PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI

Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei 

Regulamente 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Comută conținut
1) Primarul indeplineste urmatoarele atributii principale:
  1. asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
  2. asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
  3. poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
  4. prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
  5. intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
  6. exercita functia de ordonator principal de credite,
  7. verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
  8. ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
  9. asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
  10. indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
  11. ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
  12. controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
  13. ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
  14. ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare  consiliului  local,   asigura respectarea prevederilor planului  urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
  15. asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
  16. asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
  17. exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
  18. conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
  19. indeplineste functia de ofiter de stare civila,
  20. emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
  21. propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
  22. numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor     administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
  23. raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
  24. organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.

2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.

Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.

II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.

Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).

(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.

(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.

Conducerea primăriei

VASIU Adrian Viorel
PRIMARUL COMUNEI

SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI

CV Viceprimar
Raport de activitate

First
Last
Solicit audiență la: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

Subiectul trebuie să prezinte foarte clar scopul corespondenței dumneavoastră
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

GIURGIU Sanda Pompilia
Secretarul General al
Unității Administrativ Teritoriale

Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI

Raportul anual de aplicare a legii 544/2001

Raportul anual de aplicare a legii 52/2003

Buletin informativ & studii & probleme ale comunității

Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI

ORGANIGRAMA

Achiziții publice, Implementare proiecte, Investiții

INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice
INDRIEȘ Damian Iulian – inspector achiziții publice

Contabilitate și Resurse Umane

VĂLEAN Gabriela Elena - referent contabil

Taxe și Impozite locale

BORZA Dorel – referent superior
BORZA Dorel – referent superior

Compartimentul Agricol

JURJ Lucica Marinela
JURJ Lucica Marinela – consilier superior

Compartimentul Asistență socială

CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior
CIOARA Ioan Laurențiu – referent superior

Cabinetul primarului

PAUL Cristian Dumitru – Consilierul personal al Primarului

Compartimentul Deservire

LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat
LEUCIAN Nicolae – muncitor calificat

Compartimentul Deservire

ONCU Rodica – guard
ONCU Rodica – guard

Cariere și posturi vacante

PROIECT DE HOTARARE nr. 9/03.01.2024 PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr. 9/03.01.2024
PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR
DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024

Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara;
Având in vedere :
– Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr.3/9 din 03.01.2024 prin care se propune aprobarea utilizarii excedentului bugetar din anul 2023 in anul 2024;
In temeiul prevederilor art.58, alin.1 lit.b din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale,cu modificarile si completarile , ale art.129 alin.4 lit.”a”, alin.7 lit.s si art.139, alin.3 lit.i , art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ , actualizata ,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1. Se aproba utilizarea excedentului bugetar din anul 2023 in anul 2024 in suma de 825,99 mii lei in cadrul sectiunii de dezvoltare, urmand ca acesta sa fie utilizat,in cursul anului 2024 astfel :
CAP. 70.05.01 ALIMENTARE CU APA
Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei

CAP. 70.06 ILUMINAT PUBLIC.
Art. 71.01.30 – alte active fixe(inclusiv reparatii capitale) – 55 mii lei

CAP. 51.01.03 AUTORITATI EXECUTIVE
Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila – 50 mii lei

CAP. 70.02.50 ALTE SERVICII IN DOMENIUL LOCUINTELOR
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)- 100 mii lei

CAP. 84.03.01 DRUMURI SI PODURI
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei

Art.2. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.

Art.3. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti ;
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva ;
– Afişare la afişier ;

INITIATOR,
Vasiu Adrian-Viorel

AVIZAT,
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/9 din 03.01.2024

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE
PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR
DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024

   In conformitate cu prevederilor art.58 din Legea nr.273/2006,privind finantele publice locale,cu modificarile si completarile care arata:
“ (1) Excedentul anual al bugetului local rezultat la incheierea exercitiului bugetar, pe cele doua sectiuni, dupa efectuarea regularizarilor in limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prevazute la art. 6 lit. a), a celor exceptate la art. 6 lit. b) si a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum si dupa achitarea platilor restante, se reporteaza in exercitiul financiar urmator si se utilizeaza, in baza hotararilor autoritatilor deliberative, astfel:
a) ca sursa de finantare a cheltuielilor sectiunii de dezvoltare;
b) pentru acoperirea temporara a golurilor de casa provenite din decalajele intre veniturile si cheltuielile sectiunilor de functionare si dezvoltare in anul curent, in limita disponibilului rezultat in urma aplicarii prevederilor lit. a);
c) pentru acoperirea definitiva a eventualelor deficite ale sectiunilor de functionare si dezvoltare, dupa caz, la sfarsitul exercitiului bugetar.”
Articolul 58, alineatul (11) completat de art.I pct.28 din OUG 63/2010
(12) Prefinantarea acordata beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, ramasa neutilizata la finele exercitiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie,in cadrul sectiunii de dezvoltare. “
Avand in vedere ca la data de 31.12.2023, Comuna Tomesti a inregistrat un excedent la buget local in suma de 825,99 mii lei, urmand ca acesta sa fie utilizat in cadrul sectiunii de dezvoltare, in cursul anului 2024 astfel:
Cap.70.05.01 Alimentare cu apa Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei
Cap. 70.06- Iluminat public. Art. 71.01.30-alte active fixe(inclusiv reparatii capitale)- 55 mii lei
Cap. 51.01.03 Autoritati executive Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila-50 mii lei
Cap.70.02.50-Alte servicii in domeniul locuintelor
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)-100 mii lei

Cap.84.03.01 Drumuri si poduri
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei
Mentionez ca proiectul de hotarare este initiat in mod legal , motiv pentru care solicit aprobarea proiectului de hotarare in forma propusa.

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr.4/9 din 03.01.2024

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA UTILIZARII EXCEDENTULUI BUGETAR DIN ANUL 2023 IN ANUL 2024

   Reglementarea juridica a proiectului de hotarare consta in prevederile art. 58 din Legea nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art. 58. – (1) Excedentul anual al bugetului local rezultat la incheierea exercitiului bugetar , pe cele doua sectiuni, dupa efectuarea regularizarilor in limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prevazute la art.6 lit. a ) , a celor exceptate la art.6 lit. b) si a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete , precum si dupa achitarea platilor restante, se reporteaza in exercitiul financiar urmator si se utilizeaza , in baza hotararilor autoritatiilor debilerative, astfel:
ca sursa de finantare a cheltiuelilor sectiunii de dezvoltare ;
pentru acoperirea temporara a golulilor de casa provenite din decalajele intre veniturile si cheltuielile sectiunilor de functionare si dezvoltare in anul current, in limita disponibilului rezultat in urma aplicarii prevederilor lit.a) pentru acoperirea definitive a eventualelor deficite ale sectiunilor de functionare si dezvoltare , dupa caz , la sfarsitul exercitiului bugetar.
Articolul 58, alineatul 1 completat de art. I pct. 28 din OUG nr. 63/2010
(1)Prefinantarea acordata beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local,ramasa neutilizata la finele exercitiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie in cadrul sectiunii de dezvoltare.
Avand in vedere ca la data de 31.12.2023, Comuna Tomesti a inregistrat un excedent la buget local in suma de 825,99 mii lei, urmand ca acesta sa fie utilizat in cadrul sectiunii de dezvoltare, in cursul anului 2024 astfel:
Cap.70.05.01 Alimentare cu apa
Art. 71.01.01 -constructii – 590 mii lei
Cap. 70.06- Iluminat public.
Art, 71.01.30-alte active fixe(inclusiv reparatii capitale)- 55 mii lei
Cap. 51.01.03 Autoritati executive
Art. 58.32.02 – finantare externa nerambusabila-50 mii lei
Cap.70.02.50-Alte servicii in domeniul locuintelor
Art. 71.01.30 – alte active fixe(eficientizare si dotare mobilier scoala)-100 mii lei
Cap.84.03.01 Drumuri si poduri
Art. 71.01.30- alte active fixe-30.99 mii lei

REFERENT
Valean Gabriela-Elena

PROIECT DE HOTARARE NR.8 /03.01.2024 PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 1.000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE

R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR.8 /03.01.2024
PRIVIND APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE 1.000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE

Consiliul local al comunei Tomesti, judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare nr.3/8 din 03.01.2024 a Primarului comunei Tomesti prin care propune aprobarea preluarii ca venit la bugetul local a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82 E disponibl din venituri proprii ale institutiilor publice subordonate ;
In temeiul art.71 alin.4 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale ,cu modificarile si completarile ulterioare
In conformitate cu prevederile Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023 si ale art.58 alin.1 lit.c din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.129 alin 2 lit.b,alin.4 lit.a si ale art.139 alin.3 si art.196 alin.1,litera a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ, precum si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata ,

H O T A R A S T E:

Art.1 Se aproba preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice“,a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82. E.98.00.00 „ Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Art.2.- Prezenta hotarare poate fi atacata, conform procedurii si termenelor prevazute de Legea nr.554/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primarie comunei Tomesti .
Art.4. Prezenta hotarare se comunica
– Institutiei Prefectului- Judetului Hunedoara
– Primarului comunei Tomesti .
– Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei comunei Tomesti .
– Administratiei judetene a Finantelor Publice Hunedoara -Deva

INITIATOR,
PRIMAR
Vasiu Adrian-Vasiu

AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMAR
Nr. 3/8 din 03.01.2024

REFERAT D APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE
1000,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE

   Analizând prevederile Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023, in care se precizeaza: ” Autoritatile deliberative pot hotari, in conditiile art. 70 alin. (3) si art. 71 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, preluarea ca venit la bugetul local, in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice”, a excedentelor rezultate din executia bugetelor institutiilor publice subordonate, finantate integral din venituri proprii, existente, la finele anului 2022, in soldul contului 82.F.98.00.00 „Excedent al bugetului institutiilor publice din administratia publica locala finantate integral din venituri proprii”, precum si a excedentelor rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale activitatilor finantate integral din venituri proprii, existente in soldul contului 82.E.98.00.00 „Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala”.
Avand in vedere ca Primaria comunei Tomesti si-a incheiat anul 2023 cu un excedent bugetar provenit din vanzarea masei lemnoase , propun preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 „Venituri ale bugetelor locale – Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice“,a sumei de 1.000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82. E.98.00.00 „ Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Pentru aceste considerente propun Consiliului local Tomesti să dezbată şi să adopte proiectul de hotărâre iniţiat în acest sens.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/8 din 03.01.2024

RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE RESORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND
APROBAREA PRELUARII CA VENIT LA BUGETUL LOCAL A SUMEI DE
900,00 MII LEI DIN EXCEDENTUL REZULTAT DIN EXECUTIA BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI A ACTIVITATILOR FINANTATE INTEGRAL DIN VENITURI PROPRII EXISTENT IN SOLDUL CONTULUI 82 E DISPONIBIL DIN VENITURI PROPRII ALE INSTITUTIILOR PUBLICE SUBORDONATE

   Conform art.70, alin (3) si 71, alin (4) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, a Capitolului III pct.3.18 din O.M.F.P. nr. 5389/2023
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2023 , cu modificarile si completarile ulterioare “ autoritatile deliberative pot hotara preluarea ca venit la bugetul local in contul 21.A.36.05.00 ”Venituri ale bugetelor locale-Varsaminte din veniturile si/sau disponibilitatile institutiilor publice”a excedentelor rezultate din executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale activitatilor finantate integral din venituri proprii existente in soldul contului 82.E.98.00.00. “„Excedent al bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii infiintate pe langa institutii publice din administratia publica locala“.
Soldul contului 82.E.98.00.00 la 31 decembrie 2023 este de 1.938.145,68 lei.
Propunem preluarea ca venit la bugetul local a sumei de 1.000 mii lei in contul 21.A.36.05.00, urmand sa fie aprobata cheltuiala sa in bugetul local pe anul 2024.

REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024 PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR . 7/3.01.2024
PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ
PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI,
INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024

Consiliul local al comunei Tomesti:
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază  s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată.
In baza art.I, alin.1 din Ordonanta de Urgenta nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene
In conformitate cu prevederile art. 11 alin. 1, 2 si 4, coroborat cu art.3, alin.1, art.6, art.7, lit.a) si d), art.9, art.10 alin.1-4,, art.38 alin.(7), ale literei B din capitolul I,subcapitolulI,Llitera A,secțiunea III din Anexa nr. VIII și ale lit.a),b),d) din capitolul II subcapitolul I,litera A,secțiunea IV din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice,cu modificarile si completarile ulterioare,;art.390 alin.(1)pct.e),g),h) și alin.(2),art.392,art.393,art.417,art.539 și Anexa nr.5 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare ,ale Legii nr. 273/2006
privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul dispoziţiilor art.129 alin.(2) lit.a) și lit.d),alin.(7) lit.g),lit.h),litl) și lit.s),alin.(14),art.139 alin.(3) lit.a),art.196 alin.(1) liut.(a),art.197 alin.(4) și art.243 alin.(1) lit.a) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare

H O T Ă R Ă Ş T E:

Art. 1 Se îndrepta eroarea materiala și se rectifică poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.
(2) Poziția arătată la aliniatul 1 se va evidenția distinct în cuprinsul Anexei nr.1 la prezenta hotărâre, astfel :

Funcţia  Nivel studii  Salariu de bază decembrie 2023
-lei-
Salariu de bază
ianuarie 2024
-lei-
Guard : I, gradatia O M/G 2.806 3.300

Art.2. Celelalte prevederi din Anexa Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, rămân nemodificate.
Art.3. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotărâri, în condiţiile legii, se însărcinează Primarul comunei Tomesti , prin Compartimentul contabilitate si resurse umane .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi contestată la Tribunalul Hunedoara, Sectia Contencios Administrativ şi Fiscal, în termenul şi în condiţiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.5. Prezentul hotărăre se afişează ,la panoul de afişaj şi se comunică, în condiţiile legii:
– Instituţiei Prefectului Judeţul Hunedoara,
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane ,

INIŢIATOR,
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel

AVIZAT
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/7 din 3.01.2024

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024

Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază  s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/7 DIN 3.01.2024

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDREPTAREA ERORII MATERIALE DIN ANEXA LA HOTARAREA CONSILIULUI LOCAL NR.67/2023 PRIVIND STABILIREA SALARIILOR DE BAZĂ PENTRU FUNCŢIONARII PUBLICI ŞI PERSONALUL CONTRACTUAL DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI TOMESTI, INCEPAND CU LUNA IANUARIE 2024

   Legea – Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completările și modificările ulterioare are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului, iar începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile salariale sunt şi rămân, în mod exclusiv, cele prevăzute în prezenta lege.
Analizand Hotararea Consiliului local al comunei Tomesti nr. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024 si tanand seama de H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
La stabilirea salariilor de bază  s-a urmărit încadrarea în cheltuielile de personal art.12 din Legea 153/2017, urmărindu-se, în acelasi timp, respectarea prevederilor legale potrivit cărora nivelul veniturilor salariale trebuie să se încadreze, ca limită maximă, la nivelul indemnizatiei viceprimarului UAT, iar ca limită minimă salariul minim pe economie, în plată.
Avand in vedere H.G nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; s-a constatat ca, dintr-o eroare materiala in anexa la Hotararea consiliului local nr.67/2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024, la functia contractuala guard gradatia 0, s-a stabilit un salariu mai mic decat salariul minim pe economie, în plată, ceea ce impune initierea unui proiect de hotarare privind indreptarea eroarii materiale și rectificarea poziția nr. 3 pct. II. a)Funcţii contractuale de execuţie pe grade şi trepte profesionale din Anexa la HCL. 67/20.12.2023 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Tomesti, incepand cu luna ianuarie 2024.

REFERENT ,
Valean Gabriela-Elena

Declarații de avere și de interese ale funcționarilor publici din cadrul Primăriei comunei Tomești

Veniturile salariale ale funcționarilor din cadrul aparatului de specialitatea al primarului și din subordinea Consiliului Local