Informații publice oferite din oficiu
Aici aveți acces la informațiile publice furnizate din oficiu de Primăria comunei TOMEȘTI
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Compartimentul informare și relații publice
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Model de cerere de informatii de interes public (doc) (pdf 52 KB)
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf 55KB)
Model de reclamație administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2 (doc) / (pdf 55KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024 PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024
PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ
PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI,
INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Consiliul local al comunei Tomesti:
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată.
In baza art.I, alin.1 din Ordonanta de Urgenta nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 1, 2 si 4, coroborat cu art.3, alin.1, art.6, art.7, lit.a) si d), art.9, art.10 alin.1-4,, art.38 alin.(7), ale literei B din capitolul I,subcapitolulI,Llitera A,secțiunea III din Anexa nr. VIII și ale lit.a),b),d) din capitolul II subcapitolul I,litera A,secțiunea IV din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice,cu modificarile si completarile ulterioare,;art.390 alin.(1)pct.e),g),h) și alin.(2),art.392,art.393,art.417,art.539 și Anexa nr.5 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,ale Legii nr. 273/2006
privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul dispoziţiilor art.129 alin.(2) lit.a) și lit.d),alin.(7) lit.g),lit.h),litl) și lit.s),alin.(14),art.139 alin.(3) lit.a),art.196 alin.(1) liut.(a),art.197 alin.(4) și art.243 alin.(1) lit.a) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art. 1 Se îndrepta eroarea materiala și se rectifică poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
(2) Poziția arătată la aliniatul 1 se va evidenția distinct în cuprinsul Anexei nr.1 la prezenta hotărâre, astfel :
Funcţia | Nivel studii | Salariu de bază decembrie 2023 -lei- |
Salariu de bază ianuarie 2024 -lei- |
Guard : I, gradatia O | M/G | 2.806 | 3.300 |
Art.2. Celelalte prevederi din Anexa Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, rămân nemodificate.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotărâri, în condiţiile legii, se însărcinează Primarul comunei Tomesti , prin Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi contestată la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ şi Fiscal, în termenul şi în condiţiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.5. Prezentul hotărăre se afişează ,la panoul de afişaj şi se comunică, în condiţiile legii:
– Instituţiei Prefectului Judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane ,
INIŢIATOR,
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
AVIZAT
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/7 din 3.01.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/7 DIN 3.01.2024
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024 PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024
PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ
PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI,
INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Consiliul local al comunei Tomesti:
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată.
In baza art.I, alin.1 din Ordonanta de Urgenta nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 1, 2 si 4, coroborat cu art.3, alin.1, art.6, art.7, lit.a) si d), art.9, art.10 alin.1-4,, art.38 alin.(7), ale literei B din capitolul I,subcapitolulI,Llitera A,secțiunea III din Anexa nr. VIII și ale lit.a),b),d) din capitolul II subcapitolul I,litera A,secțiunea IV din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice,cu modificarile si completarile ulterioare,;art.390 alin.(1)pct.e),g),h) și alin.(2),art.392,art.393,art.417,art.539 și Anexa nr.5 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,ale Legii nr. 273/2006
privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul dispoziţiilor art.129 alin.(2) lit.a) și lit.d),alin.(7) lit.g),lit.h),litl) și lit.s),alin.(14),art.139 alin.(3) lit.a),art.196 alin.(1) liut.(a),art.197 alin.(4) și art.243 alin.(1) lit.a) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art. 1 Se îndrepta eroarea materiala și se rectifică poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
(2) Poziția arătată la aliniatul 1 se va evidenția distinct în cuprinsul Anexei nr.1 la prezenta hotărâre, astfel :
Funcţia | Nivel studii | Salariu de bază decembrie 2023 -lei- |
Salariu de bază ianuarie 2024 -lei- |
Guard : I, gradatia O | M/G | 2.806 | 3.300 |
Art.2. Celelalte prevederi din Anexa Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, rămân nemodificate.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotărâri, în condiţiile legii, se însărcinează Primarul comunei Tomesti , prin Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi contestată la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ şi Fiscal, în termenul şi în condiţiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.5. Prezentul hotărăre se afişează ,la panoul de afişaj şi se comunică, în condiţiile legii:
– Instituţiei Prefectului Judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane ,
INIŢIATOR,
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
AVIZAT
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/7 din 3.01.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/7 DIN 3.01.2024
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena