BIROUL ONLINE
STARE CIVILĂ
În acest spațiu sunt publicate reglementările în privința stării civile și alte informații de interes public privind situația cetățenilor de pe teritoriul comunei Tomești.
Vezi aici publicațiile de căsătorie
HOTARAREA NR 74/2021 PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTARAREA NR 74/2021
PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Având in vedere :
– Proiectul de hotărâre nr. 69 din 22.11.2021 privind rectificarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021 inițiat de primarul comunei Tomesti;
– Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr.3/76 din 22.11.2021 prin care se propune rectificarea bugetului local pe anul 2021,
Tinand cont de faptul ca in bugetul local initial al comunei Tomesti pe anul 2021 au fost prevazute credite insuficiente pentru acordarea ajutorul pentru încălzirea locuinţei precum şi unele facilităţi populaţiei pentru plata energiei pe intreg anul 2021 este necesara rectificarea bugetului local al comunei Tomesti in 2021 cu suma de 50,00 mii lei la parte de venituri si cu suma de 50,00 mii lei la partea de cheltuieli, pentru efectuarea unor cheltuieli sociale ( ajutor incalzire cu lemne a populatiei si supliment energie), conform anexei 1.
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/76 din 22.11.2021 precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert din cadrul Consiliului local nr. 5/113 din 24.11.2021
In temeiul art. 34 , art.51 si art.19 alin.2 , art.49 alin.(5) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 , Legea 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie, HG 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr 226/2021, precum si art 88, art 129 alin.2 lit b, alin.4 lit.a si art 139 alin 3 lit a din OUG nr. 57/2019-Partea a III-a privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare :
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se rectifică bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2021 prin majorare cu suma de 50,00 mii lei, la partea de venituri şi majorarea cu 50,00 mii lei la partea de cheltuieli astfel:
La venituri:
– Cap. 42.02.34- Subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei cu lemne , carbuni , combustibili petrolieri cu suma de 50,00 mii lei;
Se majoreaza cheltuielile cu suma de 50,00 mii lei la următorele capitole astfel:
-Cap.68.02.15. Prevenirea excluderii sociale cu suma de 50,00 mii lei;
-art.57.02.01 Ajutoare sociale in numerar- cu suma de 40,00 mii lei,
-art.57.02.06 Sume acordate pentru compensarea facturilor af.consumului de energie electrica si gaze naturale. 10,00 mii lei
Art.2. Aproba anexa 1 care face parte integranta din prezenta hotarare
Art.3. Prezenta se poate contesta conform Legii 554/2004 la Tribunalul Hunedoara, în termen de 30 zile.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică:
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti ;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier;
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Olar Tania
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
Tomesti 25.11.2021
Notă: Numar consilieri prezenti ____8___din totalul de 9 consilieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit _cc_) ( voturi necesare _5__)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: ___8__ voturi „pentru” (lipseste dl. consilier Petruse Florin Ilie); __-_voturi „împotrivă”, ______abţineri .
HOTARAREA nr. 73/2021 PRIVIND CONSTATAREA INCETARII DE DREPT INAINTE DE EXPIRAREA DURATEI NORMALE ,PRIN DEMISIE, A MANDATULUI DE VICEPRIMAR AL DOMNULUI OPRISA SIMONEL-FLORIN, PRECUM SI VACANTAREA FUNCTIEI DE VICEPRIMAR AL COMUNEI TOMESTI
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTARAREA nr. 73/2021
PRIVIND CONSTATAREA INCETARII DE DREPT
INAINTE DE EXPIRAREA DURATEI NORMALE ,PRIN DEMISIE,
A MANDATULUI DE VICEPRIMAR AL DOMNULUI OPRISA SIMONEL-FLORIN, PRECUM SI VACANTAREA FUNCTIEI DE VICEPRIMAR
AL COMUNEI TOMESTI
Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Tinand cont de demisia domnului Oprisa Simonel-Florin ,din functia de viceprimar , inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 1052 din 22.11.2021;
Având în vedere proiectul de hotarare nr. 68/22.11.2021 initiat de primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel precum si referatul de aprobare nr. 3/75 din 22.11.2021 a Primarului comunei Tomesti prin care propune initierea unui proiect de hotarare privind constatarea incetarii de drept inainte de expirarea duratei normale, prin demisie, a mandatului de viceprimar al domnului Oprisa Simonel-Florin, precum si vacantarea locului de viceprimar ;
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/75 din 22.11.2021 precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/112 din 24.11.2021
În temeiul prevederilor art. 129, alin.1,alin. 2 lit .a , art.160 alin. 1, lit.a, alin.2 si art.196 alin.1, lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,
HOTARASTE :
Art. 1. Se constata incetarea de drept inainte de expirarea duratei normale , prin demisie , a mandatului de viceprimar al domnului Oprisa Simonel-Florin, incepand cu data de 22.11.2021 .
