Autorizări

Acest spațiu este destinat documentelor de urbanism și diferitelor autorizări emise de Primăria comunei Tomești.
Tot aici puteți vedea reglementările în domeniul urbanism, valabile pe teritoriul comunei Tomești.

Documentele necesare obținerii Certificatului de urbanism și Autorizația de construire

Pentru a putea construi o cladire, modifica sau demola una existenta  din punct de vedere legal  este necesar o autorizatie  de construire .
Pentru obținerea  acestei autorizații este necesar :
1. Certificat urbanism
2. Avize si acorduri
3. Autorizatia de construire

Actele necesare  pentru obtinerea certificatului de urbanism :

cerere tip (descarcă de aici formularul de cerere)
actele de proprietate (contract de vanzare cumparare extras carte funciara in original)
documentatia tehnica necesară:
partea scrisa memoriu explicativ, un exemplar care va conține:
a) Plan de  incadrare in zona
b) Plan  de situatie vizat  de OCPI Hunedoara, intocmit  de catre  un topograf  autorizat (pe planul de situatie trebuie trecute toate distanțele  de la toti  vecini.
c) Plan  cadastral  de pe  ortofotplan   de la  OCPI .

Prin certificatul de urbansim se vor solicita anumite avize, anexate la cererea  pt. emiterea autorizatiei de construire.

Certificatul de urbanism este o operatiune administrativă  care are rolul de a informa autoritățile locale despre regimul juridic, regimul  tehnic si economic al imobilului  despre a carei situatie este vorba.

Dovada achitarii taxei pentru emiterea certificatului de urbanism – se stabilește în functie de suprafața terenului.

Avize, autorizări și alte documente de urbanism emise de primărie

HOTĂRÂREA NR.22/31.03.2021 PRIVIND APROBAREA INREGISTRARII AUDIO-VIDEO SI DIFUZAREA IN SPATIUL PUBLIC A SEDINTELOR ORDINARE SI EXTRAORDINARE ALE CONSILIULUI LOCAL TOMESTI

ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL


HOTĂRÂREA NR.22/31.03.2021
PRIVIND APROBAREA INREGISTRARII AUDIO-VIDEO
SI DIFUZAREA IN SPATIUL PUBLIC A SEDINTELOR ORDINARE SI EXTRAORDINARE ALE CONSILIULUI LOCAL TOMESTI

Consiliul Local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Avand in vedere proiectul de hotarare nr.15 din 23.03 .2021 privind aprobarea inregistrarii audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti
Analizând referatul de aprobare nr.3/22 din 23.03.2021 înaintat de catre d-nii Leucian Moga Sorin Adrian, Petruse FlorinIlie, Tamas Octavian Tiberiu , consilieri locali , în calitate de inițiatori al proiectului de hotarare privind aprobarea inregistrarii audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti
In baza Raportul de specialitate nr. 4/22 din 23.03.2021 întocmit de secretarul general al comunei
Tomesti , precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/58 din 30.03.2021
Având în vedere prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, a H.G. nr. 123 /2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și ale prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
Tinand cont de prevederile art.138 alin (2) lit.c din OUG 57/2019 privin Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , art. 27 alin.3 si 4 din Regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului local Tomesti nr. 19 din 31.03.2021 ;
În temeiul art. 129 alin. (2) lit. ”a”, alin.3 lit.a , art. 139, alin.3 lit. i si art.196 alin. (1), lit.”a” din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare :

HOTARASTE :

Art.1. Se aprobă inregistrarea audio-video si difuzarea in spatiul public a sedintelor ordinare si extraordinare ale consiliului local Tomesti.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează primarul comunei şi
Compartimentul buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti , judetul Hunedoara.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
Primarului comunei Tomesti
Compartimentul buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
Banciu Liorean Gheorghe

CONTRASEMNEAZA
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 31.03.2021

Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__8__ voturi ,, pentru “( lipseste d-l Tamas Octavian-Tiberiu) pentru __-___,,împotrivă,, ; ___-____,,abţineri ,” , votul fiind liber .

HOTĂRÂREA NR. 21/2021 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ

ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL


HOTĂRÂREA NR. 21/2021
PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ

Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Având în vedere referatul de aprobare prezentat de domnul Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti înregistrat sub nr. 3/21 din 12.02.2021 precum si raportul compartimentului de resort înregistrat sub nr. 4/21 din 12.02.2021 ;
In baza avizului favorabil al Comisiei de specialitate pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/57 din 30.03.2021,
Văzând prevederile art.9 din Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei Tomesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 19/2021 pentru aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al comunei Tomesti ;
În conformitate cu prevederile art. 123 alin. (1) şi (4) ,art. 139 alin. (1) şi art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
Ţinând seama de prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. Se alege în funcţia de preşedinte de şedinţă domnul consilier , BULZ TIBERIU pe o perioadă de 3 luni, până la data de 30.06.2021 .
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a conteciosului administrativ ,actualizata .
Art.3. Prezenta hotărâre va fi afişată la sediul Primăriei comunei Tomesti, prin grija secretarului comunei Tomesti şi va fi comunicată:
– Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti , judeţul Hunedoara.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
Banciu Liorean Gheorghe

CONTRASEMNEAZA
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 31.03.2021
Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__7__ voturi ,,pentru “(lipseste dl Tamas Octavian-Tiberiu) __-___,,împotrivă,, ; ___1____,,abţineri ,”(se abtine dl.Bulz Tiberiu) , votul fiind liber

DISPOZITIA NR. 9/2021 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.03.2021, ORA 13,30

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR


DISPOZITIA NR. 9/2021
PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.03.2021, ORA 13,30

Primarul comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;

Avand in vedere referatul intocmit de catre secretarul comunei Tomesti inregistrat sub nr.299 din 24.03.2021 privind necesitatea convocarii consiliului local in sedinta ordinara din luna martie 2021;

In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,

DISPUNE:

Art. 1. Se convoacă Consiliul Local al comunei Tomesti , în şedinţă ordinară pentru data de 31 martie 2021, orele 13,30 , în sala de şedinţă a Primăriei comunei Tomesti , cu proiectul ordinii de zi prevazut in Anexa la prezenta Dispozitie, care face parte integranta din aceasta.

Art. 2. (1) Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate la sediul Primariei comunei Tomesti — la biroul secretarului general al comunei .

(2). Proiectul de hotarare inscris pe ordinea de zi, insotit de documentele prevazute de lege, se transmite spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, conform Anexei mentionate la art. 1.

(3). Membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari.

Art. 3. Prezenta dispozitie poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara.

Art. 4. Prezenta dispoziţie se comunică :

  • Instituţiei prefectului jud. Hunedoara ;

  • Primarului comunei Tomesti ;

  • Secretarului comunei Tomesti;

  • Consilierilor locali ;

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA

Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL

Giurgiu Sanda

Tomesti 24.03.2021


ROMANIA

JUDETUL HUNEDOARA

COMUNA TOMESTI

PRIMAR

Anexa la Dispozitia nr. 9/2021

PROIECTUL ORDINII DE ZI

A SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA DIN DATA DE 31.03.2021, ORA 13,30

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului local al comunei Tomesti.

Initiat de primarul comunei Tomesti

2. Proiect de hotarare privind actualizarea Planului de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2021.

Initiat de primarul comunei Tomesti

3. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta .

Initiat de primarul comunei Tomesti

4. Proiect de hotarare privind inregistrarea audio-video si difuzarea in spatial public a sedintelor ordinare si de indata ale Consiliului local al comunei Tomesti

Initiat de consilierii locali dl. Leucian Moga Sorin Adrian din partea partidului Pro Romania,dl. Petruse Florin Ilie din partea partidului PER si dl. Tamas Octavian-Tiberiu din partea partidului PSD

Spre avizare Comisiilor de specialitate:

1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert : punctul 2, ;

2. Comisia de specialitate pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii publice, respectarea drepturilor si libertatilor cetatenilor: punctele 1,3,4 ;

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 24.03.2021

PRIMĂRIA COMUNEI TOMESTI APROBAT,

STR. PRINCIPALA , NR. 50 PRIMAR,

TEL. 0254684328 , FAX 0254684338 Vasiu Adrian-Viorel

Email – primariatomesti.hd@gmail.com

Nr.__299 _ din 24.03.2021

REFERAT

CU PRIVIRE LA : CONVOCAREA ÎN ŞEDINŢĂ ORDINARĂ A CONSILIULUI LOCAL TOMESTI PENTRU ZIUA DE 31.03.2021, ORA 13,00

În conformitate cu prevederile dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ , propun emiterea unei dispoziţii referitoare la convocarea unei şedinţe ordinare a Consiliului Local al Comunei Tomesti în data de 31.03.2021, ora 13”, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului local al comunei Tomesti.

Initiat de primar.

2. Proiect de hotarare privind actualizarea Planului de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2021.

Initiat de primar.

3. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta .

Initiat de primar.

4. Proiect de hotarare privind inregistrarea audio-video si difuzarea in spatial public a sedintelor ordinare si de indata ale Consiliului local al comunei Tomesti

Initiat de consilierii locali :

dl. Leucian Moga Sorin Adrian din partea partidului Pro Romania,

dl. Petruse Florin Ilie din partea partidului PER

dl. Tamas Octavian-Tiberiu din partea partidului PSD

In acest caz, Proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi, insotite de documentele prevazute de lege, se transmit spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, iar membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari .

ÎNTOCMIT,

SECRETAR GENERAL,

Giurgiu Sanda

CONSULTARE PUBLICA asupra PROIECTULUI DE HOTARARE nr. 16/ 23.03.2021 privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021

CONSULTARE PUBLICA

În conformitate cu prevederile art. 39, alin. 3 din Legea nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare si ale art. 7 alin. 4 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 23.03.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021

Proiectul de hotărâre poate fi consultat :
sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 18.04.2021 ora 10 .
pe pagina de internet a Primariei comunei Tomesti cu urmatoarea adresa : https://primariatomestihd.ro
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate, cu privire la acest proiect pot fi depuse până la data de 18.04.2021, ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Tomesti și este deschisă tuturor cetățenilor din comună, interesați de acest subiect.
În perioada 23.03.2021 – 18.04.2021, cetățenii comunei Tomesti pot depune atât contestații privind proiectul de buget, cât și propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice, prin una din următoarele modalități:
– prin poștă la adresa primăriei comunei Tomesti nr. 50, jud. Hunedoara, sediul primăriei;
– prin fax la nr. 0254681828
– prin email la adresa: primariatomesti.hd@gmail.com
Așteptăm cu interes pozitia dvs. referitoare la acest proiect, precum și propunerile și observațiile dvs. care vor purta mențiunea: „Recomandare la proiectul de HCL privind aprobarea bugetului local pe anul 2021”.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI

PROIECT DE HOTARARE nr. 16/ 23.03.2021
privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Având in vedere:
Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr. 3/23 din 23.03.2021 prin care se propune aprobarea bugetului local pe anul 2021
Tinand cont de:
– Adresa nr. HDG_STZ 5463/19.03.2021 a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara în conformitate cu Decizia nr.296/2020 a Șefului Administratiei judetene a finanțelor publice Hunedoara
În conformitate cu prevederile Legii nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 și a prevederilor art. 1 alin.2, art.5.alin.1, art.8 si art. 39 din Legea nr. 273/ 2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
In temeiul prevederilor art.129 alin.1,alin.2 lit.b ,alin.4 lit.”a” si art.139 alin.3 lit.a precum si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2021, la venituri în suma de 2.565,90 mii lei si estimarile pe anii 2022-2024 conform anexei 1 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2021, la cheltuieli în sumă de 3.920,90 mii lei estimarile pe anii 2022-2024 conform anexei 2 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3. Se aproba lista de investitii pentru anul 2020 conform anexei 3 care face parte din prezenta hotarare.
Art.4. Se aproba utilizarea excedentului bugetului local la finele anului 2020 in suma de 1.355,00 mii lei pentru finantarea secțiunii de dezvoltare a bugetului local pe anul 2021.
Art.5. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de art.39 alin.3 din Legea 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile și completarile ulterioare
Art.6.Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul buget, finanțe din cadrul Primariei Comunei Tomesti
Art.7. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora;
– Primarului comunei Tomesti;
– Compartimentului buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva;
– Afişare la afişier;
– Școlii primare Tomesti

INITIATOR ,
Vasiu Adrian-Viorel

AVIZAT,
PRIMAR SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda


ROMANIA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/23 din 23.03.2021

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
APROBAREA BUGETULUI LOCAL PE ANUL 2020

Avand in vedere Legea nr.15/2020 a bugetului de stat pe anul 2021 si a Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, am luat in considerare Adresa nr. HDG_STZ 5463/19.03.2021 a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara în conformitate cu Decizia nr.296/2020 a Șefului Administratiei judetene a finanțelor publice Hunedoara, prin care Comunei Tomesti i-a fost alocata suma de:
– 414,00 mii lei sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor;
– 1.181,00 mii lei sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
– 75,00 mii lei cote defalcate din impozitul pe venit; 374,00 mii lei sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale
Pentru anul 2021 veniturile total planificate a se realiza sunt de 2.565,90 mii lei la care se adauga excedentul bugetului local de la sfarsitul anului 2020 in suma de 1.355,00 mii lei, cheltuielile totale planificate de 3.920,90 mii lei, rezultand un buget total la partea de venituri si cheltuieli dupa cum urmeaza:
Venituri total,din care: 2.667,97 mii lei
Sectiunea de functionare 2.667,97 mii lei
Cheltuieli total,din care: 3.920,90 mii lei
Sectiunea de functionare 2.667,97 mii lei
Sectiunea de dezvoltare 1.355,00 mii lei
conform anexelor 1 și 2 care fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Fata de cele de mai sus, propun aprobarea bugetului comunei Tomesti pe anul 2021 la venituri in suma de suma de 2.667,97 mii lei si la cheltuieli in suma de 3.920,90 mii lei.
VENITURI:
04.02.01’’Cote defalcate din impozitul pe venit’’ 75,00 mii lei
04.02.04’’Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 374,00 mii lei
04.05’’Sume repartizate din fondul la dispozitia Consiliului Judetean’’ 50,00 mii lei
11.02.02”Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor oraselor si municipiilor ”, repartizate astfel: 414,00 mii lei
– Cheltuieli asistenti si indemnizatii 402,00 mii lei
– cheltuieli scoala 6,00 mii lei
– Ajutorul pentru incalzirea locuintei conform Legii 416/2001 4,00 mii lei
– Burse scolare 6,00 mii lei
– 11.02.06 ‘’Cote defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 1.181,00 mii lei
– Venituri din impozite si taxe 413,97 mii lei
– subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzire 1,00 mii lei
– Sume locate de la OCPI 160,00 mii lei
Cheltuielile suportate de bugetul local se prezinta astfel:
CHELTUIELI SALARII din care: 1.343,00 mii lei
– autoritati executive 900,00 mii lei
– asistenti personali si indemnizatii 443,00 mii lei

Bunuri si servicii(titlul 20) 684,80 mii lei
din care :
– autoritati executive 538,90 mii lei
– invatamant 12.00 mii lei
– camine culturale 225,00 mii lei – alte servicii in domeniile culturii, recreeri 25,00 mii lei
– iluminat public 30,00 mii lei
– drumuri 250,00 mii lei
– PSI 4,00 mii lei
– alte servicii publice generale 20,50 mii lei
Ajutor social incalzire 4,00 mii lei
Burse 2,00 mii lei
CHELTUIELI DE CAPITAL – 1.355,77 mii lei
CHELTUIELI SUBVENTII BUGET STAT 161,00 mii lei
-ajutor de incalzire 1.00 mii lei
– Sume primite OCPI 160,00 mii lei

TOTAL GENERAL VENITURI COMUNA TOMESTI 2.565,90 mii lei
TOTAL CHELTUIELI GENERAL BUGET LOCAL 3.920,90 mii lei

In acest sens, propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare privind aprobarea bugetului local pe anul 2021 si estimarile pe urmatorii 3 ani in forma propusa, in vederea emiterii hotărârii consiliului local al comunei Tomesti.

PRIMAR,
Vasiu Adrian Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/23 din 23.03.2021

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
APROBAREA BUGETULUI LOCAL PE ANUL 2020

Proiectul de buget pe anul 2021 s-a intocmit in conformitate cu Legea nr.15/2020 – Legea bugetului de stat pe anul 2021, Legea nr.273/2006-Legea privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare si alte prevederi legislative in vigoare.
Potrivit prevederilor art.26 alin.(2^1) din Legea nr.273/2006-Legea privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, bugetele locale se intocmesc si se aproba pe sectiuni, respectiv pe:
Sectiunea de functionare – partea de baza, obligatorie a bugetelor, care cuprind veniturile necesare finantarii cheltuielilor curente pentru realizarea competentelor stabilite prin lege, precum si cheltuielile curente respective.
– Sectiunea de dezvoltare – partea de baza, obligatorie a bugetelor, care cuprinde veniturile si cheltuielile de capital aferente implementarii politicilor de dezvoltare la nivel national, judetean, zonal sau local dupa caz.
Dat fiind faptul ca pentru aprobarea bugetului local pe anul 2021 se va tine cont de: adresa HDG_STZ 5463/19.03.2021 a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea judeteana de trezorerie și contabilitate publica Hunedoara în conformitate cu Decizia nr.296/2020 a Șefului Administratiei judetene a finanțelor publice prin care Comunei Tomesti i-a fost alocata suma de:
– 414,00 mii lei sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor;
– 1.181,00 mii lei sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale;
– 75,00 mii lei cote defalcate din impozitul pe venit; 374,00 mii lei sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale
Pentru anul 2021 veniturile total planificate a se realiza sunt de 2.565,90 mii lei la care se adauga excedentul bugetului local de la sfarsitul anului 2020 in suma de 1.355,00 mii lei, cheltuielile totale planificate de 3.920,90 mii lei, rezultand un buget total la partea de venituri si cheltuieli dupa cum urmeaza:
Venituri total,din care: 2.667,97 mii lei
Sectiunea de functionare 2.667,97 mii lei
Cheltuieli total,din care: 3.920,90 mii lei
Sectiunea de functionare 2.667,97 mii lei
Sectiunea de dezvoltare 1.355,00 mii lei
conform anexelor 1 și 2 care fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Fata de cele de mai sus, propun aprobarea bugetului comunei Tomesti pe anul 2021 la venituri in suma de suma de 2.667,97 mii lei si la cheltuieli in suma de 3.920,90 mii lei.
VENITURI:
04.02.01’’Cote defalcate din impozitul pe venit’’ 75,00 mii lei
04.02.04’’Sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 374,00 mii lei
04.05’’Sume repartizate din fondul la dispozitia Consiliului Judetean’’ 50,00 mii lei
11.02.02”Sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor oraselor si municipiilor ”, repartizate astfel: 414,00 mii lei
– Cheltuieli asistenti si indemnizatii 402,00 mii lei
– cheltuieli scoala 6,00 mii lei
– Ajutorul pentru incalzirea locuintei conform Legii 416/2001 4,00 mii lei
– Burse scolare 6,00 mii lei
– 11.02.06 ‘’Cote defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale’’ 1.181,00 mii lei
– Venituri din impozite si taxe 413,97 mii lei
– subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzire 1,00 mii lei
– Sume locate de la OCPI 160,00 mii lei
Cheltuielile suportate de bugetul local se prezinta astfel:
CHELTUIELI SALARII din care: 1.343,00 mii lei
– autoritati executive 900,00 mii lei
– asistenti personali si indemnizatii 443,00 mii lei

Bunuri si servicii(titlul 20) 684,80 mii lei
din care :
– autoritati executive 538,90 mii lei
– invatamant 12.00 mii lei
– camine culturale 225,00 mii lei – alte servicii in domeniile culturii, recreeri 25,00 mii lei
– iluminat public 30,00 mii lei
– drumuri 250,00 mii lei
– PSI 4,00 mii lei
– alte servicii publice generale 20,50 mii lei
Ajutor social incalzire 4,00 mii lei
Burse 2,00 mii lei
CHELTUIELI DE CAPITAL – 1.355,77 mii lei
CHELTUIELI SUBVENTII BUGET STAT 161,00 mii lei
-ajutor de incalzire 1.00 mii lei
– Sume primite OCPI 160,00 mii lei

TOTAL GENERAL VENITURI COMUNA TOMESTI 2.565,90 mii lei
TOTAL CHELTUIELI GENERAL BUGET LOCAL 3.920,90 mii lei

In acest sens, propun domnilor consilieri aprobarea proiectului de hotarare privind aprobarea bugetului local pe anul 2021 si estimarile pe urmatorii 3 ani in forma propusa, in vederea emiterii hotărârii consiliului local al comunei Tomesti.

RESPONSABIL FINANCIAR
BRANDUȘESC MARINELA


NOTĂ: Sumele prevăzute în proiectul de buget vor fi modificate dacă este cazul, în funcție de sumele acordate de către Consiliul Județean Hunedoara

Documentele proiectlui

Anexa 1 VENITURI

Anexa 2 CHELTUIELI

Anexa 3 LISTA INVESTITII

[pdf-embedder url=”https://primariatomestihd.ro/wp-content/uploads/2021/03/Anexa-1-VENITURI.pdf” title=”Anexa 1 VENITURI”] [pdf-embedder url=”https://primariatomestihd.ro/wp-content/uploads/2021/03/Anexa-2-CHELTUIELI.pdf” title=”Anexa 2 CHELTUIELI”] [pdf-embedder url=”https://primariatomestihd.ro/wp-content/uploads/2021/03/Anexa-3-LISTA-INVESTITII-Tomesti.pdf” title=”Anexa 3 LISTA INVESTITII Tomesti”]

FORMULARUL DE COLECTARE PROPUNERI

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot