BIROUL ONLINE
STARE CIVILĂ
În acest spațiu sunt publicate reglementările în privința stării civile și alte informații de interes public privind situația cetățenilor de pe teritoriul comunei Tomești.
Vezi aici publicațiile de căsătorie
ANUNȚ IMPORTANT! Înregistrarea foselor în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate al Comunei Tomești
ANUNȚ
Conform prevederilor art. 11 al Hotărârii Guvernului nr. 714 din 26 mai 2022 privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/înregistrarea, controlul, exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate, persoanele fizice și juridice, proprietari a spațiilor conectate la un sistem individual adecvat de colectare și epurare a apelor uzate* au obligația de a se înscrie în Registrul de Evidență a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate al Comunei Tomesti, județul Hunedoara. în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate.
ATENȚIE! Obligația înregistrării revine și proprietarilor de sisteme individuale adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 714/2022.
În acest caz înregistrarea se face în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 714/2022.
În conformitate cu prevederile art. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 714/2022, nerespectarea de către persoanele fizice și juridice a dispozițiilor art. 11 alin. (1) și (2) și art. 15 alin. (2), constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei.
Pentru înscrierea în registrul de evidență a sistemelor individuale adecvate pentru colectarea și epurarea apelor uzate al Comunei Tomesti, FORMULARUL DE ÎNSCRIERE este disponibil atât la sediul Primăriei Comunei Tomesti, cât și pe pagina de internet a instituției, www.primariatomesti.ro, și poate fi depus direct la registratura primăriei sau pe adresa de e-mail primariatomesti.hd @gmail.com
* SISTEMELE INDIVIDUALE ADECVATE DE COLECTARE ŞI EPURARE APE UZATE sunt sistemele de colectare şi epurare a apelor uzate care asigură un nivel de protecţie a mediului corespunzător, similar cu cel al sistemelor publice centralizate de canalizare şi epurare, şi care îndeplinesc condiţiile tehnice, de mediu şi de reglementare conform standardizării şi legislaţiei specifice din domeniul apelor uzate şi gospodăririi apelor.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
NORME PENTRU
ELIBERAREA CERTIFICATELOR
DE STARE CIVILĂ
- certificatul de naştere se eliberează doar titularului de act, care prezintă spre dovedirea identităţii cartea de identitate sau buletinul de identitate;
- în cazul în care titularul actului nu este prezent în localitate sau în ţară, solicitantul va trebui să prezinte o procură specială, prin care acesta este imputernicit să solicite eliberarea certificatului;
- certificatul de căsătorie se eliberează unuia dintre soţi, sau la cerere, ambilor soţi; pentru soţul supravieţuitor sau în caz de divorţ, pentru motive întemeiate, se pot elibera certificate de căsătorie cu menţiunile corespunzătoare;
- certificatul de deces se eliberează membrilor familiei, sau altor persoane îndreptăţite.
Contravenții la
regimul actelor de stare civilă
- deţinerea fără drept a certificatelor de stare civilă aparţinând altei persoane, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege, se sancţionează cu amendă de la 50 – 150 lei;
- neprezentarea certificatelor de stare civilă sau extraselor eliberate de autorităţile străine, ofiţerului de stare civilă de la locul de domiciliu, pentru transcrierea în registrele de stare civilă române, în termenul de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de 6 luni de la pimirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neverificarea de către ofiţerul de stare civilă a realităţii conţinutului declaraţiei şi a concordanţei acesteia cu actele de identitate, certificatele de stare civilă şi celelalte înscrisuri prezentate, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- neeliberarea de către personalul medico-sanitar competent, în termenele legale de declarare a naşterii şi a decesului, a certificatelor medicale constatatoare ale acestor fapte, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- pierderea sau deterioarea certificatelor de stare civilă, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- oficierea de către deservenţii cultelor a serviciului religios în cazul căsătoriilor sau în vederea înhumării sau incinerării, fără a li se fi prezentat certificatul de căsătorie şi, respectiv adeverinţa de înhumaresau de incinerare a cadavrului, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înregistrarea unui act de stare civilă cu încălcarea competenţei teritoriale prevăzută de lege, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- nerespectarea termenului prevăzut de lege (24 ore) privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil sau abandonarea acestuia într-o unitate sanitară, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei;
- înhumarea sau incinerarea cadavrului fără prezentarea adeverinţei de înhumare sau incinerare, se sancţionează cu amendă de la 100 – 200 lei.