PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Adresa noastră
Comuna Tomești, sat Tomești, str. Principală nr. 50, jud.Hunedoara, cod poștal 337470
tel/fax 0254681889, e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
:: actualizez
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
VASIU Adrian Viorel
PRIMARUL COMUNEI
SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
HOTARAREA nr.16/2020 privind aprobarea Programului anual de achizitii publice pe anul 2020
[…]
Bugetul local pentru anul 2020
ContinuareDISPOZITIA NR. 14 /2020, PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 19.02.2020, ORA 12”
[…]
H O T A R A R E A NR. 11/2020 PRIVIND APROBAREA EXECUTIEI BUGETARE PE TRIMESTRUL IV 2019
[…]
HOTARAREA Nr. 10 /2020 PRIVIND APROBAREA PLANULUI DE ACTIUNI SI LUCRARI DE INTERES LOCAL PENTRU PERSOANELE APTE DE MUNCA DIN FAMILIILE BENEFICIARE DE VENITUL MINIM GARANTAT PENTRU ANUL 2020
[…]
HOTARAREA NR. 9 / 2020 PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 150,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
[…]
HOTARAREA NR. _8___/2020 PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR DIN ANUL 2019 IN ANUL 2020
[…]
HOTARAREA nr. 7 / 2020 PRIVIND ACOPERIREA DEFINITIVA A DEFICITULUI BUGETAR A ANULUI 2019 A SECTIUNII DE DEZVOLTARE DIN EXCEDENTUL BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI LA SFARSITUL ANULUI BUGETAR 2018
[…]
Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
ORGANIGRAMA
Cariere și posturi vacante
RAPORT PRIVIND STAREA ECONOMICA SI SOCIALA SI DE MEDIU A COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
RAPORT
PRIVIND STAREA ECONOMICA SI SOCIALA SI DE MEDIU
A COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2021
Doamnelor,domnilor consilieri,
Dragi colegi,
Conform art. 155, alin. 3, lit. a) din Ordinanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, primarul trebuie să prezinte în primul trimestru al fiecărui an raportul de activitate: – raport ce pune la dispoziția cetățenilor date concrete despre activitatea desfășurată de executivul primăriei , modul cum au fost cheltuiți banii publici, duse la îndeplinit obiectivele propuse în anul anterior și rezolvarea problemelor comunității.
Mi-am propus realizarea multor obiective, în principal legate de creșterea calității vieții oamenilor acestei comunități, cum ar fi : modernizarea drumurilor, modernizarea și extinderea rețelei de iluminat, aductiune apa , investiții în singura școală funcțională din comună, reabilitarea caminelor culturale, etc. Desigur sunt conștient că fondurile bugetului local sunt limitate, astfel că pentru realizarea acestor obiective trebuie atrase fonduri europene. Nu voi neglija nici viața culturală a acestei comunități, să organizez actiunea Sarbatoarea mesterilor populari pentru transmiterea valorilor autentice și tradiționale ale acesteia. Nu voi uita nici pe iubitorii sportului și îmi doresc organizarea diverselor competiții sportive.
Administraţia publică locală în comuna Tomesti se organizează şi funcţionează în temeiul principiilor generale ale administrației publice, respectiv: principiul legalității, egalității, transparenței, proporționalității, al satisfacerii interesului public, al imparțialității, continuității și adaptabilității, precum și al principiilor specifice administrației publice locale, respectiv: principiul descentralizării, al autonomiei locale, principiul consultării cetățenilor în soluționarea problemelor de interes local deosebit, principiul eligibilității autorităților administrației publice locale, principiul cooperării, principiul responsabilității, principiul constrângerii bugetare.
Contabilitatea instituției s-a realizat în conformitate cu Legea bugetului de stat nr. 15/2021 și a Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contabilitatea institutiei asigura informatii ordonatorului de credite cu privire la executia bugetului de venituri şi cheltuieli, rezultatul executiei bugetare, patrimoniul aflat în administrare, rezultatul patrimonial (economic), costul programelor aprobate prin buget, dar şi informatii necesare pentru întocmirea situatiilor financiare.
Institutia conduce contabilitatea în partida dublă cu ajutorul conturilor prevăzute în planul de conturi general aprobat prin OMFP nr. 1917/2005, respectiv Ordinul OMFP 2021/2013.
Bugetul local al comunei Tomesti in anul 2021 se cifreaza
- la venituri in suma de 3.285,24 mii lei ;
- la cheltuieli in suma de 4.790,24 mii lei lei ;
- si un deficit bugetar de 1.505 mii lei lei.
Executia bugetara la 31.12.2021 se cifreaza la :
- la venituri in suma de 2.968,06 mii lei ;
- la cheltuieli in suma de 3.111,71 mii lei lei ;
- si un deficit bugetar de 143,66 mii lei lei.
În cadrul Compartimentului taxe si impozite locale în principal se organizează şi asigură acţiunea de stabilire şi constatare a impozitelor şi taxelor locale, datorate de persoanele fizice și persoanele juridice, se urmăreşte încasarea taxelor şi impozitelor locale , a chiriilor rezultate din contractele de închiriere a clădirilor aparţinând domeniului public sau privat al comunei, a amenzilor si propune, în conditiile legii, modificarea cuantumului impozitelor si taxelor locale, precum si stabilirea de taxe speciale pe timp limitat ce trebuie aprobate de către consiliul local, datorate de persoanele fizice, etc.;
În anul 2021, suma încasată a fost de 193.337 , in procent de 62%
Am considerat ca primǎ prioritate dezvoltarea infrastructurii fǎrǎ de care comunitatea nu se poate dezvolta , deşi este extrem de costisitoare si care creazǎ probleme privind proprietatea terenurilor cetǎţenilor .
In acest sens in anul 2021 în comuna noastră s-au depus doua proiecte pe fonduri guvernamentale respectiv pe ”ANGHEL SALIGNY” care au fost si evaluate intr-o prima faza :
- Modernizare drum in satul Obarsa: ulita “La Lacuri”, comuna Tomesti , judetul Hunedoara” valoare totală a investiției de 1.843.662,41 lei cu TVA, respectiv 1.551.325,75 lei fără TVA, din care C+M 1.375.180,66 cu TVA, respectiv 1.155.614,00 lei fără TVA.
- Alimentare cu apa in satele comunei Tomesti, judetul Hunedoara in valoare totală a investiției de 14.883.752,47 lei cu TVA, respectiv 12.521.781,60 lei fără TVA, din care C+M 10.166.803,59 cu TVA, respectiv 8.543.532,43 lei fără TVA.
S-a finalizat pe Programul FEADR prin AFIR Sub-măsura 19.2 Sprijin pentru implementarea acțiunilor în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală, Măsura 6.3 / 6B DEZVOLTAREA SATELOR „ Construire teren multisport in localitatea Steia, comuna Tomesti, judetul Hunedoara “ in valoare totala de 431.900,84 lei
S-au terminat lucrarile de reparatii la Caminul Cultural Tomesti in valoare de 112.092,52 lei cu TVA.
Au fost executate lucrarile:
- Reparatii ulita la Brusturan L=250m, sat Livada , comuna Tomesti,judetul Hunedoara in valoare de 44.107,25 lei cu tva inclus
- Reparatii rigola ulita Irimie Ioan –Dj 763A L=220m, sat Dobrot , comuna Tomesti,judetul Hunedoara în valoare de 19.976,87 lei cu tva inclus
- Reparare rigola si zid sprijin ulita Spoiala-Voicu Lidia, sat Obarsa, comuna Tomesti, judetul Hunedoara
- Ulita peste vale Herbeiu Tanasie L=200m,comuna Tomesti,judetul Hunedoara
- Reparatii curente la Scoala primara cu clasele I-IV sat Tomesti, comuna Tomesti în valoare de 29.387,77 lei
- Reparatii drum vicinal Dealul Halmagiului , in sat Tomesti, comuna Tomesti,judetul Hunedoara în valoare de 9.252,35 lei cu tva inclus<
- Reparatii drum vicinal sat Obarsa –Dj 763A –Mates Colonie, in sat Obarsa,comuna Tomesti, judetul Hunedoara în valoare de 18.232,56 lei cu tva inclus
- Reparatii drum vicinal sat Dobrot-poz. Indries Iulian-Dumbrava,comuna Tomesti, judetul Hunedoara, în valoare de 48.982,67 lei cu tva inclus
- Reparatii drum vicinal sat Obarsa –Podeu, in sat Obarsa, comuna Tomesti, judetul Hunedoara în valoare de 42.542,64 lei cu tva inclus
- Reparatii drum vicinal sat Obarsa( la Dilma), in sat Obarsa, comuna Tomesti, judetul Hunedoara, în valoare de 39.442,58 lei cu tva inclus
- Reparatii ulite sat Livada, comuna Tomesti,judetul Hunedoara în valoare de 148.223,31 lei cu tva inclus
- Reparatii drum vicinal sat Dobrot-poz.Horga Sabin-La Ocoale, L=450, l=3m, comuna Tomesti, judetul Hunedoaraîn valoare de 27.423,06 lei cu tva inclus .
S-a intocmit si aprobat documentatia faza DALI precum si indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investitii: “Modernizare drumuri de interes local si construire zid de sprijin pe valea Obarsa, comuna Tomesti, judetul Hunedoara “ în valoare de 561.894,49 lei cu TVA inclus din care C+M 425.788,10 lei fara TVA si 506.687,84 lei cu TVA, la care urmeaza sa inceapa lucrarile .
Invatamantul a reprezentat o prioritate fiind obtinute fonduri de la Guvernul Romaniei pentru salarizarea personalului didactic , bursele elevilor cat si pentru unele cadouri elevilor scolari.S-a redeschis gradinita cu program normal in satul Tomesti, unde frecventeaza un numar de 11 prescolari.
Numărul elevilor care frecventează unitatea de învățămînt în acest an școlar este de 9.
În decursul anului 2021 au fost asigurate lemne de foc pentru această instituție și s-a asigurat transportul elevilor din satele comunei cu microbuzul școlar.
Pentru iluminatul public la nivelul comunei s-a platit o suma medie lunara de 2.500 lei , la care se adauga 55.000 rata anuala pentru modernizarea iluminatului public in comuna .
Comuna Tomesti este membră a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Sistem Integrat de Gestionare a Deseurilor județul Hunedoara”, făcând parte din Zona de colectare 1 Brad, Contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare fiind atribuit Asocierii BRAI CATA S.R.L. – TED TRANS 2002 S.R.L., deponeul fiind asigurat de C.M.I.D. Bârcea Mare. Săptămânal Primăria Comunei Tomesti a realizat acțiuni de strângere a deșeurilor de diferite tipuri, de pe principalele artere de circulație și de pe terenuri aparținând domeniului public al comunei.
În decursul anului 2021 a avut loc o acțiune de decolmatare și igienizare a unei porțiuni a Pârâului Obarsa , în localitatea Steia, Tomesti, Leaut realizată de administratia Bazinala de Apa Crisuri Oradea, pentru evitarea producerii de inundații. Aceste lucrări vor fi continuate și în anii 2022.
Confortul rural și bunăstarea socială sunt obiective care trebuie avute permanent în vedere. Cetățenii au dreptul la protecție socială, iar acest drept este garantat atât de lege, cât și de umanitatea fiecăruia dinte noi.
Prin demersurile făcute în calitate de autoritate tutelară, se dorește atenuarea diferitelor elemente negative ce afectează comunitatea noastră.
Compartimentul de Asistență Socială al Primariei comunei Tomesti, a efectuat în anul 2021, un număr de 85 anchete sociale și a pus în aplicare prevederile Legii nr. 277/2010 pentru susținerea familiei, S-au întocmit 4 dosare de acordare a drepturilor prevăzute de O.U.G. nr.111/2010 (indemnizație de creştere a copilului), 4 dosare stimulent inserție.
La finele anului 2021 au fost în plată un număr de 12 dosare de acordare ajutor social pentru care s-a achitat suma de 22.164 lei și 28 dosare pentru ajutor de încălzire pentru care s-a achitat suma de 31.600 lei .
La finele anului 2021 au existat 3 persoane care să presteze muncă în folosul comunității, conform Legii nr. 416/2001, cu modificările și completările ulterioare.
La data de 31.12.2021 au fost angajați un număr de 6 asistenți personali ai persoanelor adulte cu handicap grav, iar numărul indemnizațiilor persoanelor cu handicap grav a fost in numar de 12, pentru care in anul 2021 s-a achitat suma de 413.799 lei.
Au fost distribuite produse alimentare și produse de igienă în cadrul P.O.A.D. 2018-2020. Numărul beneficiarilor au fost de 42 persoane eligibile.
Comisia locala pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor a analizat un numar 62 cereri depuse de catre cetatenii comunei Tomesti in baza Legii 231/2018 , au fost intocmite un numar de 62 dosare , care au fost inaintate catre Comisia Judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor , pentru care s-au eliberat tot atatea titluri de proprietate.
Lipsa locurilor de munca a creat un impact negativ din punct de vedere social, unii tineri neavand unde să lucreze isi aleg solutia de a lucra in străinătate , situatie generalizată la nivel national .
Una dintre oportunitatile comunei este dezvoltarea durabila prin valorificarea potentialului local , cum ar fi agricultura ecologica , turismul si agroturismul .
Din pacate aceste oportunităţi nu au putut fi valorificate in totalitate, exista unii fermieri care au depus proiecte si urmeaza sa implementeze proiecte cum ar fi :procesarea produselor locale precum si cresterea animalelor.
Aceste realizari importante ale anului 2021 au făcut obiectul unui program amplu pe care mi l-am propus pentru reabilitarea zonei si îmbunatatirea vietii locuitorilor comunei , acestea fiind posibile printr-o buna colaborare cu Consiliul local, al Institutiei Prefectului judetului Hunedoara si contributia personalului Primariei .
Sper ca anul 2022, deşi nu prea uşor datorita dificultatilor create de criza economica, sa putem continua proiectele incepute si a putem promova altele noi pe care le-am propus in Strategia de dezvoltare economica a comunei pentru anii 2021-2024 .
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
TOMESTI 31.03.2022
HOTARAREA NR 57/2022 PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTARAREA NR 57/2022
PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara ;
Având in vedere adresa HDG_STZ 16716 /26.08.2022 transmisa de catre Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Hunedoara, prin care ne face cunoscut faptul ca se majoreaza bugetul local în trimestrul III cu suma de 106 mii lei cu sume din trimestrul IV la partea de venituri cod indicator 11.02.02, reprezentand finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav precum sau indemnizatiilor lunare pentru persoanele cu handicap grav
Tinand cont de Proiectul de hotărâre nr. 54 din 26.08.2022 privind rectificarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2021 inițiat de primarul comunei Tomesti;
Analizand Referatul de aprobare nr.3/ 58 din 26.08.2022 al Primarului comunei Tomesti din care rezultă necesitatea rectificării bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2022
In baza raportului compartimentului de resort nr. 4/58 din 26.08.2022 precum si in baza avizului favorabil al comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert din cadrul Consiliului local nr. 5/60 din 30.08.2022
In temeiul Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021, precum si art 88, art 129 alin.2 lit b, alin.4 lit.a si art 139 alin 3 lit a din OUG nr. 57/2019-Partea a III-a privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare :
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se rectifică bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2022 prin majorarea în trimestrul III cu suma de 106 mii lei la partea de venituri şi cheltuieli prin diminuarea cu aceeasi suma din trimestrul IV conform anexei 1, care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.2. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică:
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti ;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier;
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Banciu Liorean-Gheorghe
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
Tomesti 31.08.2022
Notă: Numar consilieri prezenti __7_____din totalul de 8 consilieri aflati in functie ( lipseste dl. consilier Leucian Sorin-Adrian).
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit _cc_) ( voturi necesare _5__)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: __7_ voturi „pentru” ; __-_voturi „împotrivă”, ___abţineri .
HOTĂRÂREA NR. 56/2022 PRIVIND APROBAREA ACHIZITIONARII UNOR SERVICII JURIDICE DE CONSULTANTA, ASISTENTA JURIDICA SI DE REPREZENTARE A COMUNEI TOMESTI IN RECURS DOSAR NR. 2140/195/2019
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR. 56/2022
PRIVIND APROBAREA ACHIZITIONARII UNOR SERVICII JURIDICE
DE CONSULTANTA, ASISTENTA JURIDICA SI DE REPREZENTARE A
COMUNEI TOMESTI IN RECURS DOSAR NR. 2140/195/2019
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Tinand cont de proiectul de hotarare nr. 53/25.08.2022 , initiat de primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel cu privire la aprobarea achizitionarii unor servicii juridice de consultanta, asistenta juridica si de reprezentare a comunei Tomesti , , in recurs dosar nr. 2140/195/2019,
Avand in vedere referatul de aprobare prezentat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel nr. 3/57 din 25.08.2022 cu privire la necesitatea achizitionarii unor servicii juridice de consultanta, asistenta juridica si de reprezentare a comunei Tomesti , in recurs dosar nr. 2140/195/2019, aflat pe rolul Curtii de Apel Alba-Iulia , avand ca obiect rectificare funciara , in contradictoriu cu Regia Nationala a Padurilor Romsilva –Directia Silvica Hunedoara ;
In baza Raportului secretarului general al uat Tomesti nr. 4/57 din 25.08.2022 din cadrul Primariei comunei Tomesti precum si avizul favorabil al comisiei de specialitate pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor nr. 5/59 din 30.08.2022,
Tinand cont de faptul ca ca in organigrama Primariei comunei Tomesti nu este prevazut compartiment juridic care sa reprezinte interesele institutiei in justitie ;
In baza prevederilor art. 1, alin. (2), lit. b) din OUG nr. 26/2012 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative, modificata si completata;
Referitor la prevederile art. 29 din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
In temeiul art. 139, alin. (1),art.196, alin.(1) lit.a, art. 197, alin. (1), (2) si (4) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ;
HOTARASTE:
Art. 1. (1) Se aproba achizitionarea de servicii juridice de consultanta, de asistenta si/sau reprezentare a comunei Tomesti in recurs dosar nr. 2140/195/2019 aflat pe rolul Curtii de Apel Alba-Iulia , avand ca obiect rectificare funciara, in contradictoriu cu Regia Nationala a Padurilor Romsilva –Directia Silvica Hunedoara, in suma de 2.000 lei.
(2) Serviciile juridice constau in consultanta, asistenta si reprezentare in fata instantei de judecata, exercitarea tuturor cailor de atac.
Art. 2. Se imputerniceste primarul comunei Tomesti sa incheie si sa semneze contractul de prestari servicii juridice in conformitate cu prevederile legale.
Art. 3. Prezenta hotărâre poate fi atacată, conform procedurii şi termenelor prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. –Prezenta hotărâre se comunică:
– Instituţiei Prefectului – Judeţul Hunedoara;
– Primarului Comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane ;
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
CONTRASEMNEAZA,
Banciu Liorean-Gheorghe
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
TOMESTI, 31.08.2022
Notă: Numar consilieri prezenti ___7___ din totalul de 8 consilieri aflati in functie (lipseste dl. consilier Leucian Sorin-Adrian) .
Cvorumul necesar pentru adoptare majoritate absoluta art 5 lit cc) ( voturi necesare 5)
Prezenta hotărâre s-a adoptat prin vot deschis, cvorumul fiind de: _7_voturi „pentru” __-_voturi „împotrivă”, _-_abţineri .