MONITORUL OFICIAL LOCAL
ALTE DOCUMENTE
– Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna/contrasemna/aviza actele administrative, precum obiecţiile cu privire la legalitate.
– Registrul pentru consemnarea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la:
a) Proiectele hotărârilor Consiliului Local;
b) Dispoziţiile autorităţii executive, numai în cazul celor cu caracter normativ;
c) Probleme de interes public care urmează să fie dezbătute de autorităţile administraţiei publice locale;
d) Proiecte de hotărâre ale Consiliului Local cu caracter normativ;
e) Minute ale ședințelor Consiliului Local în care se consemnează, în rezumat, punctele de vedere exprimate de participanţi la o şedinţă publică;
f) Procese-verbale ale şedinţelor Consiliului Local;
g) Declaraţii de căsătorie;
h) Documente neprevăzute la lit. a) – g) şi care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică;
i) Alte documente neprevăzute la lit. a) – h) a căror aducere la cunoştinţă publică se apreciază ca fiind oportună şi necesară.
ALTE DOCUMENTE PUBLICE
♦ Registrul pentru consemnarea comunicărilor, propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la:
a) Proiectele hotărârilor Consiliului Local;
b) Dispoziţiile autorităţii executive, numai în cazul celor cu caracter normativ;
c) Probleme de interes public care urmează să fie dezbătute de autorităţile administraţiei publice locale;
d) Proiecte de hotărâre ale Consiliului Local cu caracter normativ;
e) Minute ale ședințelor Consiliului Local în care se consemnează, în rezumat, punctele de vedere exprimate de participanţi la o şedinţă publică;
f) Procese-verbale ale şedinţelor Consiliului Local;
g) Declaraţii de căsătorie;
h) Documente neprevăzute la lit. a) – g) şi care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică;
i) Alte documente neprevăzute la lit. a) – h) a căror aducere la cunoştinţă publică se apreciază ca fiind oportună şi necesară.
♦ Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna / contrasemna / aviza actele administrative, precum și obiecţiile cu privire la legalitate.
* Documente emise de primărie care fac parte din categoria informațiilor publice.
DISPOZITIA NR. 9/2021 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.03.2021, ORA 13,30
[…]
CONSULTARE PUBLICA asupra PROIECTULUI DE HOTARARE nr. 16/ 23.03.2021 privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021
[…]
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR.12 /12.02.2021 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA
[…]
HOTARAREA NR. 7 / 2021 PRIVIND APROBAREA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI PENTRU ANUL 2021 PENTRU ADMINISTRAREA SUPRAFETEI DE 683,65 HA PADURE SI 25,1 HA PASUNE IMPADURITA PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI , PRECUM SI APROBAREA ACTULUI ADITIONAL LA CONTRACTELE DE ADMINISTRARE A FONDULUI FORESTIER PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI
[…]
♦ Registrul pentru consemnarea comunicărilor, propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la:
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
DISPOZITIA NR. 9/2021 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.03.2021, ORA 13,30
[…]
CONSULTARE PUBLICA asupra PROIECTULUI DE HOTARARE nr. 16/ 23.03.2021 privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021
[…]
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR.12 /12.02.2021 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA
[…]
HOTARAREA NR. 7 / 2021 PRIVIND APROBAREA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI PENTRU ANUL 2021 PENTRU ADMINISTRAREA SUPRAFETEI DE 683,65 HA PADURE SI 25,1 HA PASUNE IMPADURITA PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI , PRECUM SI APROBAREA ACTULUI ADITIONAL LA CONTRACTELE DE ADMINISTRARE A FONDULUI FORESTIER PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI
[…]
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 64/15.11.2021
PRIVIND APROBAREA NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Avand in vedere adresa Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 , prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022 ;
Analizand referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr.3/71 din 15.11.2021 prin care propune aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022,
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 si 2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea Educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si ale Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale , cu modificrile si completarile ulterioare ;
Tinand cont de articolul unic, alin.1, 3 si 4 din Hotararea de Guvern nr.1094/2021 pentru aprobarea cuantumului minim al burselor de performanta, de merit, de studiu si de ajutor social pentru elevii din invatamantulpreuniversitar de stat, cu frecventa, care se acorda in anul scolar 2021-2022
În temeiul prevederilor art. 129 alin. 2 lit. a și lit. d, alin. 4 lit. a și alin. 7 lit. a , art. 139 alin. 3 lit. a și art. 196 alin.1 lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată,
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba pentru elevii din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolii primare de pe raza comunei Tomesti un numar de 2 burse sociale lit.C pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022, dupa cum urmeaza :
2 burse sociale litera C –venituri sub 50% din venitul minim net ;
Art.2. Se aproba cuantumul burselor sociale pentru semestru I al anului scolar 2021-2022 , ce se vor acorda elevilor din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolilor primare de pe raza comunei Tomesti ,dupa cum urmeaza:
bursa sociala 200 lei/luna
Art.3. Suma totala pentru aceste burse este cuprinsa in bugetul local pentru anul 2021 in capitolul 650203 aliniatul 5901- Burse .
Art.4. Primarul comunei Tomesti va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari .
Art.5. Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurilor si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.6. Prezenta hotărare se comunica:
Instituţiei Prefectului judeţulului Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Scolii Primare Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti .
– Persoanelor interesate, prin afişare .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/71 din 15.11.2021
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
In conformitate cu prevederile art.82 alin.2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea educatiei nationale nr.1/2011 modificata si completata si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si in baza adresei Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022 , consideram necesara si oportuna promovarea unui proiect de hotarâre privind acordarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I1 al anului scolar 2021-2022 ,unui numar de 2 burse scolare sociale dupa cum urmeaza :
2 burse sociale litera C –venituri sub 50% din venitul minim net ;
Propun ca in semestrul I al anului scolar 2021-2022 bursele acordate elevilor din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza scolile primare de pe raza comunei Tomesti sa fie in numar de 2, iar cuantumul acestora sa fie dupa cum urmeaza :
bursa sociala 200 lei/luna
Suma totala pentru aceste burse este cuprinsa in bugetul local pentru anul 2021 in capitolul 650203 aliniatul 5901- Burse .
Având în vedere cele expuse, propun spre aprobare Proiectul de hotărâre privind aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/71 din 15.11.2021
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
In conformitate cu prevederile art.82 alin.2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea educatiei nationale nr.1/2011 modificata si completata si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si in baza adresei Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022, pentru elevii înscrisi în unitatile de învatamânt preuniversitar de stat de pe raza comunei Tomesti care îndeplinesc criteriile prevazute de lege , se acorda burse scolare pentru semestrul I anul scolar 2021-2022.
Având în vedere cele mai sus prezentate înaintam spre aprobare Consiliului
Local al comunei Tomesti promovarea unui proiect de hotarâre privind aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022.
RESPONSABIL FINANCIAR
Birtoc Tudor
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 67/15.11.2021
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU
„PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”,
A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR
ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Analizând referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr. 67/15.11.2021 din care rezultă necesitatea aprobării studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului;
Văzând:
– Adresa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971 /22.10.2021;
În conformitate cu prevederile:
– art. 12 și art. 13 din Legea nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 9 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009;
– art. 16 alin. (3) și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a), art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se aprobă Studiul de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, precum și indicatorii tehnico-economici ai proiectului, conform anexelor nr. 1, nr. 2.1 și 2.2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Finanțarea obiectivelor de investiții prevăzute în proiectul de la art. 1, se asigură din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene (Fondul de Coeziune), alocații de la bugetul de stat, alocații de la bugetele locale, contribuții din fondurile proprii ale operatorului.
Art.3. Se aprobă Planul anual de evoluție a tarifelor (pentru perioada 2022-2026) aferent Proiectului ,,Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Hunedoara, în perioada 2014-2020”, conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art. 4. – Se aprobă actul adițional nr. 8/2021 de modificare și completare a Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009, conform anexei nr. 4, care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art.5. Se acordă un mandat special reprezentantului comunei Tomesti în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”, de a vota „PENTRU” aprobarea documentelor menționate la art. 1, art. 3 și la art. 4 din prezenta.
Art.6. Se acordă mandat Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Aqua Prest Hunedoara”, cu sediul în Deva, Piața Unirii, nr. 9, județul Hunedoara, să semneze actul adițional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare, având ca obiect Planul anual de evoluție a tarifelor, prin Președintele Asociației, în numele și pe seama membrilor asociați.
Art.7. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează primarul comunei Tomesti, prin compartimentele de specialitate.