Art. 2. Se declara vacanta functia de viceprimar al comunei Tomesti, judetul Hunedoara.
Art.3 – Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.
Art.4. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti;
domnului Oprisa Simonel-Florin.
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Olar Tania
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
Tomesti 25.11.2021
Notă: Numar consilieri prezenti ____8___din totalul de 9 consilieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate simpla art 5 lit _ee_) ( voturi necesare _5__)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: ___8__ voturi „pentru” (lipseste dl. consilier Petruse Florin Ilie); __-_voturi „împotrivă”, ______abţineri .
HOTARAREA NR. 71/2021 PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE PE TRIMESTRU III AL ANULUI 2021
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTARAREA NR. 71/2021
PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE
PE TRIMESTRU III AL ANULUI 2021
Consiliul local al comunei Tomesti,judetul Hunedoara;
Avand in vedere PROIECTUL DE HOTARARE nr. 2/66 din 15.11.2021 initiat de primarul comunei Tomesti precum si Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr. 3/73 din 15.11.2021 prin care se propune aprobarea executiei bugetare pe trimestrul II al anului 2021;
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/73 din 15.11.2021 precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert din cadrul Consiliului local nr. 5/110 din 24.11.2021
In temeiul art.49 alin 12 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale modificata si completata, precum şi art.129 alin.2 lit.a) si alin.4 lit.”a” si art.139 alin.3 lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 precum si ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica:
H O T A R A S T E :
Art.1. Se aproba executia bugetara la 30 Septembrie 2021 astfel :
– la venituri in suma de 2.049.152,56 lei, prezentata in Anexa nr.1 care face parte integranta din prezenta hotarare;
– la cheltuieli in suma de 1.614.068,84 lei prezentata in Anexa nr.2 care face parte integranta din prezenta hotarare;;
– si un excedent bugetar de 435.083,72 lei.
Art.2. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
Art.3. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.4. –Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti.
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Olar Tania
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
Tomesti 25.11.2021
Notă: Numar consilieri prezenti ____8___din totalul de 9 consilieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit _cc_) ( voturi necesare _5__)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: ___8__ voturi „pentru” (lipseste dl. consilier Petruse Florin Ilie); __-_voturi „împotrivă”, ______abţineri .
HOTĂRÂREA NR. 72/25.11.2021 PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU „PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”, A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR. 72/25.11.2021
PRIVIND APROBAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU
„PROIECTUL REGIONAL DE DEZVOLTARE A INFRASTRUCTURII DE APĂ ȘI APĂ UZATĂ DIN JUDETUL HUNEDOARA, ÎN PERIOADA 2014 – 2020”,
A INDICATORILOR TEHNICO-ECONOMICI AI PROIECTULUI, PRECUM ȘI A PLANULUI ANUAL DE EVOLUTIE A TARIFELOR CONFORM REZULTATELOR
ANALIZEI COST-BENEFICIU A PROIECTULUI
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Analizând PROIECTUL DE HOTARARE INITIAT DE PRIMARUL COMUNEI Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel nr. 67 din 15.11.2021 precum si referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti nr. 3/ 74 din 15.11.2021 din care rezultă necesitatea aprobării studiului de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, precum și a Planului anual de evolutie a tarifelor conform rezultatelor Analizei Cost-Beneficiu a proiectului;
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/74 din 15.11.2021 precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert din cadrul Consiliului local nr. 5/111 din 24.11.2021
Văzând:
– Adresa Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara” nr. 137/22.10.2021, înregistrată la Primăria comunei Tomesti cu nr. 971 /22.10.2021;
În conformitate cu prevederile:
– art. 12 și art. 13 din Legea nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 9 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009;
– art. 16 alin. (3) și art. 21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– art. 44 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și lit. d), alin. (4) lit. d), alin. (7) lit. n), art. 139 alin. (1), alin. (3) lit. a), art. 196 alin. (1) lit. a) din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se aprobă Studiul de fezabilitate pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judetul Hunedoara, în perioada 2014 – 2020”, precum și indicatorii tehnico-economici ai proiectului, conform anexelor nr. 1, nr. 2.1 și 2.2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Finanțarea obiectivelor de investiții prevăzute în proiectul de la art. 1, se asigură din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene (Fondul de Coeziune), alocații de la bugetul de stat, alocații de la bugetele locale, contribuții din fondurile proprii ale operatorului.
Art.3. Se aprobă Planul anual de evoluție a tarifelor (pentru perioada 2022-2026) aferent Proiectului ,,Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Hunedoara, în perioada 2014-2020”, conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art. 4. – Se aprobă actul adițional nr. 8/2021 de modificare și completare a Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor Publice de alimentare cu apă și de canalizare nr. 5400/223/2009, conform anexei nr. 4, care face parte integrantă din prezenta horărâre.
Art.5. Se acordă un mandat special reprezentantului comunei Tomesti în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”, de a vota „PENTRU” aprobarea documentelor menționate la art. 1, art. 3 și la art. 4 din prezenta.
Art.6. Se acordă mandat Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,Aqua Prest Hunedoara”, cu sediul în Deva, Piața Unirii, nr. 9, județul Hunedoara, să semneze actul adițional la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare, având ca obiect Planul anual de evoluție a tarifelor, prin Președintele Asociației, în numele și pe seama membrilor asociați.
Art.7. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează primarul comunei Tomesti, prin compartimentele de specialitate.
Art.8. Prezenta hotărâre poate fi atacată conform procedurii și termenelor stabilite de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Art.9. Prin grija secretarului general al comunei Tomesti , prezenta hotărâre se comunica :
– Instituției Prefectului – județul Hunedoara;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aqua Prest Hunedoara”;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane;
– Compartimentului achizitii publice, implementare proiecte si investitii.
PRESEDINTE DE SEDINTA CONTRASEMNEAZA Olar Tania SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
Tomesti 25.11.2021
Notă: Numar consilieri prezenti ____8___din totalul de 9 consilieri aflati in functie.
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit _cc_) ( voturi necesare _5__)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: ___8__ voturi „pentru” (lipseste dl. consilier Petruse Florin Ilie); __-_voturi „împotrivă”, ______abţineri .
NORME PENTRU
ELIBERAREA CERTIFICATELOR
DE STARE CIVILĂ
- certificatul de naştere se eliberează doar titularului de act, care prezintă spre dovedirea identităţii cartea de identitate sau buletinul de identitate;
- în cazul în care titularul actului nu este prezent în localitate sau în ţară, solicitantul va trebui să prezinte o procură specială, prin care acesta este imputernicit să solicite eliberarea certificatului;
- certificatul de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi, sau la cerere, ambilor soţi; pentru soţul supravieţuitor sau în caz de divorţ, pentru motive întemeiate, se pot elibera certificate de căsătorie cu menţiunile corespunzătoare;
- certificatul de deces se eliberează membrilor familiei, sau altor persoane îndreptăţite.
Contravenții la
regimul actelor de stare civilă
- deţinerea fără drept a certificatelor de stare civilă aparţinând altei persoane, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- neprezentarea certificatelor de stare civilă sau extraselor eliberate de autorităţile străine, ofiţerului de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea în registrele de stare civilă române, în termenul de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de 6 luni de la pimirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neverificarea de către ofiţerul de stare civilă a realităţii conţinutului declaraţiei şi a concordanţei acesteia cu actele de identitate, certificatele de stare civilă şi celelalte înscrisuri prezentate, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neeliberarea de către personalul medico-sanitar competent, în termenele legale de declarare a naşterii şi a decesului, a certificatelor medicale constatatoare ale acestor fapte, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- pierderea sau deterioarea certificatelor de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- oficierea de către deservenţii cultelor a serviciului religios în cazul căsătoriilor sau în vederea înhumării sau incinerării, fără a li se fi prezentat certificatul de căsătorie şi, respectiv adeverinţa de înhumaresau de incinerare a cadavrului, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înregistrarea unui act de stare civilă cu încălcarea competenţei teritoriale prevăzută de lege, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- nerespectarea termenului prevăzut de lege (24 ore) privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil sau abandonarea acestuia într-o unitate sanitară, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înhumarea sau incinerarea cadavrului fără prezentarea adeverinţei de înhumare sau incinerare, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei.