PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI

Adresa noastră

Comuna Tomești, sat Tomești, str. Principală nr. 50, jud.Hunedoara, cod poștal 337470
tel/fax 0254681889, e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com

:: actualizez

Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei 

Regulamente 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Comută conținut
1) Primarul indeplineste urmatoarele atributii principale:
  1. asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
  2. asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
  3. poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
  4. prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
  5. intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
  6. exercita functia de ordonator principal de credite,
  7. verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
  8. ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
  9. asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
  10. indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
  11. ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
  12. controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
  13. ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
  14. ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare  consiliului  local,   asigura respectarea prevederilor planului  urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
  15. asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
  16. asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
  17. exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
  18. conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
  19. indeplineste functia de ofiter de stare civila,
  20. emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
  21. propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
  22. numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor     administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
  23. raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
  24. organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.

2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.

Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.

II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.

Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).

(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.

(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.

Conducerea primăriei

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

GIURGIU Sanda Pompilia
Secretarul General al
Unității Administrativ Teritoriale

Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI

Buletin informativ & studii & probleme ale comunității

Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI

ORGANIGRAMA

Achiziții publice, Implementare proiecte, Investiții

INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice
INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice

Contabilitate și Resurse Umane

VĂLEAN Gabriela Elena - referent contabil

Taxe și Impozite locale

BORZA Dorel – referent superior
BORZA Dorel – referent superior

Compartimentul Agricol

JURJ Lucica Marinela
JURJ Lucica Marinela – consilier superior

Compartimentul Asistență socială

CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior
CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior

Cabinetul primarului

PAUL Cristian Dumitru – Consilierul personal al Primarului

Compartimentul Deservire

LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat
LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat

Compartimentul Deservire

ONCU Rodica – guard
ONCU Rodica – guard

Cariere și posturi vacante

DISPOZITIA NR. 46/2023 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.05.2023, ORA 13,00

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

DISPOZITIA NR. 46/2023
PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.05.2023,
ORA 13,00

Primarul comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Avand in vedere referatul intocmit de catre secretarul general al comunei Tomesti inregistrat sub nr.578 din 24.07.2023 privind necesitatea convocarii consiliului local in sedinta ordinara din luna mai 2023;
In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,

DISPUNE:

Art. 1. Se convoacă Consiliul Local al comunei Tomesti , în şedinţă ordinară pentru data de 31 mai 2023, orele 13,00 , în sala de şedinţă a Primăriei comunei Tomesti, cu proiectul ordinii de zi prevazut in Anexa la prezenta Dispozitie, care face parte integranta din aceasta.
Art. 2. (1) Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate la sediul Primariei comunei Tomesti — la biroul secretarului general al comunei .
(2). Proiectul de hotarare inscris pe ordinea de zi, insotit de documentele prevazute de lege, se transmite spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, conform Anexei mentionate la art. 1.
(3). Membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari.
Art. 3. Prezenta dispozitie poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara.
Art. 4. Prezenta dispoziţie se comunică :
Instituţiei prefectului jud. Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Secretarului comunei Tomesti;
Consilierilor locali ;

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 24.05.2023


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

Anexa la Dispozitia nr. 46/2023

PROIECTUL ORDINII DE ZI
A SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA DIN DATA DE 31.05.2023, ORA 13,00

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa
Initiat de primarul comunei Tomesti
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 .Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti
6.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti
Spre avizare Comisiilor de specialitate:
1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert : punctul 1,2,3,4,5,7
2.Comisia de specialitate pentru invatamant,sanatate,cultura,protectie sociala, activitati sportive si de agrement :  punctul 6

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 24.05.2023


PRIMĂRIA COMUNEI TOMESTI APROBAT,
STR. PRINCIPALA , NR. 50 PRIMAR,
TEL. 0254684328 , FAX 0254684338 Vasiu Adrian-Viorel
Email – primariatomesti.hd@gmail.com
Nr. 578 din 24.05.2023

REFERAT
CU PRIVIRE LA : CONVOCAREA ÎN ŞEDINŢĂ ORDINARĂ A CONSILIULUI LOCAL TOMESTI PENTRU ZIUA DE 31.05.2023, ORA 13,00

În conformitate cu prevederile dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ , propun emiterea unei dispoziţii referitoare la convocarea unei şedinţe ordinare a Consiliului Local al Comunei Tomesti în data de 31.05.2023 , ora 13,00”, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa
Initiat de primarul comunei Tomesti
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 .Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti
6.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 36 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti

In acest caz, Proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi, insotite de documentele prevazute de lege, se transmit spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, iar membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari .

ÎNTOCMIT,
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


 

CONVOCATOR

COMUNA TOMESTI

SECRETAR GENERAL – CONVOCATOR

   Stimate domnule consilier local ……………………………………………………………………

În temeiul art. 133 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Primarul comunei Tomesti, domnul Vasiu Adrian-Viorel vă invită la şedinţa ordinară a consiliului local care va avea loc in sala de sedinta a Primariei comunei Tomesti in data de 31.05.2023 , la ora 13,00 , cu urmatorul proiect de ordine de zi:

PROIECTUL ORDINII DE ZI

A CELEI DE-A 32 -A ŞEDINŢE DIN CEL DE-AL 8–LEA MANDAT AL CONSILIULUI LOCAL
1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
5. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
6. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr. 3, pentru invatamant, sanatate,cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement
7. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.

Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi sunt puse la dispozitia consilierilor locali pe suport de hartie la sediul primariei comunei Tomesti si pe site-ul oficial al Primariei comunei Tomesti.
Va invitam a formula si depune amendamente asupra proiectelor de hotarari conform art.134 alin.5 lit.f din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda

Tomesti la 24.05.20234

PROIECT DE HOTARARE nr. 36 /28.04.2023 PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 28.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECT DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar general al UAT comuna Tomesti, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr. 36 /28.04.2023
PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Analizand Referatul de aprobare a Primarului comunei Tomesti nr. 3/40 din 28.04.2023 cu privire la proiectul de hotarare privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”
Având în vedere prevederile Planului Strategic (PS) PAC 2023 – 2027, ale Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS si ale Planului National de Dezvoltare Rurala
In baza analizei privind necesitatea accesării sprijinului pregătitor pentru elaborarea noii strategii de dezoltare locală și implicit depunerea și implementarea acesteia în noua perioadă de programare, conform PS 2023 – 2027 si PIDS;
Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare;
In baza dispozitiilor art. 129 alin. 2 lit. b si e, alin. 4 lit.e si alin. 9, lit. a din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările si completările ulterioare.
Conform art. 139 alin. 3 lit, f si ale art. 196 alin. 1 lit. a din Ordonanța de urgență 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările si completările ulterioare.

HOTĂRĂȘTE

Art.1. Se aprobă participarea Comunei Tomesti Județul Hunedoara, la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”Parteneriatul Țara Zarandului 2023 – 2027” și susținerea acestuia, în vederea obtinerii sprijinului pregătitor pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locala, precum si pentru selectia și a implementarea Strategiei de Dezvoltare Locala prin accesarea Planului Strategic PAC 2023 – 2027 respectiv a Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurala, a Programului Incluziune si Demnitate Sociala respectiv a Fodului Social European Plus dupa caz.

Art.2. Comuna Tomesti nu va adera la alt parteneriat de tip LEADER pentru a implementa o Strategie de Dezvoltare Locala cu finanțare prin Planul Strategic 2023 – 2027 si Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS.

Art.3. Se desemnează domnul Vasiu Adrian-Viorel, primarul comunei Tomesti să reprezinte UAT în cadrul Parteneriatul LEADER cu denumirea ”Parteneriatul Țara Zarandului 2023 – 2027” si să semneze orice document este necesar.

Art.4. Pentru ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri va răspunde Compartimmentul achizitii publice, implementare proiecte,investitii.

Art.5. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .

Art.6. Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii

INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr.3/41 din 28.04.2022

REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI TOMESTI LA PARTENERIATUL ,,ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027” PENTRU PERIOADA DE PROGRAMARE 2023-2027

Proiectul inițiat are ca obiect încheierea acordului de aderare a Comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” în vederea demarării și implementării proiectelor finanțate prin Planul Strategic (PS) PAC 2023 – 2027, ale Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS.
Această aderare se face în conformitate cu prevederile :
Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu modificările şi completările ulterioare.
Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
Regulamentul (UE) 2220/2020 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții tranzitorii privind sprijinul acordat din FEADR și din FEGA în anii 2021 și 2022 și de modificare a Reg. (UE) nr. 1305/2013, (UE) nr. 1306/2013 și (UE) nr. 1307/2013 în ceea ce privește resursele și aplicarea regulamentelor respective în anii 2021 și 2022 și a Reg. (UE) nr. 1308/2013 în ceea ce privește resursele și repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 și 2022;
Regulamentul (UE) 2021/2115 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) și finanțate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 și (UE) nr. 1307/2013;
REGULAMENTUL (UE) 2021/1060 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize;
REGULAMENTUL (UE) 2021/2116 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 2 decembrie 2021 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1306/2013;
Tratatul de adrerare la Uniunea Europeană a României şi Bulgariei (Anexa VIII privind dezvoltarea rurală – Secțiunea I, lit. C, articolul 1, lit. c), articolul 1, pct.1 b, din Decizia Consiliului nr.664/2006 de adaptare a Anexei VIII din Tratatul de Aderare a Bulgariei şi României din 19 iunie 2006, articolul 1, punct 3 din Regulamentul Consiliului nr.434/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei nr.1974 /2006 privind normele de aplicare a Regulamentului nr.1968/2005 al Consiliului, ca urmare a aderării Bulgariei şi României la Uniunea Europeană, permite ca anumite teritorii să primească finanțare pentru o dezvoltare locală.
Obiectivul general al LEADER îl constituie demararea şi funcţionarea iniţiativelor de interes local, utilizând abordarea „de jos în sus” prin implicarea actorilor locali în dezvoltarea propriilor teritorii.
Abordarea LEADER “de jos în sus” reprezintă o modalitate ce permite actorilor locali organizarea în scopul de a determina nevoile zonei din care provin şi de a contribui la dezvoltarea teritoritorială din punct de vedere economic, demografic, educaţional, cultural etc., prin intermediul unei strategii de dezvoltare elaborată şi implementată local.
Acţiunile finanţate prin abordarea LEADER presupun acţiuni integrate, coerente, ce conduc la diversificarea şi dezvoltarea economiei rurale în folosul comunităţilor.
Grupurile de Acţiune Locală sunt entităţi ce reprezintă parteneriate publice – private, constituite din reprezentanţi ai sectorului public, privat şi civil, desemnaţi dintr-un teritoriu rural omogen, care vor trebui să îndeplinească o serie de cerinţe privind componenţa, teritoriul acoperit şi care vor implementa o strategie integrată pentru dezvoltarea teritoriului.
Față de cele de mai sus propun spre aprobare proiectul de hotărâre cu privire la aderarea comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” .

PRIMAR
Vasiu Adrian -Viorel


JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
NR. 4/41 din 28.04.2023

RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI TOMESTI LA PARTENERIATUL ,,ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027” PENTRU PERIOADA DE PROGRAMARE 2023 – 2027

Un Grup de Acțiune Locală (acronim GAL) este o formă de parteneriat constituit într-un teritoriu rural care reunește reprezentanți ai sectoarelor public, privat și ai societății civile din teritoriul respectiv, creat cu scopul de a implementa metodele LEADER (acronim din franceză : Liaison entre actions de développement de l’économie rurale) de dezvoltare rurală. Dimensiunea și populația teritoriului acoperit de un GAL sunt variabile, astfel încât o asemenea secțiune transversală multisectorială a unei comunități locale poate cuprinde între 5.000 și 150.000 de locuitori.
O astfel de structură este finanțată în baza unei bugetări prin intermediul Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), scopul fiind participarea la cofinanțarea proiectelor de tip LEADER din arealul de acoperire. GAL-urile elaborează o strategie de dezvoltare rurală (SDR) locală integrată și sunt responsabile de implementarea acesteia.[1] Lansarea programului LEADER în România a oferit, începând cu anul 2012, o serie de oportunități de finanțare pentru inițiative locale care nu și-au găsit locul în alte programe derulate în mediul rural. Deși înființarea Grupurilor de Acțiune Locală, organizarea echipelor și absorbția de fonduri au fost considerate activități de succes, Comisia Europeană a atras atenția asupra tipului de proiecte care au fost finanțate prin GAL. Observația partenerilor europeni a fost cauzată de faptul că, în mare măsură, proiectele derulate în cadrul Grupurilor de Acțiune Locală au fost similare cu cele derulate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală. Ce a lipsit proiectelor derulate a fost tocmai caracterul INOVATIV, care este un concept esențial în programul LEADER.
Având în vedere necesitatea asocierii mai multor parteneri publici și privați în vederea organizării unui teritoriu compact într-un grup de acțiune locală care să depună un program de dezvoltare locală în baza căruia să obțină finanțare pe programul LEADER 2021-2027, această asociere este oportună și imperativ necesară, făcându-se în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu modificările şi completările ulterioare. Prin reglementările legislative se stabilește implementarea axei LEADER în România, respectiv prin Regulamentul (UE) nr. 1305/2013, Regulamentul (UE) 2220/2020, Regulamentul (UE) 2021/2115, REGULAMENTUL (UE) 2021/1060, REGULAMENTUL (UE) 2021/2116.
Tratatul de adrerare la Uniunea Europeană a României şi Bulgariei (Anexa VIII privind dezvoltarea rurală – Secțiunea I, lit. C, articolul 1, lit. c), articolul 1, pct.1 b, din Decizia Consiliului nr.664/2006 de adaptare a Anexei VIII din Tratatul de Aderare a Bulgariei şi României din 19 iunie 2006, articolul 1, punct 3 din Regulamentul Consiliului nr.434/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei nr.1974 /2006 privind normele de aplicare a Regulamentului nr.1968/2005 al Consiliului, ca urmare a aderării Bulgariei şi României la Uniunea Europeană, permite ca anumite teritorii să primească finanțare pentru o dezvoltare locală.
În temeiul prevederilor OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. 89, alin 7 și alin. 8 și art. 129, alin. 2, lit. b și lit. e, alin. 9, lit. a, prin care este reglementată asocierea mai multor actori locali în interesul dezvoltării regionale, propun spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre cu privire la aderarea comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” .

CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici din cadrul Primăriei comunei Tomești

Veniturile salariale ale funcționarilor din cadrul aparatului de specialitatea al primarului și din subordinea Consiliului Local