Art.8. Prezenta hotărâre poate fi atacată conform procedurii și termenelor stabilite de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art.9. Prin grija secretarului general al comunei Tomesti , prezenta hotărâre se comunica :
– Instituției Prefectului – județul Hunedoara;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane;
– Compartimentului achizitii publice, implementare proiecte si investitii.
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/74 din 15.11.2021
REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU „PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Creșterea calității vieții și îmbunătățirea condițiilor de trai ale comunității trebuie să reprezinte priorități pentru autoritățile administrației publice locale. În acest sens, un proiect cu o relevanță deosebită îl poate reprezenta dezvoltarea infrastructurii de apă, întrucât aceasta contribuie substanţial la creşterea gradului de confort al locuitorilor și dezvoltarea economică a zonei, într-un context în care schimbările climatice determină dificultăți în asigurarea apei locuitorilor comunei.
Văzând adresa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971/22.10.2021, prin care ni se solicită aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a planului anual de evoluție a tarifelor pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”.
Avand in vedere ca in acest studiu de fezabilitate, satele comunei Tomesti nu au fost cuprinse, dar comuna Tomesti facand parte din Asociata de Dezvoltare Intercomunitara „ Aqua Prest Hunedoara ”este necesara aprobarea studiului de fezabilitate, astfel incat sa nu stopam finantarea acestui proiect si in speranta ca pe viitor si comuna Tomesti va avea investitii de alimentare cu apa.
Potrivit art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, „Documentațiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, a căror finanțare se asigură integral sau în completare din bugetele locale, precum și ale celor finanțate din împrumuturi interne și externe, contractate direct sau garantate de autoritățile administrației publice locale, se aprobă de către autoritățile deliberative”.
Ținând cont de cele prezentate mai sus, și în conformitate cu art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun spre analiză și aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr.4/74 din 15.11.2021
RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU „PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Ca urmare a adresei Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971/21.10.2021, prin care ni se solicită aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a planului anual de evoluție a tarifelor pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”;
Potrivit art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, „Documentațiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, a căror finanțare se asigură integral sau în completare din bugetele locale, precum și ale celor finanțate din împrumuturi interne și externe, contractate direct sau garantate de autoritățile administrației publice locale, se aprobă de către autoritățile deliberative”.
În conformitate cu:
– art. 12 și art. 13 din Legea nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 9 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009;
– art. 16 alin. (3) și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
Ținând cont de cele prezentate mai sus, și în conformitate cu art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a), art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, considerăm necesară, oportună și legală inițierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE
INDRIES DAMIAN-IULIAN
ANUNȚURI PUBLICE
(anunțuri imobiliare, somații publice, posturi vacante, documente care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică)
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Declarații de avere și de interese
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 64/15.11.2021
PRIVIND APROBAREA NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Avand in vedere adresa Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 , prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022 ;
Analizand referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr.3/71 din 15.11.2021 prin care propune aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022,
In conformitate cu prevederile art.82 alin.1 si 2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea Educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si ale Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale , cu modificrile si completarile ulterioare ;
Tinand cont de articolul unic, alin.1, 3 si 4 din Hotararea de Guvern nr.1094/2021 pentru aprobarea cuantumului minim al burselor de performanta, de merit, de studiu si de ajutor social pentru elevii din invatamantulpreuniversitar de stat, cu frecventa, care se acorda in anul scolar 2021-2022
În temeiul prevederilor art. 129 alin. 2 lit. a și lit. d, alin. 4 lit. a și alin. 7 lit. a , art. 139 alin. 3 lit. a și art. 196 alin.1 lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată,
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba pentru elevii din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolii primare de pe raza comunei Tomesti un numar de 2 burse sociale lit.C pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022, dupa cum urmeaza :
2 burse sociale litera C –venituri sub 50% din venitul minim net ;
Art.2. Se aproba cuantumul burselor sociale pentru semestru I al anului scolar 2021-2022 , ce se vor acorda elevilor din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza cursurile scolilor primare de pe raza comunei Tomesti ,dupa cum urmeaza:
bursa sociala 200 lei/luna
Art.3. Suma totala pentru aceste burse este cuprinsa in bugetul local pentru anul 2021 in capitolul 650203 aliniatul 5901- Burse .
Art.4. Primarul comunei Tomesti va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari .
Art.5. Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurilor si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.6. Prezenta hotărare se comunica:
Instituţiei Prefectului judeţulului Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Scolii Primare Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti .
– Persoanelor interesate, prin afişare .
INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/71 din 15.11.2021
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
In conformitate cu prevederile art.82 alin.2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea educatiei nationale nr.1/2011 modificata si completata si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si in baza adresei Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022 , consideram necesara si oportuna promovarea unui proiect de hotarâre privind acordarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I1 al anului scolar 2021-2022 ,unui numar de 2 burse scolare sociale dupa cum urmeaza :
2 burse sociale litera C –venituri sub 50% din venitul minim net ;
Propun ca in semestrul I al anului scolar 2021-2022 bursele acordate elevilor din invatamantul preuniversitar de stat care frecventeaza scolile primare de pe raza comunei Tomesti sa fie in numar de 2, iar cuantumul acestora sa fie dupa cum urmeaza :
bursa sociala 200 lei/luna
Suma totala pentru aceste burse este cuprinsa in bugetul local pentru anul 2021 in capitolul 650203 aliniatul 5901- Burse .
Având în vedere cele expuse, propun spre aprobare Proiectul de hotărâre privind aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/71 din 15.11.2021
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL I AL ANULUI SCOLAR 2021-2022
In conformitate cu prevederile art.82 alin.2 si ale art.105 alin.2 lit.”d” din Legea educatiei nationale nr.1/2011 modificata si completata si a prevederilor art.3, art.4 din Ordinul MECTS nr.5576/2011 privind Criteriile generale de acordare a burselor elevilor din invatamantul preuniversitar de stat precum si in baza adresei Scolii Primare Tomesti nr. 107 din 11.10.2021 prin care solicita aprobarea cuantumului unei burse sociale pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022, pentru elevii înscrisi în unitatile de învatamânt preuniversitar de stat de pe raza comunei Tomesti care îndeplinesc criteriile prevazute de lege , se acorda burse scolare pentru semestrul I anul scolar 2021-2022.
Având în vedere cele mai sus prezentate înaintam spre aprobare Consiliului
Local al comunei Tomesti promovarea unui proiect de hotarâre privind aprobarea numarului de burse scolare si cuantumul acestora pentru semestrul I al anului scolar 2021-2022.
RESPONSABIL FINANCIAR
Birtoc Tudor
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 67/15.11.2021
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU
„PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”,
A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR
ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Analizând referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr. 67/15.11.2021 din care rezultă necesitatea aprobării studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului;
Văzând:
– Adresa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971 /22.10.2021;
În conformitate cu prevederile:
– art. 12 și art. 13 din Legea nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 9 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009;
– art. 16 alin. (3) și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a), art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se aprobă Studiul de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, precum și indicatorii tehnico-economici ai proiectului, conform anexelor nr. 1, nr. 2.1 și 2.2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Finanțarea obiectivelor de investiții prevăzute în proiectul de la art. 1, se asigură din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene (Fondul de Coeziune), alocații de la bugetul de stat, alocații de la bugetele locale, contribuții din fondurile proprii ale operatorului.
Art.3. Se aprobă Planul anual de evoluție a tarifelor (pentru perioada 2022-2026) aferent Proiectului ,,Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Hunedoara, în perioada 2014-2020”, conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art. 4. – Se aprobă actul adițional nr. 8/2021 de modificare și completare a Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009, conform anexei nr. 4, care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art.5. Se acordă un mandat special reprezentantului comunei Tomesti în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”, de a vota „PENTRU” aprobarea documentelor menționate la art. 1, art. 3 și la art. 4 din prezenta.
Art.6. Se acordă mandat Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Aqua Prest Hunedoara”, cu sediul în Deva, Piața Unirii, nr. 9, județul Hunedoara, să semneze actul adițional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare, având ca obiect Planul anual de evoluție a tarifelor, prin Președintele Asociației, în numele și pe seama membrilor asociați.
Art.7. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează primarul comunei Tomesti, prin compartimentele de specialitate.
Art.8. Prezenta hotărâre poate fi atacată conform procedurii și termenelor stabilite de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art.9. Prin grija secretarului general al comunei Tomesti , prezenta hotărâre se comunica :
– Instituției Prefectului – județul Hunedoara;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane;
– Compartimentului achizitii publice, implementare proiecte si investitii.
INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr. 3/74 din 15.11.2021
REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU „PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Creșterea calității vieții și îmbunătățirea condițiilor de trai ale comunității trebuie să reprezinte priorități pentru autoritățile administrației publice locale. În acest sens, un proiect cu o relevanță deosebită îl poate reprezenta dezvoltarea infrastructurii de apă, întrucât aceasta contribuie substanţial la creşterea gradului de confort al locuitorilor și dezvoltarea economică a zonei, într-un context în care schimbările climatice determină dificultăți în asigurarea apei locuitorilor comunei.
Văzând adresa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971/22.10.2021, prin care ni se solicită aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a planului anual de evoluție a tarifelor pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”.
Avand in vedere ca in acest studiu de fezabilitate, satele comunei Tomesti nu au fost cuprinse, dar comuna Tomesti facand parte din Asociata de Dezvoltare Intercomunitara „ Aqua Prest Hunedoara ”este necesara aprobarea studiului de fezabilitate, astfel incat sa nu stopam finantarea acestui proiect si in speranta ca pe viitor si comuna Tomesti va avea investitii de alimentare cu apa.
Potrivit art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, „Documentațiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, a căror finanțare se asigură integral sau în completare din bugetele locale, precum și ale celor finanțate din împrumuturi interne și externe, contractate direct sau garantate de autoritățile administrației publice locale, se aprobă de către autoritățile deliberative”.
Ținând cont de cele prezentate mai sus, și în conformitate cu art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun spre analiză și aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr.4/74 din 15.11.2021
RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU „PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Ca urmare a adresei Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971/21.10.2021, prin care ni se solicită aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a planului anual de evoluție a tarifelor pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”;
Potrivit art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, „Documentațiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, a căror finanțare se asigură integral sau în completare din bugetele locale, precum și ale celor finanțate din împrumuturi interne și externe, contractate direct sau garantate de autoritățile administrației publice locale, se aprobă de către autoritățile deliberative”.
În conformitate cu:
– art. 12 și art. 13 din Legea nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 9 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009;
– art. 16 alin. (3) și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
Ținând cont de cele prezentate mai sus, și în conformitate cu art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a), art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, considerăm necesară, oportună și legală inițierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE
INDRIES DAMIAN-IULIAN
Transparența veniturilor salariale
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL
COMUNA TOMESTI
HOTARAREA nr. 26 /2023
PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A CAPELEI MORTUARE DIN LOCALITATEA TOMESTI, PROPRIETATE PUBLICĂ A UAT TOMESTI
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Având în vedere:
– Proiectul de hotărâre nr. 22 din 01.03.2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a capelei mortuare din localitatea Tomesti, proprietate publică a UAT Tomesti
– Referatul de aprobare nr 3/27 din 01.03.2023 a primarului comunei Tomesti, cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a capelei mortuare din localitatea Tomesti, proprietate publică a UAT Tomesti ;
– Raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti nr. 4/27 din 01.03.2023 precum si avizul favorabil al Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ din cadrul Consiliului local Tomesti inregistrat sub nr. 5/29 din 5.04.2023 ,
– Prevederile Legii nr. 102/2014 privind cimitirele, crematoriile umane şi serviciile funerare, cu modificările și completările ulterioare;
– Prevederile H.G. nr. 741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare;
– Prevederile Ordinului nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile O.G. nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit.d), alin. (7) lit.n) , alin. (8) lit. a) art. 139 alin. (3) lit.g) și art.196 lit.a) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂȘTE:
Art.1. Se aprobă Regulamentului de organizare și funcționare a capelei mortuare din localitatea Tomesti, proprietate publică a UAT Tomesti, conform Anexei 1, anexă care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se împuternicește primarul comunei Tomesti, să desemneze, prin dispoziție, persoana responsabilă cu administrarea capelei.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează primarul comunei Tomesti.
Art.4 Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.5. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștiița cetățenilor de către secretarul general al comunei, prin afișare la sediul unitării și se comunică:
– Instituția Prefectului – Județul Hunedoara;
– Primarul comunei Tomesti;
– Compartimentului Contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti
– Compartimentului impozite si taxe locale din cadrul Primariei comunei Tomesti.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA
Bulz Tiberiu
SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda
Tomesti 06.04.2023
Notă: Numar consilieri prezenti _9__ din totalul de 9 consi lieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit cc) ( voturi necesare 5)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: _9__voturi „pentru” _-_voturi „împotrivă”, ______abţineri .
PROCEDURI OBLIGATORII ULTERIOARE
ADOPTĂRII HOTĂRÂRII CONSILIULUI LOCAL NR. 26/06.04.2023
Nr. crt.
Operaţiuni efectuate
Data ZZ/LL/AN
Semnătura persoanei responsabile să efectueze procedura
0
1
2
3
1
Adoptarea hotărârii, potrivit codului administrativ, s-a făcut, prin vot deschis, cu majoritate:
06.04.2023
□ simplă
x absolută
□ calificată
Art.5 lit. ee)
Voturi pentru:_
Voturi împotrivă:-
Abţineri:_-__
Nu a votat:_-___
Art.5 lit. cc)
Voturi pentru:_8_
Voturi împotrivă:
Abţineri:_1__
Nu a votat:____
Art.5 lit. dd)
Voturi pentru:__
Voturi împotrivă:
Abţineri:___
Nu a votat:____
2
Comunicarea către primar
11.04.2023
3
Comunicarea către prefectul judeţului
11.04.2023
4
Aducerea la cunoştinţa publică
11.04.2023
5
Comunicarea, numai în cazul celei cu caracter individual
6
Hotărârea devine obligatorie sau produce efecte juridice, după caz
12.04.2023
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL
COMUNA TOMESTI
Anexa la HCL nr. 26/2023
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
A CAPELEI MORTUARE DIN LOCALITATEA TOMESTI,
PROPRIETATE PUBLICĂ A COMUNEI TOMESTI
Cap. I. Date generale
Art.1. Capela motuară, proprietatea UAT Tomesti , se află în localitatea Tomesti, la numărul administrativ 24.
Art.2. (1) Imobilul – capelă mortuară va fi folosita de toate cultele religioase deoarece pe raza comunei Tomesti trăiesc și conviețuiesc mai multe confesiuni religioas
(2) Cultele religioase trebuie să fie legal recunoscute în România, conform Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, cu modificările și completările ulterioare.
Art.3. Condițiile de organizare și funcționare a capelei mortuare, se stabilesc în condițiile prezentului regulament.
Art 4. Capela mortuara se află în administrarea Primăriei Tomesti.
Art.5. Primăria Tomesti, prin dispoziția primarului, în baza acestui regulament, va desemna o persoană, din cadrul aparatului de specialitate, care va răspunde de administrarea capelei.
Cap. II. Administratorul capelei
Art.6. Administratorul capelei este persoana care deține cheile și are grija imobilului.
Art.7. Administratorul capelei permite accesul la servicii pe baza cererii solicitantului, conform modelului anexat prezentului regulament, cerere depusă la Primăria Tomesti și predarea cheii imobilului in baza unui proces verbal de predare-primire .
Art.8. Administratorul capelei este în drept să:
– verifice modul de respectare a prezentului regulament;
– să dispună măsuri pentru buna funcționare;
Art.9.(1). La terminarea serviciului funerar, administratorul preia cheia după ce în prealabil verifică împreună cu solicitantul modul în care a fost executată curățenia și să nu existe distrugeri materiale, in baza unui proces de predare -primire intre solicitant si administrator.
(2) .În cazul în care există distrugeri materiale se încheie un proces-verbal de constatare și solicitantul va fi obligat să înlocuiască sau să plătească contravaloarea daunei produse.
Art.10. Administratorul capelei va prezenta, anual, în luna februarie a fiecărui an, consiliului local un raport, raport care poate conține și propuneri de îmbunătățire a funcționării capelei.
Art.11. Administratorul capelei are în grijă inventarul capelei și răspunde de acesta.In cazul in care există distrugeri materiale care nu au fost remediate sau platite de catre solicitanti, acetea se vor remedia pe cheltuiala administratorului capelei.
Art.12. Administratorul capelei răspunde de aplicarea prezentului regulament.
Art.13. Administratorul capelei va urmării respectarea măsurilor PSI si va instrui în acest sens solicitantul.
Art.14. Autoritatea administratorului capelei se întinde și în exteriorul acesteia, în zona curții.
Cap. III Funcționarea capelei
Art.15. Închirierea capelei se face pe baza unei cereri adresate Primăriei comunei Tomesti.
Art.16.Taxă de închiriere este de :
– 200 lei pentru decedatii cu domiciliul in comuna Tomesti
– 300 lei pentru decedatii cu domiciliul in alta localitate.
Art.17. La preluarea cheii, solicitantul trebuie să prezinte certificatul de deces și adeverința de înhumare.
Art.18. Programul de priveghere nu poate depășii ora 22.00 iarna (luna noiembrie-martie) si ora 24,00 pe perioada verii (luna aprilie-lunaoctombrie).
După această oră capela se închide de către deținătorul cheii.
Art.19. Decedații depuși în capelă vor fi obligatoriu îmbălsămați înainte de depunerea în capelă sau imediat după depunerea în capelă.
Art.20.(1) După efectuarea serviciului religios, înainte de predarea cheii, solicitantul va face curățenie în incinta capelei și în curtea acesteia și va preda capela în stare bună.
(2) In cazul depunerii in capela a persoanelor care au suferit de boli contagioase se va face dovada dezinfectiei capelei cu solutii dezinfectate atestate prin prezentarea facturii aferente.
Art.21. Se interzice cu desăvârșire:
a) depunerea în capelă a decedaților fără acordul Primăriei comunei Tomesti.
b) depunerea în capelă a persoanelor decedate prin sinucidere, holeră, variolă, COVID-19 și alte boli contagioase cu capacul sicriului deschis, neimbalsamati;
c) depunerea în capelă a decedaților, care din diferite motive, emană miros de putrefacție;
d) fumatul în incinta capelei;
e) lăsarea, la părăsirea incintei, a unor surse aprinse, care pot declanșa incendii;
f) așezarea capacelor de sicrie și a crucilor la întâmplare, pe pereții din incinta capelei;
g) asezarea coroanelor și a jerbelor de flori pe lângă pereți; se acceptă doar o singură coroană așezată în fața catafalcului pe care se află sicriul;
h) comportamentul violent, fizic sau verbal, care să contravină bunelor moravuri în incinta capelei;
i) folosirea instrumentelor muzicale și practicare jocurilor de noroc;
j) degaradarea sau distrugerea voită a capalei sau a obiectelor din interiorul acesteia;
k) așezarea sicriului în alt loc decât catafalcul special amenajat în acest scop;
l) așezarea candelelor de priveghere sau a lumânărilor în alte locuri decât sfeșnicele special amenajate în acest scop;
m) afișarea, în interiorul sau exteriorul capelei, a unor înscripții sau simboluri, altele decât cele puse de Primăria comunei Tomesti;
n) modificarea amplasamentelor din interiorul capelei, precum și aducerea altor obiecte, decât cele existente;
o) apriderea de lumnânări în capelă, altele decât cele din sfeșnice, nici chiar în timpul slujbei;
p) orprirea/reglarea temperaturii în camera mortuară.
Art.22. Nerespectarea prevederilor art. 21 lit. a) – c) atrage după sine scoaterea imediată a persoanei decedate din capelă și sesizarea organelor de poliție/sanitare pentru sancționarea familiei;
Art.23. După aprobarea regulamentului acesta va fi adus la cunoștința publică prin afișare la Capela mortuară.
Art.24. Prezentul regulament poate fi modificat/completat doar cu aprobarea Consiliului local Tomesti, prin hotărâre.
Art.25. Pe ușa capelei va fi afișat numărul de telefon al persoanei de contact din cadrul Primăriei Tomesti
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, CONTRASEMNEAZA
Bulz Tiberiu SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda
Tomesti 06.04.2023
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL
COMUNA TOMESTI
CĂTRE,
PRIMARIA COMUNEI TOMESTI
Subsemnatul (a) _________________________________________________ cu domiciliul în localitatea _________________________________, str. ___________________________, nr. _________, județul ______________________, indentificat prin BI/CI seria ____________ nr. _________________ eliberat de _________________________________, la data de ______________________, în calitate de aparținător al defunctului ________________________________________________, decedat la data de ____________________________ vă rog să aprobați depunerea cadavrului defunctului începând cu data de azi _______________________________, la Capela mortuară din loc. Tomesti , până la data înmormântării ___________________________ .
Declar că am luat la cunoștință următoarele:
1) să prezint administratorului certificatul de deces și adeverința de înhumare;
2) să respect regulamentul de organizare și funcționare a capelei mortuare;
3) să respect programul de priveghi;
4) să verific ca la plecarea din incintă ușa să fie închisă și să nu existe candele aprinse;
5) să predau spațiul în starea în care l-am primit (efectuarea curățeniei);
6) să restitui cheia persoanei din primărie de la care am primit-o.
Data: ___________________ Semnătura: ________
Rapoarte și studii
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Toate documentele de interes public
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.