PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Comuna Tomești, sat Tomești, str. Principală nr. 50, jud.Hunedoara, cod poștal 337470
tel/fax 0254681889, e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
Post vacant
VICEPRIMARUL COMUNEI
CV Viceprimar
Declarații de avere & interese ale demnitarilor locali depuse în anul 2021
Declarații de avere & interese ale demnitarilor locali
depuse în anul 2021
- VASIU Adrian Viorel – Primarul comunei
Vasiu Adrian – avere / Vasiu Adrian – interese - OPRIȘA Simonel Florin – Viceprimarul comunei
Oprisa Simonel – avere / Oprisa Simonel – interese
Oprisa Simonel – declarația de avere la demisie / Oprisa Simonel – declarația de interese la demisie
Raport de activitate
Programul de lucru al primăriei
♦ De luni până vineri de la orele 07:30 – 15:30 (exceptând sărbătorile legale)
Programul de lucru cu publicul
♦ Luni, marți și miercuri până vineri de la orele 08:30 – 15:00
♦ Joi 08:30 – 18:30
♦ Vineri 08:30 – 13:00 (exceptând sărbătorile legale)
Programul de audiențe
♦ Primarul comunei: în fiecare luni orele 08 – 14
♦ Viceprimarul comunei: în fiecare miercuri orele 08 – 14
♦ Secretarul comunei: în fiecare joi orele 08 – 14
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual privind aplicarea Legii 544/2001
Raportul anual privind aplicarea Legii 544/2001
pentru anul 2017
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
Graficul de colectare a deșeurilor periculoase
ContinuareIMPORTANT! Programarea colectării selective a deșeurilor
[…]
Anunţ privind aplicarea Legii nr.123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991
[…]
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 30 /24.04.2023 PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA, FILIALA VALEA MARE DE CRIS
[…]
HOTĂRÂREA NR. 30/ 2023 PRIVIND ÎNSUȘIREA ACTULUI ADIȚIONAL NR. 2 LA DOCUMENTUL DE POZIȚIE PRIVIND MODUL DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI „SISTEM INTEGRAT DE MANAGEMENT AL DEȘEURILOR ÎN JUDEȚUL HUNEDOARA”
[…]
REGULAMENT DE INSTITUIRE ȘI ADMINISTRARE A TAXEI DE SALUBRIZARE ÎN COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA
ContinuareHOTARAREA NR. 21 /2023 PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE OPORTUNITATE PENTRU DELEGAREA ACTIVITĂŢILOR SERVICIULUI DE SALUBRIZARE IN CADRUL S.M.I.D. JUDETUL HUNEDOARA ,A REGULAMENTULUI SERVICIULUI DE SALUBRIZARE PRIVIND DEȘEURILE MENAJERE ȘI SIMILAR DIN JUDEȚUL HUNEDOARA ȘI ACTUALIZAREA PLANULUI TARIFAR AL POPULAŢIEI
ContinuareHOTARAREA NR. 20/2023 PRIVIND APROBAREA TAXEI DE SALUBRIZARE ÎN COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA
ContinuareAparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
Compartimentul Buget-Finanțe
Compartimentul Buget-Finanțe
Compartimentul Agricol
Compartimentul Urbanism și Amenajarea teritoriului
Compartimentul Asistență socială
Compartimentul Administrarea domeniului public și privat
Compartimentul Administrarea domeniului public și privat
Compartimentul Deservire
Cariere și posturi vacante
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici din cadrul Primăriei comunei Tomești
Declarațiile de avere & interese ale funcționarilor publici depuse în anul 2021
Declarațiile de avere & interese ale funcționarilor publici
depuse în anul 2021
- GIURGIU Sanda – secretarul comunei
Giurgiu Sanda – avere / Giurgiu Sanda – interese - BORZA Dorel – referent
Borza Dorel – avere / Borza Dorel – interese - CIOARA Ioan
Cioara Ioan – avere / Cioara Ioan – interese - INDRIEȘ Damian – inspector
Indries Damian – avere / Indries Damian – interese - JURJ Lucica
Jurj Lucica – avere / Jurj Lucica – interese - SIMEDREA Mariana Lăcrămioara
Simedrea Mariana – avere / Simedrea Mariana – interese