Informații publice oferite din oficiu

BUGETUL LOCAL

Bugetul local

În acest spațiu sunt publicate toate documentele care prezintă în mod transparent cheltuirea banilor publici din bugetul local al comunei Pui.

Bugetul local din toate sursele de venituri:

Bugetul pe surse financiare / Situația plăților (execuția bugetară) / Situația drepturilor salariale potrivit legii precum și alte drepturi prevăzute de acte normative

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 31 /24.04.2023 PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE OBARSA

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 24.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI
PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE OBARSA

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei tomesti, la compartimentul Secretar general comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 31 /24.04.2023
PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI
PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE OBARSA

Consiliul local al comunei Tomesti judeţul Hunedoara ;
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr.474 din 24.04.2023 prin care dl. Guzu Ionel, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Ortodoxe Obarsa .
Luand in considerare referatul de aprobare nr. 3/36 prezentat de primarul comunei Tomesti la proiectul de hotarare privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa;
Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare; precum si art.4 alin.(2) din Hotărârea de Guvern nr.1470/2002, privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr.82/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
In baza Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare ;
Având în vedere prevederile art. 129, alin.(2), lit.”d”, alin.8, lit “a” si art. 196 alin.1 lit.”a” din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :

H O T A R A S T E
Art.1. Se aprobă alocarea sumei 35.325 lei prin transfer din bugetul local pe anul 2023 Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa .
Art.2. Documentele justificative privind decontarea sumelor alocate vor fi transmise la Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primăriei comunei Tomesti până la data de 31 decembrie 2023, cel mai târziu.
Art.3. Suma aprobata prin prezenta hotarare va fi alocata de la bugetul local al comunei Tomesti, cap. 5102 – Autoritati executive, articolul 20 30 30 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 544/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică:
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Tomesti .
– Instituţiei Prefectului Judeţului Hunedoara .
– Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa

INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

Nr. 3/36 din 24.04.2023
REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND APROBAREA ALOCARII
UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE OBARSA

Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare” de la bugetele locale se pot aloca fonduri pentru completarea fondurilor proprii necesare pentru intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea ori repararea lacasurilor de cult si pentru conservarea si intretinerea bunurilor apartinand cultelor si care fac parte din patrimoniul cultural national mobil, pentru amenajarea si intretinerea muzeelor cultural-religioase, pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult, a sediilor unitatilor de invatamant teologic proprietate a cultelor recunoscute, pentru construirea, amenajarea si repararea cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult, precum si pentru activitatile de asistenta sociala si medicala sustinute de acestea.”
Cladirea Bisericii Ortodoxe Romane Obarsa este amplasata pe o colină abruptă din satul Obârșa avand hramul „Sfântul Ierarh Nicolae”, construită între anii 1944 și 1946, în timpul păstoririi preotului David Tămaș, pe locul unei ctitorii de „lemn, nesfințită” din secolul al XVIII-lea, cu hramul „Adormirea Maicii Domnului”, înregistrată în tabelele conscripțiilor din anii 1761-1762 și 1829-1831, precum și pe harta iosefină a Transilvaniei (1769-1733).
Înfățișând aceeași planimetrie dreptunghiulară, des întâlnită în părțile zărăndene, anume un altar pentagonal decroșat, un naos cu doi umeri laterali rectangulari și o clopotniță centrală, încadrată de două turnulețe, toate beneficiind de coifuri ample, de factură barocă, lăcașul, acoperit cu țiglă, a fost împodobit iconografic în anii 1946-1947, de Ileana Hui din Arad; târnosirea s-a făcut în 1947.
Ultima renovare a Bisericii Obarsa a avut loc in anul 2007 , facandu-se doar fatadele, renovarea turnurilor nefacandu-se la timpul respectiv.
Valoarea lucrarilor necesare pentru renovarea celor 3 turnuri se ridica la 35.325 lei conform devizului atasat de catre preotul paroh la cererea depusa la Primaria comunei Tomestisi constau in curatarea tablei turnurilor, vopsit in 2 straturi, reparatii necesare la tencuiala aplicare si tencuiala decorativa si 2 terase de lemn. .
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 474 din 24.04.2023 prin care dl. dl. Guzu Ionel, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Ortodoxe Obarsa, PROPUN adoptarea HOTARARII privind alocarea unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa, respectiv 35.325 lei necesari achitarii lucrarilor de reabilitare .

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/36 din 24.04.2023

RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND APROBAREA ALOCARII
UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE OBARSA

Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare” de la bugetele locale se pot aloca fonduri pentru completarea fondurilor proprii necesare pentru intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea ori repararea lacasurilor de cult si pentru conservarea si intretinerea bunurilor apartinand cultelor si care fac parte din patrimoniul cultural national mobil, pentru amenajarea si intretinerea muzeelor cultural-religioase, pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult, a sediilor unitatilor de invatamant teologic proprietate a cultelor recunoscute, pentru construirea, amenajarea si repararea cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult, precum si pentru activitatile de asistenta sociala si medicala sustinute de acestea.”
Cladirea Bisericii Ortodoxe Romane Obarsa este amplasata pe o colină abruptă din satul Obârșa avand hramul „Sfântul Ierarh Nicolae”, construită între anii 1944 și 1946, în timpul păstoririi preotului David Tămaș, pe locul unei ctitorii de „lemn, nesfințită” din secolul al XVIII-lea, cu hramul „Adormirea Maicii Domnului”, înregistrată în tabelele conscripțiilor din anii 1761-1762 și 1829-1831, precum și pe harta iosefină a Transilvaniei (1769-1733).
Înfățișând aceeași planimetrie dreptunghiulară, des întâlnită în părțile zărăndene, anume un altar pentagonal decroșat, un naos cu doi umeri laterali rectangulari și o clopotniță centrală, încadrată de două turnulețe, toate beneficiind de coifuri ample, de factură barocă, lăcașul, acoperit cu țiglă, a fost împodobit iconografic în anii 1946-1947, de Ileana Hui din Arad; târnosirea s-a făcut în 1947.
Ultima renovare a Bisericii Obarsa a avut loc in anul 2007 , facandu-se doar fatadele, renovarea turnurilor nefacandu-se la timpul respectiv.
Valoarea lucrarilor necesare pentru renovarea celor 3 turnuri se ridica la 35.325 lei conform devizului atasat de catre preotul paroh la cererea depusa la Primaria comunei Tomestisi constau in curatarea tablei turnurilor, vopsit in 2 straturi, reparatii necesare la tencuiala aplicare si tencuiala decorativa si 2 terase de lemn. .
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 474 din 24.04.2023 prin care dl. Guzu Ionel, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Ortodoxe Obarsa, PROPUN adoptarea HOTARARII PRIVIND alocarea unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa, respectiv 35.325 lei necesari achitarii lucrarilor de reabilitare .

Consilier achizitii publice
Indries Damian-Iulian


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 30 /24.04.2023 PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA, FILIALA VALEA MARE DE CRIS

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi , 24.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti , dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA, FILIA VALEA MARE DE CRIS

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023 , ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei tomesti, la compartimentul Secretar general comuna , sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTĂRÂRE NR. 30 /24.04.2023
PRIVIND APROBAREA ALOCARII UNEI SUME DE BANI
PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE
PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA,
FILIA VALEA MARE DE CRIS

Consiliul local al comunei Tomesti judeţul Hunedoara ;
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr.144 din 01.02.2023 prin care dl. Micu Madalin-Ioan, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Risculita solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Valea Mare de Cris .
Luand in considerare referatul de aprobare nr. 3/35 prezentat de primarul comunei Tomesti la proiectul de hotarare privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris;
Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare; precum si art.4 alin.(2) din Hotărârea de Guvern nr.1470/2002, privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr.82/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
In baza Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare ;
Având în vedere prevederile art. 129, alin.(2), lit.”d”, alin.8, lit “a” si art. 196 alin.1 lit.”a” din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, precum şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publica :

H O T A R A S T E
Art.1. Se aprobă alocarea sumei 20.000 lei prin transfer din bugetul local pe anul 2023 Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris.
Art.2. Documentele justificative privind decontarea sumelor alocate vor fi transmise la Compartimentul contabilitate si resurse umane din cadrul Primăriei comunei Tomesti până la data de 31 decembrie 2023, cel mai târziu.
Art.3. Suma aprobata prin prezenta hotarare va fi alocata de la bugetul local al comunei Tomesti, cap. 5102 – Autoritati executive, articolul 20 30 30 Alte cheltuieli cu bunuri si servicii .
Art.4. Prezenta hotărâre poate fi atacata,conform procedurii si termenelor prevazute de Legea 544/2004 a conteciosului administrativ,actualizata.
Art.5. Prezenta hotărâre se comunică:
– Primarului comunei Tomesti ,
– Compartimentului contabilitate si resurse umane din cadrul Primariei Tomesti .
– Instituţiei Prefectului Judeţului Hunedoara .
– Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris

INITIATOR AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr. 3/35 din 24.04.2023

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND APROBAREA ALOCARII
UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA, FILIA VALEA MARE DE CRIS

Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare” de la bugetele locale se pot aloca fonduri pentru completarea fondurilor proprii necesare pentru intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea ori repararea lacasurilor de cult si pentru conservarea si intretinerea bunurilor apartinand cultelor si care fac parte din patrimoniul cultural national mobil, pentru amenajarea si intretinerea muzeelor cultural-religioase, pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult, a sediilor unitatilor de invatamant teologic proprietate a cultelor recunoscute, pentru construirea, amenajarea si repararea cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult, precum si pentru activitatile de asistenta sociala si medicala sustinute de acestea.”
Cladirea Bisericii Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris cu hramul „Duminica Tuturor Sfinților” a fost ridicata in prima jumatate a secolului XIX .
Biserica prezintă ca planimetrie un dreptunghi, cu terminația răsăriteană nedecroșată, poligonală, cu trei laturi. Întrucât nici conscripțiile epocii moderne și nici harta iosefină a Transilvaniei (1769-1773) nu atestă existența vreunui lăcaș de cult în dreptul acestei localități, se poate presupune că biserica, cea dintâi a obștii, a fost ridicată în prima jumătate a secolului al XIX-lea; prezența câtorva icoane valoroase, atribuite zugravului zărăndean Constantin din Rișca, ar putea modifica însă această cronologie. Amplei renovări din anii 1955-1959, i se datorează adosarea pridvorului deschis sudic (altă ușă se găsește pe latura apuseană), înlocuirea șiței clasice cu țiglă, învelirea turnului-clopotniță scund în tablă (reînnoită în 2008) și tencuirea suprafeței interioare a bârnelor, urmată de împodobirea iconografică a suportului mural rezultat; ultimele reparații s-au desfășurat în anul 2000.
Starea tehnica degradata a cladirii a impus luarea unor masuri de interventie de reparatii si consolidare, care sa o aduca la conditii normale de exploatare si functionare , fapt pentru se impun lucrari de subzidiri , care se vor executa astfel:
– se va executa sapatura manuala sub fundatiile existente ;
– se vor executa cofraje bine sprijinite pe portiunea sapata;
Se vor curata talpile fundatiilor dezvelite , indepartandu-se pamantul cu peria de sarma si jet de apa
– se toarna betonul , compactandu-se foarte bine , supraumplandu-se cofrajul cu 20 cm
– sev or executa lucrari de hidroizolatie a peretilor si de drenare a apelor care prin excesul de uniditate influenteaza in mod negativ caracteristicile geomecanice ale terenului si ale zidurilor cladirii
– tronsoanele se vor executa pe lungimi de 1,50 m si vor fi realizate in sistem sah.
Valoarea lucrarilor necesare pentru subzidirea bisericii se ridica la 20.000 conform devizului atasat de catre preotul paroh la cererea depusa la Primaria comunei Tomesti .
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 144 din 01.02.2023 prin care dl. Micu Madalin-Ioan, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Risculita solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Valea Mare de Cris , PROPUN adoptarea HOTARARII PRIVIND alocarea unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale PAROHIEI ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris, respectiv 20.000 lei necesari achitarii lucrarilor de reabilitare .

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
Nr. 4/35 din 24.04.2023

RAPORT
AL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND APROBAREA ALOCARII
UNEI SUME DE BANI PENTRU COMPLETAREA FONDURILOR PROPRII ALE PAROHIEI ORTODOXE ROMANE RISCULITA, FILIA VALEA MARE DE CRIS

Analizand art.3 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 82/2001, aprobată prin Legea nr. 125/2002, privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, cu modificările şi completările ulterioare” de la bugetele locale se pot aloca fonduri pentru completarea fondurilor proprii necesare pentru intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea ori repararea lacasurilor de cult si pentru conservarea si intretinerea bunurilor apartinand cultelor si care fac parte din patrimoniul cultural national mobil, pentru amenajarea si intretinerea muzeelor cultural-religioase, pentru construirea si repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult, a sediilor unitatilor de invatamant teologic proprietate a cultelor recunoscute, pentru construirea, amenajarea si repararea cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult, precum si pentru activitatile de asistenta sociala si medicala sustinute de acestea.”
Cladirea Bisericii Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris cu hramul „Duminica Tuturor Sfinților” a fost ridicata in prima jumatate a secolului XIX .
Biserica prezintă ca planimetrie un dreptunghi, cu terminația răsăriteană nedecroșată, poligonală, cu trei laturi. Întrucât nici conscripțiile epocii moderne și nici harta iosefină a Transilvaniei (1769-1773) nu atestă existența vreunui lăcaș de cult în dreptul acestei localități, se poate presupune că biserica, cea dintâi a obștii, a fost ridicată în prima jumătate a secolului al XIX-lea; prezența câtorva icoane valoroase, atribuite zugravului zărăndean Constantin din Rișca, ar putea modifica însă această cronologie. Amplei renovări din anii 1955-1959, i se datorează adosarea pridvorului deschis sudic (altă ușă se găsește pe latura apuseană), înlocuirea șiței clasice cu țiglă, învelirea turnului-clopotniță scund în tablă (reînnoită în 2008) și tencuirea suprafeței interioare a bârnelor, urmată de împodobirea iconografică a suportului mural rezultat; ultimele reparații s-au desfășurat în anul 2000.
Starea tehnica degradata a cladirii a impus luarea unor masuri de interventie de reparatii si consolidare, care sa o aduca la conditii normale de exploatare si functionare , fapt pentru se impun lucrari de subzidiri , care se vor executa astfel:
– se va executa sapatura manuala sub fundatiile existente ;
– se vor executa cofraje bine sprijinite pe portiunea sapata;
Se vor curata talpile fundatiilor dezvelite , indepartandu-se pamantul cu peria de sarma si jet de apa
– se toarna betonul , compactandu-se foarte bine , supraumplandu-se cofrajul cu 20 cm
– sev or executa lucrari de hidroizolatie a peretilor si de drenare a apelor care prin excesul de uniditate influenteaza in mod negativ caracteristicile geomecanice ale terenului si ale zidurilor cladirii
– tronsoanele se vor executa pe lungimi de 1,50 m si vor fi realizate in sistem sah.
Valoarea lucrarilor necesare pentru subzidirea bisericii se ridica la 20.000 conform devizului atasat de catre preotul paroh la cererea depusa la Primaria comunei Tomesti .
Tinând seama de cererea Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris inregistrata la sediul Primariei comunei Tomesti sub nr. 144 din 01.02.2023 prin care dl. Micu Madalin-Ioan, preot al Parohiei Ortodoxe Romane Risculita solicita alocarea unei sume de bani pentru lucrari de reabilitare a Bisericii Valea Mare de Cris , PROPUN adoptarea HOTARARII PRIVIND alocarea unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale PAROHIEI ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris, respectiv 20.000 lei necesari achitarii lucrarilor de reabilitare .

Consilier achizitii publice
Indries Damian-Iulian


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

DISPOZITIA NR. 46/2023 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.05.2023, ORA 13,00

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

DISPOZITIA NR. 46/2023
PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 31.05.2023,
ORA 13,00

Primarul comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Avand in vedere referatul intocmit de catre secretarul general al comunei Tomesti inregistrat sub nr.578 din 24.07.2023 privind necesitatea convocarii consiliului local in sedinta ordinara din luna mai 2023;
In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,

DISPUNE:

Art. 1. Se convoacă Consiliul Local al comunei Tomesti , în şedinţă ordinară pentru data de 31 mai 2023, orele 13,00 , în sala de şedinţă a Primăriei comunei Tomesti, cu proiectul ordinii de zi prevazut in Anexa la prezenta Dispozitie, care face parte integranta din aceasta.
Art. 2. (1) Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate la sediul Primariei comunei Tomesti — la biroul secretarului general al comunei .
(2). Proiectul de hotarare inscris pe ordinea de zi, insotit de documentele prevazute de lege, se transmite spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, conform Anexei mentionate la art. 1.
(3). Membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari.
Art. 3. Prezenta dispozitie poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara.
Art. 4. Prezenta dispoziţie se comunică :
Instituţiei prefectului jud. Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Secretarului comunei Tomesti;
Consilierilor locali ;

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 24.05.2023


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

Anexa la Dispozitia nr. 46/2023

PROIECTUL ORDINII DE ZI
A SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA DIN DATA DE 31.05.2023, ORA 13,00

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa
Initiat de primarul comunei Tomesti
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 .Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti
6.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti
Spre avizare Comisiilor de specialitate:
1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert : punctul 1,2,3,4,5,7
2.Comisia de specialitate pentru invatamant,sanatate,cultura,protectie sociala, activitati sportive si de agrement :  punctul 6

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 24.05.2023


PRIMĂRIA COMUNEI TOMESTI APROBAT,
STR. PRINCIPALA , NR. 50 PRIMAR,
TEL. 0254684328 , FAX 0254684338 Vasiu Adrian-Viorel
Email – primariatomesti.hd@gmail.com
Nr. 578 din 24.05.2023

REFERAT
CU PRIVIRE LA : CONVOCAREA ÎN ŞEDINŢĂ ORDINARĂ A CONSILIULUI LOCAL TOMESTI PENTRU ZIUA DE 31.05.2023, ORA 13,00

În conformitate cu prevederile dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ , propun emiterea unei dispoziţii referitoare la convocarea unei şedinţe ordinare a Consiliului Local al Comunei Tomesti în data de 31.05.2023 , ora 13,00”, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa
Initiat de primarul comunei Tomesti
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 .Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti
6.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 36 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti

In acest caz, Proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi, insotite de documentele prevazute de lege, se transmit spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, iar membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari .

ÎNTOCMIT,
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


 

CONVOCATOR

COMUNA TOMESTI

SECRETAR GENERAL – CONVOCATOR

   Stimate domnule consilier local ……………………………………………………………………

În temeiul art. 133 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Primarul comunei Tomesti, domnul Vasiu Adrian-Viorel vă invită la şedinţa ordinară a consiliului local care va avea loc in sala de sedinta a Primariei comunei Tomesti in data de 31.05.2023 , la ora 13,00 , cu urmatorul proiect de ordine de zi:

PROIECTUL ORDINII DE ZI

A CELEI DE-A 32 -A ŞEDINŢE DIN CEL DE-AL 8–LEA MANDAT AL CONSILIULUI LOCAL
1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 30 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Risculita, Filia Valea Mare de Cris. Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 31 /24.04.2023 privind aprobarea alocarii unei sume de bani pentru completarea fondurilor proprii ale Parohiei Ortodoxe Romane Obarsa.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
3.Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 32/28.02.2023 privind aprobarea valorificării materialului lemnos cuprins în APV 15472/2300121000760 BALEANU întocmit de Ocolul Silvic Brad , din pădurea comunei Tomesti.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 33/28.04.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul:„DECOLMATARE SANT DC 3 STEIA-LIVADA”
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
5. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 34 /28.04.2023 privind aprobarea contului de inchidere
a exercitiului bugetar pe anul 2022.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
6. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35/28.04.2023 privind stabilirea criteriilor şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr. 3, pentru invatamant, sanatate,cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement
7. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 35 /28.04.2023 privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
-Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.

Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi sunt puse la dispozitia consilierilor locali pe suport de hartie la sediul primariei comunei Tomesti si pe site-ul oficial al Primariei comunei Tomesti.
Va invitam a formula si depune amendamente asupra proiectelor de hotarari conform art.134 alin.5 lit.f din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda

Tomesti la 24.05.20234

PROIECT DE HOTARARE nr. 36 /28.04.2023 PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 2 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 28.04.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian-Viorel

PROIECT DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 30.05.2023, ora 10.00 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar general al UAT comuna Tomesti, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE nr. 36 /28.04.2023
PRIVIND APROBAREA PARTICIPARII COMUNEI TOMESTI, JUDEȚUL HUNEDOARA LA PARTENERIATUL LEADER CU DENUMIREA ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”

Consiliul local al comunei Tomesti ,judetul Hunedoara;
Analizand Referatul de aprobare a Primarului comunei Tomesti nr. 3/40 din 28.04.2023 cu privire la proiectul de hotarare privind aprobarea participarii comunei Tomesti, județul Hunedoara la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”PARTENERIATUL ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027”
Având în vedere prevederile Planului Strategic (PS) PAC 2023 – 2027, ale Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS si ale Planului National de Dezvoltare Rurala
In baza analizei privind necesitatea accesării sprijinului pregătitor pentru elaborarea noii strategii de dezoltare locală și implicit depunerea și implementarea acesteia în noua perioadă de programare, conform PS 2023 – 2027 si PIDS;
Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare;
In baza dispozitiilor art. 129 alin. 2 lit. b si e, alin. 4 lit.e si alin. 9, lit. a din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările si completările ulterioare.
Conform art. 139 alin. 3 lit, f si ale art. 196 alin. 1 lit. a din Ordonanța de urgență 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările si completările ulterioare.

HOTĂRĂȘTE

Art.1. Se aprobă participarea Comunei Tomesti Județul Hunedoara, la Parteneriatul LEADER cu denumirea ”Parteneriatul Țara Zarandului 2023 – 2027” și susținerea acestuia, în vederea obtinerii sprijinului pregătitor pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locala, precum si pentru selectia și a implementarea Strategiei de Dezvoltare Locala prin accesarea Planului Strategic PAC 2023 – 2027 respectiv a Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurala, a Programului Incluziune si Demnitate Sociala respectiv a Fodului Social European Plus dupa caz.

Art.2. Comuna Tomesti nu va adera la alt parteneriat de tip LEADER pentru a implementa o Strategie de Dezvoltare Locala cu finanțare prin Planul Strategic 2023 – 2027 si Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS.

Art.3. Se desemnează domnul Vasiu Adrian-Viorel, primarul comunei Tomesti să reprezinte UAT în cadrul Parteneriatul LEADER cu denumirea ”Parteneriatul Țara Zarandului 2023 – 2027” si să semneze orice document este necesar.

Art.4. Pentru ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri va răspunde Compartimmentul achizitii publice, implementare proiecte,investitii.

Art.5. Prezenta hotarare poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare .

Art.6. Prezenta hotarare se comunica:
Institutiei Prefectului –Judetul Hunedoara;
Primarului Comunei Tomesti
Compartiment achizitii publice, implementare proiecte si investitii

INITIATOR
AVIZAT
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
GIURGIU SANDA


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
P R I M A R
Nr.3/41 din 28.04.2022

REFERATUL DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI TOMESTI LA PARTENERIATUL ,,ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027” PENTRU PERIOADA DE PROGRAMARE 2023-2027

Proiectul inițiat are ca obiect încheierea acordului de aderare a Comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” în vederea demarării și implementării proiectelor finanțate prin Planul Strategic (PS) PAC 2023 – 2027, ale Programul Incluziune si Demnitate Sociala – PIDS.
Această aderare se face în conformitate cu prevederile :
Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu modificările şi completările ulterioare.
Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
Regulamentul (UE) 2220/2020 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții tranzitorii privind sprijinul acordat din FEADR și din FEGA în anii 2021 și 2022 și de modificare a Reg. (UE) nr. 1305/2013, (UE) nr. 1306/2013 și (UE) nr. 1307/2013 în ceea ce privește resursele și aplicarea regulamentelor respective în anii 2021 și 2022 și a Reg. (UE) nr. 1308/2013 în ceea ce privește resursele și repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 și 2022;
Regulamentul (UE) 2021/2115 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) și finanțate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 și (UE) nr. 1307/2013;
REGULAMENTUL (UE) 2021/1060 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize;
REGULAMENTUL (UE) 2021/2116 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 2 decembrie 2021 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1306/2013;
Tratatul de adrerare la Uniunea Europeană a României şi Bulgariei (Anexa VIII privind dezvoltarea rurală – Secțiunea I, lit. C, articolul 1, lit. c), articolul 1, pct.1 b, din Decizia Consiliului nr.664/2006 de adaptare a Anexei VIII din Tratatul de Aderare a Bulgariei şi României din 19 iunie 2006, articolul 1, punct 3 din Regulamentul Consiliului nr.434/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei nr.1974 /2006 privind normele de aplicare a Regulamentului nr.1968/2005 al Consiliului, ca urmare a aderării Bulgariei şi României la Uniunea Europeană, permite ca anumite teritorii să primească finanțare pentru o dezvoltare locală.
Obiectivul general al LEADER îl constituie demararea şi funcţionarea iniţiativelor de interes local, utilizând abordarea „de jos în sus” prin implicarea actorilor locali în dezvoltarea propriilor teritorii.
Abordarea LEADER “de jos în sus” reprezintă o modalitate ce permite actorilor locali organizarea în scopul de a determina nevoile zonei din care provin şi de a contribui la dezvoltarea teritoritorială din punct de vedere economic, demografic, educaţional, cultural etc., prin intermediul unei strategii de dezvoltare elaborată şi implementată local.
Acţiunile finanţate prin abordarea LEADER presupun acţiuni integrate, coerente, ce conduc la diversificarea şi dezvoltarea economiei rurale în folosul comunităţilor.
Grupurile de Acţiune Locală sunt entităţi ce reprezintă parteneriate publice – private, constituite din reprezentanţi ai sectorului public, privat şi civil, desemnaţi dintr-un teritoriu rural omogen, care vor trebui să îndeplinească o serie de cerinţe privind componenţa, teritoriul acoperit şi care vor implementa o strategie integrată pentru dezvoltarea teritoriului.
Față de cele de mai sus propun spre aprobare proiectul de hotărâre cu privire la aderarea comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” .

PRIMAR
Vasiu Adrian -Viorel


JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
NR. 4/41 din 28.04.2023

RAPORTUL COMPARTIMENTULUI DE SPECIALITATE
LA PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND APROBAREA ADERĂRII COMUNEI TOMESTI LA PARTENERIATUL ,,ȚARA ZARANDULUI 2023 – 2027” PENTRU PERIOADA DE PROGRAMARE 2023 – 2027

Un Grup de Acțiune Locală (acronim GAL) este o formă de parteneriat constituit într-un teritoriu rural care reunește reprezentanți ai sectoarelor public, privat și ai societății civile din teritoriul respectiv, creat cu scopul de a implementa metodele LEADER (acronim din franceză : Liaison entre actions de développement de l’économie rurale) de dezvoltare rurală. Dimensiunea și populația teritoriului acoperit de un GAL sunt variabile, astfel încât o asemenea secțiune transversală multisectorială a unei comunități locale poate cuprinde între 5.000 și 150.000 de locuitori.
O astfel de structură este finanțată în baza unei bugetări prin intermediul Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), scopul fiind participarea la cofinanțarea proiectelor de tip LEADER din arealul de acoperire. GAL-urile elaborează o strategie de dezvoltare rurală (SDR) locală integrată și sunt responsabile de implementarea acesteia.[1] Lansarea programului LEADER în România a oferit, începând cu anul 2012, o serie de oportunități de finanțare pentru inițiative locale care nu și-au găsit locul în alte programe derulate în mediul rural. Deși înființarea Grupurilor de Acțiune Locală, organizarea echipelor și absorbția de fonduri au fost considerate activități de succes, Comisia Europeană a atras atenția asupra tipului de proiecte care au fost finanțate prin GAL. Observația partenerilor europeni a fost cauzată de faptul că, în mare măsură, proiectele derulate în cadrul Grupurilor de Acțiune Locală au fost similare cu cele derulate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală. Ce a lipsit proiectelor derulate a fost tocmai caracterul INOVATIV, care este un concept esențial în programul LEADER.
Având în vedere necesitatea asocierii mai multor parteneri publici și privați în vederea organizării unui teritoriu compact într-un grup de acțiune locală care să depună un program de dezvoltare locală în baza căruia să obțină finanțare pe programul LEADER 2021-2027, această asociere este oportună și imperativ necesară, făcându-se în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu modificările şi completările ulterioare. Prin reglementările legislative se stabilește implementarea axei LEADER în România, respectiv prin Regulamentul (UE) nr. 1305/2013, Regulamentul (UE) 2220/2020, Regulamentul (UE) 2021/2115, REGULAMENTUL (UE) 2021/1060, REGULAMENTUL (UE) 2021/2116.
Tratatul de adrerare la Uniunea Europeană a României şi Bulgariei (Anexa VIII privind dezvoltarea rurală – Secțiunea I, lit. C, articolul 1, lit. c), articolul 1, pct.1 b, din Decizia Consiliului nr.664/2006 de adaptare a Anexei VIII din Tratatul de Aderare a Bulgariei şi României din 19 iunie 2006, articolul 1, punct 3 din Regulamentul Consiliului nr.434/2007 de modificare a Regulamentului Comisiei nr.1974 /2006 privind normele de aplicare a Regulamentului nr.1968/2005 al Consiliului, ca urmare a aderării Bulgariei şi României la Uniunea Europeană, permite ca anumite teritorii să primească finanțare pentru o dezvoltare locală.
În temeiul prevederilor OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. 89, alin 7 și alin. 8 și art. 129, alin. 2, lit. b și lit. e, alin. 9, lit. a, prin care este reglementată asocierea mai multor actori locali în interesul dezvoltării regionale, propun spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre cu privire la aderarea comunei Tomesti la parteneriatul ,,Țara Zarandului 2023 – 2027” .

CONSILIER ACHIZITII PUBLICE,
Indries Damian-Iulian


FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot