Informații publice oferite din oficiu

Anunțuri publice
Anunțuri publice

Liberul acces la informațiile de interes public este garantat prin lege. Accesul cetățenilor la informațiile de interes public este garantat de Legea 544/2001 și Legea 52/2003 .

Citește aici anunțurile publice

DISPOZITIA NR. 54/2023 PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI, IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 13.07.2023, ORA 13,00

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR

DISPOZITIA NR. 54/2023
PRIVIND CONVOCAREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
IN SEDINTA ORDINARA PENTRU DATA DE 13.07.2023,
ORA 13,00

Primarul comunei Tomesti, judetul Hunedoara ;
Avand in vedere referatul intocmit de catre secretarul general al comunei Tomesti inregistrat sub nr.731 din 06.07.2023 privind necesitatea convocarii consiliului local in sedinta ordinara din luna iulie 2023;
In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,

DISPUNE:

Art. 1. Se convoacă Consiliul Local al comunei Tomesti , în şedinţă ordinară pentru data de 13 iulie 2023, orele 13,00 , în sala de şedinţă a Primăriei comunei Tomesti, cu proiectul ordinii de zi prevazut in Anexa la prezenta Dispozitie, care face parte integranta din aceasta.
Art. 2. (1) Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate la sediul Primariei comunei Tomesti — la biroul secretarului general al comunei .
(2). Proiectul de hotarare inscris pe ordinea de zi, insotit de documentele prevazute de lege, se transmite spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, conform Anexei mentionate la art. 1.
(3). Membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari.
Art. 3. Prezenta dispozitie poate fi atacata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara.
Art. 4. Prezenta dispoziţie se comunică :
Instituţiei prefectului jud. Hunedoara ;
Primarului comunei Tomesti ;
Secretarului comunei Tomesti;
Consilierilor locali ;

P R I M A R ,

CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda

Tomesti 06.07.202


JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI

PRIMAR
Anexa la Dispozitia nr. 54/2023

PROIECTUL ORDINII DE ZI
A SEDINTEI ORDINARE A CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TOMESTI,
JUDETUL HUNEDOARA DIN DATA DE 13.07.2023, ORA 13,00

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 37 /06.06.2023 privind alegerea presedintelui de sedinta.
Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 38 /06.06.2023 privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni)
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 39/06.06.2023 privind alocarea unei sume pentru organizarea actiunii: „ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 40/06.06.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul: „ APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA, SAT OBARSA , COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 . Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 41/30.06.2023 privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2023 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi
Initiat de primarul comunei Tomesti
6. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 42/30.06.2023 privind însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2023
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 43/30.06.2023 privind aprobarea listei consumatorilor –
persoane fizice care au domiciliul stabil și locuiesc efectiv în comuna Tomesti și care beneficiază de reducerea cu 50% a preţului final al energiei electrice
Initiat de primarul comunei Tomesti

Spre avizare Comisiilor de specialitate:

1. Comisia de specialitate pentru programe de dezvoltare economico-sociale, buget, finante, administrarea domeniului public si privat al comunei, agricultura, gospodarire comunala, protectia mediului, servicii si comert : punctul 2,3,4,5,
2. Comisia de specialitate pentru administratie publica locala,juridica, apararea ordinii si linistei publice,
a drepturilor cetatenilor : punctul 1 ;
3. Comisia de specialitate pentru invatamant,sanatate,cultura,protectie sociala, activitati sportive si de agrement :  punctul 6, 7

P R I M A R ,
CONTRASEMNEAZA
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda
Tomesti 06.07.2023


PRIMĂRIA COMUNEI TOMESTI APROBAT,
STR. PRINCIPALA , NR. 50 PRIMAR,
TEL. 0254684328 , FAX 0254684338 Vasiu Adrian-Viorel
Email – primariatomesti.hd@gmail.com
Nr. 731 din 06.07.2023

REFERAT
CU PRIVIRE LA : CONVOCAREA ÎN ŞEDINŢĂ ORDINARĂ A CONSILIULUI LOCAL TOMESTI PENTRU ZIUA DE 13.07. 2023, ORA 13,00

În conformitate cu prevederile dispozitiilor art. 133 alin. (1), art. 134 alin. (1) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (5), art. 135, art. 155 alin. (1) lit. b) si lit. e), alin. (3) lit. b) si art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ , propun emiterea unei dispoziţii referitoare la convocarea unei şedinţe ordinare a Consiliului Local al Comunei Tomesti în data de 13.07.2023 , ora 13,00”, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 37 /06.06.2023 privind alegerea presedintelui de sedinta.
Initiat de primarul comunei Tomesti
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 38 /06.06.2023 privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni)
Initiat de primarul comunei Tomesti
3. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 39/06.06.2023 privind alocarea unei sume pentru organizarea actiunii: „ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Initiat de primarul comunei Tomesti
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 40/06.06.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul: „ APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA, SAT OBARSA , COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
Initiat de primarul comunei Tomesti
5 . 1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 41/30.06.2023 privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2023 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi
Initiat de primarul comunei Tomesti
6. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 42/30.06.2023 privind însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2023
Initiat de primarul comunei Tomesti .
7. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 43/30.06.2023 privind aprobarea listei consumatorilor –
persoane fizice care au domiciliul stabil și locuiesc efectiv în comuna Tomesti și care beneficiază de reducerea cu 50% a preţului final al energiei electrice
Initiat de primarul comunei Tomesti
In acest caz, Proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi, insotite de documentele prevazute de lege, se transmit spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local al comunei Tomesti, in baza competentelor acestora, iar membrii Consiliului Local al comunei Tomesti sunt invitati sa formuleze si sa depuna amendamente asupra proiectelor de hotarari .

ÎNTOCMIT,
SECRETAR GENERAL,
Giurgiu Sanda


 

CONVOCATOR

COMUNA TOMESTI
SECRETAR GENERAL

CONVOCATOR

   Stimate domnule consilier local ……………………………………………………………………

În temeiul art. 133 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Primarul comunei Tomesti, domnul Vasiu Adrian-Viorel vă invită la şedinţa ordinară a consiliului local care va avea loc in sala de sedinta a Primariei comunei Tomesti in data de 13.07.2023 , la ora 13,00 , cu urmatorul proiect de ordine de zi:

PROIECTUL ORDINII DE ZI
A CELEI DE-A 33 -A ŞEDINŢE DIN CEL DE-AL 8–LEA MANDAT AL CONSILIULUI LOCAL 

1. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 37 /06.06.2023 privind alegerea presedintelui de sedinta.
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare
– Comisiei de specialitate nr.2, pentru administratie publica locala, juridica, apararea ordinii si linistei publice, a drepturilor cetatenilor .
2. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 38 /06.06.2023 privind aprobarea Actului adițional de revizuire a acordului de partenriat si a cofinantarii proiectului ”INCREASED KNOWLEDGE ON RENEWABLE ENERGY AND ENERGY EFFICIENCY THROUGH TRAINING AND BEST PRACTICE EXCHANGES BETWEEN PROFESIONALS FROM ARAD COUNTY AND NORWEGIAN PARTNERS” (cunoștințe sporite privind energia regenerabilă și eficiența energetică prin formare și schimburi de bune practici între profesioniști din județul Arad și partenerii norvegieni)
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
3. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 39/06.06.2023 privind alocarea unei sume pentru organizarea actiunii: „ SARBATOAREA MESTERILOR POPULARI OBARSA- EDITIA A XXIV ’’
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
4. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 40/06.06.2023 privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a devizului general pentru obiectivul: „ APARARE MAL DRUM SI REPARATII PODET ULITA LACURI VALEA OBARSA, SAT OBARSA , COMUNA TOMESTI, JUDETUL HUNEDOARA ”
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
5. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 41/30.06.2023 privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul II al anului 2023 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr.1, pentru programe de dezvoltare economico-socială,buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, agricultură, gospodărire comunală, protecţia mediului, servicii şi comerţ.
6. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 42/30.06.2023 privind însuşirea raportului privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2023
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr. 3, pentru invatamant, sanatate,cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement
7. Proiectul de hotarare a consiliului local nr. 43/30.06.2023 privind aprobarea listei consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul stabil și locuiesc efectiv în comuna Tomesti și care beneficiază de reducerea cu 50% a preţului final al energiei electrice
Initiat de primarul comunei Tomesti si trimis spre avizare :
– Comisiei de specialitate nr. 3, pentru invatamant, sanatate,cultura, protectie sociala, activitati sportive si de agrement

Materialele inscrise pe proiectul ordinii de zi sunt puse la dispozitia consilierilor locali pe suport de hartie la sediul primariei comunei Tomesti si pe site-ul oficial al Primariei comunei Tomesti.
Va invitam a formula si depune amendamente asupra proiectelor de hotarari conform art.134 alin.5 lit.f din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

SECRETAR GENERAL ,
Giurgiu Sanda

Tomesti la 06.07.2023

ANUNȚ. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND APROBAREA LISTEI CONSUMATORILOR – PERSOANE FIZICE CARE AU DOMICILIUL STABIL ȘI LOCUIESC EFECTIV ÎN COMUNA TOMESTI ȘI CARE BENEFICIAZĂ DE REDUCEREA CU 50% A PREŢULUI FINAL AL ENERGIEI ELECTRICE

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Descarcă documentul

FORMULAR DE COLECTARE PROPUNERI

Aici vă puteți exprima opiniile în legătură cu documentul supus dezbaterii publice. Menționăm că toate sugestiile pentru textul proiectului în dezbatere, vor fi făcute publice, fiind parte a unui proces dedicat transparenței decizionale

Opțional
Opțional
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Obligatoriu
Obligatoriu
Obligatoriu
Opțional
Opțiuni asupra publicării datelor personale: *
Acordul pentru preluarea datelor personale *
Bifează dacă nu ești robot

ANUNT. PROIECTUL DE HOTARARE PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

ANUNT

În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă că azi, 30.06.2023 s-a initiat de catre primarul comunei Tomesti, dl. Vasiu Adrian Viorel

PROIECTUL DE HOTARARE
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

  Proiectul de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei comunei Tomesti până la data de 12.07.2023, ora 10 .
Se pot depune la sediul Primăriei comunei Tomesti, la compartimentul Secretar comuna, sugestii, propuneri, opinii referitoare la acest proiect de hotărâre.

PRIMAR,
VASIU ADRIAN VIOREL


R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
CONSILIUL LOCAL

PROIECT DE HOTARARE NR. 42/30.06.2023
PRIVIND ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

Consiliul local al comunei Tomesti , judetul Hunedoara
Tinand cont de prevederile art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,
În temeiul prevederilor art.129 alin. (2) lit.d) şi alin.(7) lit.b) , art.139 alin.(1) si art.196 alin.1) lit.a) din Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare :

HOTARASTE:

Art.1. Se însuşeşte Raportul privind activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2023, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. Prezenta hotărâre poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare, la Tribunalul Hunedoara, Secţia Contencios Administrativ.

Art.3- Prezenta hotărâre se comunică:
Instituţiei Prefectului, judeţul Hunedoara;
Primarului comunei Tomesti
Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara
prin afişare.

INITIATOR
A V I Z AT
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


Anexa la Proiectul de hotarare nr 43 din 30.06.2023

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI REFERENT
ASISTENTA SOCIALA

RAPORT
PRIVIND ACTIVITATEA ASISTENTILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI TOMESTI
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

In conformitate cu prevederile art. 35 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap: Persoana cu handicap grav are dreptul in baza evaluari sociopsihomedicale, la_un asistent personal. De asemenea, conform art. 3 alin.1: Contractul individual de munca al asistentului personal se incheie cu primaria localitatii de domiciliu sau resedinta a persoanei cu handicap grav , dupa caz, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii cererii, , iar la art. 40, alin, (1) se precizeaza ca: “Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, potrivit legii.”
In comuna Tomesti, contractele individuale de munca ale asistentilor personali se incheie de catre Primarul comunei Tomesti.
In baza prevederilor art.40 alin.(2) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cat si a prevederilor art.29 alin.(1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006, aprobate prin H.G. nr.268/2007, serviciul public de asistenta sociala prezinta anual consiliului local un raport privind activitatea desfasurata.
Conform prevederilor legale in vigoare, respectiv ale Legii nr.448/2006, persoanele cu handicap sunt acele persoane carora, datorita unor afectiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsesc abilitatile de a desfasura in mod normal activitati cotidiene, necesitand masuri de protectie, in sprijinul recuperarii, integrarii si incluziunii sociale.
In cadrul Primariei comunei Tomesti sunt in evidenta la aceasta data, un numar de 14 asistenti personali. Facem precizarea ca indemnizatia este egala cu salariul net al asistentului social debutant.
Asistentii personali ai persoanelor cu handicap, au fata de persoana cu dezabilitati, pentru a caror ingrijire au fost angajati, o serie de obligatii stabilite in mod expres de lege si anume:
sa participe o data la 2 ani, la instruirea organizata de catre angajator,
-sa semneze un angajament ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii pentru adultul cu handicap grav,
sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav,
sa trateze cu respect, buna credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral, de starea acesteia, si
sa comunice in termen de 48 ore, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav gi alte situatii de natura sa moditice acordarea drepturilor prevazute de lege.
Pentru orice situatie verificata din proprie initiativa de catre compartimentul de resort din cadrul Primariei comunei TOMESTI sau la sesizarea unor terti, se procedeaza la efectuarea anchetei sociale, cu propuneri de continuare a activitatii asistentului personal, sau de incetare a activitatii acestuia, functie de cele constatate.
In semestrul unu al anului 2023, situatia privind incadrarea asistentilor personali, pe luni se prezinta astfel :

  • luna ianuarie – 12 asistenti personali;
  • luna februarie – 12 asistenti personali;
  • luna martie – 12 asistenti personali;
  • luna aprilie – 13 asistenti personali;
  • luna mai – 14 asistenti personali;
  • luna iunie – 14 asistenti personali;

Pe perioada concediului de odihna, inlocuirea asistentilor personali nu a fost posibila din lipsa de personal, iar internarea persoanelor bolnave in centre de tip respiro nu s-a realizat.
Pentru aceasta perioada, persoanele cu handicap grav au beneficia de indemnizatia in cuantum egal cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi.

Cu prilejul vizitelor la domiciliul persoanelor cu nevoi speciale, s-au verificat un numar de 13 dosare ale asistentilor personali, incadrati de catre primarul comunei TOMESTI.
In urma controalelor, nu s-au constatat abateri de la normele de disciplina a muncii ale asistentilor personali si nici incalcari ale obligatiilor prevazute in contractele individuale de munca ale acestora.

De asemenea, pe parcursul semestrului, nu s-au inregistrat reclamatii din partea bolnavilor sau din partea altor persoane, cu referire la supravegherea, asistenta si ingrijirea acordata de catre asistentii personali.
In activitatea compartimentului de asistenta sociala, s-a efectuat si consilierea familiei, atat din punct de vedere juridic cat si psihologic, cu privire la drepturile si obligatiile ce decurg in urma incheierii unui contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata, importanta perfectarii acestor contracte dar si constientizarea acestor familii, in sensul angajarii unor asistenti personali, capabili sa acorde supraveghere, asistenta si ingrijire corespunzatoare persoanei cu nevoi speciale.
Instruirea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav nu s-a efectuat in anul 2023 conform prevederilor art.37 lit.a) din Legea nr.448/2006.
In semestrul I al anului 2023, plata salariilor asistentilor personali ai persoanei cu handicap s-a efectuat la termen si anume la data de 9 a fiecarei luni, achitandu-se pentru aceasta perioada suma totala de 261.081 lei.
Platile s-au efectuat, pentru ambele forme de plata, in proportie de 100%.
Compartimentul Asistenta Sociala, prin activitatea depusa, lucreaza numai in sensul respectarii prevederilor legale cu privire la drepturile persoanelor cu handicap si in conformitate cu legislatia generala a muncii si a celorlalte reglementari legale in vigoare.

INTOCMIT
REFERENT
Cioara Ioan Laurentiu

INITIATOR
AV I Z AT
PRIMAR
Vasiu Adrian-Viorel

SECRETAR GENERAL
Giurgiu Sanda


ROMANIA
COMUNA TOMESTI
PRIMAR
Nr.3/47 din 30.06.2023

REFERAT DE APROBARE
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

Tinand cont de prevederile art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare in care se precizeaza :
Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei sau, in cazul municipiului Bucuresti, directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului prezinta semestrial consiliului local un raport care contine cel putin urmatoarele:
a) dinamica angajarii asistentilor personali;
b) informatii privind modul in care se asigura inlocuirea asistentului personal pe perioada concediului de odihna, in stransa legatura cu lipsa sau posibilitatea de dezvoltare a centrelor de tip respiro;
c) informatii privind numarul de asistenti personali instruiti;
d) numarul de controale efectuate si problemele sesizate.”
La articolul 2) din aceeasi hotarare de guvern se precizeaza :
“ In termen de 30 de zile, raportul prezentat consiliului local va fi transmis spre informare directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene si secretariatului comisiei judetene pentru incluziune sociala, respectiv a municipiului Bucuresti, din cadrul directiei de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.”
In acest sens . compartimentul de asistenta sociala din cadrul Primariei comunei Tomesti a intocmit raportul de activitate al asistentilor personali pe semestrul I al anului 2023 , care va fi supus spre insusire Consiliului local al comunei Tomesti., care va fi transmis in termen de 30 zile Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara .

PRIMAR,
Vasiu Adrian-Viorel


ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA TOMESTI
PRIMARIA
Nr. 4/47 din 30.06.2023

RAPORT
LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE PRIVIND
ÎNSUŞIREA RAPORTULUI PRIVIND ACTIVITATEA
ASISTENŢILOR PERSONALI AI PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV
PE SEMESTRUL I AL ANULUI 2023

Tinand cont de prevederile art.29 alin.(1) din Hotararea de Guvern nr.268/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare ,in care se precizeaza :
„ Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei sau, in cazul municipiului Bucuresti, directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului prezinta semestrial consiliului local un raport care contine cel putin urmatoarele:
a) dinamica angajarii asistentilor personali;
b) informatii privind modul in care se asigura inlocuirea asistentului personal pe perioada concediului de odihna, in stransa legatura cu lipsa sau posibilitatea de dezvoltare a centrelor de tip respiro;
c) informatii privind numarul de asistenti personali instruiti;
d) numarul de controale efectuate si problemele sesizate.”
La articolul 2) din aceeasi hotarare de guvern se precizeaza
“ In termen de 30 de zile, raportul prezentat consiliului local va fi transmis spre informare directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene si secretariatului comisiei judetene pentru incluziune sociala, respectiv a municipiului Bucuresti, din cadrul directiei de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.”
In acest sens . a fost intocmit raportul de activitate al asistentilor sociali pe semestrul I al anului 2023, care va fi supus spre insusire Consiliului local al comunei Tomesti si transmis in termen de 30 zile Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului a judetului Hunedoara .

REFERENT
Cioara Ioan Laurentiu