MONITORUL OFICIAL LOCAL

ALTE DOCUMENTE

♦ Registrul pentru consemnarea comunicărilor, propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la:

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 23.03.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA MODIFICARII ORGANIGRAMEI SI STATULUI DE FUNCŢII PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data 21.4.2021, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
VASIU Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr.18/23.03.2021
privind aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii
pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din
cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti

Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Tinand cont de Adresa Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara nr. 3694/15.04.2020 prin care se comunica numarul maxim de posturi din aparatul de specialitate al primarului comunei Tomesti precum si din institutiile publice locale fiind in numar de 13, precum si Hotararea Consiliului local Tomesti nr.12/2021 privind aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti ;
Analizând referatul de aprobare prezentat de primarul comunei Tomesti nr. 3/25 din 23.03.2021 cu privire aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, prin care propune ca compartimentul urbanism si amenajarea teritoriului sa fie desfiintat si sa se infiinteze un nou compartiment taxe si impozite locale , compartimentul buget,finante sa se imparta in doua compartimente fiecare dupa atributiile din fisa postului ,compartimentul contabilitate si resurse umane si compartimentul achizitii, implementare proiecte si investitii, iar compartimentul administrarea domeniului public si privat sa fie desfiintat , personalul contractual sa treaca in cadrul compartimentului de deservire .
În conformitate cu art.11 alin.5 din Legea -cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice , Legea nr.53/2003 – Codul Muncii cu modificarile si completarile ulterioare;
Avand in vedere prevederile art.III alin.1 din O.U.G.nr.63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, cu modificarile si completarile ulterioare ;
In conformitate cu prevederile art.370, art.371 , art.372, art.409 alin.1 si art.534 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare,
În temeiul dispoziţiilor art. 129 alin.2,lit.a, alin. 3, lit.c si alin.7 coroborat cu art. 139 alin.1, art.518 alin.1 lit.d, alin.6 din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. Se modifică organigrama si statul de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, conform anexei 1 si anexei 2 la prezenta hotarare .
Art.2. La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă HCL.nr.12/2021 .
Art.3.Prezenta hotarare poate fi contestata in termenul si conditiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului – judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– persoanelor in cauza
– A.N.F.P. Bucuresti
– se afişează la afişierul Primăriei prin grija secretarului general al comunei Tomesti .

INITIATOR
Avizat pentru legalitate
Vasiu Adrian-Viorel
PRIMAR

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 10.03.2020 s-a initiat consultare publică de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel, asupra Proiectului de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale.


PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021

Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 29.04.2020, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 20 DIN 23.03.2021
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022

Consiliul local al comunei Tomesti, judeţul Hunedoara;
Având în vedere :
-Referatul de aprobare nr. 3/27 din 23.03.2021 a primarului comunei Tomesti, cu privire la aprobarea si indexarea impozitelor şi taxelor locale ale comunei Tomesti pentru anul fiscal 2022;
Luând act de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior de 2,6% comunicată pe site-ul oficial al Ministerului Finaţelor Publice precum si in comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 16/14.01.2021 ,conform căreia rata inflației pentru anul 2020 este 2,6 %;
În conformitate cu prevederile:
-Titlului IX, Capitolul X, art.491 si art.493 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– Art.5 alin. 2 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin.2 lit b, alin.4 lit.c si art.139, alin.3, lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr 57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările şi completările ulterioare;

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. (1). Pentru anul fiscal 2022, impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice, se indexează cu 2,6 % faţă de impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice pentru anul fiscal 2021, aşa cum au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Tomesti nr.27/2020 .
(2) Limitele amenzilor prevazute la art 493 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare se actualizeaza pentru anul fiscal 2022 cu rata inflatiei de 2,6 %
Art.2. Prezenta hotărâre intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2022.
Art.3. Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul şi potrivit Legii contenciosului administrativ- Legea nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului buget, finante, din cadrul Primăriei Tomesti ;
– Se aduce la cunoştiiţa publică prin afişare

INIŢIATOR :
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL

AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

RO M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI


PROCES-VERBAL

Incheiat astazi 31.03.2021 în şedinţa ordinara a Consiliului local al comunei Tomesti.
Şedinţa ordinară, a fost convocată prin Dispoziţia primarului comunei nr. 9 din 24.03.2021 în conformitate cu prevederile art. 133 alin. 1 și art. 134 alin.1 lit. a , alin. 3 lit. a, art.135, art. 154 alin. 1, art. 155 alin. 1 lit. b și e, alin. 3 lit. b și art. 196 alin. 1 lit. b din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ .
Dispoziţia a fost adusă la cunoştinţa locuitorilor comunei Tomesti prin afişare la sediul Primăriei comunei Tomesti , precum şi la panourile de afişaj din comuna Tomesti .
Consilierilor li s-au înmânat invitaţiile în data de 24.032021 conform tabelului existent la dosar, care a fost semnat de fiecare în parte la primirea invitaţiei.
Şedinţa este publică şi se desfăşoară la Primăria comunei TOMESTI .
D-na secretar general,Giurgiu Sanda, declară deschise lucrările şedinţei informând consilierii că, din cei 9 consilieri în funcţie , sunt prezenţi 8 (lipseste motivat dl. Tamas Octavian Tiberiu) , sedinta fiind legal constituita.
În continuare , informează consilierii că , la şedinţă participă dl. VASIU ADRIAN VIOREL -primarul comunei si functionarii publici angajati ai Primariei comunei
Totodată, doamna Giurgiu Sanda, secretar al comunei Tomesti reaminteşte consilierilor locali prezenţi, prevederile art. 228 din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ şi anume :

„(1) Alesul local aflat in conflict de interese in conditiile prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, are obligatia sa se abtina de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la incheierea sau participarea la incheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:
a) sot, sotie sau rude ori afini pana la gradul al II-lea inclusiv;
b) orice persoana fizica sau juridica fata de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligatii;
c) o societate la care detine calitatea de asociat unic ori functia de administrator sau de la care obtine venituri;
d) o alta autoritate din care face parte;
e) orice persoana fizica sau juridica, alta decat autoritatea din care face parte, care a facut o plata catre acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociatie sau fundatie din care face parte;
(2) In exercitarea functiei, consilierul local sau consilierul judetean aflat in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) are obligatia sa anunte la inceputul sedintei consiliului local, respectiv a consiliului judetean interesul personal pe care il are la adoptarea hotararii respective, anunt care se consemneaza in mod obligatoriu in procesul-verbal al sedintei.
(3) Ulterior anuntarii interesului personal, consilierul local sau judetean nu mai este luat in calcul pentru cvorumul necesar adoptarii hotararii consiliului cu privire la care acesta si-a anuntat interesul si nu are drept de vot la adoptarea acestei hotarari.
(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice incheiate cu incalcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta in conditiile Legii nr. 176/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Fapta alesilor locali de a incalca prevederile alin. (1) si legislatia in materie privind conflictul de interese constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu diminuarea indemnizatiei cu 10% pe o perioada de maximum 6 luni.”

Înainte de a intra în ordinea de zi, d-na secretar Giurgiu Sanda, in conformitate cu prevederile art. 138 alin. 15 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consultă consilierii dacă au luat cunoştiinţă de conţinutul procesului-verbal de la şedinţa anterioară .
Luând la cunoştiinţă şi nefiind obiecţiuni sau observaţii, supune votului deschis al consilierilor procesul-verbal, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”( lipseste dl. consilier Bulz Tiberiu) .
În continuare , d-na Giurgiu Sanda, secretarul comunei, da cuvantul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL sa prezinte ordinea de zi

Dl. primar, prezintă următoarea

ORDINE DE ZI :

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului local al comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiect de hotarare privind actualizarea Planului de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2021.
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta .
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiect de hotarare privind inregistrarea audio-video si difuzarea in spatial public a sedintelor ordinare si de indata ale Consiliului local al comunei Tomesti
Initiat de consilierii locali dl. Leucian Moga Sorin Adrian din partea partidului Pro Romania,dl. Petruse Florin Ilie din partea partidului PER si dl. Tamas Octavian-Tiberiu din partea partidului PSD

Nefiind alte propuneri, care să îndeplinească condiţiile cerute de lege, pentru a putea fi înscrise pe ordinea de zi, supune votului deschis al consilierilor ordinea de zi, fiind aprobată cu 8 voturi „ pentru” ( lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu).

X X

X

Continuând lucrările şedinţei ,
La pct. 1 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul dlui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local,Oprisa Simonel-Florin dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Doamna Giurgiu Sanda, secretar general al comunei Tomesti , cere cuvantul si roaga consilierii locali sa-si citeasca bine si atributiile, la pct. 73 din Regulament se precizeaza: “Alesii locali sunt obligati ca, in exercitarea mandatului, sa organizeze periodic, cel putin o data pe trimestru, intalniri cu cetatenii, sa acorde audiente si sa prezinte in consiliul local o informare privind problemele ridicate la intalnirea cu cetatenii.
(2) Fiecare consilier local, precum si viceprimarii sunt obligati sa prezinte un raport anual de activitate, care este facut public prin grija secretarului general.”
In acest sens, aduce rugamintea consilierilor sa se organizeze, sa precizeze zilele cand vor fi audiente, sa deschida un registru de audiente , astfel ca oamenii sa poata sa-I interpeleze cu problemele lor.Totodata, fiecare comisie sa incheie procese verbale la sedintele pe comisii de specialitate ,care vor fi inregistrate in registre speciale.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă , supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru” (lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu), ,fiind adoptată hotărârea nr. 19.

La pct. 2 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Paul Cristian-Dumitru , dă citire raportului Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN intreaba daca la aprobarea bugetului nu pot fi bani alocati sa se achizitioneze materiale pentru stingerea focului , care sa fie repartizate pe sate. La nivelul comunei Tomesti, in fiecare primavara sunt incendii de vegetatie uscata si serviciul voluntar ar trebui echipat cu materiale si unelte pentru stingerea incendiilor.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 20.

La pct. 3 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin , dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, propune presedinte de sedinta pentru urmatoarele trei luni pe domnul Bulz Tiberiu .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca ar fi bine sa se aleaga presedintele in ordine alfabetica.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 7 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu),se abtine dl. Bulz Tiberiu, fiind adoptată hotărârea nr. 21.

La pct. 4 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin, dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
D-nul primar VASIU ADRIAN-VIOREL arata ca proiectul de hotarare initiat este cuprins in cadrul Regulamentului de organizare si functionare al consiliului local Tometi la articolul 27, alin 3 si 4 si nu ar mai trebui aprobata o alta hotarare .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca in regulament se precizeaza ca „se poate inregistra” , nu cum ar fi normal „se inregistreaza” si propune ca proiectul de hotarare sa fie supus spre aprobare consilierilor si daca nu este ceva in ordine, prefectura sa se pronunte.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 22.

Epuizându-se problemele de pe ordinea de zi d-nul. Banciu Liorean Gheorghe preşedintele de şedinţă, declară închise lucrările şedinţei, mulţumind consilierilor pentru participare, după care urmează probleme diverse.

Domnul consilier Bulz Tiberiu solicita domnului primar sa se amenajeze drumurile spre Biserica din Tomesti si cel spre Podurele, deoarece au oamenii terenuri agricole si nu pot sa mearga la ele.
Doamna Olar Tania solicita faptul sa fie amenajat drumul din satul Tomesti spre casa lui Trifon .
Domnul primar arata ca va incerca doar pietruirea lui cumva , dar acolo nu sunt locuinte si nu poate fi asfaltat.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
BANCIU LIOREAN GHEORGHE

SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA

h) Documente neprevăzute la lit. a) – g) şi care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică

ANUNȚURI PUBLICE
(anunțuri imobiliare, somații publice, posturi vacante, documente care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică)

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

Declarații de avere și de interese

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 23.03.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA MODIFICARII ORGANIGRAMEI SI STATULUI DE FUNCŢII PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data 21.4.2021, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
VASIU Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr.18/23.03.2021
privind aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii
pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din
cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti

Consiliul local al comunei Tomesti , judeţul Hunedoara;
Tinand cont de Adresa Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara nr. 3694/15.04.2020 prin care se comunica numarul maxim de posturi din aparatul de specialitate al primarului comunei Tomesti precum si din institutiile publice locale fiind in numar de 13, precum si Hotararea Consiliului local Tomesti nr.12/2021 privind aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti ;
Analizând referatul de aprobare prezentat de primarul comunei Tomesti nr. 3/25 din 23.03.2021 cu privire aprobarea modificarii organigramei si statului de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, prin care propune ca compartimentul urbanism si amenajarea teritoriului sa fie desfiintat si sa se infiinteze un nou compartiment taxe si impozite locale , compartimentul buget,finante sa se imparta in doua compartimente fiecare dupa atributiile din fisa postului ,compartimentul contabilitate si resurse umane si compartimentul achizitii, implementare proiecte si investitii, iar compartimentul administrarea domeniului public si privat sa fie desfiintat , personalul contractual sa treaca in cadrul compartimentului de deservire .
În conformitate cu art.11 alin.5 din Legea -cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice , Legea nr.53/2003 – Codul Muncii cu modificarile si completarile ulterioare;
Avand in vedere prevederile art.III alin.1 din O.U.G.nr.63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, cu modificarile si completarile ulterioare ;
In conformitate cu prevederile art.370, art.371 , art.372, art.409 alin.1 si art.534 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare,
În temeiul dispoziţiilor art. 129 alin.2,lit.a, alin. 3, lit.c si alin.7 coroborat cu art. 139 alin.1, art.518 alin.1 lit.d, alin.6 din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. Se modifică organigrama si statul de funcţii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, conform anexei 1 si anexei 2 la prezenta hotarare .
Art.2. La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă HCL.nr.12/2021 .
Art.3.Prezenta hotarare poate fi contestata in termenul si conditiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului – judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– persoanelor in cauza
– A.N.F.P. Bucuresti
– se afişează la afişierul Primăriei prin grija secretarului general al comunei Tomesti .

INITIATOR
Avizat pentru legalitate
Vasiu Adrian-Viorel
PRIMAR

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 10.03.2020 s-a initiat consultare publică de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel, asupra Proiectului de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale.


PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021

Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 29.04.2020, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 20 DIN 23.03.2021
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022

Consiliul local al comunei Tomesti, judeţul Hunedoara;
Având în vedere :
-Referatul de aprobare nr. 3/27 din 23.03.2021 a primarului comunei Tomesti, cu privire la aprobarea si indexarea impozitelor şi taxelor locale ale comunei Tomesti pentru anul fiscal 2022;
Luând act de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior de 2,6% comunicată pe site-ul oficial al Ministerului Finaţelor Publice precum si in comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 16/14.01.2021 ,conform căreia rata inflației pentru anul 2020 este 2,6 %;
În conformitate cu prevederile:
-Titlului IX, Capitolul X, art.491 si art.493 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– Art.5 alin. 2 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin.2 lit b, alin.4 lit.c si art.139, alin.3, lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr 57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările şi completările ulterioare;

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. (1). Pentru anul fiscal 2022, impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice, se indexează cu 2,6 % faţă de impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice pentru anul fiscal 2021, aşa cum au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Tomesti nr.27/2020 .
(2) Limitele amenzilor prevazute la art 493 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare se actualizeaza pentru anul fiscal 2022 cu rata inflatiei de 2,6 %
Art.2. Prezenta hotărâre intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2022.
Art.3. Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul şi potrivit Legii contenciosului administrativ- Legea nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului buget, finante, din cadrul Primăriei Tomesti ;
– Se aduce la cunoştiiţa publică prin afişare

INIŢIATOR :
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL

AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

RO M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI


PROCES-VERBAL

Incheiat astazi 31.03.2021 în şedinţa ordinara a Consiliului local al comunei Tomesti.
Şedinţa ordinară, a fost convocată prin Dispoziţia primarului comunei nr. 9 din 24.03.2021 în conformitate cu prevederile art. 133 alin. 1 și art. 134 alin.1 lit. a , alin. 3 lit. a, art.135, art. 154 alin. 1, art. 155 alin. 1 lit. b și e, alin. 3 lit. b și art. 196 alin. 1 lit. b din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ .
Dispoziţia a fost adusă la cunoştinţa locuitorilor comunei Tomesti prin afişare la sediul Primăriei comunei Tomesti , precum şi la panourile de afişaj din comuna Tomesti .
Consilierilor li s-au înmânat invitaţiile în data de 24.032021 conform tabelului existent la dosar, care a fost semnat de fiecare în parte la primirea invitaţiei.
Şedinţa este publică şi se desfăşoară la Primăria comunei TOMESTI .
D-na secretar general,Giurgiu Sanda, declară deschise lucrările şedinţei informând consilierii că, din cei 9 consilieri în funcţie , sunt prezenţi 8 (lipseste motivat dl. Tamas Octavian Tiberiu) , sedinta fiind legal constituita.
În continuare , informează consilierii că , la şedinţă participă dl. VASIU ADRIAN VIOREL -primarul comunei si functionarii publici angajati ai Primariei comunei
Totodată, doamna Giurgiu Sanda, secretar al comunei Tomesti reaminteşte consilierilor locali prezenţi, prevederile art. 228 din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ şi anume :

„(1) Alesul local aflat in conflict de interese in conditiile prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, are obligatia sa se abtina de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la incheierea sau participarea la incheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:
a) sot, sotie sau rude ori afini pana la gradul al II-lea inclusiv;
b) orice persoana fizica sau juridica fata de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligatii;
c) o societate la care detine calitatea de asociat unic ori functia de administrator sau de la care obtine venituri;
d) o alta autoritate din care face parte;
e) orice persoana fizica sau juridica, alta decat autoritatea din care face parte, care a facut o plata catre acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociatie sau fundatie din care face parte;
(2) In exercitarea functiei, consilierul local sau consilierul judetean aflat in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) are obligatia sa anunte la inceputul sedintei consiliului local, respectiv a consiliului judetean interesul personal pe care il are la adoptarea hotararii respective, anunt care se consemneaza in mod obligatoriu in procesul-verbal al sedintei.
(3) Ulterior anuntarii interesului personal, consilierul local sau judetean nu mai este luat in calcul pentru cvorumul necesar adoptarii hotararii consiliului cu privire la care acesta si-a anuntat interesul si nu are drept de vot la adoptarea acestei hotarari.
(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice incheiate cu incalcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta in conditiile Legii nr. 176/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Fapta alesilor locali de a incalca prevederile alin. (1) si legislatia in materie privind conflictul de interese constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu diminuarea indemnizatiei cu 10% pe o perioada de maximum 6 luni.”

Înainte de a intra în ordinea de zi, d-na secretar Giurgiu Sanda, in conformitate cu prevederile art. 138 alin. 15 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consultă consilierii dacă au luat cunoştiinţă de conţinutul procesului-verbal de la şedinţa anterioară .
Luând la cunoştiinţă şi nefiind obiecţiuni sau observaţii, supune votului deschis al consilierilor procesul-verbal, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”( lipseste dl. consilier Bulz Tiberiu) .
În continuare , d-na Giurgiu Sanda, secretarul comunei, da cuvantul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL sa prezinte ordinea de zi

Dl. primar, prezintă următoarea

ORDINE DE ZI :

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului local al comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiect de hotarare privind actualizarea Planului de Analiza si Acoperire a Riscurilor (PAAR) in comuna Tomesti pe anul 2021.
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta .
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiect de hotarare privind inregistrarea audio-video si difuzarea in spatial public a sedintelor ordinare si de indata ale Consiliului local al comunei Tomesti
Initiat de consilierii locali dl. Leucian Moga Sorin Adrian din partea partidului Pro Romania,dl. Petruse Florin Ilie din partea partidului PER si dl. Tamas Octavian-Tiberiu din partea partidului PSD

Nefiind alte propuneri, care să îndeplinească condiţiile cerute de lege, pentru a putea fi înscrise pe ordinea de zi, supune votului deschis al consilierilor ordinea de zi, fiind aprobată cu 8 voturi „ pentru” ( lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu).

X X

X

Continuând lucrările şedinţei ,
La pct. 1 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul dlui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local,Oprisa Simonel-Florin dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Doamna Giurgiu Sanda, secretar general al comunei Tomesti , cere cuvantul si roaga consilierii locali sa-si citeasca bine si atributiile, la pct. 73 din Regulament se precizeaza: “Alesii locali sunt obligati ca, in exercitarea mandatului, sa organizeze periodic, cel putin o data pe trimestru, intalniri cu cetatenii, sa acorde audiente si sa prezinte in consiliul local o informare privind problemele ridicate la intalnirea cu cetatenii.
(2) Fiecare consilier local, precum si viceprimarii sunt obligati sa prezinte un raport anual de activitate, care este facut public prin grija secretarului general.”
In acest sens, aduce rugamintea consilierilor sa se organizeze, sa precizeze zilele cand vor fi audiente, sa deschida un registru de audiente , astfel ca oamenii sa poata sa-I interpeleze cu problemele lor.Totodata, fiecare comisie sa incheie procese verbale la sedintele pe comisii de specialitate ,care vor fi inregistrate in registre speciale.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă , supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru” (lipseste motivat dl. Tamas Octavian-Tiberiu), ,fiind adoptată hotărârea nr. 19.

La pct. 2 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Paul Cristian-Dumitru , dă citire raportului Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN intreaba daca la aprobarea bugetului nu pot fi bani alocati sa se achizitioneze materiale pentru stingerea focului , care sa fie repartizate pe sate. La nivelul comunei Tomesti, in fiecare primavara sunt incendii de vegetatie uscata si serviciul voluntar ar trebui echipat cu materiale si unelte pentru stingerea incendiilor.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 20.

La pct. 3 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin , dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat.
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Domnul consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, propune presedinte de sedinta pentru urmatoarele trei luni pe domnul Bulz Tiberiu .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca ar fi bine sa se aleaga presedintele in ordine alfabetica.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 7 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu),se abtine dl. Bulz Tiberiu, fiind adoptată hotărârea nr. 21.

La pct. 4 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc , fiind urmat de dezbateri .
Domnul consilier local, Oprisa Simonel-Florin, dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat,
D-nul. consilier BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
D-nul primar VASIU ADRIAN-VIOREL arata ca proiectul de hotarare initiat este cuprins in cadrul Regulamentului de organizare si functionare al consiliului local Tometi la articolul 27, alin 3 si 4 si nu ar mai trebui aprobata o alta hotarare .
Domnul consilier LEUCIAN MOGA SORIN ADRIAN arata ca in regulament se precizeaza ca „se poate inregistra” , nu cum ar fi normal „se inregistreaza” si propune ca proiectul de hotarare sa fie supus spre aprobare consilierilor si daca nu este ceva in ordine, prefectura sa se pronunte.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. BANCIU LIOREAN GHEORGHE, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”(lipseste motivat dl.Tamas Octavian- Tiberiu), fiind adoptată hotărârea nr. 22.

Epuizându-se problemele de pe ordinea de zi d-nul. Banciu Liorean Gheorghe preşedintele de şedinţă, declară închise lucrările şedinţei, mulţumind consilierilor pentru participare, după care urmează probleme diverse.

Domnul consilier Bulz Tiberiu solicita domnului primar sa se amenajeze drumurile spre Biserica din Tomesti si cel spre Podurele, deoarece au oamenii terenuri agricole si nu pot sa mearga la ele.
Doamna Olar Tania solicita faptul sa fie amenajat drumul din satul Tomesti spre casa lui Trifon .
Domnul primar arata ca va incerca doar pietruirea lui cumva , dar acolo nu sunt locuinte si nu poate fi asfaltat.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
BANCIU LIOREAN GHEORGHE

SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA

Transparența veniturilor salariale

PROIECT DE HOTARARE NR.19 /6.02.2023
privind aprobarea Strategiei de contractare privind atribuirea contractului de achiziție publică având ca obiect: Delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în zonele de colectare1 – Brad,2- Hațeg, 3- Centru județul Hunedoara prin procedura licitație deschisă precum și Documentația de atribuirea pentru organizarea procedurii de licitație deschisă pentru atribuirea contractului de achiziție publică având ca obiect: Delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în zonele de colectare 1 -Brad, 2 -Hațeg, 3 -Centru, județul Hunedoara și mandatarea Asociației să organizeze procedura de achiziție până la finalizarea acesteia precum și mandatarea Președintelui să semneze contractul de delegare

Rapoarte și studii

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

Toate documentele de interes public

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.