BIROUL ONLINE
AUTORIZĂRI și alte documente de urbanism
Acest spațiu este destinat documentelor de urbanism și diferitelor autorizări emise de Primăria comunei Tomești.
Tot aici puteți vedea reglementările în domeniul urbanism, valabile pe teritoriul comunei Tomești.
Documentele necesare obținerii Certificatului de urbanism și Autorizația de construire
Pentru a putea construi o cladire, modifica sau demola una existenta din punct de vedere legal este necesar o autorizatie de construire .
Pentru obținerea acestei autorizații este necesar :
1. Certificat urbanism
2. Avize si acorduri
3. Autorizatia de construire
Actele necesare pentru obtinerea certificatului de urbanism :
– cerere tip (descarcă de aici formularul de cerere)
– actele de proprietate (contract de vanzare cumparare extras carte funciara in original)
– documentatia tehnica necesară:
partea scrisa memoriu explicativ, un exemplar care va conține:
a) Plan de incadrare in zona
b) Plan de situatie vizat de OCPI Hunedoara, intocmit de catre un topograf autorizat (pe planul de situatie trebuie trecute toate distanțele de la toti vecini.
c) Plan cadastral de pe ortofotplan de la OCPI .
Prin certificatul de urbansim se vor solicita anumite avize, anexate la cererea pt. emiterea autorizatiei de construire.
Certificatul de urbanism este o operatiune administrativă care are rolul de a informa autoritățile locale despre regimul juridic, regimul tehnic si economic al imobilului despre a carei situatie este vorba.
Dovada achitarii taxei pentru emiterea certificatului de urbanism – se stabilește în functie de suprafața terenului.
Avize, autorizări și alte documente de urbanism emise de primărie
HOTĂRÂREA NR. 55 /2022 PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE TARNAVA DE CRIS, FILIA LIVADA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR. 55 /2022
PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI
PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE TARNAVA DE CRIS, FILIA LIVADA
Consiliul local al comunei Tomesti judeţul Hunedoara ;
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Tarnava de Cris, Filia Livada inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 808 din 17.08.2022 prin care dl. Ilea Bogdan, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Tarnava de Cris solicita alocarea unei sume de bani pentru achizitionarea automatizarii clopote la Biserica Ortodoxa Romana din Parohia Ortodoxa Romana Tarnava de Cris, Filia Livada.
Luand in considerare referatul de aprobare nr. 3/56 prezentat de primarul comunei Tomesti la proiectul de hotarare privind alocarea unei sume de bani pentru achizitionarea automatizarii clopote la Biserica Ortodoxa Romana din Parohia Ortodoxa Romana Tarnava de Cris, Filia Livada;
Avand in vedere raportul compartimentului achizitii publice, implementare proiecte si investitii nr.4/56 din 17.08.2022 din cadrul Primariei comunei Tomesti precum si avizul favorabil al Comisia de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement nr. 5/58 din 30.08.2022 .
Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare; precum si art.4 alin.(2) din Hotărârea de Guvern nr.1470/2002, privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr.82/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
In baza Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare ;
Având în vedere prevederile art. 129, alin.(2), lit.”d”, alin.8, lit “a” si art. 196 alin.1 lit.”a” din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :
H O T A R A S T E
Art.1. Se aprobă alocarea sumei de 18.183 lei prin transfer din bugetul local pe anul 2022 Parohiei Ortodoxe Romane Tarnava de Cris, Filia Livada .
Art.2. Documentele justificative privind decontarea sumelor alocate vor fi transmise la Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primăriei comunei Tomesti până la data de 31 decembrie 2022, cel mai târziu.
Art.3. Suma aprobata prin prezenta hotarare va fi alocata de la bugetul local al comunei Tomesti, cap. 5102 – Autoritati executive, articolul 20 30 30 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 544/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică:
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Tomesti .
– Instituţiei Prefectului Judeţului Hunedoara .
– Parohiei Ortodoxe Romane Tarnava de Cris , filia Livada.
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Banciu Liorean-Gheorghe
SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
Tomesti 31.08.2022
Notă: Numar consilieri prezenti _7__ din totalul de 8 consilieri aflati in functie ( lipseste dl. consilier Leucian Sorin-Adrian)
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit cc) ( voturi necesare 5)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: __-_voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, ___-___abţineri .
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 57 /26.08.2022 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 57 /26.08.2022
PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Având în vedere referatul de aprobare prezentat de domnul Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti înregistrată sub nr. 3/61 din 26.08.2022 ;
Văzând prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti ;
În conformitate cu prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) ,art. 139 alin. (1) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
Ţinând seama de prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se alege în funcţia de preşedinte de şedinţă domnul/doamna consilier___________________________________________, pe o perioadă de 3 luni, până la data de 31.12.2022.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a contenciosului administrativ ,actualizata .
Art.3. Prezenta hotărâre va fi afişată la sediul Primăriei comunei Tomesti, prin grija secretarului comunei Tomesti şi va fi comunicată:
– Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti , judeţul Hunedoara.
INIŢIATOR PRIMAR,
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
NR. 3/61 din 26.08.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Stimaţi consilieri,
Conform prevederilor art.9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti , aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti , consiliul local alege dintre membrii săi, un preşedinte de şedinţă, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, perioadă în care acesta va conduce şedinţele consiliului local şi în care va semna hotărârile adoptate de consiliul local.
Având în vedere cele menţionate şi ţinând cont de prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ vă rog, domnilor consilieri, să aprobaţi proiectul de hotărâre în forma prezentată.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMĂRIA
NR. 4/61 din 26.08.2022
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
Potrivit prevederilor art. 123 alin. (1) şi (4) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art.9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti , consiliul local alege dintre membrii săi, un preşedinte de şedinţă, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, perioadă în care acesta va conduce şedinţele consiliului local şi în care va semna hotărârile adoptate de consiliul local.
Având în vedere cele precizate mai sus, proiectul de hotărâre prin care se propune alegerea preşedintelui de şedinţă, se încadrează în prevederile legale.
ÎNTOCMIT:
SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA
PROIECT DE HOTARARE NR. 56/26.08.2022 PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 56/26.08.2022
PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE
SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA ”
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3/60 din 26.08.2022 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:
„Reparatii trotuar zona Scoala-Primarie, sat Tomesti, judetul Hunedoara ”
În conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale cap. III din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
In baza art.V din Ordonanta de Urgenta nr.26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative , cu modificarile si completarile ulterioare ;
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” , art.139 alin.3 lit.a si art.196 alin. 1, lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,
HOTARASTE :
Art.1. Se aprobă documentatia tehnico-economica si devizul general pentru obiectivul: „Reparatii trotuar zona Scoala-Primarie, sat Tomesti, judetul Hunedoara ” ,conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă Devizul General, în valoare de 12.953,15 fara TVA, respectiv 15.414,25 lei cu T.V.A .
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul achizitii publice, implementare proiecte si investitii si Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/60 din 26.08.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA ”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Reparatii trotuar zona Scoala-Primarie, sat Tomesti,
judetul Hunedoara ”este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
Avand in vedere petitia inaintata de dl. Turlea Ioan Voicu la Inspectoratul Judetean in Constructii Hunedoara si la Primaria comunei Tomesti in care arata ca apa ce provine din curtea scolii ii inunda curtea si tinand seama de faptul ca pe o distanta de 50 m santul de scurgere a apelor pluviale la Dj 763A in dreptul Scolii Primare Tomesti este colmatat din cauza ca declivitatea este necorespunzatoare , iar in ultimii ani nu s-au facut lucrari de decolmatare , la fiecare ploaie cu intensitate mai mare, apa rezultata nu poate fi captata , traverseaza drumul judeteann si inunda curtea d-lui Tulea Ioan Voicu.
In acest sens s-a propus construirea unei rigole betonata carosabila cu elemente tip biscuit, pe o lungime de 6 m si refacerea trotuarului cu asfalt din fata scolii pana la poarta primariei.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R I A
Nr. 4/60 din 26.08.2022
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI
TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA ”
Proiectul de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economica si a devizului general pentru obiectivul: „Reparatii trotuar zona Scoala-Primarie, sat Tomesti,
judetul Hunedoara ”este initiat in conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
Avand in vedere petitia inaintata de dl. Turlea Ioan Voicu la Inspectoratul Judetean in Constructii Hunedoara si la Primaria comunei Tomesti in care arata ca apa ce provine din curtea scolii ii inunda curtea si tinand seama de faptul ca pe o distanta de 50 m santul de scurgere a apelor pluviale la Dj 763A in dreptul Scolii Primare Tomesti este colmatat din cauza ca declivitatea este necorespunzatoare , iar in ultimii ani nu s-au facut lucrari de decolmatare , la fiecare ploaie cu intensitate mai mare, apa rezultata nu poate fi captata , traverseaza drumul judeteann si inunda curtea d-lui Tulea Ioan Voicu.
In acest sens s-a propus construirea unei rigole betonata carosabila cu elemente tip biscuit, pe o lungime de 6 m si refacerea trotuarului cu asfalt din fata scolii pana la poarta primariei.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL AL COMUNEI TOMESTI
Comisia de specialitate
pentru programe de dezvoltare economico-sociale,
buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei,
agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert
AVIZUL
Nr.5/62 din 20.09.2022
pentru P.H.C.L. nr. 56 din 26.08.2022
PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE
SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL:
„REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA ”
Avand in vedere prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
In temeiul prevederilor art. 125 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv al prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Regulamentul de organizare si functionare a consiliului local Tomesti ,
Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ, adopta urmatorul
AVIZ
Art. 1. Se avizeaza favorabil proiectul de hotarare a consiliului local nr.56 din 26.08.2022 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul: „REPARATII TROTUAR ZONA SCOALA-PRIMARIE, SAT TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA”, fara amendamente.
Art. 2. Prezentul aviz se comunica prin grija secretarului comisiei, in termenul recomandat, secretarului general al comunei Tomesti .
PRESEDINTE BORZA DAN ____________
Secretar comisie OLAR TANIA ____________
PROIECT DE HOTARARE NR. 55/26.08.2022 PRIVIND APROBAREA ACTUALIZARII DEVIZULUI GENERAL LA OBIECTIVUL DE INVESTITII ,, MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL SI CONSTRUIRE ZID DE SPRIJIN PE VALEA OBÂRŞA , COMUNA TOMEŞTI , JUDEŢUL HUNEDOARA
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR. 55/26.08.2022
PRIVIND APROBAREA ACTUALIZARII DEVIZULUI GENERAL LA OBIECTIVUL DE INVESTITII ,, MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL SI CONSTRUIRE ZID DE SPRIJIN PE VALEA OBÂRŞA , COMUNA TOMEŞTI , JUDEŢUL HUNEDOARA
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3/59 din 26.08l.2022 a Primarului comunei Tomesti prin care se propune aprobarea actualizarii devizului general la obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara “
În conformitate cu prevederile art. 44 alin. 1 şi ale art. 45 alin. 1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare precum și ale art.10 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
In baza art.V din Ordonanta de Urgenta nr.26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative , cu modificarile si completarile ulterioare ;
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” , art.139 alin.3 lit.a si art.196 alin. 1, lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,
HOTARASTE :
Art. 1. Se aprobă actualizarea devizului general la obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara “
conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Se aprobă Devizul General, în valoare de 874.739,50 lei fara TVA, respectiv 1.039.268,00 cu TVA inclus din care C+M 800.001,11 lei fara TVA si 952.001,31 lei cu TVA.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul achizitii publice, implementare proiecte si investitii si Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.5. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/59 din 26.08.2022
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ACTUALIZARII DEVIZULUI GENERAL LA OBIECTIVUL DE INVESTITII ,, MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL SI CONSTRUIRE ZID DE SPRIJIN PE VALEA OBÂRŞA , COMUNA TOMEŞTI , JUDEŢUL HUNEDOARA
In baza Hotararii Consiliului local al comunei Tomesti nr. 75 din 16.12.2021 s-a aprobat documentatia in faza DALI precum si indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara“ in valoare de 472.928,05 lei fara TVA, respectiv 561.894,49 cu TVA inclus din care C+M 425.788,10 lei fara TVA si 506.687,84 lei cu TVA
Devizul general este partea componenta a studiului de fezabilitate sau a documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, prin care se stabileste valoarea totala estimativa, exprimata in lei, a cheltuielilor necesare realizarii unui obiectiv de investitii.
Conform art.10 pct.5 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
“Pe parcursul executiei obiectivului de investitii, devizul general se poate revizui prin grija beneficiarului investitiei/investitorului, prin compensarea cheltuielilor intre capitolele/subcapitolele de cheltuieli care intra in componenta lucrarilor de constructii-montaj din devizul general, cu incadrarea in valoarea totala de finantare.”
Tinand cont ca in ultimul an, preturile la materiale au crescut intr-un mod alarmant, in urma discutiilor si a vizitelor in teren cu diversi executanti am constatat ca lucrarile nu pot fi executate la valoarea aprobata, s-a dispus recalcularea devizului general la valoarea materialelor din aceasta perioada si s-a emis un deviz general actiualizat.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R I A
Nr. 4/59 din 26.08.2022
RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ACTUALIZARII DEVIZULUI GENERAL LA OBIECTIVUL DE INVESTITII ,, MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL SI CONSTRUIRE ZID DE SPRIJIN PE VALEA OBÂRŞA , COMUNA TOMEŞTI , JUDEŢUL HUNEDOARA
In baza Hotararii Consiliului local al comunei Tomesti nr. 75 din 16.12.2021 s-a aprobat documentatia in faza DALI precum si indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa comuna Tomesti, judetul Hunedoara“ in valoare de 472.928,05 lei fara TVA, respectiv 561.894,49 cu TVA inclus din care C+M 425.788,10 lei fara TVA si 506.687,84 lei cu TVA
Devizul general este partea componenta a studiului de fezabilitate sau a documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, prin care se stabileste valoarea totala estimativa, exprimata in lei, a cheltuielilor necesare realizarii unui obiectiv de investitii.
Conform art.10 pct.5 din H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare .
“Pe parcursul executiei obiectivului de investitii, devizul general se poate revizui prin grija beneficiarului investitiei/investitorului, prin compensarea cheltuielilor intre capitolele/subcapitolele de cheltuieli care intra in componenta lucrarilor de constructii-montaj din devizul general, cu incadrarea in valoarea totala de finantare.”
Tinand cont ca in ultimul an, preturile la materiale au crescut intr-un mod alarmant, in urma discutiilor si a vizitelor in teren cu diversi executanti am constatat ca lucrarile nu pot fi executate la valoarea aprobata, s-a dispus recalcularea devizului general la valoarea materialelor din aceasta perioada si s-a emis un deviz general actiualizat.
În temeiul prevederilor art. 129, alin.2 lit.b, alin. 4 lit. ,,d” din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare in forma initiata.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian