:30 – 18:30
♦  Vineri 08:30 – 13:00 (exceptând sărbătorile legale)

Programul de audiențe

♦ Primarul comunei: în fiecare luni orele 08 – 14
♦ Viceprimarul comunei: în fiecare miercuri orele 08 – 14
♦ Secretarul comunei: în fiecare joi orele 08 – 14

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Comunicări din partea primăriei, în legătură cu asistența socială

Dispoziția de primar nr.2/2021

ROMÂNIA
JUEȚUL HUNEDOARA
COMUNA TOMEȘTI

D I S P O Z I Ţ I E Nr. ___2___/2021

privind încetarea contractului de munca
al d-nei CIRCEL FLAVIA-GABRIELA asistent personal pentru persoană cu handicap grav

Primarul comunei Tomesti, judeţul Hunedoara ;

Având în vedere certificatul de deces seria D10 nr. 370806 din care reiese ca d-na Marc Garofita-Simona persoana cu handicap grav , a decedat in data de 25.01.2021 si referatul nr. 103 din 26.01.2021 intocmit de catre dl. Cioara Ioan Laurentiu , referent in cadrul Compartimentului de asistenta sociala din cadrul Primariei Tomesti prin care se propune incetarea contractului individual de munca al d-nei Circel Flavia-Gabriela , asistent personal pentru persoana cu handicap grav, cu domiciliul în comuna Tomesti, sat Tomesti , nr. 6 , incepand cu data de 26.01.2021 ;

In conformitate cu dispozitiile art. 65 , alin.1 din Legea nr.53/2003 , privind Codul Muncii , republicata , a Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap ,republicata , cu modificarile ulterioare precum si art.155 alin.1 lit. “d” si alin.5 lit “e” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ :

D I S P U N :

Art.1. Incetarea contractului individual de munca al d-nei Circel Flavia-Gabriela , asistent personal pentru persoana cu handicap grav, cu domiciliul în comuna Tomesti, satul Tomesti nr. 6 ,jud. Hunedoara , incepand cu data de 26.01.2021 ,CNP 2960212203679, ca urmare a decesului persoanei cu handicap grav .

Art.2. Prezenta dispoziţie se poate contesta potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. nr. 554/2004 cu modificarile si completarile ulterioare .

Art.3. Prezenta dispoziţie se comunică :

– d- nei Circel Flavia-Gabriela;

– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara ;

– Compartimentului buget , finante din cadrul Primariei Tomesti .

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA,
Vasiu Adrian-Viorel


SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti la 26.01.2021

D I S P O Z I T I A NR. 8 /2021 PIVIND RECUPERAREA UNEI SUME DE ALOCATIE DE SUSȚINERE A FAMILIEI PLATITA NECUVENIT DOAMNEI NAGHI GEANINA RASA, CNP 2840212226811 CU FOSTUL DOMICILIU ÎN LOCALITATEA DOBROT, NR. 9, COM. TOMESTI, JUD. HUNEDOARA;

ROMANIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
PRIMĂRIA COMUNEI TOMEŞTI
PRIMAR

D I S P O Z I T I A NR. 8 /2021
PIVIND RECUPERAREA UNEI SUME DE ALOCATIE DE SUSȚINERE A FAMILIEI PLATITA NECUVENIT DOAMNEI NAGHI GEANINA RASA, CNP 2840212226811 CU FOSTUL DOMICILIU ÎN LOCALITATEA DOBROT, NR. 9, COM. TOMESTI, JUD. HUNEDOARA;

PRIMARUL COMUNEI TOMESTI, JUD. HUNEDOARA
Tinand cont de adresa emisa de AJPS Hunedoara în data de 02.03.2021, prin care ni s-a solicitat verificarea situatiilor trimise – informații posibile debite Alocatie de Susținere a Familiei, iar în cazul confirmarii suspiciunilor sa demaram procedura de recuperare a sumelor incasate necuvenit beneficiarilor Alocatiei de Susținere a Familiei.
Având în vedere referatul nr. 241 din 09.03.2021 intocmit de catre dl. Cioara Ioan Laurentiu, referent in cadrul compartimentului de asistenta sociala, prin care se propune emiterea dispozitiei primarului comunei Tomesti, jud. Hunedoara , privind recuperarea sumei incasate necuvenit, cu titlul de Alocatie de Susținere a Familiei în cuantum de 450 lei în perioada ianuarie-iunie 2018 de către doamna Naghi Geanina Rasa, cu domiciliul în localitatea Dobrot, nr. 9, com. Tomesti, jud. Hunedoara, care a fost beneficiar a dreptului privind Alocatia de Susținere a Familiei în conditiile Legii 277/2010, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 34 din Legea 277/2010 privind alocatia de susținere a familiei, a HG 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 277/2010, a OUG 2/2011 pentru modificarea Legii 277/2010 și OUG 93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala,precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016 , a OUG 124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementeaza acordarea de beneficii de asistenta sociala
În temeiul dispozitiilor art. 155 alin. 1 lit.d și alin. 5 lit. c, coroborat cu art. 129 alin. 6 și 7 și art.196 alin.1 lit. b) din Ordonanta de Urgența nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;

D I S P U N E:
Art.1. S-a constatat ca s-a încasat necuvenit, cu titlul de alocatie de susținere a familiei, suma de 450 lei, în anul 2018 de către doamna Naghi Geanina Rasa, CNP 2840212226811 cu fostul domiciliul în localitatea Dobrot, nr. 9, com. Tomesti, jud. Hunedoara .
Art.2. Recuperarea sumei plartite necuvenit, cu titlul de alocatie de susținere a familiei în cuantum de 450 lei se face de către Agenția Judeteana pentru Plati și Inspectie Sociala – Hunedoara și prezenta dispoziție constituie titlul executoriu.
Art.3. Prezenta dispoziție se poate contesta potrivit prevederilor Legii conteciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile și completarile ulterioare la Tribunalul Hunedoara în termenul legal.
Art.4. Prezenta dispoziție se comunica :
Institutiei Prefectului judetului Hunedoara,
Agentia Judeteana de Plati și Inspectie Sociala
titularului de drept.

PRIMAR, CONTRASEMNEAZA
VASIU ADRIAN VIOREL

SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA

D I S P O Z I T I A NR. 7 /2021 PIVIND RECUPERAREA UNEI SUME INCASATE NECUVENIT CU TITLUL DE ALOCATIE DE SUSȚINERE A FAMILIEI, PLATITA DOAMNEI MIC ANABELLA, CNP 2840420205570, CU DOMICILIUL ÎN LOCALITATEA STEIA, NR. 31, COM. TOMESTI, JUD. HUNEDOARA;

ROMANIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
PRIMĂRIA COMUNEI TOMEŞTI
PRIMAR

D I S P O Z I T I A NR. 7 /2021
PIVIND RECUPERAREA UNEI SUME INCASATE NECUVENIT CU TITLUL DE ALOCATIE DE SUSȚINERE A FAMILIEI, PLATITA DOAMNEI MIC ANABELLA, CNP 2840420205570, CU DOMICILIUL ÎN LOCALITATEA STEIA, NR. 31, COM. TOMESTI, JUD. HUNEDOARA;

PRIMARUL COMUNEI TOMESTI, JUD. HUNEDOARA
Tinand cont de adresa emisa de AJPS Hunedoara în data de 02.03.2021, prin care ni s-a solicitat verificarea situatiilor trimise – informații posibile debite Alocatie de Susținere a Familiei, iar în cazul confirmarii suspiciunilor sa demaram procedura de recuperare a sumelor incasate necuvenit beneficiarilor Alocatiei de Susținere a Familiei.
Având în vedere referatul nr. 240 din 09.03.2021 intocmit de catre dl. Cioara Ioan Laurentiu, referent in cadrul compartimentului de asistenta sociala, prin care se propune emiterea dispozitiei primarului comunei Tomesti, jud. Hunedoara , privind recuperarea sumei incasate necuvenit, cu titlul de Alocatie de Susținere a Familiei în cuantum de 675 lei în anul 2018 de către doamna Mic Anabella cu domiciliul în localitatea Steia, nr. 31, com. Tomesti, jud. Hunedoara, care a fost beneficiar pana la data de 30.09.2019 a dreptului privind Alocatia de Susținere a Familiei în conditiile Legii 277/2010, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 34 din Legea 277/2010 privind alocatia de susținere a familiei, a HG 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 277/2010, a OUG 2/2011 pentru modificarea Legii 277/2010 și OUG 93/2016 pentru reglementarea unor masuri de simplificare a acordarii unor beneficii de asistenta sociala,precum si pentru stabilirea unor masuri bugetare pentru acestea in anul 2016 , a OUG 124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementeaza acordarea de beneficii de asistenta sociala
În temeiul dispozitiilor art. 155 alin. 1 lit.d și alin. 5 lit. c, coroborat cu art. 129 alin. 6 și 7 și art.196 alin.1 lit. b) din Ordonanta de Urgența nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;

D I S P U N E:

Art.1. Constatarea incasarii necuvenit, cu titlul de alocatie de susținere a familiei, a sumei de 675 lei, în anul 2018 de către doamna Mic Anabella CNP 2840420205570, domiciliata în localitatea Steia, nr. 31, com. Tomesti, jud. Hunedoara.
Art.2. Recuperarea sumei platite necuvenit, cu titlul de alocatie de susținere a familiei în cuantum de 675 lei se face de către Agenția Judeteana pentru Plati și Inspectie Sociala – Hunedoara și prezenta dispoziție constituie titlul executoriu.
Art.3. Prezenta dispoziție se poate contesta potrivit prevederilor Legii conteciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile și completarile ulterioare la Tribunalul Hunedoara în termenul legal.
Art.4. Prezenta dispoziție se comunica :
Institutiei Prefectului judetului Hunedoara,
Agentia Judeteana de Plati și Inspectie Sociala
titularului de drept.

PRIMAR, CONTRASEMNEAZA
VASIU ADRIAN VIOREL SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA

Tomesti 15.03.2021

HOTARAREA nr. 3 /2021 PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2020

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL


HOTARAREA nr. 3 /2021
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2020

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
In baza proiectului de hotarare nr. 59 din 21.12.2020 privind însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul II al anului 2020 ;
Având în vedere referatul de aprobare a primarului comunei Tomesti nr.3/3 din 06.01.2021, prin care se propune însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul II al anului 2020
Analizand Raportul compartimentului asistenta sociala nr. 4/3 din 06.01.2021 din cadrul Primariei comunei Tomesti, precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert nr. 5/7 din 27.01.2021, al avizului favorabil al comisia de specialitate pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/8 din 27.01.2021 , precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement nr. 5/9 din 27.01.2021 ;
Tinand cont de prevederile art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,
În temeiul prevederilor art.129 alin. (2) lit.d) şi alin.(7) lit.b) , art.139 alin.(1) si art.196 alin.1) lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ :

HOTARASTE:

Art.1. Se însuşeşte Raportul privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul II al anului 2020, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.
Art.3- Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara;
Primarului comunei Tomesti
Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

CONTRASEMNEAZĂ
Banciu Liorean Gheorghe

SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti 28.01.2020

NOTA : Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: __9_ voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, ____-___abţineri.

Anexa la Hotararea Consiliului local nr 3 din 28.01.2021
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
REFERENT
ASISTENTA SOCIALA


RAPORT
PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENTILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI TOMESTI

In conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap: Persoana cu handicap grav are dreptul in baza evaluari sociopsihomedicale, la_un asistent personal. De asemenea, conform art. 3 alin.1: Contractul individual de munca al asistentului personal se incheie cu primaria lcalitatii de domiciliu sau resedinta a persoanei cu handicap grav , dupa caz, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii cererii, , iar la art. 40, alin, (1) se precizeaza ca: “Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, potrivit legii.”
In comuna Tomesti, contractele individuale de munca ale asistentilor personali se incheie de catre Primarul comunei Tomesti.
In baza prevederilor art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cat si a prevederilor art.29 alin.(1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006, aprobate prin H.G. nr.268/2007, serviciul public de asistenta sociala prezinta anual consiliului local un raport privind activitatea desfasurata.
Conform prevederilor legale in vigoare, respectiv ale Legii nr.448/2006, persoanele cu handicap sunt acele persoane carora, datorita unor afectiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsesc abilitatile de a desfasura in mod normal activitati cotidiene, necesitand masuri de protectie, in sprijinul recuperarii, integrarii si incluziunii sociale.
In cadrul Primariei comunei Tomesti sunt in evidenta la aceasta data, un numar de 7 asistenti personali. Facem precizarea ca indemnizatia este egala cu salariul net al asistentului social debutant.
Asistentii personali ai persoanelor cu handicap, au fata de persoana cu dezabilitati, pentru a caror ingrijire au fost angajati, o serie de obligatii stabilite in mod expres de lege si anume:
sa participe o data la 2 ani, la instruirea organizata de catre angajator,
-sa semneze un angajament ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii pentru adultul cu handicap grav,
sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav,
sa trateze cu respect, buna credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral, de starea acesteia, si
sa comunice in termen de 48 ore, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav gi alte situatii de natura sa moditice acordarea drepturilor prevazute de lege.
Pentru orice situatie verificata din proprie initiativa de catre compartimentul de resort din cadrul Primariei comunei TOMESTI sau la sesizarea unor terti, se procedeaza la efectuarea anchetei sociale, cu propuneri de continuare a activitatii asistentului personal, sau de incetare a activitatii acestuia, functie de cele constatate.
In semestrul al doilea al anului 2020, situatia privind incadrarea asistentilor personali, pe luni se prezinta astfel :
luna iulie – 7 asistenti personali;
luna august – 7 asistenti personali;
luna septembrie – 7 asistenti personali;
luna octombrie – 7 asistenti personali;
luna noiembrie – 7 asistenti personali;
luna decembrie – 7 asistenti personali;
Pe perioada concediului de odihna, inlocuirea asistentilor personali nu a fost posibila din lipsa de personal, iar internarea persoanelor bolnave in centre de tip respiro nu s-a realizat.
Pentru aceasta perioada, persoanele cu handicap grav au beneficia de indemnizatia in cuantum egal cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi.
Cu prilejul vizitelor la domiciliul persoanelor cu nevoi speciale, s-au verificat un numar de 7 dosare ale asistentilor personali, incadrati de catre primarul comunei TOMESTI.
In urma controalelor, nu s-au constatat abateri de la normele de disciplina a muncii ale asistentilor personali si nici incalcari ale obligatiilor prevazute in contractele individuale de munca ale acestora.
De asemenea, pe parcursul semestrului, nu s-au inregistrat reclamatii din partea bolnavilor sau din partea altor persoane, cu referire la supravegherea, asistenta si ingrijirea acordata de catre asistentii personali.
In activitatea compartimentului de asistenta sociala, s-a efectuat si consilierea familiei, atat din punct de vedere juridic cat si psihologic, cu privire la drepturile si obligatiile ce decurg in urma incheierii unui contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata, importanta perfectarii acestor contracte dar si constientizarea acestor familii, in sensul angajarii unor asistenti personali, capabili sa acorde supraveghere, asistenta si ingrijire corespunzatoare persoanei cu nevoi speciale.
Instruirea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav nu s-a efectuat in anul 2020 conform prevederilor art.37 lit.a) din Legea nr.448/2006.
In semestrul II al anului 2020, plata salariilor asistentilor personali ai persoanei cu handicap s-a efectuat la termen si anume la data de 9 a fiecarei luni, achitandu-se pentru aceasta perioada suma totala de 116.220 lei.
Platile s-au efectuat, pentru ambele forme de plata, in proportie de 100%.
Compartimentul Asistenta Sociala, prin activitatea depusa, lucreaza numai in sensul respectarii prevederilor legale cu privire la drepturile persoanelor cu handicap, si in conformitate cu legislatia generala a muncu si a celorlalte reglementari legale in vigoare.

INTOCMIT
REFERENT
Cioara Ioan Laurentiu

PRESEDINTE DE SEDINTA

CONTRASEMNEAZA
Banciu Liorean Gheorghe

SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA