BIROUL ONLINE
STARE CIVILĂ
În acest spațiu sunt publicate reglementările în privința stării civile și alte informații de interes public privind situația cetățenilor de pe teritoriul comunei Tomești.
Vezi aici publicațiile de căsătorie
Consultare publică asupra Proiectului de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale.
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 10.03.2020 s-a initiat consultare publică de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel, asupra Proiectului de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale.
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 29.04.2020, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 20 DIN 23.03.2021
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022
Consiliul local al comunei Tomesti, judeţul Hunedoara;
Având în vedere :
-Referatul de aprobare nr. 3/27 din 23.03.2021 a primarului comunei Tomesti, cu privire la aprobarea si indexarea impozitelor şi taxelor locale ale comunei Tomesti pentru anul fiscal 2022;
Luând act de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior de 2,6% comunicată pe site-ul oficial al Ministerului Finaţelor Publice precum si in comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 16/14.01.2021 ,conform căreia rata inflației pentru anul 2020 este 2,6 %;
În conformitate cu prevederile:
-Titlului IX, Capitolul X, art.491 si art.493 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– Art.5 alin. 2 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin.2 lit b, alin.4 lit.c si art.139, alin.3, lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr 57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările şi completările ulterioare;
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. (1). Pentru anul fiscal 2022, impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice, se indexează cu 2,6 % faţă de impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice pentru anul fiscal 2021, aşa cum au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Tomesti nr.27/2020 .
(2) Limitele amenzilor prevazute la art 493 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare se actualizeaza pentru anul fiscal 2022 cu rata inflatiei de 2,6 %
Art.2. Prezenta hotărâre intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2022.
Art.3. Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul şi potrivit Legii contenciosului administrativ- Legea nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului buget, finante, din cadrul Primăriei Tomesti ;
– Se aduce la cunoştiiţa publică prin afişare
INIŢIATOR :
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
PROCES-VERBAL al ședinței ordinare a Consiliului Local din 31.03.2021
RO M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
PROCES-VERBAL
Incheiat astazi 31.03.2021 în şedinţa ordinara a Consiliului local al comunei Tomesti.
Şedinţa ordinară, a fost convocată prin Dispoziţia primarului comunei nr. 9 din 24.03.2021 în conformitate cu prevederile art. 133 alin. 1 și art. 134 alin.1 lit. a , alin. 3 lit. a, art.135, art. 154 alin. 1, art. 155 alin. 1 lit. b și e, alin. 3 lit. b și art. 196 alin. 1 lit. b din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ .
Dispoziţia a fost adusă la cunoştinţa locuitorilor comunei Tomesti prin afişare la sediul Primăriei comunei Tomesti , precum şi la panourile de afişaj din comuna Tomesti .
Consilierilor li s-au înmânat invitaţiile în data de 24.032021 conform tabelului existent la dosar, care a fost semnat de fiecare în parte la primirea invitaţiei.
Şedinţa este publică şi se desfăşoară la Primăria comunei TOMESTI .
D-na secretar general,Giurgiu Sanda, declară deschise lucrările şedinţei informând consilierii că, din cei 9 consilieri în funcţie , sunt prezenţi 8 (lipseste motivat dl. Tamas Octavian Tiberiu) , sedinta fiind legal constituita.
În continuare , informează consilierii că , la şedinţă participă dl. VASIU ADRIAN VIOREL -primarul comunei si functionarii publici angajati ai Primariei comunei
Totodată, doamna Giurgiu Sanda, secretar al comunei Tomesti reaminteşte consilierilor locali prezenţi, prevederile art. 228 din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ şi anume :
„(1) Alesul local aflat in conflict de interese in conditiile prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, are obligatia sa se abtina de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la incheierea sau participarea la incheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:
a) sot, sotie sau rude ori afini pana la gradul al II-lea inclusiv;
b) orice persoana fizica sau juridica fata de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligatii;
c) o societate la care detine calitatea de asociat unic ori functia de administrator sau de la care obtine venituri;
d) o alta autoritate din care face parte;
e) orice persoana fizica sau juridica, alta decat autoritatea din care face parte, care a facut o plata catre acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociatie sau fundatie din care face parte;
(2) In exercitarea functiei, consilierul local sau consilierul judetean aflat in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) are obligatia sa anunte la inceputul sedintei consiliului local, respectiv a consiliului judetean interesul personal pe care il are la adoptarea hotararii respective, anunt care se consemneaza in mod obligatoriu in procesul-verbal al sedintei.
(3) Ulterior anuntarii interesului personal, consilierul local sau judetean nu mai este luat in calcul pentru cvorumul necesar adoptarii hotararii consiliului cu privire la care acesta si-a anuntat interesul si nu are drept de vot la adoptarea acestei hotarari.
(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice incheiate cu incalcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta in conditiile Legii nr. 176/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Fapta alesilor locali de a incalca prevederile alin. (1) si legislatia in materie privind conflictul de interese constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu diminuarea indemnizatiei cu 10% pe o perioada de maximum 6 luni.”
Înainte de a intra în ordinea de zi, d-na secretar Giurgiu Sanda, in conformitate cu prevederile art. 138 alin. 15 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consultă consilierii dacă au luat cunoştiinţă de conţinutul procesului-verbal de la şedinţa anterioară .
Luând la cunoştiinţă şi nefiind obiecţiuni sau observaţii, supune votului deschis al consilierilor procesul-verbal, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”( lipseste dl. consilier Bulz Tiberiu) .
În continuare , d-na Giurgiu Sanda, secretarul comunei, da cuvantul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL sa prezinte ordinea de zi
Dl. primar, prezintă următoarea
ORDINE DE ZI :
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului local al comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiect de hotarare privind actualizarea Planului de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2021.
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta .
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiect de hotarare privind inregistrarea audio-video si difuzarea in spatial public a sedintelor ordinare si de indata ale Consiliului local al comunei Tomesti
Initiat de consilierii locali dl. Leucian Moga Sorin Adrian din partea partidului Pro Romania,dl. Petruse Florin Ilie din partea partidului PER si dl. Tamas Octavian-Tiberiu din partea partidului PSD
Nefiind alte propuneri, care să îndeplinească condiţiile cerute de lege, pentru a putea fi înscrise pe ordinea de zi, supune votului deschis al consilierilor ordinea de zi, fiind aprobată cu 8 voturi „ pentru” ( lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu).
X X
X
Continuând lucrările şedinţei ,
La pct. 1 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul dlui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local,Oprisa Simonel-Florin dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Doamna Giurgiu Sanda, secretar general al comunei Tomesti , cere cuvantul si roaga consilierii locali sa-si citeasca bine si atributiile, la pct. 73 din Regulament se precizeaza: “Alesii locali sunt obligati ca, in exercitarea mandatului, sa organizeze periodic, cel putin o data pe trimestru, intalniri cu cetatenii, sa acorde audiente si sa prezinte in consiliul local o informare privind problemele ridicate la intalnirea cu cetatenii.
(2) Fiecare consilier local, precum si viceprimarii sunt obligati sa prezinte un raport anual de activitate, care este facut public prin grija secretarului general.”
In acest sens, aduce rugamintea consilierilor sa se organizeze, sa precizeze zilele cand vor fi audiente, sa deschida un registru de audiente , astfel ca oamenii sa poata sa-I interpeleze cu problemele lor.Totodata, fiecare comisie sa incheie procese verbale la sedintele pe comisii de specialitate ,care vor fi inregistrate in registre speciale.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă , supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru” (lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu), ,fiind adoptată hotărârea nr. 19.
La pct. 2 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Paul Cristian-Dumitru , dă citire raportului Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN intreaba daca la aprobarea bugetului nu pot fi bani alocati sa se achizitioneze materiale pentru stingerea focului , care sa fie repartizate pe sate. La nivelul comunei Tomesti, in fiecare primavara sunt incendii de vegetatie uscata si serviciul voluntar ar trebui echipat cu materiale si unelte pentru stingerea incendiilor.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 20.
La pct. 3 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin , dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, propune presedinte de sedinta pentru urmatoarele trei luni pe domnul Bulz Tiberiu .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca ar fi bine sa se aleaga presedintele in ordine alfabetica.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 7 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu),se abtine dl. Bulz Tiberiu, fiind adoptată hotărârea nr. 21.
La pct. 4 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin, dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
D-nul primar VASIU ADRIAN-VIOREL arata ca proiectul de hotarare initiat este cuprins in cadrul Regulamentului de organizare si functionare al consiliului local Tometi la articolul 27, alin 3 si 4 si nu ar mai trebui aprobata o alta hotarare .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca in regulament se precizeaza ca „se poate inregistra” , nu cum ar fi normal „se inregistreaza” si propune ca proiectul de hotarare sa fie supus spre aprobare consilierilor si daca nu este ceva in ordine, prefectura sa se pronunte.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 22.
Epuizându-se problemele de pe ordinea de zi d-nul. Banciu Liorean Gheorghe preşedintele de şedinţă, declară închise lucrările şedinţei, mulţumind consilierilor pentru participare, după care urmează probleme diverse.
Domnul consilier Bulz Tiberiu solicita domnului primar sa se amenajeze drumurile spre Biserica din Tomesti si cel spre Podurele, deoarece au oamenii terenuri agricole si nu pot sa mearga la ele.
Doamna Olar Tania solicita faptul sa fie amenajat drumul din satul Tomesti spre casa lui Trifon .
Domnul primar arata ca va incerca doar pietruirea lui cumva , dar acolo nu sunt locuinte si nu poate fi asfaltat.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
BANCIU LIOREAN GHEORGHE
SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA
HOTĂRÂREA NR.22/31.03.2021 PRIVIND APROBAREA INREGISTRARII AUDIO-VIDEO SI DIFUZAREA IN SPATIUL PUBLIC A SEDINTELOR ORDINARE SI EXTRAORDINARE ALE CONSILIULUI LOCAL TOMESTI
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR.22/31.03.2021
PRIVIND APROBAREA INREGISTRARII AUDIO-VIDEO
SI DIFUZAREA IN SPATIUL PUBLIC A SEDINTELOR ORDINARE SI EXTRAORDINARE ALE CONSILIULUI LOCAL TOMESTI
Consiliul Local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Avand in vedere proiectul de hotarare nr.15 din 23.03 .2021 privind aprobarea inregistrarii audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti
Analizând referatul de aprobare nr.3/22 din 23.03.2021 înaintat de catre d-nii Leucian Moga Sorin Adrian, Petruse FlorinIlie, Tamas Octavian Tiberiu , consilieri locali , în calitate de inițiatori al proiectului de hotarare privind aprobarea inregistrarii audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti
In baza Raportul de specialitate nr. 4/22 din 23.03.2021 întocmit de secretarul general al comunei
Tomesti , precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/58 din 30.03.2021
Având în vedere prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, a H.G. nr. 123 /2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și ale prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
Tinand cont de prevederile art.138 alin (2) lit.c din OUG 57/2019 privin Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , art. 27 alin.3 si 4 din Regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 19 din 31.03.2021 ;
În temeiul art. 129 alin. (2) lit. ”a”, alin.3 lit.a , art. 139, alin.3 lit. i si art.196 alin. (1), lit.”a” din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare :
HOTARASTE :
Art.1. Se aprobă inregistrarea audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează primarul comunei şi
Compartimentul buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti , judetul Hunedoara.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
Primarului comunei Tomesti
Compartimentul buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
Banciu Liorean Gheorghe
CONTRASEMNEAZA
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
Tomesti , 31.03.2021
Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__8__ voturi ,, pentru “( lipseste d-l Tamas Octavian-Tiberiu) pentru __-___,,împotrivă,, ; ___-____,,abţineri ,” , votul fiind liber .
HOTĂRÂREA NR. 21/2021 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR. 21/2021
PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Având în vedere referatul de aprobare prezentat de domnul Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti înregistrat sub nr. 3/21 din 12.02.2021 precum si raportul compartimentului de resort înregistrat sub nr. 4/21 din 12.02.2021 ;
In baza avizului favorabil al Comisiei de specialitate pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/57 din 30.03.2021,
Văzând prevederile art.9 din Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti ;
În conformitate cu prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) ,art. 139 alin. (1) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
Ţinând seama de prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se alege în funcţia de preşedinte de şedinţă domnul consilier , BULZ TIBERIU pe o perioadă de 3 luni, până la data de 30.06.2021 .
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a conteciosului administrativ ,actualizata .
Art.3. Prezenta hotărâre va fi afişată la sediul Primăriei comunei Tomesti, prin grija secretarului comunei Tomesti şi va fi comunicată:
– Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti , judeţul Hunedoara.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
Banciu Liorean Gheorghe
CONTRASEMNEAZA
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
Tomesti , 31.03.2021
Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__7__ voturi ,,pentru “(lipseste dl Tamas Octavian-Tiberiu) __-___,,împotrivă,, ; ___1____,,abţineri ,”(se abtine dl.Bulz Tiberiu) , votul fiind liber
NORME PENTRU
ELIBERAREA CERTIFICATELOR
DE STARE CIVILĂ
- certificatul de naştere se eliberează doar titularului de act, care prezintă spre dovedirea identităţii cartea de identitate sau buletinul de identitate;
- în cazul în care titularul actului nu este prezent în localitate sau în ţară, solicitantul va trebui să prezinte o procură specială, prin care acesta este imputernicit să solicite eliberarea certificatului;
- certificatul de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi, sau la cerere, ambilor soţi; pentru soţul supravieţuitor sau în caz de divorţ, pentru motive întemeiate, se pot elibera certificate de căsătorie cu menţiunile corespunzătoare;
- certificatul de deces se eliberează membrilor familiei, sau altor persoane îndreptăţite.
Contravenții la
regimul actelor de stare civilă
- deţinerea fără drept a certificatelor de stare civilă aparţinând altei persoane, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- neprezentarea certificatelor de stare civilă sau extraselor eliberate de autorităţile străine, ofiţerului de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea în registrele de stare civilă române, în termenul de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de 6 luni de la pimirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neverificarea de către ofiţerul de stare civilă a realităţii conţinutului declaraţiei şi a concordanţei acesteia cu actele de identitate, certificatele de stare civilă şi celelalte înscrisuri prezentate, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neeliberarea de către personalul medico-sanitar competent, în termenele legale de declarare a naşterii şi a decesului, a certificatelor medicale constatatoare ale acestor fapte, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- pierderea sau deterioarea certificatelor de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- oficierea de către deservenţii cultelor a serviciului religios în cazul căsătoriilor sau în vederea înhumării sau incinerării, fără a li se fi prezentat certificatul de căsătorie şi, respectiv adeverinţa de înhumaresau de incinerare a cadavrului, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înregistrarea unui act de stare civilă cu încălcarea competenţei teritoriale prevăzută de lege, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- nerespectarea termenului prevăzut de lege (24 ore) privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil sau abandonarea acestuia într-o unitate sanitară, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înhumarea sau incinerarea cadavrului fără prezentarea adeverinţei de înhumare sau incinerare, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei.