Stare civilă

În acest spațiu sunt publicate reglementările în privința stării civile și alte informații de interes public privind situația cetățenilor de pe teritoriul comunei Tomești.

Vezi aici publicațiile de căsătorie

HOTARARE NR. 45/2021 PRIVIND APROBAREA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI PENTRU ANUL 2021 PENTRU ADMINISTRAREA SUPRAFETEI DE 25,1 HA PASUNE IMPADURITA PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

HOTARARE NR. 45/2021
PRIVIND APROBAREA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI
PENTRU ANUL 2021 PENTRU ADMINISTRAREA SUPRAFETEI DE 25,1 HA PASUNE IMPADURITA PROPRIETATEA PUBLICA A COMUNEI TOMESTI

Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Avand in vedere:
– Adresa a Ocolului Silvic Brad prin care solicita aprobarea aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2021pentru administrarea suprafetei de 25,1 Ha pasune impadurita proprietatea publica a comunei Tomesti administrata in baza contractului de administrare nr.6520/26.04.2021
– Proiectul de hotarare nr. 38 din 10.06.2021 initiat de primarul comunei Tomesti privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2021 pentru administrarea suprafetei de 25,1 HA pasune impadurita, proprietatea publica a comunei Tomesti ;
– Referatul de aprobare a primarului comunei Tomesti nr. 3/45 din 10.06.2021 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2021 pentru administrarea suprafetei de 25,1 HA pasune impadurita proprietatea publica a comunei Tomesti administrata in baza contractului de administrare nr.6520/ 26.04.2021 ;
– Raportul compartimentului viceprimarului nr. 4/38 din 10.06.2021 din cadrul Primariei comunei Tomesti, precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert nr. 5/83 din 21.07.2021,
In baza art. 14 alin.2 din Legea nr. 46/2008 privind Codul Silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.129, alin.1 şi alin.2, lit.c, art.139, alin.3 şi ale art.196, alin.(1), lit.a) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2021 pentru suprafata de 25,1 HA pasune impadurita, proprietatea publica a comunei Tomesti, administrata in baza contractului de administrare nr.6520/26.04.2021 incheiat intre Regia Nationala a Padurilor prin Directia Silvica Hunedoara si Primaria comunei Tomesti , conform anexei nr.1 care face parte integranta la prezenta hotarare.
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare
Art.3. La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, hotararea consiliului local Tomesti nr. 7/2021 se abroga.

Art.4. Prezenta hotarare se comunica :
Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara
Primarului comunei Tomesti
Ocolului Silvic Brad

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA
Leucian Moga Sorin-Adrian

SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 22.07.2021

Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__9_ voturi ,,pentru ___-_,,împotrivă, ; _-_,,abţineri ,, votul fiind liber ;

HOTARAREA nr. 43 /2021 PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2021

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

HOTARAREA nr. 43 /2021
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2021

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
In baza proiectului de hotarare nr. 36 din 10.06.2021 privind însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2021;
Având în vedere referatul de aprobare a primarului comunei Tomesti nr.3/43 din 10.06.2021, prin care se propune însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2021
Analizand Raportul compartimentului asistenta sociala nr. 4/43 din 10.06.2021 din cadrul Primariei comunei Tomesti, precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement nr. 5/81 din 21.07.2021 ;
Tinand cont de prevederile art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,
În temeiul prevederilor art.129 alin. (2) lit.d) şi alin.(7) lit.b) , art.139 alin.(1) si art.196 alin.1) lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ :

HOTARASTE:

Art.1. Se însuşeşte Raportul privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2021, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.
Art.3- Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara;
Primarului comunei Tomesti
Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA
Leucian Moga Sorin-Adrian S

ECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 22.07.2021

NOTA : Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: __9_ voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, ____-___abţineri.

HOTĂRÂREA NR. 42 /2021 PRIVIND ANALIZA STADIULUI DE ÎNSCRIERE A DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL PENTRU TRIMESTRUL II AL ANULUI 2021 ŞI STABILIREA MĂSURILOR PENTRU EFICIENTIZAREA ACESTEI ACTIVITĂŢI.

ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

HOTĂRÂREA NR. 42 /2021
PRIVIND ANALIZA STADIULUI DE ÎNSCRIERE A DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL PENTRU TRIMESTRUL II AL ANULUI 2021 ŞI STABILIREA MĂSURILOR PENTRU EFICIENTIZAREA ACESTEI ACTIVITĂŢI.

CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI , JUDEŢUL HUNEDOARA;
Examinând:
Proiectul de hotărâre nr. 35 din 10.06.2021 privind analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2021 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, iniţiat de către primarul comunei Tomesti ;
Referatul de aprobare nr. 3/42 din 10.06.2021 cu privire la analiza stadiului de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2021 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, prezentată de domnul primar Vasiu Adrian Viorel ;
Analizand Raportul compartimentului agricol nr. 4/42 din 10.06.2021 din cadrul Primariei comunei Tomesti, precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert din cadrul Consiliului local nr. 5/80 din 21.07.2021,
In scopul asigurarii unei evidente unitare cu privire la categoriile de folosinta a terenurilor, a mijloacelor de productie agricola si a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii si buna utilizare a resurselor locale, autoritatile administratiei publice locale ale comunelor, oraselor si municipiilor organizeaza intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol, pe suport hartie si in format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotarare a Guvernului, pe unitati administrativ-teritoriale si pe localitati componente ale acestora.
În temeiul dispoziţiilor:
O.G. nr.28/2008 privind registrul agricol, cu completările şi modificările ulterioare;
Hotararea de Guvern nr 985/2019 privind registrul agricol pe anii 2020-2024;
O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu completările şi modificările ulterioare;
Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare
Art.7 alin. 4 din Ordinul nr. 25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024
În conformitate cu prevederile art.129, alin. (1) si (2) lit.a şi art.139 alin.1 şi art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare ;

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1. – Se ia act de stadiul de înscriere a datelor în Registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2021 în conformitate cu datele din raportul de specialitate al Compartimentului Agricol din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti , conform anexei 1 care face parter integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 – Se aprobă Programul de măsuri pentru eficientizarea datelor înscrise în Registrul agricol, conform anexei 2 care face parter integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3 – Cu ducere la îndeplinire a sarcinilor din prezenta hotărâre se însărcinează Primarul comunei Tomesti prin Compartimentul Agricol, prin funcţionarul public cu atribuţii în completarea registrului agricol.

Art.4 – Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.
Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara,
Primarului comunei Tomesti ,
Compartimentului Agricol
prin afişare.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZĂ
Leucian Moga Sorin-Adrian

SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda

Tomesti 22.07.2021

NOTA : Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: _9__ voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, ____-___abţineri.


Anexa 1 la Hotărârea nr. 42/2021

RAPORT DE ACTIVITATE TRIMESTRUL II AL ANUL 2021

Compartimentul AGRICOL, functioneaza in subordinea directă a Primarului si a Secretarului general al Comunei Tomesti , judeţul Hunedoara .

I. COMPONENTA COMPARTIMENTULUI
Activitatea compartimentului este asigurata de 1 functionar public de executie: consilier – JURJ LUCICA MARINELA

II. CADRUL LEGAL
Având in vedere prevederile Hotararii de Guvern nr 985/2019 privind registrul agricol pe anii 2020-2024 reglementata prin Ordinul nr.25/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 care la , art.7 alin 4 prevede ca :  “ Trimestrial, în şedinţa consiliului local, prin grija primarului, se face analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol şi, prin hotărâre, se stabilesc măsuri pentru eficientizarea acestei activităţi, inclusiv pentru soluţionarea situaţiilor particulare identificate la nivelul localităţii pe linia completării registrului agricol şi care nu sunt reglementate prin prezentele norme”
Inscrierea in registrul agricol a datelor privind componenta gospodariei/exploatatiei agricole fara personalitate juridica se face pe baza declaratiei date de capul gospodariei sau, in lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodariei, care dispune de capacitate deplina de exercitiu, dupa cum urmeaza:
a) prin vizitarea persoanelor fizice de catre persoanele imputernicite cu completarea registrului agricol;
b) la primarie, in cazul in care un reprezentant major al persoanei fizice se prezinta din propria initiativa sau pentru rezolvarea altor probleme;
c) pe baza declaratiei trimise prin posta, cu confirmare de primire, pe cheltuiala persoanei care are obligatia de a fi inregistrata in registrul agricol;
d) pe baza unei procuri notariale date de capul gospodariei;
e) prin invitarea la primarie a persoanelor fizice care au obligatia sa efectueze declaratiile pentru inscrierea datelor in registrul agricol.
Inscrierea in registrul agricol a datelor privind cladirile si terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum si a schimbarii categoriei de folosinta se poate face numai pe baza de documente anexate la declaratia facuta sub semnatura capului de gospodarie sau, in lipsa acestuia, a unui membru major al gospodariei, sub sanctiunea nulitatii. In cazul in care nu exista documente, inregistrarea in registrul agricol a datelor privind cladirile si terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum si a schimbarii categoriei de folosinta se poate face pe baza declaratiei date sub semnatura capului gospodariei sau, in lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodariei, sub sanctiunea nulitatii. Aceste declaratii pot fi date, potrivit optiunii persoanei fizice obligate sa declare in registrul agricol, dupa cum urmeaza:
a) in fata secretarului localitatii;
b) in fata notarului public;
c) la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei.

Functionarul din cadrul compartimentului a avut in trimestrul II anul 2021, in gestiune un numar de 705 pozitii in registrul agricol din care 348 pozitii ale gospodariilor cu domiciliu in localitate, 327 pozitii ale persoanelor cu domiciliu in alte localitati si 30 pozitii ale persoanelor juridice, care necesita operatiuni de tinere la zi si centralizare a datelor din registrul agricol.
La data de 30.06.2021 , stadiul inscrierii datelor in registrul agricol este urmatorul:

11. TIP I – Persoane fizice cu domiciliul in comuna Tomesti -348 pozitii- 7 volume ;
12. TIP II – Persoane fizice cu domiciliul in alta localitate -327 pozitii- 8 volume ;
13. TIP III –Persoane juridice cu sediul in localitate – 24 pozitii – 1 volum
14. TIPIV –Persoane juridice cu sediul in alta localitate – 6 pozitii – 1 volum

15. Suprafata totala teren: 5.981 ha din care :
1.666 ha teren agricol din care :
– 552 ha arabil din care
616 ha pasuni naturale
492 ha fanete naturale
6 ha livezi de pomi

4.315 ha teren neagricol din care :
– 3.837 ha padure si alte terenuri cu vegetatie forestiera
– 75 ha drumuri
– 90 ha constructii
– 288 ha terenuri degradate si neproductive
– 25 ha ape si balti

6. Animale :
– bovine si bubaline – 555 cap
– ovine – 1198 cap
– caprine -74 cap
– porcine – 183 cap
– pasari – 1720 cap
– cabaline – 15 cap
– familii de albine – 197 fam.
– iepuri de carne – 76 cap.

In trimestrul II anul 2021

– au fost efectuate un numar de 31 operatiuni privind modificarea registrului agricol .
– au fost intocmite un numar de 1 atestate de producator si 1 de carnete de comercializare a produselor agricole, aceasta activitate presupunand intocmirea unei documentatii specifice si deplasarea in teren, pentru verificarea existentei in gospodarii a produsilor si produselor destinate comercializarii in piete .
– au fost eliberate 256 adeverinţe în conformitate cu datele înscrise în Registrele Agricole.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA
Leucian Moga Sorin-Adrian

SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 22.07.2021

HOTARAREA NR. 44/2021 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

HOTARAREA NR. 44/2021
PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI

Consiliul Local al comunei Tomesti,judetul Hunedoara;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.37/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti ,initiat de primarul comunei Tomesti,dl Vasiu Adrian-Viorel.
Avand in vedere referatul de aprobare cu nr.3/ 44 din 10.06.02021 al primarului comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel ,din care rezulta necesitatea aprobarii Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti . Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.4/44 din 10.06.2021 intocmit de catre secretarul general al comunei precum si avizul favorabil cu nr. 5/82 din 21.07.2021 al Comisiei de specialitate pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor la proiectul de hotarare privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti
In conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
In temeiul Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica,republicata.
În temeiul art. 129 alin. (2) lit. a) și alin. (3) lit. c), 139 alin. (1) ,art. 196 alin. (1) lit. a) ,art.197 alin (4) si (5) ,art.198 alin (1) si (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
HOTĂRĂȘTE
Art. 1. Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti, prevăzut în anexa care face parte integranta din prezenta hotărâre.
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata in instanta, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr.544/2004,cu modificarile si completarile ulterioare
Art.3. Prezenta hotărâre se va aduce la cunoștință public prin afisare la sediul primariei si pe site-ul institutiei și se va comunica :
– Instituției Prefectului Județului Hunedoara;
– Primarului Comunei Tomesti
– Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA
Leucian Moga Sorin-Adrian

SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda

Tomesti , 22.07.2021
Notă: Prezenta hotărâre a fost adoptată cu cvorumul de :__ __ voturi ,,pentru “ __-___,,împotrivă,, ; _____,,abţineri ,”, votul fiind liber .

NORME PENTRU
ELIBERAREA CERTIFICATELOR
DE STARE CIVILĂ

  • certificatul de naştere se eliberează doar titularului de act, care prezintă spre dovedirea identităţii cartea de identitate sau buletinul de identitate;
  • în cazul în care titularul actului nu este prezent în localitate sau în ţară, solicitantul va trebui să prezinte o procură specială, prin care acesta este imputernicit să solicite eliberarea certificatului;
  • certificatul de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi, sau la cerere, ambilor soţi; pentru soţul supravieţuitor sau în caz de divorţ, pentru motive întemeiate, se pot elibera certificate de căsătorie cu menţiunile corespunzătoare;
  • certificatul de deces se eliberează membrilor familiei, sau altor persoane îndreptăţite.

Contravenții la
regimul actelor de stare civilă

  1. deţinerea fără drept a certificatelor de stare civilă aparţinând altei persoane, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
  2. nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
  3. neprezentarea certificatelor de stare civilă sau extraselor eliberate de autorităţile străine, ofiţerului de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea în registrele de stare civilă române, în termenul de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de 6 luni de la pimirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  4. omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  5. neverificarea de către ofiţerul de stare civilă a realităţii conţinutului declaraţiei şi a concordanţei acesteia cu actele de identitate, certificatele de stare civilă şi celelalte înscrisuri prezentate, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  6. neeliberarea de către personalul medico-sanitar competent, în termenele legale de declarare a naşterii şi a decesului, a certificatelor medicale constatatoare ale acestor fapte, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  7. pierderea sau deterioarea certificatelor de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  8. oficierea de către deservenţii cultelor a serviciului religios în cazul căsătoriilor sau în vederea înhumării sau incinerării, fără a li se fi prezentat certificatul de căsătorie şi, respectiv adeverinţa de înhumaresau de incinerare a cadavrului, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  9. înregistrarea unui act de stare civilă cu încălcarea competenţei teritoriale prevăzută de lege, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  10. nerespectarea termenului prevăzut de lege (24 ore) privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil sau abandonarea acestuia într-o unitate sanitară, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
  11. înhumarea sau incinerarea cadavrului fără prezentarea adeverinţei de înhumare sau incinerare, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei.