Informații publice oferite din oficiu
Aici aveți acces la informațiile publice furnizate din oficiu de Primăria comunei TOMEȘTI
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Compartimentul informare și relații publice
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Model de cerere de informatii de interes public (doc) (pdf 52 KB)
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf 55KB)
Model de reclamație administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2 (doc) / (pdf 55KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001
HOTĂRÂREA NR. 49 / 2020 PRIVIND ORGANIZAREA COMISIILOR DE SPECIALITATE ALE CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
HOTĂRÂREA NR. 49 / 2020
PRIVIND ORGANIZAREA COMISIILOR DE SPECIALITATE
ALE CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
In baza proiectului de hotarare nr. 52/09.11.2020 initiat de primarul comunei Tomesti cu privire la organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului local al comunei Tomesti
Analizand Încheierea civilă nr. 1096/CC/ 19.10.2020 a Judecătoriei Brad, privind validarea mandatelor consilierilor locali declarați aleși pentru Consiliul local al comunei Tomesti, Ordinul Prefectului judetului Hunedoara nr. 641/23.10.2020, privind constatarea indeplinirii conditiilor legale de constituire a Consiliului local al comunei Tomesti , precum si Încheierea civilă nr. 1215CC/ 19.10.2020 a Judecătoriei Brad privind validarea mandatului urmatorului supleant la alegerile din data de 27 septembrie 2020 pentru Consiliul Local al comunei Tomesti dl. Borza Traian – Partidul National Liberal ;
Având în vedere domeniile de activitate în care se constituie comisiile de specialitate, la nivelul Consiliului local al comunei Tomesti fiind organizate un număr de 3 comisii ;
În temeiul prevederilor art.124 ,art. 125,art. 126,art.134 alin.1 si art.196 alin.1 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
HOTĂRĂŞTE
Art.1. Se aprobă organizarea următoarele comisii de specialitate ale Consiliului local al comunei Tomesti, după cum urmează:
1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert – compusă din 3 membrii;
2. Comisia pentru activitati social-culturale, culte , munca si protectie sociala , invatamant, sanatate si familie, protectie copii, tineret si sport – compusă din 3 membri;
3. Comisia de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement – compusă din 3 membrii
Art. 2 Alege membrii comisiilor de specialitate ale Consiliului local, potrivit anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3 Prezenta hotărâre poate fi contestată potrivit prevederilor Legii nr. 554/2004
a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2 Prezenta hotărâre se comunică prin grija secretarului general al comunei Tomesti : Instituţiei Prefectului – judeţul Hunedoara si Primarului comunei Tomesti .
PREŞEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Borza Traian
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
Tomesti ,11.11.2020
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013
HOTĂRÂREA NR. 49 / 2020 PRIVIND ORGANIZAREA COMISIILOR DE SPECIALITATE ALE CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
HOTĂRÂREA NR. 49 / 2020
PRIVIND ORGANIZAREA COMISIILOR DE SPECIALITATE
ALE CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI
Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
In baza proiectului de hotarare nr. 52/09.11.2020 initiat de primarul comunei Tomesti cu privire la organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului local al comunei Tomesti
Analizand Încheierea civilă nr. 1096/CC/ 19.10.2020 a Judecătoriei Brad, privind validarea mandatelor consilierilor locali declarați aleși pentru Consiliul local al comunei Tomesti, Ordinul Prefectului judetului Hunedoara nr. 641/23.10.2020, privind constatarea indeplinirii conditiilor legale de constituire a Consiliului local al comunei Tomesti , precum si Încheierea civilă nr. 1215CC/ 19.10.2020 a Judecătoriei Brad privind validarea mandatului urmatorului supleant la alegerile din data de 27 septembrie 2020 pentru Consiliul Local al comunei Tomesti dl. Borza Traian – Partidul National Liberal ;
Având în vedere domeniile de activitate în care se constituie comisiile de specialitate, la nivelul Consiliului local al comunei Tomesti fiind organizate un număr de 3 comisii ;
În temeiul prevederilor art.124 ,art. 125,art. 126,art.134 alin.1 si art.196 alin.1 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
HOTĂRĂŞTE
Art.1. Se aprobă organizarea următoarele comisii de specialitate ale Consiliului local al comunei Tomesti, după cum urmează:
1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert – compusă din 3 membrii;
2. Comisia pentru activitati social-culturale, culte , munca si protectie sociala , invatamant, sanatate si familie, protectie copii, tineret si sport – compusă din 3 membri;
3. Comisia de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement – compusă din 3 membrii
Art. 2 Alege membrii comisiilor de specialitate ale Consiliului local, potrivit anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3 Prezenta hotărâre poate fi contestată potrivit prevederilor Legii nr. 554/2004
a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2 Prezenta hotărâre se comunică prin grija secretarului general al comunei Tomesti : Instituţiei Prefectului – judeţul Hunedoara si Primarului comunei Tomesti .
PREŞEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Borza Traian
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
Tomesti ,11.11.2020