ANUNT privind dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PROGRAMULUI ANUAL DE ACHIZITII PUBLICE PE ANUL 2024

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 23.01.2024 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. VASIU ADRIAN-VIOREL

PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA PROGRAMULUI ANUAL DE ACHIZITII PUBLICE PE ANUL 2024

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei TOMESTI până la data de 6.02.2024 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar general comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 14/ 23.01.2024
PRIVIND APROBAREA PROGRAMULUI ANUAL DE ACHIZITII PUBLICE PE ANUL 2024

Consiliul local al comunei TOMESTI, judetul Hunedoara:
Avand in vedere referatul de aprobare al primarului comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel inregistrat sub nr. 3/15 din 23.01.2024, prin care se propune aprobarea Programului anual de achizitii publice pe anul 2024,
Tinand cont de Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 13/2024 privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2024 ;
– Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
– art. 2 alin. (3) lit. b), art. 12, alin.1 si alin.4, art. 14, art. 15 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare,;
– Ordinului nr. 281/2016 privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achizițiilor publice și Programului anual al achizițiilor sectoriale;
– art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
In temeiul art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4) lit.a) , lit. e), și ale art. 196 alin. (1) lit. a din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

HOTARESTE :

Art. 1 . Se aproba Programul anual de achizitii publice pe anul 2024 , conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.3. Prezenta hotarare se comunica :
Institutiei Prefectului judetului Hunedoara;
Primarului comunei Tomesti ;
Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Tomesti
Compartimentului achizitii publice, implementare proiect si investitii .

INITIATOR ,
Vasiu Adrian-Viorel

AVIZATSE
CRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


ROMANIA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
N. 3/15 din 23.01.2024

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
PROGRAMULUI ANUAL DE ACHIZITII PUBLICE PE ANUL 2024

In conformitate cu prevederile Legii nr.98/2016  privind achizitiile publice, ale art.12, alin.1 si 4 din Hotararea de Guvern nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice , cu modificarile si completarile ulterioare
„Autoritatea contractanta are obligatia de a elabora programul anual al achizitiilor publice, ca instrument managerial utilizat pentru planificarea si monitorizarea portofoliului de procese de achizitie la nivel de autoritate contractanta, pentru planificarea resurselor necesare derularii proceselor si pentru verificarea modului de indeplinire a obiectivelor din strategia locala/regionala/nationala de dezvoltare, acolo unde este aplicabil.
Atunci cand stabileste programul anual al achizitiilor publice, autoritatea contractanta are obligatia de a tine cont de:
a) necesitatile obiective de produse, servicii si lucrari;
b) gradul de prioritate a necesitatilor prevazute la lit. a);
c) anticiparile cu privire la sursele de finantare ce urmeaza a fi identificate.
Dupa aprobarea bugetului propriu, autoritatea contractanta are obligatia de a-si actualiza programul anual al achizitiilor publice in functie de fondurile aprobate.
Programul anual al achizitiilor publice trebuie sa cuprinda cel putin informatii referitoare la:
a) obiectul contractului de achizitie publica/acordului-cadru;
b) codul vocabularului comun al achizitiilor publice (CPV);
c) valoarea estimata a contractului/acordului-cadru ce urmeaza a fi atribuit ca rezultat al derularii unui proces de achizitie, exprimata in lei, fara TVA;
d) sursa de finantare;
e) procedura stabilita pentru derularea procesului de achizitie;
f) data estimata pentru initierea procedurii;
g) data estimata pentru atribuirea contractului;
h) modalitatea de derulare a procedurii de atribuire, respectiv online sau offline.”
Analizand la nivelul comunei Tomesti , necesitatea unor lucrari , servicii si bunuri, nu este posibila o eventuala procedura de achizitie publica daca obiectul contractului nu este cuprins in Programul anual de achizitii publice pe anul 2024, precum si daca nu este aprobat de Consiliul local, fapt pentru care va propun sa-l aprobati in forma propusa .

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel


R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/15 din 23.01.2024

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA
PROGRAMULUI ANUAL DE ACHIZITII PUBLICE PE ANUL 2024

In conformitate cu prevederile Legii nr.98/2016  privind achizitiile publice, ale art.12, alin.1 si 4 din Hotararea de Guvern nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa aprobarea bugetului propriu, autoritatea contractanta are obligatia de a-si actualiza programul anual al achizitiilor publice in functie de fondurile aprobate .
Programul anual al achizitiilor publice trebuie sa cuprinda cel putin informatii referitoare la:
a) obiectul contractului de achizitie publica/acordului-cadru;
b) codul vocabularului comun al achizitiilor publice (CPV);
c) valoarea estimata a contractului/acordului-cadru ce urmeaza a fi atribuit ca rezultat al derularii unui proces de achizitie, exprimata in lei, fara TVA;
d) sursa de finantare;
e) procedura stabilita pentru derularea procesului de achizitie;
f) data estimata pentru initierea procedurii;
g) data estimata pentru atribuirea contractului;
h) modalitatea de derulare a procedurii de atribuire, respectiv online sau offline.
„i)codul unic de identificare a fiecarui obiect de contract pentru care se deruleaza o procedura de atribuire inclusa în programul anual al achizitiilor publice.”
In acest Program au fost incluse toate obiectele , serviciile si lucrarile care ar putea fi contractate pe parcursul anului 2024 si pentru care au fost prevazute prevederi bugetare.
Analizand proiectul de hotărâre privind aprobarea Programului anual al achiziţii publice care se intenţionează a se efectua în anul 2024, iniţiat de către primarul comunei, domnul Vasiu Adrian-Viorel , se constata ca este întemeiat din punct de vedere al oportunităţii şi al legalităţii.

CONSILIER ACHIZITII PUBLICE
Indries Damian-Iulian