Informații publice oferite din oficiu
BUGETUL LOCAL
În acest spațiu sunt publicate toate documentele care prezintă în mod transparent cheltuirea banilor publici din bugetul local al comunei Pui.
Bugetul local din toate sursele de venituri:
Bugetul pe surse financiare / Situația plăților (execuția bugetară) / Situația drepturilor salariale potrivit legii precum și alte drepturi prevăzute de acte normative
ANUNT. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 06.06.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE
SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 12.07.2023 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 40/06.06.2023
PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE
SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA ,
SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA”
Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3/45 din 06.06.2023 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:
„Aparare mal drum si reparatii podet ulita Lacuri Valea Obarsa , sat Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara”
În conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale cap. III din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
In baza art.V din Ordonanta de Urgenta nr.26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative , cu modificarile si completarile ulterioare ;
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” , art.139 alin.3 lit.a si art.196 alin. 1, lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,
HOTARASTE :
Art.1. Se aprobă documentatia tehnico-economica si devizul general pentru obiectivul: „APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA” ,conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă Devizul General, în valoare de 103.230,77 fara TVA, respectiv 122.844,62 lei cu T.V.A .
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul achizitii publice, implementare proiecte si investitii si Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/45 din 06.06.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Aparare mal drum si reparatii podet ulita Lacuri Valea Obarsa , sat Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara” este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
In situatia de fata, drumul existent si podetul Ulita Lacuri sunt afectate de eroziunea apelor.Albia traversata de podet este o albie caracteristica zonei de munte, cu bolovani de dimensiuni mari in albia minora.
Este necesara repararea malului drumului de acces spre locuintele vecinate cu un zid de beton B400 in lungime de 40 m, cu o inaltime de 1,5 m cu rol de protectie.
De asemenea este necesara repararea podetului Ulita Lacuri Valea Obarsa , deoarece acesta este intr-o stare avansata de degradare. In aceasta etapa este prevazuta doar interventia la infrastructura podetului.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R I A
Nr. 4/45 din 06.06.2023
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Aparare mal drum si reparatii podet ulita Lacuri Valea Obarsa , sat Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara” este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
In situatia de fata, drumul existent si podetul Ulita Lacuri sunt afectate de eroziunea apelor.Albia traversata de podet este o albie caracteristica zonei de munte, cu bolovani de dimensiuni mari in albia minora.
Este necesara repararea malului drumului de acces spre locuintele vecinate cu un zid de beton B400 in lungime de 40 m, cu o inaltime de 1,5 m cu rol de protectie.
De asemenea este necesara repararea podetului Ulita Lacuri Valea Obarsa , deoarece acesta este intr-o stare avansata de degradare. In aceasta etapa este prevazuta doar interventia la infrastructura podetului.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian
ANUNT. PROIECT DE HOTARARE PRIVIND ALOCAREA UNEI SUME PENTRU ORGANIZAREA ACTIUNII: „ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV :
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 6.06.2023 s-a initiat de catre primarul comunei TOMESTI , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECT DE HOTARARE
PRIVIND ALOCAREA UNEI SUME PENTRU ORGANIZAREA ACTIUNII:
„ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV :
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 12.07.2022, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 39 din 06.06.2023
PRIVIND ALOCAREA UNEI SUME PENTRU ORGANIZAREA ACTIUNII:
„ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara ;
Având în vedere referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr. 3/44 din 06.06.2023 prin care se propune alocarea unei sume pentru organizarea actiunii : „Sarbatoarea mesterilor populari Obarsa- editia a XXIV” organizate la nivelul comunei Tomesti in anul 2023 precum si aprobarea unei taxe pentru utilizarea temporară a locurilor publice in vederea comercializarii de produse alimentare si nealimentare ;
In baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale , cu modificarile si completarile ulterioare, a art.486 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare precum si in temeiul prevederilor art.129 alin.4 lit.a si art.139 alin.3 lit.a din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ , cu modificarile si completarile ulterioare şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba alocarea sumei de 42.000 lei de la capitolul bugetar de la capitolul bugetar 67.02 “ cultura, recreere si religie “, art. 20.30.30.
Art.2.Se aproba taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice in vederea comercializarii de produse alimentare si nealimentare in valoare de 5 lei /mp ;
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane, precum si compartimentul taxe si impozite locale din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane
– Compartimentului taxe si impozite locale
– Persoanelor in cauza .
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/44 DIN 06.06.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ALOCAREA UNEI SUME PENTRU ORGANIZAREA ACTIUNII:
„ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Avand in vedere ca in fiecare an Primaria comunei Tomesti in prima duminica din luna august organizeaza actiunea „ Sarbatoarea mesterilor populari ’’ , anul acesta a XXIV-a editie, este necesara alocarea unei sume in vederea bunei desfasurari a acestei actiuni .
Prin bugetul local aprobat in Hotararea Consiliului local nr.8/2023 s-a alocat suma de 50.000 lei la capitolul bugetar 67.02 “ cultura, recreere si religie “, art. 20.30.30.
Conform necesarului intocmit pentru organizarea manifestarii de la Obarsa , suma necesara este de 42.000 lei dupa cum urmeaza :
Contract S.C.F. C.S. ELECTROCOLD .S.R.L. BALDOVIN , pentru asigurarea serviciului de asistenţă electrică ; Montarea şi demontarea lămpilor pentru iluminatul public, conectarea şi deconectarea consumatorilor, asigurarea bunei funcţionări a reţelei prin servicii de înlocuire a siguranţelor căzute . Valoare = 5.000 lei
Material necesare amenajarii locului pentru desfasurarea actiunii: 3.000 lei
Alte materiale necesare – 50 litri benzina = 500 lei
4. Prezentator = 1000 lei
10. Plata serviciu, asigurat pentru seară distractivă ;
Orele 20,00 – 3,00 – 06.08.2022 – 07.08.2022 Muzică distractivă şi de discotecă.
Plata D.G. + sonorizare Total = 2.500 lei
11. Afişe 50 buc + invitaţii 50 buc + diplome Total = 500 lei
12. Consum energie electrică = 500 lei
14. Plata solisti spectacol folcloric = 20.000 lei
16. Diurnă artisti 120/25 lei = 3.000 lei.
17. Artificii = 5.000 lei
18. Ambulanta =1.000
Tinand cont de necesarul cheltuielilor care se impun a fi achitate pentru organizarea acestei actiuni , propun alocarea sumei de 42.000 lei astfel :
de la capitolul bugetar 67.02 “ cultura, recreere si religie “, art. 20.30.30. suma de 42.000 lei .
Conform art.486 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare “ Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile judetene, dupa caz, pot institui taxe pentru utilizarea temporara a locurilor publice si pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice de arhitectura si arheologice si altele asemenea “
Propun ca sa se aprobe taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice in vederea comercializarii de produse alimentare si nealimentare in valoare de 5 lei /mp .
Luand in considerare toate cele propuse prin proiectul de hotarare , va rog domnilor consilieri sa aprobati proiectul de hotarare in forma propusa
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/44 din 06.06.2023
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ALOCAREA UNEI SUME PENTRU ORGANIZAREA ACTIUNII:
„ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Avand in vedere referatul intocmit de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel, suma necesara este de 42.000 lei
In conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale , cu modificarile si completarile ulterioare, a art.486 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum si ca urmare a unor propuneri fundamentate ale ordonatorilor principali de credite, care prin proiectul de hotarare propune alocarea sumei de 42.000 lei de la capitolul capitolul bugetar 67.02 “ cultura, recreere si religie “, art. 20.30.30.
Pentru aceste considerente, propun Consiliului local Tomesti sa analizeze si sa adopte acest proiect ca fiind oportun , legal si temeinic.
INTOCMIT,
REFERENT
Valean Gabriela-Elena
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 38 /06.06.2023
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 38 /06.06.2023
privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul arad și partenerii norvegieni)
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Având în vedere :
– Referatul de aprobare prezentat de domnul Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti înregistrată sub nr. 3/43 din 06.06.2023 ;
– Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 45/2022 privind aprobarea Acordului de parteneriat si cofinantarea proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (CUNOȘTINȚE SPORITE PRIVIND ENERGIA REGENERABILĂ ȘI EFICIENȚA ENERGETICĂ PRIN FORMARE ȘI SCHIMBURI DE BUNE PRACTICI ÎNTRE PROFESIONIȘTI DIN JUDEȚUL ARAD ȘI PARTENERII NORVEGIENI)
– Ghidul Programulului Energie in Romania – Mecanism Financiar Norvegian 2014-2021prin Granturile SEE și Norvegiene;
In baza art.35 alin.1 ,alin.3 si alin.4 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,
Analizand prevederile art. 129 alin.2, lit.e , alin. 9 lit. a, lit. c , art.139 alin.3 lit.f si art.196 alin.1 lit.a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;
HOTARASTE:
Art.1. Se aproba modificarea prin Act adițional a Acordului de Parteneriat aferent proiectului „Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni”/„INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESSIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS”, finanțat prin Mecanismul Financiar Norvegian 2014‐2021 – Programul pentru Energie în România, în forma prevăzută în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Celelalte prevederi ale Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 45/2022 privind aprobarea participării Unității Administrativ-Teritoriale Comuna Tomesti în cadrul proiectului „Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni”/„Increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between professionals from Arad County and Norwegian partners” rămân neschimbate.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a hotărârii, se va încredinţa primarul comunei Tomesti prin compartimetele de specialitate.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane
– Partenerilor din proiect
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/43 DIN 06.06.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni
Tinând cont de :
Contractul de finanțare nr. 2022/346705 promotor Consiliul Județean Arad cu parteneri Comuna Buteni, Comuna Tomești județul Hunedoara , Universitatea Aurel Vlaicu Arad și Universitatea Høgskolen i Østfold din Norvegia,
Acordul de parteneriat
Avand in vedere, scopul proiectului de a spori semnificativ competențele factorilor de decizie de vârf, ale personalului tehnic și administrativ din autoritățile publice locale și ale publicului larg legate atât de eficiența energetică, cât și de sursele regenerabile de energie, pentru a fi integrate și replicate la nivelul clădirilor și comunității locale. niveluri.
Rezultatele proiectului:
a. Număr de campanii de sensibilizare = 6
b. Numărul de persoane care urmează cursuri complete (mai mult de 2 zile) privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică implementate = 20
c. Numărul de persoane care finalizează educația care acordă credite la nivel terțiar = 10
d. Numărul de persoane care urmează cursuri scurte (mai puțin de 2 zile) privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică implementate = 150
e. Numărul de persoane atinse de campaniile de conștientizare privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică = 300.
Participarea in cadrul proiectului a Comunei Tomesti este in calitate de partener, promotorul proiectului fiind Consiliul Judetean Arad. Ca si parteneri sunt Universitatea Aurel Vlaicu Arad, Comuna Buteni , judetul Hunedoara si un partener din partea Norvegiei Universitatea din Ostfold.
Tinând cont de perioda de implementare a proiectului respectiv – 30 decembrie 2023, s-a decis prin acodul de parteneriat actualizat ca unele din activitățile promotorului să revina partenerului Comuna Buteni, respectiv organizarea cursurilor de formare si realizarea PDTAC.
Sustinerea contributiei proprii se va realiza de catre Consiliul Județean Arad
Urmare celor relatate mai sus propunem aprobarea
actualizării Acordul de Parteneriat in vederea depunerii proiectului ”Increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between profesionals from Arad county and Norwegian partners” (Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni) in cadrul programului pentru Energie in Romania – Mecanism Financiar Norvegian 2014-2021,
aprobarea cofinantarii proiectului ”Increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between profesionals from Arad county and Norwegian partners” (Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni) cu valoarea de 9350 euro.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/43 din 06.06.2023
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE
privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between profesionals from arad county and norwegian partners” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni
Tinând cont de :
Contractul de finanțare nr. 2022/346705 promotor Consiliul Județean Arad cu partneri Comuna Buteni, Comuna Tomești județul Hunedoara , Universitatea Aurel Vlaicu Arad și Universitatea Høgskolen i Østfold din Norvegia,
Acordul de parteneriat
Avand in vedere, scopul proiectului de a spori semnificativ competențele factorilor de decizie de vârf, ale personalului tehnic și administrativ din autoritățile publice locale și ale publicului larg legate atât de eficiența energetică, cât și de sursele regenerabile de energie, pentru a fi integrate și replicate la nivelul clădirilor și comunității locale. niveluri.
Rezultatele proiectului:
a. Număr de campanii de sensibilizare = 6
b. Numărul de persoane care urmează cursuri complete (mai mult de 2 zile) privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică implementate = 20
c. Numărul de persoane care finalizează educația care acordă credite la nivel terțiar = 10
d. Numărul de persoane care urmează cursuri scurte (mai puțin de 2 zile) privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică implementate = 150
e. Numărul de persoane atinse de campaniile de conștientizare privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică = 300.
Participarea in cadrul proiectului a Comunei Tomesti este in calitate de partener, promotorul proiectului fiind Consiliul Judetean Arad. Ca si parteneri sunt Universitatea Aurel Vlaicu Arad, Comuna Buteni , judetul Hunedoara si un partener din partea Norvegiei Universitatea din Ostfold.
Tinând cont de perioda de implementare a proiectului respectiv – 30 decembrie 2023, s-a deciz prin acodul de parteneriat actualizat ca unele din activitățile promotorului să revina partenerului Comuna Buteni, respectiv organizarea cursurilor de formare si realizarea PDTAC.
Sustinerea contributiei proprii se va realiza de catre Consiliul Județean Arad.
Urmare celor relatate mai sus propunem aprobarea
actualizării Acordul de Parteneriat in vederea depunerii proiectului ”Increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between profesionals from Arad county and Norwegian partners” (Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni) in cadrul programului pentru Energie in Romania – Mecanism Financiar Norvegian 2014-2021,
aprobarea cofinantarii proiectului ”Increased knowledge on renewable energy and energy efficiency through training and best practice exchanges between profesionals from Arad county and Norwegian partners” (Cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni) cu valoarea de 9350 euro.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian- Iulian
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 37 /06.06.2023 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 37 /06.06.2023
PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Având în vedere referatul de aprobare prezentat de domnul Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti înregistrată sub nr. 3/42 din 06.06.2023 ;
Văzând prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti ;
În conformitate cu prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) ,art. 139 alin. (1) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
Ţinând seama de prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se alege în funcţia de preşedinte de şedinţă domnul/doamna consilier___________________________________________, pe o perioadă de 3 luni, până la data de 30.09.2023.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a contenciosului administrativ ,actualizata .
Art.3. Prezenta hotărâre va fi afişată la sediul Primăriei comunei Tomesti, prin grija secretarului comunei Tomesti şi va fi comunicată:
– Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti , judeţul Hunedoara.
INIŢIATOR
PRIMAR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
NR. 3/42 din 06.06.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Stimaţi consilieri,
Conform prevederilor art.9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti , aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti , consiliul local alege dintre membrii săi, un preşedinte de şedinţă, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, perioadă în care acesta va conduce şedinţele consiliului local şi în care va semna hotărârile adoptate de consiliul local.
Având în vedere cele menţionate şi ţinând cont de prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ vă rog, domnilor consilieri, să aprobaţi proiectul de hotărâre în forma prezentată.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMĂRIA
NR. 4/42 din 06.06.2023
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Potrivit prevederilor art. 123 alin. (1) şi (4) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art.9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti , consiliul local alege dintre membrii săi, un preşedinte de şedinţă, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, perioadă în care acesta va conduce şedinţele consiliului local şi în care va semna hotărârile adoptate de consiliul local.
Având în vedere cele precizate mai sus, proiectul de hotărâre prin care se propune alegerea preşedintelui de şedinţă, se încadrează în prevederile legale.
ÎNTOCMIT:
SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA
Anunţ privind aplicarea Legii nr.123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991
Anunţ privind aplicarea Legii nr.123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991
Aducem la cunoştinţă faptul că în baza Legii. 123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, persoanele interesate pot depune dosare pentru reconstituirea/constituirea dreptului de proprietate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, începând cu data de 19 mai 2023 până la data de
„(21) Deţinătorii sau moştenitorii acestora care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producţie, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate pot solicita, la cerere, comisiei judeţene emiterea titlului de proprietate în condiţiile prezentei legi, astfel:
a) dacă deţinătorii sau moştenitorii acestora figurează cu terenul în registrele agricole sau registrele cadastrale şi în evidenţele fiscale;
b) pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) terenul nu face obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane şi nici nu s-a eliberat anterior titlu de proprietate cu privire la acesta.
Dosarul va cuprinde următoarele documente:
1. Cererea solicitantului/solicitanţilor, însoţită de copii de pe act/acte de identitate şi acte de stare civilă – naştere, căsătorie, după caz; în cazul în care solicitantul formulează cererea în calitate de moştenitor, se vor depune acte de deces şi certificat de moştenitor/de calitate succesorală;
2. Memoriu tehnic, întocmit şi validat prin semnătură şi ştampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Hunedoara, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Plan de amplasament şi delimitare a imobilului, întocmit şi validat prin semnătură şi ştampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Hunedoara, potrivit Anexei nr.16 la Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr.600/2023, (Regulament), însuşit prin semnătură şi ştampilă de preşedintele Comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, luat în evidenţă, fără suprapunere cu imobile limitrofe;
4. Adeverinţă eliberată de Primăria comunei Tomesti din care să rezulte suprafaţa înscrisă în Registrul agricol;
5. Certificat de atestare fiscală;
6. În cazul în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, o declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului din care să rezulte care este soluţia rămasă definitivă.
Cererea, împreună cu actele prevăzute mai sus se depune la Primăria Comunei Tomesti fie personal, fie prin poştă, înăuntrul termenului prevăzut de lege ( 19 mai 2023 – 20 noiembrie 2023).
În cazul în care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta actele doveditoare în original şi câte o copie xerox, semnată pentru conformitate, rămânând la comisie numai copiile acestora.
Când cererea se transmite prin poştă, la aceasta se vor anexa copii xerox semnate pentru conformitate pe propria răspundere de către solicitant.
Cererea se găsește la sediul Primăriei Comunei Tomesti sau se poate descărca de pe site-ul: www.primariatomestihd.ro.