PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
VASIU Adrian Viorel
PRIMARUL COMUNEI
CV Primar
SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI
CV Viceprimar
Raport de activitate
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
PROIECT DE HOTARARE NR.8 /03.01.2024 PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 1.000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
[…] Continuare
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024 PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
[…] Continuare
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ÎNSUȘIREA ACTULUI ADIȚIONAL NR. 2 LA DOCUMENTUL DE POZIȚIE PRIVIND MODUL DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI „SISTEM INTEGRAT DE MANAGEMENT AL DEȘEURILOR ÎN JUDEȚUL HUNEDOARA”
[…]
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ÎNSUȘIREA ACTULUI ADIȚIONAL NR. 1 LA CONTRACTUL DE PRESTARE A SERVICIULUI DE SALUBRIZARE ÎN ZONA DE COLECTARE 1 BRAD, JUDEȚUL HUNEDOARA NR. 11/11.01.2023, PRECUM ȘI MANDATAREA PREȘEDINTELUI SĂ SEMNEZE ACTUL ADIȚIONAL
[…]
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ACTUALIZAREA PLANULUI DE ANALIZA SI ACOPERIRE A RISCURILOR (PAAR) IN COMUNA TOMESTI PE ANUL 2023
[…]
ANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE nr. 23/01.03.2023 PRIVIND APROBAREA NUMARULUI DE BURSE SCOLARE SI CUANTUMUL ACESTORA PENTRU SEMESTRUL II AL ANULUI SCOLAR 2022-2023
[…]
ANUNT Dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A CAPELEI MORTUARE DIN LOCALITATEA TOMESTI, PROPRIETATE PUBLICĂ A UAT TOMESTI
[…]
DEZBATERE PUBLICĂ: PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2024
[…]
ANUNȚ Dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE NR.19/28.02.2023, PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU
[…]
Proces-Verbal de ședință a Consiliului Local din 16. feb. 2023
ContinuareAparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
ORGANIGRAMA
Cariere și posturi vacante
PROIECT DE HOTARARE nr. 9/03.01.2024 PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 9/03.01.2024
PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR
DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Având in vedere :
– Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr.3/9 din 03.01.2024 prin care se propune aprobarea utilizarii excedentului bugetar din anul 2023 in anul 2024;
In temeiul prevederilor art.58, alin.1 lit.b din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale,cu modificarile si completarile , ale art.129 alin.4 lit.”a”, alin.7 lit.s si art.139, alin.3 lit.i , art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ , actualizata ,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se aproba utilizarea excedentului bugetar din anul 2023 in anul 2024 in suma de 825,99 mii lei in cadrul sectiunii de dezvoltare, urmand ca acesta sa fie utilizat,in cursul anului 2024 astfel :
CAP. 70.05.01 ALIMENTARE CU APA
Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei
CAP. 70.06 ILUMINAT PUBLIC.
Art. 71.01.30 – alte active fixe(inclusiv reparatii capitale) – 55 mii lei
CAP. 51.01.03 AUTORITATI EXECUTIVE
Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila – 50 mii lei
CAP. 70.02.50 ALTE SERVICII IN DOMENIUL LOCUINTELOR
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)- 100 mii lei
CAP. 84.03.01 DRUMURI SI PODURI
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei
Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti ;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier ;
INITIATOR,
Vasiu Adrian-Viorel
AVIZAT,
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/9 din 03.01.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE
PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR
DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024
In conformitate cu prevederilor art.58 din Legea nr.273/2006,privind finantele publice locale,cu modificarile si completarile care arata:
“ (1) Excedentul anual al bugetului local rezultat la incheierea exercitiului bugetar, pe cele doua sectiuni, dupa efectuarea regularizarilor in limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prevazute la art. 6 lit. a), a celor exceptate la art. 6 lit. b) si a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum si dupa achitarea platilor restante, se reporteaza in exercitiul financiar urmator si se utilizeaza, in baza hotararilor autoritatilor deliberative, astfel:
a) ca sursa de finantare a cheltuielilor sectiunii de dezvoltare;
b) pentru acoperirea temporara a golurilor de casa provenite din decalajele intre veniturile si cheltuielile sectiunilor de functionare si dezvoltare in anul curent, in limita disponibilului rezultat in urma aplicarii prevederilor lit. a);
c) pentru acoperirea definitiva a eventualelor deficite ale sectiunilor de functionare si dezvoltare, dupa caz, la sfarsitul exercitiului bugetar.”
Articolul 58, alineatul (11) completat de art.I pct.28 din OUG 63/2010
(12) Prefinantarea acordata beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, ramasa neutilizata la finele exercitiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie,in cadrul sectiunii de dezvoltare. “
Avand in vedere ca la data de 31.12.2023, Comuna Tomesti a inregistrat un excedent la buget local in suma de 825,99 mii lei, urmand ca acesta sa fie utilizat in cadrul sectiunii de dezvoltare, in cursul anului 2024 astfel:
Cap.70.05.01 Alimentare cu apa Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei
Cap. 70.06- Iluminat public. Art. 71.01.30-alte active fixe(inclusiv reparatii capitale)- 55 mii lei
Cap. 51.01.03 Autoritati executive Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila-50 mii lei
Cap.70.02.50-Alte servicii in domeniul locuintelor
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)-100 mii lei
Cap.84.03.01 Drumuri si poduri
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei
Mentionez ca proiectul de hotarare este initiat in mod legal , motiv pentru care solicit aprobarea proiectului de hotarare in forma propusa.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr.4/9 din 03.01.2024
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024
Reglementarea juridica a proiectului de hotarare consta in prevederile art. 58 din Legea nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art. 58. – (1) Excedentul anual al bugetului local rezultat la incheierea exercitiului bugetar , pe cele doua sectiuni, dupa efectuarea regularizarilor in limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prevazute la art.6 lit. a ) , a celor exceptate la art.6 lit. b) si a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete , precum si dupa achitarea platilor restante, se reporteaza in exercitiul financiar urmator si se utilizeaza , in baza hotararilor autoritatiilor debilerative, astfel:
ca sursa de finantare a cheltiuelilor sectiunii de dezvoltare ;
pentru acoperirea temporara a golulilor de casa provenite din decalajele intre veniturile si cheltuielile sectiunilor de functionare si dezvoltare in anul current, in limita disponibilului rezultat in urma aplicarii prevederilor lit.a) pentru acoperirea definitive a eventualelor deficite ale sectiunilor de functionare si dezvoltare , dupa caz , la sfarsitul exercitiului bugetar.
Articolul 58, alineatul 1 completat de art. I pct. 28 din OUG nr. 63/2010
(1)Prefinantarea acordata beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local,ramasa neutilizata la finele exercitiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie in cadrul sectiunii de dezvoltare.
Avand in vedere ca la data de 31.12.2023, Comuna Tomesti a inregistrat un excedent la buget local in suma de 825,99 mii lei, urmand ca acesta sa fie utilizat in cadrul sectiunii de dezvoltare, in cursul anului 2024 astfel:
Cap.70.05.01 Alimentare cu apa
Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei
Cap. 70.06- Iluminat public.
Art, 71.01.30-alte active fixe(inclusiv reparatii capitale)- 55 mii lei
Cap. 51.01.03 Autoritati executive
Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila-50 mii lei
Cap.70.02.50-Alte servicii in domeniul locuintelor
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)-100 mii lei
Cap.84.03.01 Drumuri si poduri
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei
REFERENT
Valean Gabriela-Elena
PROIECT DE HOTARARE NR.8 /03.01.2024 PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 1.000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR.8 /03.01.2024
PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 1.000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare nr.3/8 din 03.01.2024 a Primarului comunei Tomesti prin care propune aprobarea preluarii ca venit la bugetul local a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82 E disponibl din venituri proprii ale institutiilor publice subordonate ;
In temeiul art.71 alin.4 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale ,cu modificarile si completarile ulterioare
In conformitate cu prevederile Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023 si ale art.58 alin.1 lit.c din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.129 alin 2 lit.b,alin.4 lit.a si ale art.139 alin.3 si art.196 alin.1,litera a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata ,
H O T A R A S T E:
Art.1 Se aproba preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice“,a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82. E.98.00.00 „ Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Art.2.- Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primarie comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare se comunica
– Institutiei Prefectului- Judetului Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti .
– Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
– Administratiei judetene a Finantelor Publice Hunedoara -Deva
INITIATOR,
PRIMAR
Vasiu Adrian-Vasiu
AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMAR
Nr. 3/8 din 03.01.2024
REFERAT D APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE
1000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
Analizând prevederile Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023, in care se precizeaza: ” Autoritatile deliberative pot hotari, in conditiile art. 70 alin. (3) si art. 71 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, preluarea ca venit la bugetul local, in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice”, a excedentelor rezultate din executia bugetelor institutiilor publice subordonate, finantate integral din venituri proprii, existente, la finele anului 2022, in soldul contului 82.F.98.00.00 „Excedent al bugetului institutiilor publice din administratia publica locala finantate integral din venituri proprii”, precum si a excedentelor rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale activitatilor finantate integral din venituri proprii, existente in soldul contului 82.E.98.00.00 „Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala”.
Avand in vedere ca Primaria comunei Tomesti si-a incheiat anul 2023 cu un excedent bugetar provenit din vanzarea masei lemnoase , propun preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice“,a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82. E.98.00.00 „ Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Pentru aceste considerente propun Consiliului local Tomesti să dezbată şi să adopte proiectul de hotărâre iniţiat în acest sens.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/8 din 03.01.2024
RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE
900,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE
Conform art.70, alin (3) si 71, alin (4) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, a Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023 , cu modificarile si completarile ulterioare “ autoritatile deliberative pot hotara preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 ”Venituri ale bugetelor locale-Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice”a excedentelor rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale activitatilor finantate integral din venituri proprii existente in soldul contului 82.E.98.00.00. “„Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Soldul contului 82.E.98.00.00 la 31 decembrie 2023 este de 1.938.145,68 lei.
Propunem preluarea ca venit la bugetul local a sumei de 1.000 mii lei in contul 21.A.36.05.00, urmand sa fie aprobata cheltuiala sa in bugetul local pe anul 2024.
REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024 PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024
PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ
PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI,
INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Consiliul local al comunei Tomesti:
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată.
In baza art.I, alin.1 din Ordonanta de Urgenta nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 1, 2 si 4, coroborat cu art.3, alin.1, art.6, art.7, lit.a) si d), art.9, art.10 alin.1-4,, art.38 alin.(7), ale literei B din capitolul I,subcapitolulI,Llitera A,secțiunea III din Anexa nr. VIII și ale lit.a),b),d) din capitolul II subcapitolul I,litera A,secțiunea IV din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice,cu modificarile si completarile ulterioare,;art.390 alin.(1)pct.e),g),h) și alin.(2),art.392,art.393,art.417,art.539 și Anexa nr.5 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,ale Legii nr. 273/2006
privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul dispoziţiilor art.129 alin.(2) lit.a) și lit.d),alin.(7) lit.g),lit.h),litl) și lit.s),alin.(14),art.139 alin.(3) lit.a),art.196 alin.(1) liut.(a),art.197 alin.(4) și art.243 alin.(1) lit.a) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art. 1 Se îndrepta eroarea materiala și se rectifică poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
(2) Poziția arătată la aliniatul 1 se va evidenția distinct în cuprinsul Anexei nr.1 la prezenta hotărâre, astfel :
Funcţia | Nivel studii | Salariu de bază decembrie 2023 -lei- |
Salariu de bază ianuarie 2024 -lei- |
Guard : I, gradatia O | M/G | 2.806 | 3.300 |
Art.2. Celelalte prevederi din Anexa Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, rămân nemodificate.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotărâri, în condiţiile legii, se însărcinează Primarul comunei Tomesti , prin Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi contestată la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ şi Fiscal, în termenul şi în condiţiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.5. Prezentul hotărăre se afişează ,la panoul de afişaj şi se comunică, în condiţiile legii:
– Instituţiei Prefectului Judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane ,
INIŢIATOR,
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
AVIZAT
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/7 din 3.01.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/7 DIN 3.01.2024
RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024
Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena