Informații publice oferite din oficiu
BUGETUL LOCAL
În acest spațiu sunt publicate toate documentele care prezintă în mod transparent cheltuirea banilor publici din bugetul local al comunei Pui.
Bugetul local din toate sursele de venituri:
Bugetul pe surse financiare / Situația plăților (execuția bugetară) / Situația drepturilor salariale potrivit legii precum și alte drepturi prevăzute de acte normative
PROIECT DE HOTARARE nr. 3/03.01.2022 PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE PE TRIMESTRUL IV ANUL 2021
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 3/03.01.2022
PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE
PE TRIMESTRUL IV ANUL 2021
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Analizand referatul de aprobare al Primarului comunei Tomesti nr. 3/6 din 03.01.2022 cu privire la proiectul de hotarare privind aprobarea executiei bugetare pe trimestrul IV 2021 .
In temeiul art.49 alin 12; din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale modificata si completata, precum şi art.129 alin.2 lit.a) si alin.4 lit.”a” si art.139 alin.3 lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 precum si ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica:
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba executia bugetara la 31 Decembrie 2021 conform anexei 1 care face parte integranta din prezenta hotarare astfel :
– la venituri in suma de 2.968.055,69 lei ;
– la cheltuieli in suma de 3.111.709,74 lei ;
– si un deficit bugetar de 143.654,05 lei.
Art.2. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.3. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.4. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti.
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/6 din 03.01.2022
REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE
PE TRIMESTRUL IV AL ANULUI 2021
Cheltuielile efectuate pe perioada trimestrului IV al anului 2021 au la baza documente legale, poarta viza de control financiar preventiv si aprobarea ordonatorului de credite.
S-a avut in vedere respectarea legalitatii, oportunitatii, necesitatii actiunilor intreprinse si a cheltuielilor efectuate.
Execuția pe trimestru IV al anului 2021 s-a incheiat la venituri in suma de 2.968.055,69 lei la cheltuieli in suma 3.111.709,74 lei și un deficit bugetar de 143.654,05 lei .
Detalierea contului de executie este facuta in anexa la hotarare.
PRIMAR
Vasiu Adrian -Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr.4/6 din 03.01.2022
RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE PE TRIMESTRUL IV AL ANULUI 2021
Cheltuielile efectuate au la baza documente legale, poarta viza de control financiar preventiv si aprobarea ordonatorului de credite.
S-a avut in vedere respectarea legalitatii, oportunitatii, necesitatii actiunilor intreprinse si a cheltuielilor efectuate.
Execuția pe trimestrul IV al anului 2021 s-a incheiat la venituri in suma de 2.968.055,69 lei la cheltuieli in suma de 3.111.709,74 lei și un deficit bugetar
de 143.654,05 lei
Detalierea contului de executie este facuta in anexa la hotarare.
In acest sens, solicit initierea unui proiect de hotarare privind privind aprobarea executiei bugetare pe trimestrul IV 2021, in temeiul art.49 alin 12; din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale modificata si completata
RESPONSABIL FINANCIAR
BIRTOC TUDOR SILVIU
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 03.01.2022 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 26.01.2022 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar general comuna Tomesti , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 2/03.01.2022
PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020
Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare nr.3/5 din 03.01.2022 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune acoperirea definitiva a deficitului bugetar al anului 2021 a sectiunii de dezvoltare din excedentul bugetului local al Comunei Tomesti la sfarsitul anului bugetar 2020 ;
In conformitate cu prevederile Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021 si ale art.58 alin.1 lit.c din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.129 alin 2 lit.b,alin.4 lit.a si ale art.139 alin.3 si art.196 alin.1,litera a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata,
H O T A R A S T E:
Art.1. Se aproba acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare sursa A in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020;
Art.2.- Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare se comunica
Institutiei Prefectului- Judetului Hunedoara
Primarului comunei Tomesti .
– Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Administratiei judetene a Finantelor Publice Hunedoara -Deva
INITIATOR, AVIZAT
PRIMAR SECRETAR GENERAL
Vasiu Adrian-Viorel Giurgiu Sanda
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMAR
Nr. 3/5 din 03.01.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020
Analizând prevederilor art. 58, alin. (1) din Legea nr. 273/2006, privind finanţele publice locale,cu modificările si completările ulterioare, in conformitate cu prevederile Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021, cu modificarile si completarile ulterioare, excedentul anual al bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar, pe cele două secţiuni, după efectuarea regularizărilor în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum şi după achitarea plăţilor restante, se reportează în exerciţiul financiar următor şi se utilizează, în baza hotărârii autorităţii deliberative, astfel:
pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020 ;
Totodată, conform Legii 273/2006, subvenţiile de la bugetul de stat
către bugetele locale, necesare susţinerii implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar se reflectă în excedentul bugetului local şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost acordate, în cadrul secţiunii de dezvoltare, până la finalizarea proiectelor respective.
Conform Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar
“ In situatia in care sectiunea de functionare si/sau sectiunea de dezvoltare inregistreaza deficit, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba prin hotarare a consiliului acoperirea definitiva din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de functionare si/sau dezvoltare, dupa caz, pana la data de 10 ianuarie 2021 inclusiv.
Pe baza hotararilor consiliilor locale, judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, unitatile Trezoreriei Statului inregistreaza operatiunea de acoperire definitiva a deficitelor sectiunilor respective, pe baza de nota contabila”
Pentru aceste considerente propun Consiliului local Tomesti să dezbată şi să adopte proiectul de hotărâre iniţiat în acest sens.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/5 din 03.01.2022
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2021 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2020
Analizând prevederilor art. 58, alin. (1) din Legea nr. 273/2006, privind finanţele publice locale,cu modificările si completările ulterioare, Capitolului V pct.5.15 din O.M.F.P. nr. 1536/2021 pentru aprobarea normelor metodologice privind încheierea exercitiului bugetar al anului 2021in care se arata:
“ In situatia in care sectiunea de functionare si/sau sectiunea de dezvoltare inregistreaza deficit, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba prin hotarare a consiliului acoperirea definitiva din excedentul bugetului local a deficitului sectiunii de functionare si/sau dezvoltare, dupa caz, pana la data de 10 ianuarie 2021 inclusiv .
Pe baza hotararilor consiliilor locale, judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, unitatile Trezoreriei Statului inregistreaza operatiunea de acoperire definitiva a deficitelor sectiunilor respective, pe baza de nota contabila” , excedentul anual al bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar, pe cele două secţiuni, după efectuarea regularizărilor în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum şi după achitarea plăţilor restante, se reportează în exerciţiul financiar următor şi se utilizează, în baza hotărârii autorităţii deliberative, astfel:
pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar pe anul 2021 a sectiunii de dezvoltare in suma 197.875,69 lei ,din excedentul bugetului local aferent anului 2020 ;
Totodată, conform Legii 273/2006, subvenţiile de la bugetul de stat către bugetele locale, necesare susţinerii implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar se reflectă în excedentul bugetului local şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost acordate, în cadrul secţiunii de dezvoltare, până la finalizarea proiectelor respective.
Pentru aceste considerente propun initierea unui proiect de hotarare in vederea aprobarii acestuia de catre consiliul local Tomesti .
RESPONSABIL FINANCIAR
BIRTOC TUDOR
PROIECT DE HOTARARE NR. 1 /3.01.2022 PRIVIND VALIDAREA DISPOZITIEI NR. 59 DIN 21.12.2021 CU PRIVIRE LA RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 1 /3.01.2022
PRIVIND VALIDAREA DISPOZITIEI NR. 59 DIN 21.12.2021
CU PRIVIRE LA RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL
AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Având in vedere Hotararea de Guvern nr.1264/2021 privind alocarea unei sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021, pentru unele unitati administrativ-teritoriale,
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu sumele aprobate prin hotarare a Guvernului, din fondurile de rezerva bugetara si de interventie la dispozitia Guvernului, precum si cu alte sume alocate de la bugetul de stat sau retrase prin acte normative se majoreaza, respectiv se diminueaza bugetele locale prin dispozitie a autoritatii executive, potrivit legii, urmand ca la prima sedinta a autoritatii deliberative sa se valideze modificarile respective , cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2021, pentru finantarea cheltuielilor de dezvoltare, se suplimenteaza suma de 150 mii lei astfel:
In baza Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti inregistrat sub nr.3/4 din 03.01.2022 prin care se propune rectificarea bugetului local cu suma de 150 mii lei;
In temeiul art.82 alin.1 a Legii Finantelor Publice locale nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
În temeiul prevederilor art.129 alin.4 lit.”a” și art. 139 alin. 1 lit „a„ din Ordonanța de Urgență 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completale ulterioare, ale art.19 alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare și ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1.- Se valideaza dispozitia nr. 59 din 21.12.2021, privind rectificarea bugetului comunei Tomesti pe anul 2021, care a fost aprobat prin Hotararea Consiliului Local Tomesti nr. 23 din 22.04.2021 si se stabileste in suma de 3.121,74 mii lei la venituri si 4.626,74 mii lei.
Art2. Veniturile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de 15 mii lei,conform anexei nr.1 care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.3- Cheltuielile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de 15 mii lei ,conform anexei 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a conteciosului administrativ, actualizata
Art.6. Prezenta hotărâre se comunică:
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora ;
– Primarului comunei Tomesti;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier;
INITIATOR ,
AVIZAT,
Primar,
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/4 DIN 03.01.2022
REFERAT DE APROBARE
Privind validarea Dispozitiei nr. 59 DIN 21.12.2021
cu privire la rectificarea bugetului local al comunei Tomesti
pe anul 2021
In baza Hotararii de Guvern nr.1264/2021 privind alocarea unei sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021, pentru unele unitati administrativ-teritoriale, comunei Tomesti i s-a alocat suma de 15 mii lei .
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare , cu sumele aprobate prin Hotarare a Guvernului, din fondurile de rezerva bugetara si de interventie la dispozitia Guvernului, precum si cu alte sume alocate de la bugetul de stat sau retrase prin acte normative se majoreaza, respectiv se diminueaza bugetele locale prin dispozitie a autoritatii executive, potrivit legii, urmand ca la prima sedinta a autoritatii deliberative sa se valideze modificarile respective .
In acest sens, veniturile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de15 mii lei, iar cheltuielile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de 15 mii lei.
Mentionez ca Bugetul local se cifreaza la suma de 3.121,74 mii lei la venituri si 4.626,74 mii lei la cheltuieli, motiv pentru care solicit aprobarea proiectului de hotarare in forma propusa.
INIȚIATOR,
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA COMUNEI TOMESTI
Nr.4/4 DIN 03.01.2022
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND VALIDAREA DISPOZITIEI NR. 59 DIN 21.12.2021
CU PRIVIRE LA RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
In baza Hotararii de Guvern nr.1264/2021 privind alocarea unei sume din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021, pentru unele unitati administrativ-teritoriale, comunei Tomesti i s-a alocat suma de 15 mii lei .
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare , cu sumele aprobate prin Hotarare a Guvernului, din fondurile de rezerva bugetara si de interventie la dispozitia Guvernului, precum si cu alte sume alocate de la bugetul de stat sau retrase prin acte normative se majoreaza, respectiv se diminueaza bugetele locale prin dispozitie a autoritatii executive, potrivit legii, urmand ca la prima sedinta a autoritatii deliberative sa se valideze modificarile respective .
In acest sens, veniturile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de15 mii lei, iar cheltuielile bugetului Comunei Tomesti pe anul 2021 se majoreaza cu suma de 15 mii lei.
Mentionez ca Bugetul local se cifreaza la suma de 3.121,74 mii lei la venituri si 4.626,74 mii lei la cheltuieli, motiv pentru care solicit aprobarea proiectului de hotarare in forma propusa.
RESPONSABIL FINANCIAR
Birtoc Tudor
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 21.12.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 26.01.2022 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar general al uat comuna Tomesti, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI TOMESTI
PROIECT DE HOTARARE Nr. 77 /21.12.2021
PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Analizand propunerile cuprinse in referatul de aprobare a primarului comunei Tomesti cu privire la aprobarea Planului de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 ;
In temeiul prevederilor art.6 alin.7 din Legea nr.276/2010 privind modificarea Legii nr.416/2010 privind venitul minim garantat,
In baza art.129 alin. 1,2,lit. a ,d,alin. 4 lit. e, alin. 7 lit.b, din OUG nr.57/2019 ;
In temeiul art.139 alin. 1 și 196 alin.1,lit.a din OUG nr.57/2019 privind Codul Adminstrativ , cu modificarile si completarile ulterioare , precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba Planul de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.544/2004 a contenciosului admnistrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotarare se aduce la cunostiinta publica prin afisare si se comunica :
Primarului comunei Tomesti ;
Institutiei Prefectului judetului Hunedoara.
INITIATOR ,
AVIZAT,
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
Comuna TOMESTI Anexa
la Proiectul de Hotarare al Consiliului Local nr.77/ 2021
PLAN DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL
Pentru persoanele apte de munca din familiile
beneficiare de ajutor social aferente anului 2022
Persoanele apte de munca , beneficiare de ajutor social acordat in baza prevederilor Legii nr.276/2010 , privind venitul minim garantat, in anul 2022 vor efectua actiuni si lucrari de interes local pe raza comunei Tomesti , dupa cum urmeaza :
1 . Lucrari de curatenie stradala : maturat, transportat gunoi, golire containere ;
2. Lucrari de toaletare a copacilor aferenti drumurilor comunale si vicinale , adunat uscaturi, curatat rigole si santuri, desfundat canale ;
3. Lucrari de igienizare a malurilor paraurilor si raurilor din satele comunei ;
4. Taiat si aranjat lemne pentru incalzire la sediul Primariei,scolii primare si gradinitei din comuna .
5. Lucrari de curatenie in fiecare cladire a scolilor primare in care nu mai este activitate .
6. Pe perioada sezonului rece lucrari de deszapezire ;
Pentru efectuarea numarului de ore persoanele apte de munca , beneficiare de ajutor social ,sunt repartizate la lucrarile de interes local ce se vor desfasura cu respectarea normelor de securitate si igiena muncii , fara a depasi regimul normal de lucru – responsabil referent asistenta sociala Cioara Ioan Laurentiu .
Mentionam ca pentru a beneficia de dreptul de ajutor social aferent anului 2022, persoanele beneficiare de venitul minim garantat au obligatia de a efectua in cursul anului 2022, numarul de zile de munca stabilit in prezentul plan de actiuni si de lucrari de interes local conform formulei stabilite de lege .
In cazul in care persoanele nu vor efectua aceste zile de munca se va proceda la suspendarea dreptului la ajutor social , sau dupa caz la incetare .
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/3 din 03.01.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022
În conformitate cu prevederile Legii 416/2001 modificată si completată prin Legea 276/2010, intră în competenta institutiei Primarului să întocmească planul de actiuni sau de lucrări de interes local în vederea prestării orelor de muncă de către persoanele beneficiare de ajutor social.
Acest plan se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Astfel, art. 6, alin.2 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat stabileste :
“Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una sau mai multe persoane majore apte de munca, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiara, au obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul normal de lucru si cu respectarea normelor de securitate si igiena a muncii.”.
Potrivit art. art. 6, alin.7 din Legea nr. 276/2010 de modificare a Legii nr. 416/2001: “Primarii au obligatia sa intocmeasca un plan de actiuni sau de lucrari de interes local pentru repartizarea orelor de munca prevazute la alin. (2), sa tina evidenta efectuarii acestor ore si sa asigure instructajul privind normele de tehnica a securitatii muncii pentru toate persoanele care presteaza actiuni ori lucrari de interes local. Planul de actiuni sau de lucrari de interes local se aproba anual prin hotarare a consiliului local. In functie de solicitarile venite din partea institutiilor partenere in organizarea si evidenta orelor de munca, planul de actiuni sau de lucrari de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului si aprobat prin hotarare a consiliului local.
(8) Primarul are obligatia sa afiseze planul de actiuni sau de lucrari de interes local prevazut la alin. (7), lista cuprinzand beneficiarii de ajutor social, precum si persoanele care urmeaza sa efectueze actiuni sau lucrari de interes local. “
Propun pentru aprobarea in sedinta Consiliului local , proiectul de hotarare in forma initiala impreuna cu Planul de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 .
Persoanele apte de munca , din familiile beneficiare de venitul minim garantat pentru anul 2022 vor efectua actiuni si lucrari de interes local pe raza comunei Tomesti , dupa cum urmeaza :
1 . Lucrari de curatenie stradala : maturat, transportat gunoi, golire containere ;
2. Lucrari de toaletare a copacilor aferenti drumurilor comunale si vicinale , adunat uscaturi , curatat rigole si santuri, desfundat canale ;
3. Lucrari de igienizare a malurilor paraurilor si raurilor din satele comunei ;
4. Taiat si aranjat lemne pentru incalzire la sediul Primariei,scolii primare si gradinitei din comuna .
5. Lucrari de curatenie in fiecare cladire a scolilor primare in care nu mai este activitate .
6. Pe perioada sezonului rece lucrari de deszapezire ;
Pentru efectuarea numarului de ore, persoanele apte de munca, beneficiare de ajutor social sunt repartizate in functie de cuantumul ajutorului social.
Actiunile si lucrarile de interes local se vor desfasura cu respectarea normelor de securitate si igiena muncii, fara a depasi regimul normal de lucru.
In cazul in care persoanele nu vor efecua aceste zile de munca se va proceda la suspendarea ajutorului social si ulterioar la incetarea acestuia.
La intocmirea acestui plan, s-a avut in vedere numarul de persoane apte de munca pentru aceasta perioada.
Din totalul de 12 familii sau persoane singure beneficiare de ajutor social conform Legii nr.416/2001, in prezent avem doar un numar 4 persoane apte de munca.
Având în vedere cele expuse, propun spre aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de actiuni si lucrari de interes local pentru persoanele apte de munca din familiile beneficiare de venit minim garantat pentru anul 2022 .
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARIA COMUNEI TOMESTI
COMPARTIMENT ASISTENTA SOCIALA
Nr.4/3 din 03.01.2022
R A P O R T
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2022
Avand in vedere prevederile art.6, alin.7 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii au obligatia sa intocmeasca un plan de actiuni sau de lucrari de interes local pentru repartizarea orelor de munca, sa tina evidenta efectuarii acestor ore si sa asigure instructajul privind normele de tehnica a securitatii muncii pentru toate persoanele care presteaza actiuni ori lucrari de interes local.
Planul de actiuni sau de lucrari de interes local se aproba anual prin hotarare a consiliului local. In functie de solicitarile venite din partea institutiilor partenere in organizarea si evidenta orelor de munca, planul de actiuni sau de lucrari de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului si aprobat prin hotarare de consiliu local.
Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una dintre persoanele majore apte de munca din familia beneficiara are obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul normal de lucru si cu respectarea normelor de securitate si igiena a muncii.
Orele de munca prevazute, se calculeaza proportional cu cuantumul ajutorului social de care beneficiaza familia sau persoana singura, cu un tarif orar corespunzator salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, raportat la durata medie lunara a timpului de munca.
De asemenea, primarul are obligatia sa afiseze planul de actiuni sau de lucrari de interes local, lista cuprinzand beneficiarii de ajutor social, precum si persoanele care urmeaza sa efectueze actiuni sau lucrari de interes local.
Din aceste motive propun avizarea in mod favorabil a proiectului de hotarare si propunem consiliului local adoptarea lui in forma prezentata.
REFERENT ,
Cioara Ioan Laurentiu
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2021
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 21.12.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2021
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 26.01.2022, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 76/21.12.2021
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2021
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
Tinand cont de prevederile art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,
În temeiul prevederilor art.129 alin. (2) lit.d) şi alin.(7) lit.b) , art.139 alin.(1) si art.196 alin.1) lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare :
HOTARASTE:
Art.1. Se însuşeşte Raportul privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul II al anului 2021, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.
Art.3- Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara;
Primarului comunei Tomesti
Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara
prin afişare.
INITIATOR A
V I Z AT
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
Anexa la Proiectul de hotarare nr 76 din 21.12.2021
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI REFERENT
ASISTENTA SOCIALA
RAPORT
PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENTILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI TOMESTI
In conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap: Persoana cu handicap grav are dreptul in baza evaluari sociopsihomedicale, la_un asistent personal. De asemenea, conform art. 3 alin.1: Contractul individual de munca al asistentului personal se incheie cu primaria localitatii de domiciliu sau resedinta a persoanei cu handicap grav , dupa caz, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii cererii, , iar la art. 40, alin, (1) se precizeaza ca: “Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, potrivit legii.”
In comuna Tomesti, contractele individuale de munca ale asistentilor personali se incheie de catre Primarul comunei Tomesti.
In baza prevederilor art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cat si a prevederilor art.29 alin.(1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006, aprobate prin H.G. nr.268/2007, serviciul public de asistenta sociala prezinta anual consiliului local un raport privind activitatea desfasurata.
Conform prevederilor legale in vigoare, respectiv ale Legii nr.448/2006, persoanele cu handicap sunt acele persoane carora, datorita unor afectiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsesc abilitatile de a desfasura in mod normal activitati cotidiene, necesitand masuri de protectie, in sprijinul recuperarii, integrarii si incluziunii sociale.
In cadrul Primariei comunei Tomesti sunt in evidenta la aceasta data, un numar de 6 asistenti personali. Facem precizarea ca indemnizatia este egala cu salariul net al asistentului social debutant.
Asistentii personali ai persoanelor cu handicap, au fata de persoana cu dezabilitati, pentru a caror ingrijire au fost angajati, o serie de obligatii stabilite in mod expres de lege si anume:
sa participe o data la 2 ani, la instruirea organizata de catre angajator,
-sa semneze un angajament ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii pentru adultul cu handicap grav,
sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav,
sa trateze cu respect, buna credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral, de starea acesteia, si
sa comunice in termen de 48 ore, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav gi alte situatii de natura sa moditice acordarea drepturilor prevazute de lege.
Pentru orice situatie verificata din proprie initiativa de catre compartimentul de resort din cadrul Primariei comunei TOMESTI sau la sesizarea unor terti, se procedeaza la efectuarea anchetei sociale, cu propuneri de continuare a activitatii asistentului personal, sau de incetare a activitatii acestuia, functie de cele constatate.
In semestrul doi al anului 2021, situatia privind incadrarea asistentilor personali, pe luni se prezinta astfel :
luna iulie – 8 asistenti personali;
luna august – 8 asistenti personali;
luna septembrie – 6 asistenti personali;
luna octombrie – 6 asistenti personali;
luna noiembrie – 6 asistenti personali;
luna decembrie – 6 asistenti personali;
Pe perioada concediului de odihna, inlocuirea asistentilor personali nu a fost posibila din lipsa de personal, iar internarea persoanelor bolnave in centre de tip respiro nu s-a realizat.
Pentru aceasta perioada, persoanele cu handicap grav au beneficia de indemnizatia in cuantum egal cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi.
Cu prilejul vizitelor la domiciliul persoanelor cu nevoi speciale, s-au verificat un numar de 6 dosare ale asistentilor personali, incadrati de catre primarul comunei TOMESTI.
In urma controalelor, nu s-au constatat abateri de la normele de disciplina a muncii ale asistentilor personali si nici incalcari ale obligatiilor prevazute in contractele individuale de munca ale acestora.
De asemenea, pe parcursul semestrului, nu s-au inregistrat reclamatii din partea bolnavilor sau din partea altor persoane, cu referire la supravegherea, asistenta si ingrijirea acordata de catre asistentii personali.
In activitatea compartimentului de asistenta sociala, s-a efectuat si consilierea familiei, atat din punct de vedere juridic cat si psihologic, cu privire la drepturile si obligatiile ce decurg in urma incheierii unui contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata, importanta perfectarii acestor contracte dar si constientizarea acestor familii, in sensul angajarii unor asistenti personali, capabili sa acorde supraveghere, asistenta si ingrijire corespunzatoare persoanei cu nevoi speciale.
Instruirea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav nu s-a efectuat in anul 2021 conform prevederilor art.37 lit.a) din Legea nr.448/2006.
In semestrul II al anului 2021, plata salariilor asistentilor personali ai persoanei cu handicap s-a efectuat la termen si anume la data de 9 a fiecarei luni, achitandu-se pentru aceasta perioada suma totala de 108.983 lei.
Platile s-au efectuat, pentru ambele forme de plata, in proportie de 100%.
Compartimentul Asistenta Sociala, prin activitatea depusa, lucreaza numai in sensul respectarii prevederilor legale cu privire la drepturile persoanelor cu handicap, si in conformitate cu legislatia generala a muncii si a celorlalte reglementari legale in vigoare.
INTOCMIT
REFERENT
Cioara Ioan Laurentiu
INITIATOR A V I Z AT
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
ROMANIA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/2 din 03.01.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2021
Tinand cont de prevederile art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare in care se precizeaza :
„ Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei sau, in cazul municipiului Bucuresti, directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului prezinta semestrial consiliului local un raport care contine cel putin urmatoarele:
a) dinamica angajarii asistentilor personali;
b) informatii privind modul in care se asigura inlocuirea asistentului personal pe perioada concediului de odihna, in stransa legatura cu lipsa sau posibilitatea de dezvoltare a centrelor de tip respiro;
c) informatii privind numarul de asistenti personali instruiti;
d) numarul de controale efectuate si problemele sesizate.”
La articolul 2) din aceeasi hotarare de guvern se precizeaza :
“ In termen de 30 de zile, raportul prezentat consiliului local va fi transmis spre informare directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene si secretariatului comisiei judetene pentru incluziune sociala, respectiv a municipiului Bucuresti, din cadrul directiei de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.”
In acest sens . compartimentul de asistenta sociala din cadrul Primariei comunei Tomesti a intocmit raportul de activitate al asistentilor personali pe semestrul II al anului 2021 , care va fi supus spre insusire Consiliului local al comunei Tomesti., care va fi transmis in termen de 30 zile Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara .
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/ 2 din 03.01.2022
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL II AL ANULUI 2021
Tinand cont de prevederile art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,in care se precizeaza :
„ Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei sau, in cazul municipiului Bucuresti, directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului prezinta semestrial consiliului local un raport care contine cel putin urmatoarele:
a) dinamica angajarii asistentilor personali;
b) informatii privind modul in care se asigura inlocuirea asistentului personal pe perioada concediului de odihna, in stransa legatura cu lipsa sau posibilitatea de dezvoltare a centrelor de tip respiro;
c) informatii privind numarul de asistenti personali instruiti;
d) numarul de controale efectuate si problemele sesizate.”
La articolul 2) din aceeasi hotarare de guvern se precizeaza
“ In termen de 30 de zile, raportul prezentat consiliului local va fi transmis spre informare directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene si secretariatului comisiei judetene pentru incluziune sociala, respectiv a municipiului Bucuresti, din cadrul directiei de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.”
In acest sens . a fost intocmit raportul de activitate al asistentilor sociali pe semestrul II al anului 2021, care va fi supus spre insusire Consiliului local al comunei Tomesti si transmis in termen de 30 zile Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara .
REFERENT
Cioara Ioan Laurentiu