Informații publice oferite din oficiu
Aici aveți acces la informațiile publice furnizate din oficiu de Primăria comunei TOMEȘTI
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Compartimentul informare și relații publice
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Model de cerere de informatii de interes public (doc) (pdf 52 KB)
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf 55KB)
Model de reclamație administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2 (doc) / (pdf 55KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 01.03.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 5.04.2023, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
VASIU Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 24 /01.03.2023
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Avand in vedere Referatul de aprobare al a Primarului comunei Tomesti nr. 3/29 din 01.03.2023, prin care se propune actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023 , pentru a crea un cadru unitar si coerent de actiune pentru prevenirea si gestionarea riscurilor generatoare de situatii de urgenta;
In conformitate cu prevederile art.4 alin.2 din Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor ,republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.6 alin.1 al Ordinului nr.132/2007 al Ministerului Administratiei si Internelor pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de analiza si acoperire a riscurilor si a Structurii –cadru a Planului de analiza si acoperire a riscurilor ,
In temeiul prevederilor art.129 alin.7 lit.h , 139 alin.1 si art.196 alin.1 lit a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ , actualizata ,
H O T A R A S T E:
Art.1. Se aproba actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023 ,conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.2 Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotărare se comunica: – Instituţiei Prefectului judeţulului Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „ Iancu de Hunedoara” – Persoanei responsabile cu protectia civila din cadrul Primariei Tomesti
INITIATOR , AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/29 din 01.03.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE
A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Pentru a crea un cadru unitar si coerent de actiune pentru prevenirea si gestionarea riscurilor generatoare de situatii de urgenta s-a initiat un proiect de hotarare prin care se propune actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023.
In conformitate cu prevederile art. 4 alin.2 ale Legii nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor , cu modificarile si completarile ulterioare , Consiliul local „ aproba planul de analiza si acoperire a riscurilor, pentru unitatea administrativ-teritoriala pe care o reprezinta, stabileste resursele necesare pentru aplicarea acestuia si il transmite inspectoratului in raza caruia functioneaza “
Întocmirea şi actualitarea Planul de analiză şi acoperire a riscurilor este responsabilitatea ce revine tuturor factorilor care, potrivit legii, au atribuţii ori asigură funcţii de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
Planul de analiză şi acoperire a riscurilor, cuprinde riscurile potenţiale identificate la nivelul comunei Tomesti , măsurile, acţiunile si resursele necesare pentru managementul riscurilor respective.
Scopurile sunt de a asigura cunoaşterea de către toţi factorii implicaţi a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin, pe timpul şi după apariţia unei situaţii de urgenţă, de a crea un cadru unitar şi coerent de acţiune pentru prevenirea şi gestionarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă, adecvat fiecărui tip de risc.
Prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere şi aprobare, se propune actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor pentru comuna Tomesti, datorită schimbărilor intervenite.
În baza prevederilor art.6 din Metodologia de elaborare a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor, aprobată prin Ministerului Administratiei si Internelor nr.132/2007, a prevederilor Legii nr.307/2006-privind apărarea împotriva incendiilor, propun adoptarea Proiectului de Hotărâre privind actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor al comunei Tomesti , în forma prezentată, ca fiind legal şi oportun.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4 /29 din 01.03.2023
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARIRE PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE
ANALIZĂ ŞI ACOPERIRE A RISCURILOR AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023
Protecţie civilă reprezintă o activitate de interes public, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe autorităţile administraţiei publice locale, respectiv consiliul local şi primarul , propun d-lui primar , iniţierea Proiectului de Hotărâre pentru actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor al comunei Tomesti .
Este necesara iniţierea acestui Proiect de hotărâre întrucât că nu au fost identificate toate riscurile potenţiale la nivelul unităţii administrativ-teritoriale , precum şi faptul că au apărut modificări ale structurilor care asigură funcţii de sprijin.
Conform prevederilor art.6 din Metodologia de elaborare a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor, aprobată prin Ordinul Ministerului Ministerului Administratiei si Internelor nr.132/2007, PAAR se actualizeaza la fiecare început de an sau ori de cate ori apar alte riscuri decat cele analizate sau modificari in organizarea structurilor care, potrivit legii, au atribuţii ori asigură funcţii de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă în profil teritorial.
INTOCMIT
REFERENT
CIOARA IOAN LAURENTIU
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 01.03.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 5.04.2023, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
VASIU Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 24 /01.03.2023
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Avand in vedere Referatul de aprobare al a Primarului comunei Tomesti nr. 3/29 din 01.03.2023, prin care se propune actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023 , pentru a crea un cadru unitar si coerent de actiune pentru prevenirea si gestionarea riscurilor generatoare de situatii de urgenta;
In conformitate cu prevederile art.4 alin.2 din Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor ,republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.6 alin.1 al Ordinului nr.132/2007 al Ministerului Administratiei si Internelor pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de analiza si acoperire a riscurilor si a Structurii –cadru a Planului de analiza si acoperire a riscurilor ,
In temeiul prevederilor art.129 alin.7 lit.h , 139 alin.1 si art.196 alin.1 lit a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ , actualizata ,
H O T A R A S T E:
Art.1. Se aproba actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023 ,conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.2 Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotărare se comunica: – Instituţiei Prefectului judeţulului Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „ Iancu de Hunedoara” – Persoanei responsabile cu protectia civila din cadrul Primariei Tomesti
INITIATOR , AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/29 din 01.03.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE
A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
Pentru a crea un cadru unitar si coerent de actiune pentru prevenirea si gestionarea riscurilor generatoare de situatii de urgenta s-a initiat un proiect de hotarare prin care se propune actualizarea Planului de analiza si acoperire a riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2023.
In conformitate cu prevederile art. 4 alin.2 ale Legii nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor , cu modificarile si completarile ulterioare , Consiliul local „ aproba planul de analiza si acoperire a riscurilor, pentru unitatea administrativ-teritoriala pe care o reprezinta, stabileste resursele necesare pentru aplicarea acestuia si il transmite inspectoratului in raza caruia functioneaza “
Întocmirea şi actualitarea Planul de analiză şi acoperire a riscurilor este responsabilitatea ce revine tuturor factorilor care, potrivit legii, au atribuţii ori asigură funcţii de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
Planul de analiză şi acoperire a riscurilor, cuprinde riscurile potenţiale identificate la nivelul comunei Tomesti , măsurile, acţiunile si resursele necesare pentru managementul riscurilor respective.
Scopurile sunt de a asigura cunoaşterea de către toţi factorii implicaţi a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin, pe timpul şi după apariţia unei situaţii de urgenţă, de a crea un cadru unitar şi coerent de acţiune pentru prevenirea şi gestionarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă, adecvat fiecărui tip de risc.
Prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere şi aprobare, se propune actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor pentru comuna Tomesti, datorită schimbărilor intervenite.
În baza prevederilor art.6 din Metodologia de elaborare a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor, aprobată prin Ministerului Administratiei si Internelor nr.132/2007, a prevederilor Legii nr.307/2006-privind apărarea împotriva incendiilor, propun adoptarea Proiectului de Hotărâre privind actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor al comunei Tomesti , în forma prezentată, ca fiind legal şi oportun.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4 /29 din 01.03.2023
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARIRE PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE
ANALIZĂ ŞI ACOPERIRE A RISCURILOR AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023
Protecţie civilă reprezintă o activitate de interes public, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe autorităţile administraţiei publice locale, respectiv consiliul local şi primarul , propun d-lui primar , iniţierea Proiectului de Hotărâre pentru actualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor al comunei Tomesti .
Este necesara iniţierea acestui Proiect de hotărâre întrucât că nu au fost identificate toate riscurile potenţiale la nivelul unităţii administrativ-teritoriale , precum şi faptul că au apărut modificări ale structurilor care asigură funcţii de sprijin.
Conform prevederilor art.6 din Metodologia de elaborare a Planului de analiză şi acoperire a riscurilor, aprobată prin Ordinul Ministerului Ministerului Administratiei si Internelor nr.132/2007, PAAR se actualizeaza la fiecare început de an sau ori de cate ori apar alte riscuri decat cele analizate sau modificari in organizarea structurilor care, potrivit legii, au atribuţii ori asigură funcţii de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă în profil teritorial.
INTOCMIT
REFERENT
CIOARA IOAN LAURENTIU