PRIMĂRIA COMUNEI TOMEȘTI
Legile care reglementează organizarea și funcționarea Primăriei
- Legea 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată
- Legea 7/2004 privind Codul de conduită al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică
- Legea 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare
- HG 123/2002 pentru Aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public
- Legea 215/2001 a administrației publice locale, republicată
- Legea 544/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările ulterioare
- Legea 53/2003, codul Muncii.
Regulamente
- asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, dispune masurile necesare si acorda sprijin pentru aplicarea ordinelor si instructiunilor cu caracter noprmativ ale ministrilor si ale celorlalti conducatori ai autoritatilor administratiei publice centrale, precum si a hotararilor consiliului judetean,
- asigura aducerea la ideplinire a hotararilor consiliul local. In situatia in care apreciaza ca o hotarare este ilegala, in termen de 3 zile de la adoptare il sesizeaza pe prefect,
- poate propune consiliului local consultarea populatiei prin referendum, cu privire la problemele locale de interes deosebit. Pe baza hotararii consiliului local ia masuri pentru organizarea acestei consultari, in conditiile legii,
- prezinta consiliului local, anual sau ori de cate ori este necesar, informari, privind starea economica si sociala a comunei sau a orasului, in concordanta cu atributiile ce revin autoritatilor administratiei publice locale, precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotararilur consiliului local,
- intocmeste proiectul bugetului local si contul de incheiere a exercitiul bugetar si le supune spre aprobare consiliului local,
- exercita functia de ordonator principal de credite,
- verifica, din oficiu sau la cerere, incasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local si comunica de indata consiliului local cele constatate,
- ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, impreuna cu organele specializate ale statului. In acest scop poate mobiliza populatia, agentii economici si institutiile publice din comuna sau din oras, acestea fund obligate sa execute masurile stabilite in planurile de protectie si interventie elaborate pe tipuri de dezastre,
- asigura ordinea publica si linistea locuitorilor, prin intermediul politiei, jandarmeriei, gardienilor publici, pompierilor si unitatilor de protectie civila, care au obligatia sa raspunda solicitarilor sale, in conditiile legii,
- indruma si supravegheaza activitatea gardienilor publici, conform angajamentelor contractuale,
- ia masurile prevazute de lege cu privire la desfasurarea adunarilor publice ia masuri de interzicere sau de suspendare a spectacolelor, reprezentantiilor sau a altor manifestari publice care contravin ordinii de drept ori atenteaza la bunele moravuri, la ordinea si linistea publica,
- controleaza igiena si salubritatea localurilor publice si produselor alimentare puse in vanzare pentru populatie, cu sprijinul serviciilor de specialitate,
- ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii,
- ia masuri pentru elaborarea planului urbanistic general al localitatii si il supune spre aprobare consiliului local, asigura respectarea prevederilor planului urbanistic general, precum si ale planurilor urbanistice zonale si de detaliu,
- asigura repartizarea locuintelor sociale pe baza hotararii consiliului local,
- asigura intretinerea si reabilitarea drumurilor publice, proprietate a comunei sau a orasului, instalarea semnelor de circulatie, desfasurarea normla a traficului rutier si pietonal, in conditiile legii,
- exercita controlul asupra activitatilor din targuri, piete, oboare, locuri si parcuri de distractii si ia masuri pentru buna functionare a acestora,
- conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de starea civila si de autoritate tutelara, supravegheaza realizarea masurilor de asistenta si ajutor social,
- indeplineste functia de ofiter de stare civila,
- emite avizele, acordurile si autorizatiile date in competenta sa prin lege,
- propune consiliului local spre aprobare, in conditiile legii, organigrama, statul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu de specialitate,
- numeste si elibereaza din functie, in condiliile legii, personalul din aparatul propriu de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale, cu exceptia secretarului,propune consiliului local numirea si eliberarea din functie, in conditiile legii, a conducatorilor regiilor autonome, ai institutiilor si serviciilor publice de interes local,
- raspunde de inventarierea si administrarea bunurilor care apartin domeniului privat al comunei sau al orasului,
- organizeaza evidenta lucrarilor de constructii din localitate si pune la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale rezultatele acestor evidente , z) ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, industriale sau de orice fel, pentru asigurarea igienizarii malurilor cursurilor de apa din raza comunei sau a orasului, precum si pentru decolmatarea vailor locale si a podetelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari.
2) Primarul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau de alte acte normative, precum si insarcinarile date de consiliul local.
Art.69 (l) In exercitarea atributiilor de autoritate tutelara si de ofiter de stare civila, a sarcinilor ce-i revin din actele normative privitoare la recensamant, la organizarea si desfasurarea alegerilor, la luarea masurilor de protectie civila, precum si a altor atributii stabilite prin lege primarul actioneaza si ca reprezentant al statului in comuna sau orasul in care a fost ales.
II) In aceasta calitate, primarul poate solicita, inclusiv prin intermediul prefectului, in conditiile legii, concursul sefilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, daca sarcinile ce ii revin nu pot fi rezolvate prin aparatul propriu de specialitate.
Art.70 (l) Primarul deleaga viceprimarului sail, dupa caz, viceprimarilor, prin dispozitie emisa in eel mult 30 de zile de la validare, exercitarea atributiilor ce-i revin potrivit art.68 alin.(l )lit.j),m),p),r),v),x),si y).
(II) Atributiile de ofiter de stare civila pot fi delegate viceprimarului, secretarului sau altor functionari cu competente in acest domeniu, potrivit legii.
(3) Atributiile ce revin primarului, ca reprezentant al statului, potrivit art.69, cu exceptia celor de ofiter de stare civila, precum si cele prevazute la art.68 alin.(l) lita)-f),h),i),k),l)si t),nu pot fi delegate.
Conducerea primăriei
SUBA Ciprian Marian
VICEPRIMARUL COMUNEI
CV Viceprimar
Raport de activitate
Documente emise de Primăria comunei TOMEȘTI
Raportul anual de aplicare a legii 544/2001
Raportul anual de aplicare a legii 52/2003
Buletin informativ & studii & probleme ale comunității
PROCES-VERBAL Incheiat astazi 31.08.2023 în şedinţa ordinara a Consiliului local al comunei Tomesti
[…]
IMPORTANT! Programarea colectării selective a deșeurilor
[…]
DISPOZITIA NR. 54/2023 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 13.07.2023, ORA 13,00
[…]
CONVOCATOR
[…]
ANUNȚ. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA LISTEI CONSUMATORILOR – PERSOANE FIZICE CARE AU DOMICILIUL STABIL ȘI LOCUIESC EFECTIV ÎN COMUNA TOMESTI ȘI CARE BENEFICIAZĂ DE REDUCEREA CU 50% A PREŢULUI FINAL AL ENERGIEI ELECTRICE
ContinuareANUNT. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023
[…]
ANUNȚ. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ANALIZA STADIULUI DE ÎNSCRIERE A DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL PENTRU TRIMESTRUL II AL ANULUI 2023 ŞI STABILIREA MĂSURILOR PENTRU EFICIENTIZAREA ACESTEI ACTIVITĂŢI
ContinuareANUNT. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA DOCUMENTATIEI TEHNICO-ECONOMICE SI A DEVIZULUI GENERAL PENTRU OBIECTIVUL: „APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA , SAT OBARSA COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
[…]
Aparatul propriu și de specialitate al Primarului comunei TOMEȘTI
ORGANIGRAMA
Cariere și posturi vacante
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 28/01.03.2024 PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI BĂTRÂNA PRIN CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI BĂTRÂNA LA ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ”AQUA PREST HUNEDOARA”
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 28/01.03.2024
PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI BĂTRÂNA
PRIN CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI BĂTRÂNA LA
ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ”AQUA PREST HUNEDOARA”
CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI TOMESTI;
Având în vedere referatul de aprobare nr. 3/29 din 01.03.2024 la proiectul de hotărâre inițiat de primarul comunei Tomesti – dl.Vasiu Adrian-Viorel;
Analizând:
– Adresa Asociației de Dezvoltare Intercomunitare ”AQUA PREST HUNEDOARA” Deva nr.07/10.01.2024 înregistrată la Primăria comunei Tomesti;
În conformitate cu:
– prevederile art.13 din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”;
– Hotărârea Consiliului local al Comunei Bătrâna nr.38/2023 privind aderarea Comunei Bătrâna prin Consiliul Local Bătrâna la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”;
– Hotărârea Consiliului local al Comunei Bătrâna nr.43/2023 pentru completarea HCL nr.38/2023 privind aderarea Comunei Bătrâna prin Consiliul Local Bătrâna la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”;
– Ținând cont de prevederile Legii nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
În baza prevederilor art.13 din Anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.855/2008 pentru aprobarea statutului-cadru al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile comunitare de utilităţi publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art.33 alin.1 și alin.2 din Ordonanța Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare;
Examinând prevederile art. 7 alin .2 din Legea 52/2003 privind transparenta decizionala, ale Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată ,
În baza art.89, art. 129, alin. 1, alin. 2, lit. d, alin. 7, lit. n, si art. 139, alin. 1 si 3, lit.fe coroborat cu
art. 5, lit.cc, art.196, alin. 1, lit. a art. 197, art. 199, alin. (1) și alin.(2) și si art. 243, alin.1, lit.a din
OUG nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare;
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. Se aprobă aderarea Comunei Bătrâna prin Consiliul Local al Comunei Bătrâna la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”.
Art.2. Se aprobă modificarea Statutului Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”, potrivit prevederilor art.1 din prezenta.
Art.3. Se mandatează reprezentantul UAT Tomesti în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”, să voteze potrivit prevederilor art.1 din prezenta.
Art.4. Prezenta poate fi contestată în temeiul şi condiţiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. Prezenta se comunică: Instituţiei Prefectului – Judeţul Hunedoara, SC APA PROD SA Deva, ADI ”AQUA PREST”,primarului comunei Tomesti prin grija secretarului general al comunei Tomesti, judeţul Hunedoara.
INIŢIATOR :
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDORA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
NR. 3/29 din 01.03.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI BĂTRÂNA PRIN CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI BĂTRÂNA LA
ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ”AQUA PREST HUNEDOARA”
SC APA PROD S.A. Deva este operatorul regional pentru serviciul de alimentare cu apă potabilă și de canalizare în județul Hunedoara (fără localităţile din Valea Jiului şi zona Orăştiei), organizat ca societate comercială pe acțiuni, având ca acționar majoritar – Județul Hunedoara prin Consiliul Judeţean Hunedoara – persoană juridică care deține 76 % din totalul acțiunilor.
SC APA PROD SA Deva îşi desfăşoară activitatea potrivit Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, încheiat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA PREST HUNEDOARA”- în numele unităţilor administrativ-teritoriale membre. Potrivit acestui contract de delegare, operatorul regional de apă SC APAPROD SA Deva are obligaţia exploatării, întreţinerii şi administrării infrastructurii de apă şi canal existente în zona oraşelor din zona de operare.
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “AQUA PREST HUNEDOARA” s-a constituit în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre. De asemenea, constituirea asociației de dezvoltare intercomunitară vizează realizarea în comun a proiectelor de investiţii publice de interes zonal sau regional, în aria de operare a SC APAPROD SA Deva destinate înfiinţării, modernizării şi/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare.
Prevederilor art.13 alin.1 și alin.2 din Anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.855/2008 pentru aprobarea statutului-cadru al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile comunitare de utilităţi publice, cu modificările și completările ulterioare stipulează următoarele:
”Art. 13. – (1) Asociaţia poate accepta, cu acordul asociaţilor, noi membri. Aceştia au dreptul şi obligaţia să atribuie gestiunea Serviciului operatorului cu care Asociaţia a încheiat sau va încheia contractul de delegare în numele şi pe seama asociaţilor, în condiţiile legii. Pentru a vota o astfel de hotărâre, reprezentanţii asociaţilor în adunarea generală a Asociaţiei au nevoie de un mandat special, prealabil, din partea unităţilor administrativ-teritoriale, pe care le reprezintă, acordat prin hotărâre a consiliului local sau judeţean, după caz.
(2) În urma adoptării hotărârii adunării generale a Asociaţiei de a accepta un nou membru, se va încheia un act adiţional la prezentul statut, prin care noul membru va fi menţionat în preambulul statutului.”
Prin adresa nr.07/10.01.2024 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare ”AQUA PREST HUNEDOARA”, înregistrată la Primăria comunei Tomesti, transmite solicitarea formulată de Consiliul Local al Comunei Bătrâna de aderare la ADI ”AQUA PREST HUNEDOARA”.
Potrivit prevederilor art. 13 din Statutul asociaţiei de dezvoltare intercomunitară de utilităţi publice pentru serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare şi pentru serviciul public inteligent alternativ pentru procesarea apelor uzate din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale ,,AQUA PREST HUNEDOARA”, asociaţia poate accepta noi membri, cu acordul asociaţilor şi cu încheierea unui act adiţional la prezentul statut, prin care noii membri sunt menţionaţi în preambulul statutului.
Statutul asociației prevede că orice unitate administrativ-teritorială care devine membru al Asociaţiei acceptă în totalitate prevederile prezentului statut şi deleagă gestiunea Serviciului operatorului, prin act adiţional la contractul de delegare, ce va fi semnat de Asociaţie în numele şi pe seama unităţii administrativ-teritoriale respective. Pentru a vota hotărârea de acceptare a noi membri, reprezentanţii asociaţilor în adunarea generală a Asociaţiei au nevoie de un mandat special, prealabil, din partea unităţilor administrativ teritoriale pe care le reprezintă, acordat prin hotărâre a consiliului local sau a consiliului judeţean.
Prin urmare, supunem spre aprobarea Consiliului Local Tomesti, proiectul de hotărâre privind aprobarea aderării Comunei Bătrâna prin Consiliul Local al Comunei Bătrâna la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA”, astfel cum a fost el redactat.
PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel
ROMANIA
JUDETUL HUNEDORA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
NR. 4/29 din 01.03.2024
RAPORT DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI BĂTRÂNA PRIN CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI BĂTRÂNA LA
ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ”AQUA PREST HUNEDOARA”
SC APA PROD S.A. Deva este operatorul regional pentru serviciul de alimentare cu apă potabilă și de canalizare în județul Hunedoara (fără localităţile din Valea Jiului şi zona Orăştiei) desfășurând activitatea potrivit Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, încheiat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA PREST HUNEDOARA”- în numele unităţilor administrativ-teritoriale membre.
Potrivit acestui contract de delegare, operatorul regional de apă SC APAPROD SA Deva are obligaţia exploatării, întreţinerii şi administrării infrastructurii de apă şi canal existente în zona oraşelor din zona de operare.
SC APA PROD SA este organizat ca societate comercială pe acțiuni, având ca acționar majoritar – Județul Hunedoara prin Consiliul Judeţean Hunedoara – persoană juridică care deține 76 % din totalul acțiunilor.
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “AQUA PREST HUNEDOARA” s-a constituit în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre. De asemenea, constituirea ADI vizează realizarea în comun a proiectelor de investiţii publice de interes zonal sau regional, în aria de operare a SC APAPROD SA Deva destinate înfiinţării, modernizării şi/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare.
Prin adresa nr.07/10.01.2024 a Asociației de Dezvoltare Intercomunitare ”AQUA PREST HUNEDOARA”, transmite solicitarea formulată de Consiliul Local al Comunei Bătrâna de aderare la ADI ”AQUA PREST HUNEDOARA”.
Potrivit prevederilor art. 13 din Statutul ADI ” AQUA PREST HUNEDOARA”, asociaţia poate accepta noi membri, cu acordul asociaţilor şi cu încheierea unui act adiţional la prezentul statut, prin care noii membri sunt menţionaţi în preambulul statutului. Orice unitate administrativ-teritorială care devine membru al Asociaţiei acceptă în totalitate prevederile prezentului statut şi deleagă gestiunea Serviciului operatorului, prin act adiţional la contractul de delegare, ce va fi semnat de Asociaţie în numele şi pe seama unităţii administrativ-teritoriale respective. Pentru a vota hotărârea de acceptare a noi membri, reprezentanţii asociaţilor în adunarea generală a Asociaţiei au nevoie de un mandat special, prealabil, din partea unităţilor administrativ teritoriale pe care le reprezintă, acordat prin hotărâre a consiliului local sau judeţean, după caz.
Având în vedere solicitarea transmisă de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA PREST HUNEDOARA” prin adresa nr.07/10.01.2024 și în baza prevederilor art. 13 din Statutul Asociației, a fost elaborat proiectul de hotărâre alăturat, pe care îl supunem avizului comisiilor de specialitate și aprobării Consiliului Local Tomesti.
CONSILIER ACHIZITII PUBLICE
Indries Damian-Iulian
ANUNT, PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2025
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională
în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la
cunoştinţă că azi, 01.03.2024 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian Viorel
PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2025
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 24.04.2024, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE NR.27 din 01.03.2024
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2025
Consiliul local al comunei Tomesti, judeţul Hunedoara;
Având în vedere :
-Referatul de aprobare nr. 3/28 din 01.03.2024 a primarului comunei Tomesti, cu privire la aprobarea si indexarea impozitelor şi taxelor locale ale comunei Tomesti pentru anul fiscal 2025 ;
Luând act de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior de 10,4 % comunicată pe site-ul oficial al Ministerului Finaţelor Publice precum si in comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 10/12.01.2024 ,conform căreia rata inflației pentru anul 2024 este 10,4 %;
În conformitate cu prevederile:
-Titlului IX, Capitolul X, art.491 si art.493 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
– Art.5 alin. 2 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin.2 lit b, alin.4 lit.c si art.139, alin.3, lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr 57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările şi completările ulterioare;
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. (1). Pentru anul fiscal 2025, impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice, se indexează cu 10,4 % faţă de impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili, persoane fizice şi juridice pentru anul fiscal 2024, aşa cum au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Tomesti nr.63/2023 .
(2) Limitele amenzilor prevazute la art 493 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare se actualizeaza pentru anul fiscal 2025 cu rata inflatiei de 10,4 %.
Art.2. Prezenta hotărâre intra in vigoare incepand cu data de 01.01.2025.
Art.3. Prezenta hotărâre poate fi contestată în termenul şi potrivit Legii contenciosului administrativ- Legea nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.4. Prezenta hotărâre se comunică :
-Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primăriei Tomesti ;
– Compartimentului taxe si impozite locale din cadrul Primăriei Tomesti ;
– Se aduce la cunoştinţa publică prin afişare
INIŢIATOR :
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
AVIZAT
SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA
ROMANIA
JUDETUL HUNEDORA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
NR. 3/28 din 01.03.2024
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND INDEXAREA
IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE ALE COMUNEI TOMESTI PE ANUL 2025
Tinand cont de comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 10 din 12 ianuarie 2024, conform căreia rata inflației pentru anul 2023 este 10,4 % , în vederea recuperării decalajului generat de rata inflației înregistrată în anul 2023 comunicată de Institutul Național de Statistică,propun ca începând cu anul 2025, nivelului impozitelor și taxelor locale cât să fie indexate cu rata inflației de 10,4 % față de nivelul aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 63/2023 , din următoarele considerente:
Articolul 491 din Legea nr. 227/2015, instituie o obligație în sarcina autorității publice locale de a adopta până la data de 30 aprilie o hotărâre în vederea indexării sumelor reprezentând impozit sau taxă locală („(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior,comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
(2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.”)
3) Dacă hotărârea consiliului local nu a fost adoptată cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de expirarea exerciţiului bugetar, în anul fiscal următor, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei ori se determină prin aplicarea unei cote procentuale, se aplică de către compartimentul de resort din aparatul de specialitate al primarului, nivelurile maxime prevăzute de prezentul cod, indexate potrivit prevederilor alin. (1).
Având în vedere cele precizate, propun spre dezbatere și aprobare Consiliului Local al Comunei Tomesti judeţul Hunedoara, proiectul de hotărâre în forma prezentată.
PRIMAR,
VASIU ADRIAN-VIOREL
ROMANIA
JUDETUL HUNEDORA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
NR. 4/28 din 01.03.2024
RAPORT DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE
PRIVIND INDEXAREA IMPOZITELOR ȘI TAXELOR LOCALE
ALE COMUNEI TOMESTI, PE ANUL 2025
Tinand cont de referatul de aprobare la proiectul de hotarare initiat de domnul primar Vasiu Adrian-Viorel, privind indexarea impozitelor și taxelor locale , pe anul 2025
Luând în considerare:
– comunicatul Institutului Național de Statistică înregistrat cu nr. 10/12 ianuarie 2024, conform căreia rata inflației pentru anul 2023 este 10,4 %;
– impozitele și taxele locale aplicabile la nivelul comunei Tomesti aprobate prin Hotărârea Consiliului local Tomesti nr. 63/2023 privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in comuna Tomesti pentru anul 2024 In vederea recuperării decalajului generat de rata inflației înregistrată în anul 2023 comunicată de Institutul Național de Statistică, propun ca începând cu anul 2025, nivelului impozitelor și taxelor locale să fie indexate cu rata inflației de 10,4% față de nivelul aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 63/2023, din următoarele considerente:
În conformitate cu prevederile articolul 491 din Legea nr. 227/2015, instituie o obligație în sarcina autorității publicelocale de a adopta până la data de 30 aprilie o hotărâre în vederea indexării sumelorreprezentând impozit sau taxă locală („(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie,de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior,comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
(2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti.”)
3) Dacă hotărârea consiliului local nu a fost adoptată cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de expirarea exerciţiului bugetar, în anul fiscal următor, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei ori se determină prin aplicarea unei cote procentuale, se aplică de către compartimentul de resort din aparatul de specialitate al primarului, nivelurile maxime prevăzute de prezentul cod, indexate potrivit prevederilor alin. (1).
Având în vedere cele mai sus prezentate, vă propun să analizați și să dispuneți spre aprobare proiectul de hotărâre privind indexarea impozitelor și taxelor locale ale comunei Tomesti pe anul 2025, în forma prezentată de domnul primar.
REFERENT
Borza Dorel