PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
VASIU Adrian Viorel
PRIMARUL COMUNEI
CV Primar
SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI
CV Viceprimar
Raport de activitate
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
H O T A R A R E A NR.___ 14 ___/ 2022 PRIVIND APROBAREA PRELUNGIREA VALABILITATII SCRISORII DE GARANTARE NR. 198 / 28.08.2019 DE LA FNGCIMM SA IFN IN VEDEREA GARANTARII OBLIGATIILOR DE PLATA A AVANSULUI DIN FONDURI NERAMBURSABILE
[…]
[…]
HOTĂRÂREA NR. 26 /2022 PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE ALE COMUNEI TOMESTI, PE ANUL 2023
[…]
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „REPARATII ULITA IN SATUL LEAUT”
[…]
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „REPARATII CAMIN CULTURAL OBARSA”
[…]
PROIECT DE HOTARARE nr. 23/28.03.2022 PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE PE TRIMESTRUL I ANUL 2022
[…]
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ANALIZA STADIULUI DE ÎNSCRIERE A DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL PENTRU TRIMESTRUL I AL ANULUI 2022 ŞI STABILIREA MĂSURILOR PENTRU EFICIENTIZAREA ACESTEI ACTIVITĂŢI
[…]
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023
[…]
Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
ORGANIGRAMA
Cariere și posturi vacante
PROIECT DE HOTARARE nr. 34 /28.04.2023 PRIVIND APROBAREA CONTULUI DE INCHIDERE A EXERCITIULUI BUGETAR PE ANUL 2022
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 28.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECT DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA CONTULUI DE INCHIDERE
A EXERCITIULUI BUGETAR PE ANUL 2022
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar general al UAT comuna Tomesti, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 34 /28.04.2023
PRIVIND APROBAREA CONTULUI DE INCHIDERE
A EXERCITIULUI BUGETAR PE ANUL 2022
Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Analizand Referatul de aprobare a Primarului comunei Tomesti nr. 3/39 din 28.04.2023 cu privire la proiectul de hotarare privind aprobarea contului de inchidere a exercitiului bugetar pe anul 2022. In temeiul art.57 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale modificata si completata, precum si art.129 alin.(2) lit.a), si alin.(4) lit.a) si art.139 alin.(3) lit a) din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica:
H O T A R A S T E :
Art.1.Se aproba executia bugetara la 31 decembrie 2022 astfel :
– la Venituri in suma de 2.946.859 lei, prezentata in Anexa nr.1 care face parte integranta din prezenta hotarare ;
– la Cheltuieli in suma de 3.718.626 lei din care: 3.652.276 lei primarie , scoala 66.350 lei, prezentata in Anexa nr.1 care face parte integranta din prezenta hotarare ;
– si un deficit bugetar de 771.767 lei.
Art.2. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr.3/39 din 28.04.2022
REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA CONTULUI DE INCHIDERE
A EXERCITIULUI BUGETAR PE ANUL 2022
Bugetul comunei pe anul 2022 a cuprins resursele bugetare de care a dispus comuna Tomesti pentru intreg anul 2022.
Bugetul a reusit sa asigure functionalitate institutiilor de pe raza comunei, finantate din bugetul local – invatamant, cultura, asistenta sociala, gospodarire comunala.
Veniturile proprii au fost limitate, sumele mari fiind asigurate din cotele de la bugetul de stat, virate de catre DGFP si Consiliul Judetean Hunedoara.
Cheltuielile s-au efectuat in limita creditelor aprobate cu respectarea prevederilor legale de ofertare si receptii, pe baza de documente insotite de viza de legalitate.
Rezultatele financiar contabile se regasesc lunar si in contul de executie intocmit de trezorerie.
Executia bugetului s-a facut conform prevederilor Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale.
Detalierea conform legii a veniturilor si cheltuielilor este cea din anexa la hotarare si in temeiul prevederilor art.129 alin.(2) lit.b), si alin.(4) lit.a) si art.139 alin.(3) lit a) din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ , si propun Consiliului local sa dezbata si adopte proiectul de hotarare in forma prezentata.
PRIMAR
Vasiu Adrian -Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
NR. 4/39 din 28.04.2023
RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA CONTULUI DE INCHIDERE
A EXERCITIULUI BUGETAR PE ANUL 2022
Executia bugetului local al Comunei Tomesti pe anul 2022, reflecta activitatea financiara pentru toate activitatile intreprinse in perioada anului. Aceasta reflecta gradul de incasare a veniturilor proprii, cotele asigurate din bugetul de stat, veniturile din subventii precum si modul in care acestea au fost cheltuite.
Cheltuielile efectuate au la baza documente legale, poarta viza de control financiar preventiv si aprobarea ordonatorului de credite.
S-a avut in vedere respectarea legalitatii, oportunitatii, necesitatii actiunilor intreprinse si a cheltuielilor efectuate.
Bugetul local pe anul 2022 s-a incheiat la venituri in suma de 2.946.859 lei, la cheltuieli in suma 3.718.626 lei din care: 3.652.276 lei primarie , scoala 66.350 lei si un deficit bugetar de 771.767 lei.
Detalierea contului de executie este facuta in anexa la hotarare.
INTOCMIT
REFERENT CONTABIL
Valean Gabriela Elena
PROIECT DE HOTARARE NR. 33/28.04.2023 PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA ”
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 33/28.04.2023
PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE
SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA ”
Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3/38 din 28.04.2023 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:
„Decolamatare sant DC 3 Steia-Livada ”
În conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale cap. III din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
In baza art.V din Ordonanta de Urgenta nr.26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative , cu modificarile si completarile ulterioare ;
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” , art.139 alin.3 lit.a si art.196 alin. 1, lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,
HOTARASTE :
Art.1. Se aprobă documentatia tehnico-economica si devizul general pentru obiectivul: „DECOLAMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA ” ,conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă Devizul General, în valoare de 31.5222,26 fara TVA, respectiv 37.511,49 lei cu T.V.A .
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul achizitii publice, implementare proiecte si investitii si Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/38 din 28.04.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA ”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Decolamatare sant DC 3 Steia-Livada ” este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
Avand in vedere ca, santul de pe langa drumul comunal DC3 din localitatea Steia spre satul Livada care are o lungime de 2.500 m si asigura deversarea apei pluviale de pe partea carosabila a drumului , este complet colmatat, se impun realizarea sapaturilor de pamant cu excavatorul pentru decolmatarea santului in intregime, reconstruirea acestuia pe anumite portiuni pentru a colecta apa pluviala .
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R I A
Nr. 4/38 din 28.04.2023
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„DECOLAMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA ”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Decolamatare sant DC 3 Steia-Livada ” este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
Avand in vedere ca, santul de pe langa drumul comunal DC3 din localitatea Steia spre satul Livada care are o lungime de 2.500 m si asigura deversarea apei pluviale de pe partea carosabila a drumului , este complet colmatat, se impun realizarea sapaturilor de pamant cu excavatorul pentru decolmatarea santului in intregime, reconstruirea acestuia pe anumite portiuni pentru a colecta apa pluviala .
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian
PROIECT DE HOTARARE nr. 32/28.04.2023 PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD, DIN PĂDUREA COMUNEI TOMESTI
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 28.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU, ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD, DIN PĂDUREA COMUNEI TOMESTI
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
R O M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 32/28.04.2023
PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD, DIN PĂDUREA COMUNEI TOMESTI
Consiliul local al comunei Tomesti ,judeţul Hunedoara ;
Având în vedere :
– Contractul de administrare nr. 6445/23.04.2021 încheiat cu Ocolul Silvic Brad, judeţul Hunedoara ;
– Adresa Ocolului Silvic Brad nr. 5062 din 28.04.2023 cu privire la faptul ca partida Baleanu introdusa la licitate nu a fost adjudecata de catre agentii economici , deoarece pretul stabilit de catre Consiliul local Tomesti prin Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 24/2023 a fost prea mare si solicita scaderea pretului de pornire la licitatie .
– Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 12 / 2023 privind aprobarea prețurilor de referință pentru anul de productie- 2023 a masei lemnoase pe picior, a tipului licitațiilor de masa lemnosă pe picior pentru anul 2023, precum și aprobarea modului de valorificare si exploatarea a acestora
– Referatul de aprobare nr. 3/37 din 28.04.2023 prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel primarul comunei prin care propune ca modul de valorificare a materialui lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU sa fie scos la licitatie catre agenti economici .
– Prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale ;
– In temeiul dispoziţiilor art.1 lit.x si art. 6, pct.5 din Hotararea Guvernului nr. 715/2017 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica , cu modificarile si completarile ulterioare ;
– În temeiul art.17 lit.g din Legea nr. 46/2008 privind Codul Silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare ; ale art.129 alin.(2) lit.c si alin.(9) , art.139, alin.(3) şi art.196 alin.(1) lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare :
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Aproba valorificarea prin licitatie catre agenti economici , conform prevederilor legale, a materialului lemnos cuprins APV 15472/2300121000760 BALEANU cu un volum de masa lemnoasa de 1578,39 mc.,intocmit de catre Ocolul Silvic Brad .
Art.2. Tinând cont de adresa nr. 5062 din 28.04.2023 a Ocolului Silvic Brad , se stabileşte preţul de pornire la licitatie ,după cum urmează :
– pentru materialul lemnos cuprins în APV – 15472/2300121000760 BALEANU;
300,00 lei /mc. ;
Art.3. Se aproba tipul licitatiei de masa lemnoasa pe picior pentru APV 15472/2300121000760 BALEANU :
– licitatie electronica ;
Art.4. Actul de punere în valoare 15472/2300121000760 BALEANU face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.5. Contravaloarea masei lemnoase rezultata in urma valorificarii prin licitate publica, se vireaza prin Ocolul Silvic Brad in contul de venituri provenite din vanzari la bugetul local al comunei Tomesti.
Art.6. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art. 7. La data intrarii in vigoare a prezentei Hotarari, Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 24/2023 se abroga.
Art.8. Prezenta hotărâre se comunică :
Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Ocolului Silvic Brad ;
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
PRIMAR
Nr. 3/37 din 28.04.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU, ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD , DIN PĂDUREA COMUNEI TOMESTI
DOMNILOR CONSILIERI ,
Conform programului de taiere prevazut in amenajamentul silvic si aprobat de DTRSV Timisoara pentru anul 2023, a fost intocmit de catre Ocolul Silvic Brad actul de punere in valoare APV – 15472/2300121000760 BALEANU cu un volum de masa lemnoasa de 1578,39 mc ., .
Tinand cont de Adresa Ocolului Silvic Brad nr. 5062 din 28.04.2023 cu privire la faptul ca partida Baleanu introdusa la licitate nu a fost adjudecata de catre agentii economici , deoarece pretul stabilit de catre Consiliul local Tomesti prin Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 24/2023 a fost prea mare si solicita scaderea pretului de pornire la licitatie , propun ca pretul de pornire sa fie de la 300 lei.mc
Conform Hotararii Guvernului nr. 715/2017 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica, respectiv art. 6. –alin. “1) Volumul de masa lemnoasa care se recolteaza anual din fondul forestier proprietate publica a unei unitati administrativ-teritoriale se propune, in conditiile legii, de ocolul silvic care administreaza/asigura serviciile silvice, in baza prevederilor amenajamentelor silvice si in conditiile reglementate de art. 59 din Legea nr. 46/2008, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se aproba prin hotarare a consiliului local.
(3) Masa lemnoasa prevazuta la alin. (1) se valorifica in conditiile prezentului regulament. Face obiectul valorificarii, prin modalitatile prevazute la art. 1 lit. x), volumul de masa lemnoasa ramas disponibil dupa asigurarea necesarului, in urmatoarea ordine de prioritate, pentru:
a) consumul populatiei;
b) consumul propriu al unitatilor de interes local finantate integral sau partial de la bugetul de stat sau bugetul local, care nu desfasoara activitate economica in sensul reglementarilor comunitare in domeniul ajutorului de stat;
c) consumul propriu al proprietarului/administratorului fondului forestier proprietate publica a unitatii administrativ-teritoriale respective.
(4) Criteriile, volumele si prioritatile privind valorificarea masei lemnoase prevazuta la alin. (3) sunt stabilite de consiliul local al unitatii administrativ-teritoriale care este proprietarul acestui fond forestier.
(5) Dupa asigurarea necesarului prevazut la alin. (3), masa lemnoasa si lemnul fasonat se pot valorifica altor solicitanti, in conditiile prezentului regulament.”
In acest sens, domnilor consilieri propun ca materialul lemnos, prevazut APV – 15472/2300121000760 BALEANU , sa fie atribuit in conditiile legale,prin – licitatie electronica , persoanelor juridice ;
Fata de cele de mai sus :
Va propun , domnilor consilieri sa analizati proiectul de hotarare si sa-l aprobati in forma propusa .
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/37 din 28.04.2023
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD, DIN PĂDUREA COMUNEI
Subsemnatul Indries Damian-Iulian, consilier achizitii publice din cadrul Compartimentului achizitii publice, implementare proiecte, investitii al Primariei , comunei Tomesti, analizând proiectul de hotărâre privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins in APV 15472/2300121000760 BALEANU cu un volum de masa lemnoasa de 1578,39 mc., constat următoarele :
– Proiectul de hotărâre este întocmit în conformitate cu prevederile legale , respectiv in baza dispoziţiilor art. 6, din Hotararea Guvernului nr. 715/2017 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica si a art.17 lit.g din Legea nr. 46/2008 privind Codul Silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
– Este oportun şi necesar, pentru asigurarea fondurilor necesare ale Primarie.
Faţă de aceste considerente propun Consiliului local al comunei Tomesti adoptarea în forma propusă .
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE
Indries Damian-Iulian