Informații publice oferite din oficiu
Aici aveți acces la informațiile publice furnizate din oficiu de Primăria comunei TOMEȘTI
Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.
Compartimentul informare și relații publice
Ce sunt informațiile de interes public?
Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.
a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.
MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
Model de cerere de informatii de interes public (doc) (pdf 52 KB)
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariatomesti.hd@gmail.com
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:
a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);
d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.
În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.
Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.
Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamație administrativă 1 (doc) / (pdf 55KB)
Model de reclamație administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamație administrativă 2 (doc) / (pdf 55KB)
În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat.
Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.
Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicității.
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI PENTRU ANUL 2021
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 11.01.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. VASIU ADRIAN-VIOREL
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI PENTRU ANUL 2021
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei TOMESTI până la data de 23.02.2021 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 10/11.01.2021
PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII
PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI
PENTRU ANUL 2020
Consiliul local al comunei Tometi , judetul Hunedoara;
Analizand Procesul -Verbal nr. 37 din 05.01.2021 al comisiei de inventariere incheiat in urma inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare prezentat de primarul comunei Tomesti nr. 3/17 din 11.01.2021 prin care se propune insusirea rezultatului inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti pentru anul 2020,
In baza prevederilor art.7 alin.(1), art.8 şi art.9 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată,cu modificarile si completarile ulterioare, ale prevederilor Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr.2861/2009 privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum si ale Legii 273/2006 privind finantele publice locale , cu modificarile si completarile ulterioare ;
In temeiul dispozitiilor art.129 alin.1, alin.2 lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ , cu modificarile si completarile ulterioare precum si Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :
HOTARESTE :
Art.1. Consiliul local ia act si isi insuseste procesul-verbal privind rezultatul inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti pentru anul 2021 , conform anexei 1 care face parte din prezenta hotarare .
Art.2 Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurilor si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotărare se comunică la:
– Instituţia Prefectului – judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR
AVIZAT,
VASIU ADRIAN – VIOREL
SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda
Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI PENTRU ANUL 2021
ANUNT
În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 11.01.2021 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. VASIU ADRIAN-VIOREL
PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI PENTRU ANUL 2021
Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei TOMESTI până la data de 23.02.2021 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti , la compartimentul Secretar comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL
PROIECT DE HOTARARE nr. 10/11.01.2021
PRIVIND INSUSIREA REZULTATULUI INVENTARIERII
PATRIMONIULUI PUBLIC SI PRIVAT AL COMUNEI TOMESTI
PENTRU ANUL 2020
Consiliul local al comunei Tometi , judetul Hunedoara;
Analizand Procesul -Verbal nr. 37 din 05.01.2021 al comisiei de inventariere incheiat in urma inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
Avand in vedere Referatul de aprobare prezentat de primarul comunei Tomesti nr. 3/17 din 11.01.2021 prin care se propune insusirea rezultatului inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti pentru anul 2020,
In baza prevederilor art.7 alin.(1), art.8 şi art.9 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată,cu modificarile si completarile ulterioare, ale prevederilor Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr.2861/2009 privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum si ale Legii 273/2006 privind finantele publice locale , cu modificarile si completarile ulterioare ;
In temeiul dispozitiilor art.129 alin.1, alin.2 lit.c si art.196 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta nr.57/2019 privind Codul Administrativ , cu modificarile si completarile ulterioare precum si Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :
HOTARESTE :
Art.1. Consiliul local ia act si isi insuseste procesul-verbal privind rezultatul inventarierii patrimoniului public si privat al comunei Tomesti pentru anul 2021 , conform anexei 1 care face parte din prezenta hotarare .
Art.2 Prezenta hotarare poate fi atacata , conform procedurilor si termenelor prevazute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizata.
Art.3. Prezenta hotărare se comunică la:
– Instituţia Prefectului – judeţul Hunedoara ;
– Primarului comunei Tomesti ;
– Compartimentului buget, finante din cadrul Primariei comunei Tomesti .
INITIATOR
AVIZAT,
VASIU ADRIAN – VIOREL
SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda