PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
VASIU Adrian Viorel
PRIMARUL COMUNEI
SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
HOTARAREA nr. 24 /2023 PRIVIND APROBAREA VALORIFICĂRII MATERIALULUI LEMNOS CUPRINS ÎN APV 15472/2300121000760 BALEANU, ÎNTOCMIT DE OCOLUL SILVIC BRAD, DIN PĂDUREA COMUNEI TOMESTI
[…]
HOTĂRÂREA NR. 23/ 2023 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
[…]
PROCES-VERBAL AL ȘEDINȚEI CONSILIULUI LOCAL din 29.03.2023
[…]
RAPORT PRIVIND STAREA ECONOMICA SI SOCIALA SI DE MEDIU A COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2022
ContinuareANUNT dezbatere publică asupra PROIECTULUI DE HOTARARE PRIVIND ANALIZA STADIULUI DE ÎNSCRIERE A DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL PENTRU TRIMESTRUL I AL ANULUI 2023 ŞI STABILIREA MĂSURILOR PENTRU EFICIENTIZAREA ACESTEI ACTIVITĂŢI
[…]
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 20 /01.03.2023 PRIVIND ALEGEREA PREŞEDINTELUI DE ŞEDINŢĂ
[…]
DISPOZITIA NR. 27/2023 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 6.04.2023, ORA 13,00
[…]
CONVOCATOR
[…]
Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
ORGANIGRAMA
Cariere și posturi vacante
PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2024
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PROIECT DE HOTARARE nr. .2024
privind aprobarea bugetului local al comunei Tomesti pe anul 2024
Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara;
Având in vedere:
Referatul de aprobare prezentat de dl. Vasiu Adrian-Viorel, primar al comunei Tomesti nr. 3/8 din 03.01.2024 prin care se propune aprobarea bugetului local pe anul 2024;
Tinand cont de:
– Adresele nr. HDG-STZ 407/08.01.2024 si HDG_STZ 959/11.01.2024 a Directiei Generale Regionala a Finanțelor Publice Timisoara, Activitatea Judeteana de Trezorerie și Contabilitate Publica Hunedoara;
– Hotărârea Consiliului Judetean Hunedoara nr. 801/12.01.2024 privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumei de 250,00 mii lei suma corespunzatoare cotei de 6% din impozitul pe venit estimat a fi incasat la bugetul la bugetul de stat pe anul 2024 ;
Tinand cont de Hotararea Consiliului local Tomesti nr. /2024 privind aprobarea preluarii ca venit la bugetul local a sumei de 1000,00 mii lei din excedentul rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli a activitatilor finantate integral din venituri proprii existent in soldul contului 82 E disponibil din venituri proprii ale institutiilor publice subordonate;
In baza Hotararii Consiliului local Tomesti nr. /2024 privind aprobarea utilizarii excedentului bugetar din anul 2023 in anul 2024;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2024 a bugetului de stat pe anul 2024 și a prevederilor art. 1 alin.2, art.5.alin.1, art.8 si art. 39 din Legea nr. 273/ 2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
In temeiul prevederilor art.129 alin.1,alin.2 lit.b ,alin.4 lit.”a” si art.139 alin.3 lit.a precum si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ si ale art.11 alin.4 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2024, la venituri în suma de 4931.,45 mii si estimarile pe anii 2025-2027 , conform anexei 1 care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.2. Se aproba bugetul local al comunei Tomesti pe anul 2024, la cheltuieli în suma de 5.757,44 mii si estimarile pe anii 2025-2027 , conform anexei 2 care face parte integranta din prezenta hotarare .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de art.39 alin.3 din Legea 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile și completarile ulterioare
Art.5. Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarari se imputerniceste Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti
Art.6. Prezenta hotărâre se comunică :
– Instituţiei Prefectului judeţului Hunedora;
– Primarului comunei Tomesti;
– Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Comunei Tomesti ș
– Administratia Judeteana a Finanţelor Publice Hunedoara –Deva;
– Afişare la afişier;
– Școlii primare Tomesti
INITIATOR,
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
AVIZAT,
SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda
BUGETUL LOCAL DETALIAT LA VENITURI PE CAPITOLE SI SUBCAPITOLE PE ANUL 2024 – VENITURI
BUGET INITIAL 2024 CHELTUIELI
CONSULTARE PUBLICA asupra Proiectului de Hotărâre privind aprobarea Bugetului comunei Tomești pentru anul 2024
CONSULTARE PUBLICA
În conformitate cu prevederile art. 39, alin. 3 din Legea nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare si ale art. 7 alin. 4 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 12.01.2024 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA BUGETULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2024
Proiectul de hotărâre poate fi consultat :
- sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 27.01.2024 ora 10.
- pe pagina de internet a Primariei comunei Tomesti cu urmatoarea adresa : https://primariatomestihd.ro
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate, cu privire la acest proiect pot fi depuse până la data de 27.01.2024 , ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Tomesti și este deschisă tuturor cetățenilor din comună, interesați de acest subiect.
În perioada 12.01.01.2024 – 27.01.2024, cetățenii comunei Tomesti pot depune atât contestații privind proiectul de buget, cât și propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice, prin una din următoarele modalități:
- prin poștă la adresa primăriei comunei Tomesti nr. 50, jud. Hunedoara, sediul primăriei;
- prin fax la nr. 0254681828
- prin email la adresa: primariatomesti.hd@gmail.com
Așteptăm cu interes pozitia dvs. referitoare la acest proiect, precum și propunerile și observațiile dvs. care vor purta mențiunea: „Recomandare la proiectul de HCL privind aprobarea bugetului local pe anul 2024”.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL