PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI

Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei 

Regulamente 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Comută conținut
1) Primarul indeplineste urmatoarele atributii principale:
  1. asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
  2. asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
  3. poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
  4. prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
  5. intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
  6. exercita functia de ordonator principal de credite,
  7. verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
  8. ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
  9. asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
  10. indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
  11. ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
  12. controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
  13. ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
  14. ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare  consiliului  local,   asigura respectarea prevederilor planului  urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
  15. asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
  16. asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
  17. exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
  18. conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
  19. indeplineste functia de ofiter de stare civila,
  20. emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
  21. propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
  22. numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor     administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
  23. raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
  24. organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.

2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.

Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.

II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.

Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).

(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.

(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.

Conducerea primăriei

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

GIURGIU Sanda Pompilia
Secretarul General al
Unității Administrativ Teritoriale

Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI

Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI

ORGANIGRAMA

Achiziții publice, Implementare proiecte, Investiții

INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice
INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice

Contabilitate și Resurse Umane

VĂLEAN Gabriela Elena - referent contabil

Taxe și Impozite locale

BORZA Dorel – referent superior
BORZA Dorel – referent superior

Compartimentul Agricol

JURJ Lucica Marinela
JURJ Lucica Marinela – consilier superior

Compartimentul Asistență socială

CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior
CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior

Cabinetul primarului

PAUL Cristian Dumitru – Consilierul personal al Primarului

Compartimentul Deservire

LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat
LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat

Compartimentul Deservire

ONCU Rodica – guard
ONCU Rodica – guard

Cariere și posturi vacante

PROIECT DE HOTARARE NR. 52 /13.10.2023 PRIVIND APROBAREA ÎNCHEIERII UNUI PROTOCOL DE COLABORARE PENTRU REALIZAREA LUCRĂRILOR DE DECOLMATARE PE CURSUL DE APĂ – VALEA OBARSEI, PE TERITORIUL SATULUI TOMESTI, DE PE TERITORIUL COMUNEI TOMESTI, JUDEŢUL HUNEDOARA

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 52 /13.10.2023
PRIVIND APROBAREA ÎNCHEIERII UNUI PROTOCOL DE COLABORARE PENTRU REALIZAREA LUCRĂRILOR DE DECOLMATARE PE CURSUL DE APĂ – VALEA OBARSEI, PE TERITORIUL SATULUI TOMESTI, DE PE TERITORIUL COMUNEI TOMESTI, JUDEŢUL HUNEDOARA

Consiliul local al comunei, judetul Hunedoara

Tinand cont de adresa cetatenilor satului Tomesti, inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 725 din 05.07.2023 , si transmisa catre ABA Oradea , prin care solicitau decolmatarea Vaii Obarsa in dreptul proprietatilor lor, deoarece cursul a fost deviat si totodata a rupt din maluri ;

In urma analizarii raspunsului primit de la ABA Oradea in care se preciza ca in trimestrul III in planul tehnic aferent formatiei de lucru Brad, sunt cuprinse lucrari de decolmatare si recalibrare a cursului de apa Valea Obarsa, lucrari ce se vor efectua in parteneriat cu Primaria comunei Tomesti.

Având în vedere referatul de aprobare al d-lui Primar Vasiu Adrian –Viorel inregistrat sub nr. 3/57 din 13.10.2023 si referatul compartimentului de specialitate nr.4/57 din 13.10.2023.

În conformitate cu prevederile art. 8 lit. „k” si ale art.. 12 alin. (l) si alin. (2) lit. „d” din Ordonanta Guvernului nr.21/2002 privind gospodărirea localitaţilor urbane şi rurale, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 2 lit. „a” şi lit. „b”, art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (2) şi ale art. 19 alin. (I) din Legea Apelor nr. 107/1996,cu modificarile si copletarile ulterioare , precum şi ale art. 5 pct. I, pct 2. pct. 3 si pct. 10, art. 8 alin, (1) pct. 1, pct. 3, pct. 7 si pct. 32 şi ale art. 8 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1176/2005 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale Apele Române.

În temeiul art.129 alin.7 lit.s şi art.139 alin.1 , art.196 alin.1 lit.a din OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ ,cu modificarile si completarile ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată,

HOTĂRĂŞTE

Art.1. Aprobă protocolul de colaborare pentru realizarea lucrărilor de decolmatare şi amenajare pe cursul de apă – Valea Obarsei,pe teritoriul satului Tomesti de pe teritoriul comunei Tomesti,judeţul Hunedoara, încheiat între comuna Tomesti, prin Primar, Vasiu Adrian-Viorel şi Administraţia Bazinală de Apă Crişuri Oradea, confonn Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se împuterniceşte Primarul comunei Tomesti, Vasiu Adrian-Viorel,să semneze protocolul aprobat la art.1.
Art.3. Prezenta hotărâre se poate contesta potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Prezenta hotarare va fi adusa la cunostinta publica prin afisare si va fi comunicata
– Institutiei Prefectului judetului Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti
-Administraţiei Bazinale de Apă Crişuri Oradea .

INITIATOR
Vasiu Adrian-Viorel

AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


R O M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
NR. 3/57 din 13.10.2023

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA ÎNCHEIERII UNUI PROTOCOL DE COLABORARE PENTRU REALIZAREA LUCRĂRILOR DE DECOLMATARE PE CURSUL DE APĂ – VALEA OBARSEI, PE TERITORIUL SATULUI TOMESTI, DE PE TERITORIUL COMUNEI TOMESTI, JUDEŢUL HUNEDOARA

Având în vedere faptul că în ultima perioada au fost foarte multe ploi ceea ce a dus la colmatarea mai multor cursuri de apă, cea mai gravă situaţie fiind cea de pe cursul de apă Valea Obarsei, consider că proiectul de hotărâre iniţiat ,vine în susţinerea unei situaţii care trebuie rezolvată.

In anul 2021 si 2022 s-a reusit decolmatarea malurilor raului Valea Obarsei pe teritoriul satelor Steia, Tomesti si Tiulesti, iar anul acesta propun decolmatarea vaii in satul Tomesti, ca urmare a adresei cetatenilor carora le-au fost afectate proprietatile: Bulz Marin , Bulz Ioan.

Tinand cont de adresa cetatenilor satului Tomesti, inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 725 din 05.07.2023 , si transmisa catre ABA Oradea , prin care solicitau decolmatarea Vaii Obarsa in dreptul proprietatilor lor, deoarece cursul a fost deviat si totodata a rupt din maluri .

In urma analizarii raspunsului primit de la ABA Oradea in care se preciza ca in trimestrul III in planul tehnic aferent formatiei de lucru Brad, sunt cuprinse lucrari de decolmatare si recalibrare a cursului de apa Valea Obarsa, lucrari ce se vor efectua in parteneriat cu Primaria comunei Tomesti.

Din punct de vedere legal,proiectul de hotărâre,se întemeiază pe prevederile art. 8 lit. „k” si ale art.. 12 alin. (l) si alin. (2) lit. „d” din O.G. nr.21/2002 privind gospodărirea localitaţilor urbane şi rurale,cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 2 lit. „a” şi lit. „b”, art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (2) şi ale art. 19 alin. (I) din Legea Apelor nr. 107/1996,cu modificarile si completarile , precum şi ale art. 5 pct. I, pct 2. pct. 3 si pct. 10, art. 8 alin, (1) pct. 1, pct. 3, pct. 7 si pct. 32 şi ale art. 8 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1176/2005 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale Apele Române.

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R I A
Nr. 4/57 din 13.10.2023

RAPORT AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA ÎNCHEIERII UNUI PROTOCOL DE COLABORARE PENTRU REALIZAREA LUCRĂRILOR DE DECOLMATARE PE CURSUL DE APĂ – VALEA OBARSEI, PE TERITORIUL SATULUI TOMESTI,
DE PE TERITORIUL COMUNEI TOMESTI, JUDEŢUL HUNEDOARA

Tinand cont de adresa cetatenilor satului Tomesti, inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 725 din 05.07.2023 , si transmisa catre ABA Oradea , prin care solicitau decolmatarea Vaii Obarsa in dreptul proprietatilor lor, deoarece cursul a fost deviat si totodata a rupt din maluri ;

In urma analizarii raspunsului primit de la ABA Oradea in care se preciza ca in trimestrul III in planul tehnic aferent formatiei de lucru Brad, sunt cuprinse lucrari de decolmatare si recalibrare a cursului de apa Valea Obarsa, lucrari ce se vor efectua in parteneriat cu Primaria comunei Tomesti.

Din punct de vedere legal, proiectul de hotărâre,se întemeiază pe prevederile art. 8 lit. „k” si ale art.. 12 alin. (l) si alin. (2) lit. „d” din O.G. nr.21/2002 privind gospodărirea localitaţilor urbane şi rurale,cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 2 lit. „a” şi lit. „b”, art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (2) şi ale art. 19 alin. (I) din Legea Apelor nr. 107/1996,cu modificarile si completarile , precum şi ale art. 5 pct. I, pct 2. pct. 3 si pct. 10, art. 8 alin, (1) pct. 1, pct. 3, pct. 7 si pct. 32 şi ale art. 8 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1176/2005 privind aprobarea Statutului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale Apele Române.

SEV SERVICIU VOLUNTAR SITUATII DE URGENTA
Borza Dorel

PROIECT DE HOTARARE NR. 51/13.10.2023 PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 51/13.10.2023
PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023

CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA

Având în vedere adresa nr.HDG-STZ 20079/13.10.2023 transmisa de catre Administratia Judeteana a Finantelor Publice Hunedoara,Activitatea de Trezorerie si contabilitate publica, Serviciul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale prin care ni se comunica ca la sursa A, cod indicator 04.01.00. “Cote defalcate din impozitul pe venit” , a fost incasata suma de 132.145,02 lei fata de planul anual repartizat pe anul 2023, de 107 mii lei;
Tinand cont de Referatul Scolii Primare Tomesti cu nr.157/09.10.2023 si inregistrat la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 1049 din 09.10.2023 in care solicita rectificarea bugetului scolii primare prin virari de credite in cadrul aceluiasi capitol;
Având în vedere Referatul de aprobare nr.3/ 56 din 13.10.2023 al Primarului comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel , din care rezultă necesitatea rectificării bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2023
In baza art.49 alin.4 , alin.7 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, art.6 alin.9 din Legea nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, art. 7 alin.13 din Legea nr 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, precum,
In temeiul art 88, art 129 alin.2 lit b, alin.4 lit.a ,art 139 alin 3 lit a , art.196, alin.1 lit.a din OUG nr. 57/2019-Partea a III-a privind Codul Administrativ ,cu modificariile si completarile ulterioare

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1. Se rectifică bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2023 conform anexei 1, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. Cu ducerera la indeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se imputernicește primarul comunei Tomesti, prin compartimentul contabilitate si resurse umane ..
Art.6. Prezenta hotărâre poate fi atacată la instanța de contencios adminitrativ în condițiile Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică:
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei tTomesti ;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier;

INITIATOR ,
AVIZAT,
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/56 din 13.10.2023

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL PE ANUL 2023

Tinand cont de adresa nr.HDG-STZ 20079/13.10.2023 transmisa de catre Administratia Judeteana a Finantelor Publice Hunedoara,Activitatea de Trezorerie si contabilitate publica, Serviciul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale prin care ni se comunica ca la sursa A, cod indicator 04.01.00. “Cote defalcate din impozitul pe venit” , a fost incasata suma de 132.145,02 lei fata de planul anual repartizat pe anul 2023, de 107 mii lei;
Analizand Referatul Scolii Primare Tomesti cu nr.157/09.10.2023 si inregistrat la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 1049 din 09.10.2023 in care solicita rectificarea bugetului scolii primare prin virari de credite in cadrul aceluiasi capitol;

Modificările aduse bugetului local al Comunei Tomești sunt:

VENITURI se majorează in trimestrul IV cu suma de + 25,15 mii lei
Cod indicator 04.01.00 Cote defalcate din impozitul pe venit + 25.15 mii lei

CHELTUIELI se majorează in trimestrul IV cu suma de + 25,15 mii lei
51.02.20.01.03 Incalzit,iluminat si forta motrica + 2.00 mii lei
51.02.20.19 Contributii ale administratiei publice locale la
realizarea unor lucrari si servicii de interes public
local, in baza unor conventii sau contracte de asociere + 23.15 mii lei

CHELTUIELI:
CAP. 65.02.20 Bunuri si servicii 2,88 mii lei

20.01.02 Materiale de curatenie – 0.20 mii lei
20.01.03 Incalzit,,iluminat si forta motrica – 0.28 mii lei
20.01.06 Piese de schimb – 2.40 mii lei
20.06.01 Deplasari + 0.28 mii lei
20.30.30 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii + 2.60 mii lei

Modificarile mai sus prezentate se regasesc si în anexa 1 la hotarare.

In temeiul art.82 alin.1, din Legea privind finanţele publice locale nr. 273/2006, art.6 alin.9 din Legea nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, am iniţiat un proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2023, pe care il supun Consiliului Local spre aprobare in vederea emiterii unei hotărâri in acest sens.

Mentionez ca Bugetul local se cifreaza la suma de 4.495,7 mii lei la venituri si 5.135,89 mii lei la cheltuieli, motiv pentru care solicit aprobarea proiectului de hotarare in forma propusa .

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/ 56 DIN 13.10.2023

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND RECTIFICAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2023

Având în vedere adresa nr.HDG-STZ 20079/13.10.2023 a Agenteia Nationale de Administrare Fiscala, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Hunedoara,Activitatea de Trezorerie si contabilitate publica, Serviciul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale prin care ni se comunica ca la sursa A, cod indicator 04.01.00. “Cote defalcate din impozitul pe venit” , a fost incasata suma de 132.145,02 lei fata de planul anual repartizat pe anul 2023 de 107 mii lei.

In conformitate cu prevederile art.6 alin.9 din Legea nr.368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, propun rectificarea bugetul local al comunei Tomesti dupa cum urmeaza:

VENITURI
04.01.00 Cote defalcate din impozitul pe venit – 25.15 mii lei

CHELTUIELI
51.02.20.01.03 Incalzit,iluminat si forta motrica – 2.00 mii lei
51.02.20.19 Contributii ale administratiei publice locale la
realizarea unor lucrari si servicii de interes public
local ,in baza unor conventii sau contracte de asociere – 23.15 mii lei

Tinand cont de referatul Scolii Primare Tomesti cu nr.157/09.10.2023 si inregistrat la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 1049 din propun rectificare prin virari de credite in cadrul aceluiasi capitol

CHELTUIELI:
CAP. 65.02.20 Bunuri si servicii 2,88 mii lei

20.01.02 Materiale de curatenie – 0.20 mii lei
20.01.03 Incalzit, iluminat si forta motrica – 0.28 mii lei
20.01.06 Piese de schimb – 2.40 mii lei
20.06.01 Deplasari + 0.28 mii lei
20.30.30 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii + 2.60 mii lei

Pentru aceste considerente , propun Consiliului local Tomesti sa analizeze si sa adopte proiectul de hotarare ca fiind oportun , legal si temeinic.

INTOCMIT,
REFERENT CONTABIL
Valean Gabriela

PROCES-VERBAL, şedinţa ordinara a Consiliului local din 28.09.2023

RO M Â N I A
JUDEŢUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI

PROCES-VERBAL

Incheiat astazi 28.09.2023 în şedinţa ordinara a Consiliului local al comunei Tomesti.

Şedinţa ordinară, a fost convocată prin Dispoziţia primarului comunei nr. 67 din 20.09.2023 în conformitate cu prevederile art. 133 alin. 1 și art. 134 alin.1 lit. a , alin. 3 lit. a, art.135, art. 154 alin. 1, art. 155 alin. 1 lit. b și e, alin. 3 lit. b și art. 196 alin. 1 lit. b din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ .

Dispoziţia a fost adusă la cunoştinţa locuitorilor comunei Tomesti prin afişare la sediul Primăriei comunei Tomesti , precum şi la panourile de afişaj din comuna Tomesti .

Consilierilor li s-au înmânat invitaţiile în data de 20.09.2023 conform tabelului existent la dosar, care a fost semnat de fiecare în parte la primirea invitaţiei.

Şedinţa este publică şi se desfăşoară la Primăria comunei TOMESTI .

D-na secretar general,Giurgiu Sanda, declară deschise lucrările şedinţei informând consilierii că, din cei 9 consilieri în funcţie , sunt prezenţi 9, sedinta fiind legal constituita si informează consilierii că la şedinţă participa dl. VASIU ADRIAN VIOREL -primarul comunei, functionarii publici angajati ai Primariei comunei .

Totodată, doamna Giurgiu Sanda, secretar general al comunei Tomesti reaminteşte consilierilor locali prezenţi, prevederile art. 228 din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ şi anume :

„(1) Alesul local aflat in conflict de interese in conditiile prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, are obligatia sa se abtina de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la incheierea sau participarea la incheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:
a) sot, sotie sau rude ori afini pana la gradul al II-lea inclusiv;
b) orice persoana fizica sau juridica fata de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligatii;
c) o societate la care detine calitatea de asociat unic ori functia de administrator sau de la care obtine venituri;
d) o alta autoritate din care face parte;
e) orice persoana fizica sau juridica, alta decat autoritatea din care face parte, care a facut o plata catre acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociatie sau fundatie din care face parte;
(2) In exercitarea functiei, consilierul local sau consilierul judetean aflat in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) are obligatia sa anunte la inceputul sedintei consiliului local, respectiv a consiliului judetean interesul personal pe care il are la adoptarea hotararii respective, anunt care se consemneaza in mod obligatoriu in procesul-verbal al sedintei.
(3) Ulterior anuntarii interesului personal, consilierul local sau judetean nu mai este luat in calcul pentru cvorumul necesar adoptarii hotararii consiliului cu privire la care acesta si-a anuntat interesul si nu are drept de vot la adoptarea acestei hotarari.
(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice incheiate cu incalcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absoluta in conditiile Legii nr. 176/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Fapta alesilor locali de a incalca prevederile alin. (1) si legislatia in materie privind conflictul de interese constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza cu diminuarea indemnizatiei cu 10% pe o perioada de maximum 6 luni.”

Înainte de a intra în ordinea de zi, d-na secretar general Giurgiu Sanda, in conformitate cu prevederile art. 138 alin. 15 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, consultă consilierii dacă au luat cunoştiinţă de conţinutul procesului-verbal de la şedinţa anterioară .

Luând la cunoştiinţă şi nefiind obiecţiuni sau observaţii, supune votului deschis al consilierilor procesul-verbal, fiind aprobat cu 9 voturi „pentru”.

În continuare , d-na Giurgiu Sanda, secretarul general al comunei, da cuvantul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL sa prezinte ordinea de zi
Dl. primar, prezintă următoarea

ORDINE DE ZI :

1. Proiect de hotarare nr. 46 / 5.09. 2023 privind desemnarea unui reprezentant al consiliului
local Tomesti in Consiliul de Administratie al Scolii Primare Tomesti pentru anul scolar 2023-2024 Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiect de hotărâre nr. 47/05.09.2023 privind alegerea preşedintelui de şedinţă
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiect de hotarare nr.48 /18.09.2023 privind aprobarea modificării Statutului și a Actului Constitutiv al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ,,SISTEMUL INTEGRAT DE GESTIONARE A DEȘEURILOR JUDETUL HUNEDOARA”
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiect de hotărâre nr. 49/18.09.2023 privind aprobarea listei consumatorilor –persoane fizice care au domiciliul stabil și locuiesc efectiv în comuna Tomesti și care beneficiază de reducerea cu 50% a preţului final al energiei electrice
Initiat de primarul comunei Tomesti
5. Proiect de hotărâre nr. 50/18.09.2023 privind trecerea unei suprafete de teren din proprietatea statului in proprietate particulara .
Initiat de primarul comunei Tomesti

Nefiind alte propuneri, care să îndeplinească condiţiile cerute de lege, pentru a putea fi înscrise pe ordinea de zi, supune votului deschis al consilierilor ordinea de zi, fiind aprobată cu 9 voturi „ pentru” .

X X

X

Continuând lucrările şedinţei ,

La pct. 1 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc, fiind urmat de dezbateri .
D-nul consilier local BORZA TRAIAN, presedintele comisiei, citeste raportul Comisiei de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat
D-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
D-nul consilier BORZA TRAIAN propune in Consiliul de Administratie al Scolii Primare Tomesti pe dl. consilier SUBA CIPRIAN-MARIAN.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru”, 1 „abtinere” dl. consilier Suba Ciprian-Marian, fiind adoptată hotărârea nr.49.

La pct. 2 , din ordinea de zi, se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc, fiind urmat de dezbateri .
D-nul consilier local TAMAS OCTAVIAN-TIBERIU, presedintele comisiei, dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat .
D-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
D-nul consilier TAMAS OCTAVIAN-TIBERIU propune ca presedinte de sedinta pe dl. Leucian Sorin-Adrian
Nefiind alti înscrişi la cuvânt,d-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 8 voturi „pentru” , 1 „abtineri” (d-nul consilier Leucian Sorin-Adrian), fiind adoptată hotărârea nr.50.

La pct. 3, din ordinea de zi se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc, fiind urmat de dezbateri.
D-nul consilier local BORZA DAN, presedintele comisiei, citeste raportul Comisiei de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat .
D-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat
D-nul consilier LEUCIAN SORIN-ADRIAN intreaba daca se achita salubritatea pe trimestrul doi.
D-nul primar VASIU ADRIAN VIOREL arata ca in fiecare zi, cetatenii comunei vin si achita taxa de salubrizare.In mare masura s-a achitat la zi.
Nefiind alti înscrişi la cuvânt, d-nul. consilier FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind votat cu 9 voturi „pentru” , fiind adoptată hotărârea nr.51 .

La pct. 4 ,din ordinea de zi , se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc, fiind urmat de dezbateri .
D-nul consilier local BORZA TRAIAN, presedintele comisiei, citeste raportul Comisiei de specialitate pentru invatamant, sanatate, cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat
D-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Nefiind înscrişi la cuvânt, d-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedintele de şedinţă, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 9 voturi „pentru”, fiind adoptată hotărârea nr.52.

La pct.5 , din ordinea de zi, se dă cuvântul d-lui primar VASIU ADRIAN VIOREL pentru a prezenta referatul de aprobare la proiectul de hotărâre şi celălalte materiale ce-l însoţesc, fiind urmat de dezbateri .
D-nul consilier local TAMAS OCTAVIAN-TIBERIU, presedintele comisiei, dă citire raportului Comisiei pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor care dă aviz favorabil proiectului de hotărâre iniţiat .
D-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedinte de şedinţă menţionează că proiectul de hotărâre este însoţit şi de raportul Compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Tomesti si întreabă dacă sunt propuneri pe marginea proiectului de hotărâre prezentat.
Nefiind înscrişi la cuvânt, d-nul. consilier local FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, supune votului deschis al consilierilor proiectul de hotărâre, începând cu titlul hotărârii, urmând cu fiecare art. în parte, fiind aprobat cu 9 voturi „pentru” , fiind adoptată hotărârea nr.53 .

Epuizându-se problemele de pe ordinea de zi d-nul FAUR ADRIAN-CONSTANTIN, preşedintele de şedinţă, declară închise lucrările şedinţei, mulţumind consilierilor pentru participare, după care urmeaza probleme diverse.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
FAUR ADRIAN-CONSTANTIN

SECRETAR GENERAL,
GIURGIU SANDA

Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici din cadrul Primăriei comunei Tomești

Veniturile salariale ale funcționarilor din cadrul aparatului de specialitatea al primarului și din subordinea Consiliului Local